Permalänk
Medlem

Hur lång seriekabel till lcd?

hur lång kan jag göra den? vore nice att ha den bredvid soffan typ 10 meter..... ( Har den kopplad till winamp)

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

Har för mig att max längd är runt 15m, men jag är inte riktigt säker.

Permalänk
Medlem

Försök fixa den trådlös ist.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Smidiga jag.... det är ju fjärrens mottagare som är seriell, lcd:n är paralell.... så: hur lång kan den vara?

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Medlem

Vart köpte du den seriella LCD:n???
Har letat....men hittar ingen

Permalänk
Medlem

Tjenare.
Har även jag för mig att om man vill följa standard så skall man köra med max 15meter kabel MEN jag har på jobbet kört med 150 meter kabel och ute i fält med 90 meter till seriell kommunikation.

Så du kan ju alltid prova hur långt o fort du kan köra med önskad kabel, kommer inte ihåg vilken hastighet man kör med på min Matrix Orbital LCD med vad jag kommer ihåg är att man kan sänka hastigheten om problem skulle uppstå.

Prova och se vad som händer, den kan ju inte gå sönder utan enbart tappas bitar vid sändning ifrån datorn till LCD'n.

//Mvh Robban

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jet_man
Vart köpte du den seriella LCD:n???
Har letat....men hittar ingen

läs hans senaste inlägg, han skriver där att den är paralell.

Permalänk
Medlem

Bra om jag hade läst hans senaste inlägg jag med

Har ingen koll på max längd för parallel.

Prova och se.

//Robban

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

På datorkommunikationen får man lära sig att parallella grejjer klarar endast 7 meter och seriella klarar 40 meter, men oftast brukar det ju funka mycket längre, speciellt om man kör långsamma saker.

Permalänk
Medlem

svaret so du antagligen inte vill höra är att det beror helt och hållet på hur dyr kabel du vill köpa och hur snabbt lcd kommunicerar med datorn. anledningen varför man inte kan ha hur lång kabel som helst är att en kabel innehåller oftast mer en två ledare. mellan dessa ledare bildas en kapacitans(som en kondensator) och destu längre destu större kapasitanc. Om du är intresserad kan jag leta rätt på nån gammal tenta som det var just ett sånt problem så kan du få räkna själv om den ide håller i verkligheten.

Visa signatur

Ullric

Permalänk
Medlem

Testa. Är nog enda sättet att kunna säga säkert.
Jag tror nog att paralella displayer klarar av 10meter. Särskilt med tanke på att kommunikationen i princip enbart är utåtriktad.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk