Hur kan man spara sin storyline externt?

Permalänk

Hur kan man spara sin storyline externt?

Hej! Tänkte bara kika med er om ni vet något sätt att manuellt spara sina saves på t.ex. en USB... skulle det kunna funka felfritt att få in det på någon annans dator? Eller kan det eventuellt fucka upp mina eller deras? Det finns ingen smidig funktion via Social Club där ens egen story är sparad? Jag har absolut ingen aning inte funderat på det tidigare. Tänkte mest om datorn skulle fucka upp speciellt nu med alla felmeddelanden som ploppar upp, så finns det en backup.

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: [Obsidian 750D] Nätagg: [Corsair AX860 Platinum] Moderkort: [MSi Z97 Gaming 3]
Processor: [Intel i7 4790K 4Ghz] Grafikkort: [GTX 780 3GB PhysX]
RAM: [Corsair 16GB CL10 Vengeance LP] Hårddisk: [Samsung EVO 840 120GB + 250GB]
Skärm: [BenQ 24" LED 144hz] Tangentbord: [Corsair Vengeance K70]
Hörlurar: [Sennheiser PC360]

Permalänk
Skrivet av SavageRS:

Hej! Tänkte bara kika med er om ni vet något sätt att manuellt spara sina saves på t.ex. en USB... skulle det kunna funka felfritt att få in det på någon annans dator? Eller kan det eventuellt fucka upp mina eller deras? Det finns ingen smidig funktion via Social Club där ens egen story är sparad? Jag har absolut ingen aning inte funderat på det tidigare. Tänkte mest om datorn skulle fucka upp speciellt nu med alla felmeddelanden som ploppar upp, så finns det en backup.

Tack på förhand.

Det finns ju en sparfil någonstans i spelets mapp, det är väl bara att kopiera den? Själv ska jag pröva om det går att göra så med en sparfil från PS3 med 98% completition och se om man kan lägga in den

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att det är mappen som ligger under Mina Dokument.
Men hur den går att kopiera och lägga in någon annanstans vet jag inte.

Permalänk
Medlem

C:\Users\<Användare>\Documents\Rockstar Games\GTA V\Profiles misstänker jag

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Tack för alla svar då vet vi alltså inte om det går att använda dessa profiler i någon annans installation.

Visa signatur

Chassi: [Obsidian 750D] Nätagg: [Corsair AX860 Platinum] Moderkort: [MSi Z97 Gaming 3]
Processor: [Intel i7 4790K 4Ghz] Grafikkort: [GTX 780 3GB PhysX]
RAM: [Corsair 16GB CL10 Vengeance LP] Hårddisk: [Samsung EVO 840 120GB + 250GB]
Skärm: [BenQ 24" LED 144hz] Tangentbord: [Corsair Vengeance K70]
Hörlurar: [Sennheiser PC360]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SavageRS:

Tack för alla svar då vet vi alltså inte om det går att använda dessa profiler i någon annans installation.

Jo, det går... du kan ju ladda hem 100% completion osv om du roas av det, exempelvis
https://www.youtube.com/watch?v=IbBwUVjUpY8