EVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+

Permalänk
Melding Plague

EVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+

Med uppgraderad kylare och färskt kretskort rullar EVGA ut en ny revision av populära Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0. SweClockers sätter modellen på prov i testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och fortfarande spoltjut! jösses!
Tummen upp swec för ännu en grym recension.... ni gör ett brutalt bra jobb.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Det finns dock gräs även på andra sidan staketet, och det är inte nödvändigtvis grönt.

Haha, där fick ni till det.
Bra recension +för att ni tog med det där om Amd i slutsatsen

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Jag har "FTW"-varianten, kan intyga att coilwhine finns...

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Avstängd

Fram med Fiji nu istället!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har denna versionen och inget spoltjut för mig, mina klockade inte lika högt som test exemplaret dock.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag saknar "utskriftsvänlig version" nu hoppar man till sista sidan istället

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Konsolgrävare

EVGA kan sin grej!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd

EVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+ lanserades i Januari. Har själv ägt detta kort och jag kan intyga spoltjut i hög fps.
Ni som säger att ni inte har spoltjut, gäller detta även om ni drar igång tex 3dmark cloud gate? (utan vsync etc såklart)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

EVGA Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0+ lanserades i Januari. Har själv ägt detta kort och jag kan intyga spoltjut i hög fps.
Ni som säger att ni inte har spoltjut, gäller detta även om ni drar igång tex 3dmark cloud gate? (utan vsync etc såklart)

spoltjut vid flera hundra/tusen fps är mycket vanligt och inte så relevant, det är snarare vid 144 och lägre man pratar om.

Permalänk

Är inte Gta V med?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Spoltjut usch.

Sen, någon mer än jag som reagerade på att 290x och 780 ti ligger jämsides i prestandaindex nu?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

spoltjut vid flera hundra/tusen fps är mycket vanligt och inte så relevant, det är snarare vid 144 och lägre man pratar om.

Hade spoltjut med mitt msi 970 till att börja med i höga fps - över flera hundra och speciellt när man nådde tusentals fps..alltså inte relevant för när man väl spelade utan i menyer osv. Efter att ha bytt viss annan hårdvara och speciellt när jag monterat en en ny SSD-disk (tro det eller ej) så försvann nästan spoltjutet helt. Säger åtmistonde mig att spoltjut ofta är väldigt beroende av vilken annan hårdvara du kör och det känns helt slumpartat. De som säger att ett visst märke har mer av den varan än ett annat känns inte trovärdiga åtminstonde för mig. I alla fall om vi pratar maxwell.

Permalänk
Medlem

Äger grafikkortet i fråga, har inget spoltjut.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av versions:

spoltjut vid flera hundra/tusen fps är mycket vanligt och inte så relevant, det är snarare vid 144 och lägre man pratar om.

Och? poängen är väl att det ändå finns spoltjut i vissa lägen, även om det sker i ovanliga fall.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bjebben:

Äger grafikkortet i fråga, har inget spoltjut.

Även i 3dmark cloud gate? (när fps går upp emot 2000-4000)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Och? poängen är väl att det ändå finns spoltjut i vissa lägen, även om det sker i ovanliga fall.

Haha, tycker poängen med om man slipper spoltjut i spel är ganska för att inte säga otroligt stor. Tycker inte du det är skillnad? Själv kan jag stå ut med lite spoltjut i någon meny i vissa spel. Om det vore inne i spelet så vore det en helt annan sak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Haha, tycker poängen med om slipper spoltjut i spel är ganska för att inte säga otroligt stor. Själv kan jag stå ut med lite spoltjut i någon meny i vissa spel. Om det vore inne i spelet så vore det en helt annan sak.

Ja man "står ut" osv bla bla, men likförbannat finns det spoltjut, vi diskuterar inte vad man "står ut med".

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Ja man "står ut" osv bla bla, men likförbannat finns det spoltjut, vi diskuterar inte vad man "står ut med".

Ok, du vill inte förstå min poäng. Fine. "vi diskuterar inte" - ok, du som bestämmer vad som diskuteras?

Permalänk
Avstängd

Ontopic.
Swec skriver "liten risk att bli missnöjda" jag blev missnöjd och skickade tillbaka kortet. Det finns många bättre Gtx 970 där ute..

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Ok, du vill inte förstå min poäng. Fine.

Men förklara igen då, så jag förstår.
Säg att du ska köra en benchmark (3dmark tex) och kortet tjuter vad kallar du det?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Har kortet som är segmentet under. 970 SC AC2.0 och min polare har FTW+ 2.0 och vi får samma spoltjut vid högre FPS.
Överlag är korten riktigt bra och både vi är helnöjda med korten.
(I och med att $$$ steg blev dessa kort lite dyrare. Jag gav 3300:- för mitt och majoriteten av dessa kort låg runt det priset vid dec/jan).
Tack för en bra recension SC!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Men förklara igen då, så jag förstår.
Säg att du ska köra en benchmark (3dmark tex) och kortet tjuter vad kallar du det?

Vad ska jag förklara? Vad jag kallar det? Here we go again: Jag störs inte om jag skulle höra lite spoltjut i ett fåtal spelmenyer (vilket jag dock inte längre gör) så länge jag inte hör det vid normala fps inne i spel. Sagt det igen nu. Om du fortfarande inte förstår min högst personliga åsikt så kan jag tyvärr inte göra så mycket mer för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Och? poängen är väl att det ändå finns spoltjut i vissa lägen, även om det sker i ovanliga fall.

om grafikkortet tjuter eller inte i 2000 fps är irrelevant om man inte sitter och stirrar på lättdrivna syntetiska tester hela dagarna. om det skulle vara måttet för om ett kort tjuter eller inte så skulle en oerhörd mängd kort få den stämpeln.

att försöka få fram spoltjut är inget jag ser som relevant för en recension, det intressanta är hur kortet faktiskt är att använda, inte om det är möjligt att få kortet att tjuta om man kör ett syntetiskt test designat för tablets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Är inte Gta V med?

Undrade samma sak, för GTA V har ju en benchmarks mjukvara ju.?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Vem har frågat om din personliga åsikt i ämnet, dessa kids..

Haha, personliga erfarenheter och åsikter är vad detta forumet består av. "kids" tillåt mig le....du är otrolig, men tack för komplimangen! Dock ganska säker på att jag är äldre än dig även på fler sätt än rent åldersmässigt..

Permalänk
Inaktiv

Är det 4gb minne av samma hastighet på hela? Eller som tidigare nämnts, 3,5gb + 0.5gb trögt minne?

Skrivet av Nyhet:

Med uppgraderad kylare och färskt kretskort rullar EVGA ut en ny revision av populära Geforce GTX 970 SSC ACX 2.0. SweClockers sätter modellen på prov i testlabbet.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Och? poängen är väl att det ändå finns spoltjut i vissa lägen, även om det sker i ovanliga fall.

Jag skulle säga att poängen är att komma med information som är relevant till vad som normalt efterfrågas och som kommer vara en faktor i folks val, då detta är en tråd som handlar om en recension, vilket är köprådgivning. Enligt min bedömning är spoltjut vid fps-mängd man finner i spel något som kan förstöra spelupplevelsen för många, och spelande får nog anses vara det primära användningsområdet för dessa kort. Att säga att man (endast) får spoltjut i vissa undantagsfall, som syntetiska tester, faller mer in under kuriosa då det inte kommer störa speciellt många speciellt ofta och därmed inte blir en faktor som många baserar sitt val på.

För att ställa det aningen mer på sin spets så är det lite på samma sätt som att det är mer relevant att berätta hur högt man lyckas överklocka ett kort med vanliga metoder än det är att berätta hur högt man kom med flytande kväve. Det sistnämnda är inte falskt men är inte så relevant för speciellt många när de ska välja kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Jag skulle säga att poängen är att komma med information som är relevant till vad som normalt efterfrågas och som kommer vara en faktor i folks val, då detta är en tråd som handlar om en recension, vilket är köprådgivning. Enligt min bedömning är spoltjut vid fps-mängd man finner i spel något som kan förstöra spelupplevelsen för många, och spelande får nog anses vara det primära användningsområdet för dessa kort. Att säga att man (endast) får spoltjut i vissa undantagsfall, som syntetiska tester, faller mer in under kuriosa då det inte kommer störa speciellt många speciellt ofta och därmed inte blir en faktor som många baserar sitt val på.

För att ställa det aningen mer på sin spets så är det lite på samma sätt som att det är mer relevant att berätta hur högt man lyckas överklocka ett kort med vanliga metoder än det är att berätta hur högt man kom med flytande kväve. Det sistnämnda är inte falskt men är inte så relevant för speciellt många när de ska välja kort.

Jo det stämmer, bara hålla för öronen när du får tjutet och blunda för verkligheten, "det nya svenska sättet"

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Men herregud trollar ni mig eller vad är detta? Det finns många situationer där du kommer upp i höga fps och då tjuter kortet, om någon frågar vad är det som tjuter så svarar du "nej det tjuter inte! det är inte relevant!"

Du ligger och tuggar i 3000 FPS i BF4, menar du?

Jag köper ditt kort direkt.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |