Svenska staten beslagtar thepiratebay.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indekkusu:

Du har rätt att konvertera din LP skiva till MP3, men du har inte rätt till en ny producerad MP3.

1. Det är inte musikernas fel eller musikindustrins fel att du saknar teknisk utrustning.
2. Finns inget kopieringsskydd på CD-skivor, så luta tala i nattmössan eftersom du troligen aldrig ägt en CD-skiva i ditt liv.

1. Nej det har du väldigt rätt i, men finns det någon egentlig anledning till att de inte kan möta oss där vi faktiskt vill konsumera vår musik? Jag har precis påbörjat en FLAC samling (Ja, helt laglig), men helvete vilket fiddel det är! Hade det funnits ett ställa att enkelt köpa för billig peng så hade det med största sannolikhet gjort att fler hade köpt.

Både spelindustrin (ish iaf) och musikindustrin har ju iofs fattat grejen, och börjat erbjuda bra alternativ. Har inte piratat musik eller spel på åratal tack vare steam och spotify, även fast spotify inte riktigt fyller mina behov än. Nu saknas filmindustrin, sen kan vi lägga piratkopierande till historieböckerna, folk betalar för bekvämlighet.

2. Gäller (som tur är) de flesta ja, men inte alla...

Jag kan ärligt säga att jag skulle sluta pirata helt bara det fanns ett bra alternativ, med bra kvalitet. Jag vill gärna ÄGA mina saker, så streaming passar mig inte riktigt tyvärr. Samtidigt älskar jag min mediaserver (fuck skivor), och att jag inte kan gå in på tex Sonys hemsida och köpa en 45Gb MKV fil för ca 100 kr är helt ärligt skamligt i dagsläget. Så ja, det är faktiskt delvis medieindustrins fel att de helt missat hur folk vill konsumera media. Piratkopiering i dagsläget är ett distrubitionsproblem, och gillar man inte att jaga tex musik (som jag gör) så är kopiering helt enkelt för smidigt.

Permalänk

eh tpb slutade vara på toppen efter den långa nedstängningen nu är kickassµ på toppen. jag menar inte alla nya torrentz kommer längre till tpb förns efter ett långt tag... tror uploadarna har gett upp på tpb..

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

När träder detta i kraft då? http://www.thepiratebay.se fungerar fortfarande (i alla fall för mig) och ger samma gamla startsida?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

Lugnt, nuvarande regeringen vill ju höja bensinskatten med 52 öre per liter, så det får man nog igen mångdubbelt... Skämt åsido.
Skattepengar går ju till hutlöst mer värdelösa saker än sånt här, taxi- och flygresor till politikerna, partifester (var det inte Annie Lööf som hade centerfest för 180,000:- av skattebetalarnas pengar?)
Rent krasst så finns det mycket värre saker än detta som vi skattebetalare för stå för, så för mig är detta mer väl spenderade pengar än privata partifester och resor... Smaken är som baken...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, precis, smaken är som baken. Det är fortfarande ett irritationsmoment dock, spelar ingen roll om det handlar om fis i luften, onödiga flygresor, koldioxidskatt, partifester och nu TPB.se-domäner. Det är så jävla irriterande att just min skatt går till "onödiga" saker, det är förjävligt.

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indekkusu:

Wikipedia

TL;DR skivor med Compact Disc Digital Audio loggan har inget kopieringsskydd

Precis, det finns alltså musik-CDs med kopieringsskydd, men de känner man igen på att de inte får använda sig av den officiella kompatibilitetslogon och de är inte alls lika vanliga längre.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indekkusu:

CD skivor har inget DRM eller annan typ av kopieringsskydd, så det är bara trycka in skivan i datorn och kopiera.

För folk slutade piratkopierar Game of Thrones och andra HBO serier i Sverige när HBO Nordic öppnade?

Antar att Sony Rootkit inte var ett DRM alls utan en feature? Tittar vi på Video så har DVD, Bluray etc massvis med DRM.
Om bara HBO Nordic och Netflix och dylikt hade samma utbud som i USA........

Skrivet av Indekkusu:

Upphovsmannen bakom TPB domänen är dömd och 98%+ av allt på TPB är piratkopierat.

Har du någon källa att 98%+ är piratkopierat material?
Här har vi en kort undersökning som visar att 80% är legalt material.
http://arstechnica.com/tech-policy/2009/02/pirate-bay-survey-...

Skrivet av Indekkusu:

Motsvarigheten är att vräka kriminella för att kriminell verksamhet bedrivs där, vilket händer idag.

Visst du kan kalla det ineffektivt men det är den ända kopplingen TPB har till Sverige i dagsläget, servern står i Bulgarien och .org domänen kan inte Svenska domstolar gör någonting åt.

Du vräker inte då allt som försvinner är en pekare mot en adress d.v.s. en skyllt medans verksamheten fortsätter utan förändring då man antingen kan gå till verksamheten genom IP-adressen (coordinater) eller genom att söka upp den på gula sidorna (google).

Detta är helt värdelöst och slöseri med skattepengar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Nu fick TPB så dom teg. Oj då är dom uppe och heter .vg nu
Hejja svenska staten haha

.mn .gd .la .am . gs

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Uhh, så detta prioriterar staten. Det är ju inte så att trafiken till piratebay kommer minska efter det här.

Visa signatur

Asus z97-a | 4790k | Dark rock pro 3 |
Define R5 | G2 850w | Msi 980 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Sweclockers det är inte tillåtet att diskutera piratkopiering ni bryter mot regeln 1.3.3.7 ni är härmed avstängda i 1 månad . För att överklaga kontakta Aina

Bäst de passar sig så inte staten förverkar Sweclockers.com. Domännamnet används ju uppenbarligen för kriminell verksamhet (medhjälp till medhjälp till anstiftan till uppvigling till diskussion om piratkopierin)

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Pirate Bay blev piratad...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk

....ses ändå som ett nytt och betydelsefullt verktyg i kampen mot censuren på nätet.

Pff.

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av wasabi:

Nu vill inte jag låta "emot" torrents eller liknande MEN måste säga något när man hör alla dessa konstiga liknelser.

Tingsrätten förbjuder inte "internet" eller domäner. Dom förbjuder EN (första) domän som gång på gång använts till att sprida torrents (ja det finns nu en del lagligt material men låt oss vara ärliga i % är det inte mkt).

JA, det kan liknas en vägskylt, eller liknande, men om en och samma skylt ständigt visar var man nästan uteslutet kan begå brott, så skulle den nog också försvinna.

Och kommer en lobby organisation att sätta tryck på NIC att skriva in i sina stadgar att domäner endast får användas till en rad syften, ja då kommer det ta slut ganska snabbt.

Med andra ord, så HYR man namnet, och förbrukar man förtroendet så har ju ägaren RÄTT att återta namnet på grund av att man brutit "avtalet" så att säga.

Så rent rättsligt tror jag detta kommer få fotfäste, som i England, USA och säkert många andra ställen.

Igen, är inte emot men tycker att man det är farligt att inte förstå den tekniska och kanske rättsliga möjligheten för vad den är.

Problemet med att ta bort en vägskylt eller liknande är att man inte löser problemet. Vill du stoppa ett brott så får du ju stoppa det, hjälper ju inte att ta bort en väg till brottet, kommer alltid komma nya. Vill man lösa problemet så får man ta ner thepiratebays servrar ELLER ta bort det olagliga matrialet på hemsidan. Något annat löser inte brottet det slösar bara tid och pengar, vilket är sjukt löjligt bara...

Sen att beslagta domainer kanske inte är så farligt i detta fallet och inte så konstigt men att göra det överhuvudtaget är problemet. Det är inget problem nu men om 5, 10 eller 20 år kan det vara ett problem och det är därför folk ogillar domen.

Jag bryr mig inte om thepiratebay brinner upp eller bara försvinner, struntar helt o hållet i att det finns lagliga filer på hemsidan, men metoderna som bedrivs mot hemsidan är helt sjuka. Ingen annan hemsida får liknande metoder mot sig, varför då?

Permalänk
Skrivet av Commander:

Antar att Sony Rootkit inte var ett DRM alls utan en feature? Tittar vi på Video så har DVD, Bluray etc massvis med DRM.
Om bara HBO Nordic och Netflix och dylikt hade samma utbud som i USA........

Sonys rootkits har inte använts på 10 år... Filmer har ett mycket högre produktionsvärde än musik och därmed behöver skyddas från piratkopiering.
HBO Nordic har samma utbud som HBO Now eller vad saknas?

Skrivet av Commander:

Har du någon källa att 98%+ är piratkopierat material?
Här har vi en kort undersökning som visar att 80% är legalt material.
http://arstechnica.com/tech-policy/2009/02/pirate-bay-survey-...

Gjorde en liknande undersökning av 1000 torrenter och fann att ~985 av dem var upphovsrättsskyddade.

Skrivet av Commander:

Du vräker inte då allt som försvinner är en pekare mot en adress d.v.s. en skyllt medans verksamheten fortsätter utan förändring då man antingen kan gå till verksamheten genom IP-adressen (coordinater) eller genom att söka upp den på gula sidorna (google).

Detta är helt värdelöst och slöseri med skattepengar.

De är vräkta från Sverige, finns inga kopplingar längre mellan Sverige och sajten längre förutom historiska.

Permalänk
Medlem

Ja nu när staten vill höja BIO - priserna med typ 20%, så lär ju inte ungdomarna sluta piratkopiera. Vem vill betala 150kr för en film och lite popcorn till det för 60kr. det är 210 kr för någon stackare som lever på 1000 kr / mån - mobilräkningen. Så klart dessa väntar 2 veckor och sen ser den hemma via PTB

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv

Är inte lika pigg på piratbayen och hela "information wants to be free" som i min ungdoms glansdagar då föräldrarna pröjsade allt..men vafan lägger vår kära stat pengar på sånt här?

Blocka domännamn hit och dit har ju aldrig någonsin funkat under någon längre tid, måste finnas effektivare sätt att använda dessa pengar för att minska piratkopieringen.

Neverending story, kör någon statlig kampanj om vad som är fel med piratkopiering, det lär få en tio pers att sluta iaf, detta gör ju inget och TPB fnissar o skapar en ny sida, och en ny och en ny och får ännu fler användare och uppmärksamhet varje gång.

Pinsamt.

edit: Innan jag får gnäll, bryr mig inte ifall folk kopierar eller inte, är själv inte oskyldig men tycker att man kan betala för det man faktiskt använder, köp spel, gå på bio, prenumerera på Spotify osv..

Permalänk
Musikälskare

JAG ÄR SÅ JÄVLA ARG ATT JAG KOKAR, hur är detta möjligt i ett land som Sverige?

Måste hejda mig innan jag skriver något jag ångrar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

The Pirate Bay vs. Google, gör folk fortfarande den idiotiska jämförelsen?

The Pirate Bay är en fildelningssajt medans Google är en sökmotor.

EDIT: Sidan i sig är ju förresten inte på något sätt otillåten. Det är HUR man använder den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indekkusu:

2. Finns inget kopieringsskydd på CD-skivor, så luta tala i nattmössan eftersom du troligen aldrig ägt en CD-skiva i ditt liv.

Jag har ägt flera CD skivor i mitt liv innan internets och fildelningens tid. Och när jag försökte kopiera dessa gick det icke eftersom de var kopieringsskyddade ( filerna syntes ej i windows folder ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Indekkusu:

Sonys rootkits har inte använts på 10 år... Filmer har ett mycket högre produktionsvärde än musik och därmed behöver skyddas från piratkopiering.

HBO Nordic har samma utbud som HBO Now eller vad saknas?

Gjorde en liknande undersökning av 1000 torrenter och fann att ~985 av dem var upphovsrättsskyddade.

De är vräkta från Sverige, finns inga kopplingar längre mellan Sverige och sajten längre förutom historiska.

OZ saknades när jag hade tjänsten tidigare och då fick man svar att de inte hade rättigheterna utanför USA, finns säkert många fler likt Netflix där det inte finns pga saknade rättigheter och geoblocking.

Vad bra att du gjorde en egen undersökning, kan du skriva ner metodiken hur du sökte upp dessa 1000 torrents och vilka du hittade?

Vad spelar det för roll att Rootkitet det inte har använts på ett par år. Hur vet vi om alla har upptäcks? De har gjort det innan... Behöver filmer verkligen skyddas från piratkopiering, vad stoppar folk från att knäcka dessa, VLC har redan ett stort bibliotek som bryter dessa annars skulle man inte kunna spela dessa med VLC. DRM försvårar bara för användarna som köper än de som piratkopierar.

Hur vet du att Piratebay inte har servar i Sverige som har VPN mot en annan server i ett annat land? Allt som togs bort just nu är en skyllt till en IP-adress inget stoppar dom från att ha en server här med ett Svenskt IP.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

The Pirate Bay vs. Google, gör folk fortfarande den idiotiska jämförelsen?

The Pirate Bay är en fildelningssajt medans Google är en sökmotor.

Man kan använda google till att söka torrenter, man kan använda thepiratebay till att söka torrenter. Men tärningsrättens logik borde alltså båda domänerna förverkas då de används som verktyg för brottslig verksamhet. Att det är bekvämt att "anta" att piratebay är ämnad brottslig verksamhet hjälps inte. Om jag registrerar gratisknark.se med en google-sökruta på, är jag då medhjälpare till brott? Nej just det. Det är jag inte. Det krävs betydligt mer än så, men det skiter de i för de har redan bestämt sig för att tpb ska bort, så då spelar de faktiska omständigheterna ingen roll.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är det sånt här jag betalar skatt för?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

The Pirate Bay vs. Google, gör folk fortfarande den idiotiska jämförelsen?

The Pirate Bay är en fildelningssajt medans Google är en sökmotor.

EDIT: Sidan i sig är ju förresten inte på något sätt otillåten. Det är HUR man använder den.

Då är google olaglig med tanke på att man kan använda Google på exakt samma sätt som man gör med Piratebay dvs söka efter länkar till filer som kan innehålla piratkopierat material. Så på vilket sätt är den jämförelsen idiotisk?

Är vägar olagliga för att man kan köra för fort på dom? Skall vi ta bort vägarna i Sverige? Knivar används ibland i mord, då skall vi väl ta bort knivar också?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

snart kommer de företag som säljer vapen/ammunition kunna dömas för medhjälp till mord och eventuellt registrerade varumärken motsvarande tillfaller staten

Permalänk
Medlem

Dom har redan fixat ett helt gäng med nya ändelser på namnet. haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Då är google olaglig med tanke på att man kan använda Google på exakt samma sätt som man gör med Piratebay dvs söka efter länkar till filer som kan innehålla piratkopierat material. Så på vilket sätt är den jämförelsen idiotisk?

Jämförelsen är idiotisk eftersom The Pirate Bay som sagt är en fildelningssajt, och Google är en sökmotor.

Skrivet av Commander:

Är vägar olagliga för att man kan köra för fort på dom? Skall vi ta bort vägarna i Sverige? Knivar används ibland i mord, då skall vi väl ta bort knivar också?

Läsförståelsen var inte på topp här ser jag. >.<

Jag skrev Sidan i sig är ju förresten inte på något sätt otillåten. Det är HUR man använder den.

Precis som en hammare t.ex. ... den är ju inte olaglig, men att slå ihjäl någon med den är det.

Permalänk
Musikälskare

Tog 30 min sen var TPB uppe med ny domän re-direct

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Svenska staten börja snart blir som det är ryska staten.

Staten ville inte hjälpa Volvo när dom fick problem med pengar då det staten kunde gjort var att köpa in mer polis bilar från Volvo än att köpa in andra bilar från världen så kanske Volvo kunna vara ett Svenska märke ännu samma sak med Sabb.

Ett land som inte kan rädda viktiga symboler som Volvo, Sabb då är det ett dåligt land.

Volvo och Sabb gjorde Sverige till ett känd land och gjorde att vårat land bliv rikare.

När jag ska ladda ner tex Linux som är en iso fil så ladda jag ner den via thepiratebay.se för att det ska gå snabbare.

Och många spel och program använder sig av torrent bara för att dom inte har pengar så att folk ska kunna ladda ner det snabbt så då använder dom sig av torrent så alla kan hjälpa till så går det snabbare för dom.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Jämförelsen är idiotisk eftersom The Pirate Bay som sagt är en fildelningssajt, och Google är en sökmotor.

Läsförståelsen var inte på topp här ser jag. >.<

Jag skrev Sidan i sig är ju förresten inte på något sätt otillåten. Det är HUR man använder den.

Precis som en hammare t.ex. ... den är ju inte olaglig, men att slå ihjäl någon med den är det.

Så vad skiljer sökmotorn på Piratebay och sökmotorn på Google när man söker efter en film med .torrent som filändelse? Båda kommer upp med en länk till en annan källa med antingen magnet eller torrent. Enligt din utsago hur man använder den är Google också olaglig då man kan använda den för olagliga medel.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gratzner:

Är det sånt här jag betalar skatt för?

Oja, minst 2 års arbete och en kostnad på minst 350k (Den är säkert 2-5 gånger så hög om alla kostnader för löner, personal, domstol osv räknas in).
Nu finns The Pirate Bay uppe på 6 olika domäner, vilka är för tillfället:
https://thepiratebay.gs/
https://thepiratebay.la/
https://thepiratebay.vg/
https://thepiratebay.am/
https://thepiratebay.mn/
https://thepiratebay.gd/

Uttalande av The Pirate Bay:

"Congratulations to Prosecutor Fredrik Ingblad. Two years hard work to get us to change two little letters at a cost of $20,000 per letter,” the TPB team tells TF in a comment.

“He could have given us $35,000 and we would have left the domain, thus saving the Swedish tax payer $5,000. All he had to do was ask nicely,” they add.

With six new domains one can argue that The Pirate Bay has become even more resilient. There will undoubtedly be attempts to seize or suspend the new domains, but there are also plenty more domains TPB can register. "

https://torrentfreak.com/pirate-bay-moves-to-gs-la-vg-am-mn-a...

Till mod:
Länkarna till The Pirate Bay är enligt mig inte länkar till piratkopior, utan endast till en site, om moderator tycker de är stridande mot reglerna så tar jag självklart bort dem länkarna (Ta gärna kontakt via PM i så fall).

Paragraf 7 i reglerna:
"Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk."

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

En lagfråga: om jag bara tar något som är värt 17 miljoner kronor, har jag begått ett brott då?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.