Microsoft Build 2015 direktsänds på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Hoppas verkligen att alla "rekommendationer" går att ta bort helt, både i startmenyn och på låsskärmen. Om reklam ska med är det en deal breaker...

Det är frivilligt, och avstängt som default.

Permalänk
Skrivet av Accipiter46:

Hoppas verkligen att alla "rekommendationer" går att ta bort helt, både i startmenyn och på låsskärmen. Om reklam ska med är det en deal breaker...

Håller helt med! Är jag intresserad av någon app då letar jag upp den själv utan att få den kastad i ansiktet på mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladiesman1337:

Åh nej... Hoppas man kan stänga av "förslags" delen av startmenyn, gillar inte att bli förslagen appar som jag inte själv letar ut. Vad tror ni?

Skrivet av LeVvE:

Första jag tänkte på när jag såg det. Inte fan vill jag ha reklam i Windows.

Förr i tiden var det ju bara OEM's bloat man behövde rensa på datorer. Vet inte vad jag ska säga om det hela nu.

Deras store har dock hopp om att lyckas denna gång om tillverkarna verkligen gör regelrätta program och lägger in i den, inte bara leksaksappar. Initiallt kommer jag inte använda mig av deras store utan köra kontolöst och avvakta hur den ter sig. Cortana är ett annat irritationsmoment jag kommer stänga av fortare än kvickt personligen.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Microsoft Edge. Meh.

Kunde varit värre! *cough* One *cough*

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Microsoft Edge. Meh.

Inte testat den ännu, men videon var snygg men av videos såg det ut som en Microsoft browser paint..

Permalänk
Skrivet av KTL:

Deras store har dock hopp om att lyckas denna gång om tillverkarna verkligen gör regelrätta program och lägger in i den, inte bara leksaksappar. Initiallt kommer jag inte använda mig av deras store utan köra kontolöst och avvakta hur den ter sig. Cortana är ett annat irritationsmoment jag kommer stänga av fortare än kvickt personligen.

Håller med, smidigt att köra program som inte skräpar ner datorn.

Det blir att testa så smått för att se om det kan bli bra. Jag kör en app nu, mail, som fungerar helt ok.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Inte testat den ännu, men videon var snygg men av videos såg det ut som en Microsoft browser paint..

Jag har kört Spartan men jag hade samma problem i Spartan som IE11 (text är suddig) så inte testat så mycket. Gillar dock iden och hoppas det blir bra när det släpps.

Permalänk
Medlem

.. Framtiden är här :O...

Permalänk
Medlem

Hololens <3

Permalänk
Medlem

Holy shit!

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

"HOLOY"crap

Permalänk
Medlem

alltså holo lens , god damn ! snacka om coolt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reckie:

Är det Oprah jag kollar på, delar ut HP Spectre X360 till alla i publiken.

Inträde är långt ifrån gratis.

Permalänk
Skrivet av Ladiesman1337:

"HOLOY"crap

fördjupa dig?

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Skrivet av MetalWolf:

fördjupa dig?

Menar inte att Hololens är dåligt på något sätt, utan skulle försöka vara rolig med att istället skriva "Holy Crap" så skrev jag Holoy crap

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jfqvist:

Inträde är långt ifrån gratis.

Kostar drygt 18000kr att vara med på konferensen som är 3 dagar lång.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Aldrig fattat riktigt vad Azure är för något.

Azure är all datorkraft du någonsin drömt om för nästan inga pengar alls.
http://azure.microsoft.com
http://azure.microsoft.com/en-us/services/

Har själv haft ett gäng servers igång där Inga problem att skapa en 16 cores server med 112 GB RAM och 800 GB lagringsutrymme.

Kan kort och gott säga att allt man haft en traditionell serverhall till idag finns i molnet. Färdiginstallerat och klart att använda! Sedan betalar man bara för tiden då servern är igång. Den går att pausa precis när man vill och då slutar pengarna ticka.

Permalänk
Medlem

Continuum för windows Phone!! Fett nice!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Kostar drygt 18000kr att vara med på konferensen som är 3 dagar lång.

Så att alla fick en gratis laptop värde ~8k var inte så bra då ;D Hoppas de delar ut mer!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Så grymt laddad! Hololens FTW!

"Microsoft ser en framtid i allt från spel och underhållning till virtuella arbetsytor och traditionella nyttoprogram, men har ännu inte presenterat något mer än tidiga koncept över möjliga användningsområden."

Förutom att de har låtit diverse reportrar testa och skriva artiklar om enheten?

http://www.techradar.com/reviews/wearables/microsoft-hololens...
http://arstechnica.com/gadgets/2015/01/21/hands-on-with-holol...
http://www.digitaltrends.com/mobile/microsoft-hololens-first-...

Jobbar du för ms Strejf? Inte någon baktanke eller ont menat, bara intresserad var din entusiasm och viljan att alltid "försvara" om minsta kritik skulle komma mot framförallt microsofts os..Missförstå mig inte, du behövs då det finns desto fler med helt annan inställning.
Själv så så har jag också svårt att kritisera microsoft om jag ser tillbaks. Vore det inte för dem så vore troligen intresset noll och en iphone skulle kanske vara nog för att surfa runt lite casual. Hemsk tanke.

Permalänk
Medlem

Jag har missat större delen av konferensen, har de nämnt lanseringsdatumet än?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Jobbar du för ms Strejf? Inte någon baktanke eller ont menat, bara intresserad var din entusiasm och viljan att alltid "försvara" om minsta kritik skulle komma mot framförallt microsofts os..Missförstå mig inte, du behövs då det finns desto fler med helt annan inställning.
Själv så så har jag också svårt att kritisera microsoft om jag ser tillbaks. Vore det inte för dem så vore troligen intresset noll och en iphone skulle kanske vara nog för att surfa runt lite casual. Hemsk tanke.

Kul att du frågar! Jag har aldrig hört den frågan förut men svaret är tyvärr nej, jag har aldrig jobbat för MS. Kan tänka mig att man tjänar rätt bra där annars. Roligt också att du tycker att jag behövs, det tycker jag med.

Coolt med iOS och Android appar på Windows Phone annars!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Så att alla fick en gratis laptop värde ~8k var inte så bra då ;D Hoppas de delar ut mer!

De fick hololense förstod jag det som också, iaf för några veckor/dagar lät det som sen dock, inte för alltid. Vet inte om jag uppfattade det korrekt.
Hur som helst så är det inte som att konferensen hade random folk utan journalister som kommer att känna på att ha varit där då de får se mer än det som vi ser. De får bl a uppleva hololense osv osv osv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av voidkahn:

De fick hololense förstod jag det som också, iaf för några veckor/dagar lät det som sen dock, inte för alltid. Vet inte om jag uppfattade det korrekt.
Hur som helst så är det inte som att konferensen hade random folk utan journalister som kommer att känna på att ha varit där då de får se mer än det som vi ser. De får bl a uppleva hololense osv osv osv

Vem som helst är välkommen på Build. Men det kostar:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

...
Coolt med iOS och Android appar på Windows Phone annars!

Det låter coolt men antar att det inte går helt och hållet. Android appar kan köras i bakgrunden på ett sätt som WP appar inte kan. Vet inte om den nya versionen av appar kan dock... I android så använder man s.k. services som så vitt jag vet inte finns på WP.
Kan tänka mig att iOS appar är mycket enklare att porta till W10.

Har själv utvecklat för WP och nu jobbar jag med android utveckling, ska definitivt testa att bygga android appar till W10 och testa det på min L1520
Det stod att det var Java/C++ vilket låter som att man ska kunna använda binärer också vilket öppnar helt nya dörrar. Jag gillar detta iaf, framförallt gillade jag att de tänkt på the internet of things (vi har vetat detta sen innan, jag vet) vilket jag blivit intresserad av på sistone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vem som helst är välkommen på Build. Men det kostar:)

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det vet jag men antar att de flesta är journalister. Kan inte påstå att jag har någon källa på andelen journalister som var med dock.

Permalänk
Medlem

Inget om WP ännu?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av voidkahn:

Jo det vet jag men antar att de flesta är journalister. Kan inte påstå att jag har någon källa på andelen journalister som var med dock.

De allra flesta är utvecklare, endast ett fåtal journalister från de större tech-sidorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ingenting. De pratar bara om saker för utvecklarna.

God dag, yxskaft! Det är en utvecklarkonferens. Du får nog vänta tills den är över om du väntar på nåt som inte är riktat mot utvecklare.

Permalänk
Medlem

Hoppas på att få testa en Hololens nästa vecka på Ignite

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200