Permalänk
Medlem

så jävla vackert bygge! MEN blir de inte galet varmt om inte oljan går runt? igenomnåt kylar block lr nåt

Permalänk

Fattar inte har du doppat allt i vattnet? XD

Visa signatur

Moderkort: MSI Z87-GD65 Gaming CPU: i7 4770k Grafikkort: ASUS GTX 780 DCU II - (knäpptyst, supersvalt) RAM: 16GB VENGEANCE PRO 1600Mhz SSD: Samsung EVO 250GB Nätaggregat: Corsair AX860i 80+ Platinum

Permalänk

Om man slänger dit en P4a och några grafikkort så kan man nog också göra pommes i mitten av en gaming session

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Vingklippa fläkten?

Jag tänker att om du skulle vingklippa fläkten, så borde du kunna ställa ner hastigheten på den utan att temperaturen påverkas negativt. (Hastigheten på fläkten bör öka eftersom du har mindre olja den måsta skyffla runt).

Låter detta rimligt?

Permalänk
Medlem

Haha när nu ändå tråden återuppstått från dom döda måste jag fråga hur det gick med datorn sen.
Levt med den nu i 5 år eller blev livet kortvarigt?
Jobbigt med uppgraderingar?
Hur gick det med grafikkorten? (tänker på att den kylartypen är något som man bör hålla sig borta från vid oljekylning)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

De där stackars fläktmotorerna kan inte ha det lätt i den sega geggan. Jag skulle tagit bort dem och sen satt en cirkulationspump på insidan som veva runt allt

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

De där stackars fläktmotorerna kan inte ha det lätt i den sega geggan. Jag skulle tagit bort dem och sen satt en cirkulationspump på insidan som veva runt allt

Det är lugnt. Dom får så pass mycket smörjning och kylning så dom mår bra

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Frida 🥐

I år fyller SweClockers 20 år. Det vill vi fira genom att bland annat lyfta fram gallerier som vi minns genom tiderna. Detta är ett av gallerierna vi väljer att lyfta på framsidan idag. @Tezta

Läs mer om SweClockers 20 år här!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag var så jävla nära att köra nått liknande med mineralolja men blev aldrig av. Hatten av för du prova.
Mvh Defender

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Entusiast

Jobbigt när man fyllt allt och inser att man glömt koppla dit startknappen på moderkortet

Permalänk
Skrivet av Tezta:

Hej !
Tänkte bara tala om hur det gick, det gick till slut när ja testade med en bränslepump från en bil med en liten transformator.
Men som det har nämnts i forumet så hade jag en liten för liten kylare =( dator delarna när dom va uppe å i sin temp höll hann stadiga 40 grader (clockat från 3,0 till 3,5 ghz) ganska så stabilt även under belasting, inte så illa iaf
men en liten kylare från bil åå en biltema fläkt hade gjort det sista hehe.
men men tyvärr så titta jag en dag på bänken det stod på åå såg att det hade murknat runt om hela akvariumet och våga därför inte riskera 20 liter olja på golvet hehe.
men nu är alla delarna ipplockat i vanliga chassit igen och fungerar kanon Man har ju iaf testat hehe.
Tack så hemskt mycket allihopa för era frågor och tankar.
Mvh Andreas

Hallå!
Tänkte jag skulle visa upp mitt senaste bygge med glädje, och hoppas att det finns någon
som blir nyfiken
Hela idén fick jag när jag råkade studsa på ett klipp på youtube där ett företag hade gett sig på detta.
Nyfiken som jag är kunde jag inte hålla mina fingrar ifrån detta, och började på att skissa uppe i huvudet.
Syftet med det här bygget är att få en välkyld och tyst dator.
Tyvärr vakna jag till lite försent med att bli medlem här, var så gott som klar när jag varsna =(
Därför har jag tyvärr inte så många bilder ifrån början utav bygget, men ska
försöka förklara så gott det går

System :
CPU : Intel Core 2 Duo E6850 3,0Ghz
GPU : EVGA 8800GTS 512 x2
RAM : Corsair XMS2 DDR2 4Gb
Ljud : X-fi Xtreme
Moderkort : Abit QuadGT x38

Förresten!!! Om någon är intresserad utav hur man får igång sli på moderkort som ej har sli certifie. grejj så säg till

Oljekyld Dator

Är datorn i drift? Om inte hur länge höll den? 😁

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Är datorn i drift? Om inte hur länge höll den? 😁

"men men tyvärr så titta jag en dag på bänken det stod på åå såg att det hade murknat runt om hela akvariumet och våga därför inte riskera 20 liter olja på golvet hehe.
men nu är alla delarna ipplockat i vanliga chassit igen och fungerar kanon Man har ju iaf testat hehe."

Detta stod i artikeln så jag antar att han inte längre använder sej av akvariet

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3