Permalänk
Medlem

Nu kan man få sin egna personliga, skandinaviska, reg-skylt om man är registrerad på World of Trucks :D!

https://www.worldoftrucks.com/en/

Permalänk
Medlem

Så det är du som sitter som Aurora på forumet Viradise? Alltså ETS2MP.COM?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av vrmlnd:

Haha, länge sedan jag skrattade åt en ETS2MP-ban! Ni vet MP4:an, den kan ju backa i 60. Så jag körde lite av det här konceptet, http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/60266...
Men icke! Det gillade inte admin. Löjligt, dom har rammre och folk som kör helgalet, så ska dom banna lilla mig! Hoppas min appeal blir acceptad iaf.

Då jag läste den undrade jag istortsett "Vad i helvete har han rökt?"

Varför får man för sig att börja backa i fel riktning?

Permalänk
Medlem

^^ Nejdå, jag backade i rätt riktning!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Då jag läste den undrade jag istortsett "Vad i helvete har han rökt?"

Varför får man för sig att börja backa i fel riktning?

Hur går det med SweC Logistics?

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man aktiverar CrossFire på ETS-2?
Jag har inte lyckats, ena GPUn går i 100% och den andra på 0%
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd

Vilken ratt rekommenderas till spelet? Såg ju hur kul som helst ut. Får inte vara alltför dyr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av amanito:

Vilken ratt rekommenderas till spelet? Såg ju hur kul som helst ut. Får inte vara alltför dyr

Skickades från m.sweclockers.com

Logitech DFGT helt klart

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Wizty:

Hur går det med SweC Logistics?

Där kom äggkastningen

Den kunde gå bättre.. Men vi kör för fullt!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Är det någon som vet hur man aktiverar CrossFire på ETS-2?
Jag har inte lyckats, ena GPUn går i 100% och den andra på 0%
/Lifooz

Det finns inget officiellt stöd för Crossfire i ETS2. SLI ska däremot fungera har jag för mig. Men, har sett nån forumtråd förr om att man kan köra någon ful-lösning som kan ge hyfsat fungerande Crossfire genom extra programvara.

Första sökträffarna på google:

https://www.youtube.com/watch?v=RX6qeqGDlDI
http://steamcommunity.com/app/227300/discussions/0/8649611755...
http://steamcommunity.com/app/227300/discussions/0/8649590883...

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Där kom äggkastningen

Den kunde gå bättre.. Men vi kör för fullt!

Hehe jo jag kom ihåg när man var anställd där men man mötte ju aldrig nån därifrån, så det blev genast tråkigt

Det fanns liksom ingen direkt gemenskap

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Vilken ratt rekommenderas till spelet? Såg ju hur kul som helst ut. Får inte vara alltför dyr

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle också rekomendera DFGT! Mycket prisvärd!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Är det någon som vet hur man aktiverar CrossFire på ETS-2?
Jag har inte lyckats, ena GPUn går i 100% och den andra på 0%
/Lifooz

http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=8&t=182979&hilit=cro...

Kolla in den tråden ifall du kan lista ut något. Inte testat det själv för inte orkat men blir att testa det nästa gång jag ska köra ets2

Permalänk

Byggde ett nytt frontskydd och två stycken regskyltshållare

Visa signatur

Grundare av www.TruckSims.se - Ett Nordiskt community för lastbilssimulatorer

Permalänk

Återupptar körningarna

Hej på er igen, nu är det nästan 1 1/5år sedan jag var aktiv här plus i spelet.
Men nu har jag startat upp igen med körningen 😊

Har nu läst/tittat igenom hela detta avsnitt från sida 1 till denna 😳😬 men det var mycket intressant läsning.
Men jag har några frågor: jag har som sagt nyss börjat spela igen så jag tog uppdaterade spelet från Steam med de senaste.

Men nu när jag läst lite här så nämner ni ProMods och Tsm kartor vad är skillnaden? Och fungerar dom med mitt spel från Steam?
Och vissa använder grafikmoddar har jag läst, vilka är det som gäller idag?
Vad mer bör man ta hem mod/köpa för att det ska se riktigt bra ut?

Tacksam för svar för nu ska det ut och rullas på vägarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Hej på er igen, nu är det nästan 1 1/5år sedan jag var aktiv här plus i spelet.
Men nu har jag startat upp igen med körningen 😊

Har nu läst/tittat igenom hela detta avsnitt från sida 1 till denna 😳😬 men det var mycket intressant läsning.
Men jag har några frågor: jag har som sagt nyss börjat spela igen så jag tog uppdaterade spelet från Steam med de senaste.

Men nu när jag läst lite här så nämner ni ProMods och Tsm kartor vad är skillnaden? Och fungerar dom med mitt spel från Steam?
Och vissa använder grafikmoddar har jag läst, vilka är det som gäller idag?
Vad mer bör man ta hem mod/köpa för att det ska se riktigt bra ut?

Tacksam för svar för nu ska det ut och rullas på vägarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Kul att du är tillbaka på vägarna! Först kan jag ju säga att SCS har släppt en DLC till ets2, detta DLC gör att länderna Sverige, Danmark och Norge läggs till :). Kan det vara av intresse? Är du en snåljåp kan du ju dock köra PRO MODS för att lägga till Skandinavien. PRO MODS lägger även till Island, delar av Frankrike, delar av Italien, Estland, och mycket mer! Väldigt hög detaljskala. Sedan har du TSM, en karta som i princip byter ut alla vägar, den har även Nord-afrika, Grekland, Spanien, Italien nästan allt Dock inte lika hög detaljskala.
Jaja, det är ditt val! Nu går vidare till grafik-moddar. Där skulle jag påstå att Sweet FX gör stor skillnad! Hoppas detta hjälpte dig lite iaf!

Permalänk

Sverige, Norge, Danmark har jag redan. Det fick jag med när jag uppdaterade mitt spel på steam.
Jag har: skandinavia och going East där igenom.
Så frågan är väl promods eller Tms då? Vad tycker du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

En annan fråga,jag tog lån efter x antal körningar för att köpa mig en ägen lastbil. Kan man betala tillbaka på lånet själv eller går det per automatik? Tänkte om jag vill bli av med det fortare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Akepouchen:

Sverige, Norge, Danmark har jag redan. Det fick jag med när jag uppdaterade mitt spel på steam.
Jag har: skandinavia och going East där igenom.
Så frågan är väl promods eller Tms då? Vad tycker du?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Akepouchen:

En annan fråga,jag tog lån efter x antal körningar för att köpa mig en ägen lastbil. Kan man betala tillbaka på lånet själv eller går det per automatik? Tänkte om jag vill bli av med det fortare.

Skickades från m.sweclockers.com

Well jag tror promods kan skapa problem eftersom du har Scandinavian DLC! Det sköts automatiskt men ifall du har gött med cash så kan du gå in i menyn och sedan trycker du på bank-ikonen under din företagsinfo

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Sverige, Norge, Danmark har jag redan. Det fick jag med när jag uppdaterade mitt spel på steam.
Jag har: skandinavia och going East där igenom.
Så frågan är väl promods eller Tms då? Vad tycker du?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Wizty:

Well jag tror promods kan skapa problem eftersom du har Scandinavian DLC! Det sköts automatiskt men ifall du har gött med cash så kan du gå in i menyn och sedan trycker du på bank-ikonen under din företagsinfo

PRO MODS funkar alldeles utmärkt med Scandinavia DLC. Där är du ute och cyklar. Så kör PRO MODS du, det är i min mening en roligare karta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizty:

Well jag tror promods kan skapa problem eftersom du har Scandinavian DLC!

Som sagt Promods fungerar utmärkt ihop med Scandinavian DLC. Faktum är att Promods 1.95 kräver Scandinavian DLC samt Going East och kommande 2.0 också.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vrmlnd:

PRO MODS funkar alldeles utmärkt med Scandinavia DLC. Där är du ute och cyklar. Så kör PRO MODS du, det är i min mening en roligare karta!

Jaha så man cyklar i Pro mods mappen, fan va najs!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem

Så. Då har man börjat spela detta igen. Och likadant som sist jag spelade så var det avsaknaden av ratt som fick mig att sluta. Så nu är jag ute efter en ratt med pedaler! Vad jag läst så är det thrustmaster som är bland de "bästa"? Kostar ju lite mer. Kanske är värt det ändå? Vad finns det för alternativ? Bara hört talas om Fanatec också. Men när jag plockar ihop saker där så blir det nästan 2000 euro? Går det göra det billigare där? Förstår inte allt där hehe. Lite väl mycket för mig just nu om det är det priset haha

Så min fråga är ju, vad finns det för alternativ till thrustmaster? Det jag vill ha är med kopplingspedal också, vilket jag sett att de billigare inte har. Helst en växelspak också. Men paddlar bakom ratten fungerar också om det kostar mycket mer med en spak. Såg ju den nya Logitech's nu, men känns som om Thrustmaster är/ser bättre ut.

Kommer användas till ETS2 mestadels(därutav jag "lånar" tråden, men känns som om detta passar in bäst här istället för att göra en helt ny tråd).

Har inte direkt någon budget utsatt, men eftersom det är första ratten så vill man ju inte lägga en förmögenhet på det! Går ju alltid uppgradera senare om man vill.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Det jag vill ha är med kopplingspedal också, vilket jag sett att de billigare inte har. Helst en växelspak också. Men paddlar bakom ratten fungerar också om det kostar mycket mer med en spak.

Logitech G27 har allt det där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Logitech G27 har allt det där!

Jo, den har jag kollat lite på! Nu har jag inte känt på den, men den ser väldigt leksaksaktig/plastig ut på bilderna. Däremot kanske det är en bra instegningsmodell? Har du en sådan själv? Hur känns den?

Edit: Nu när jag kollar på priser så skiljer det sig inte så mycket från Thrustmaster T500 och G27an. Typ 1k kr. Finns det något mer som jag kan ha missat? ^^

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Skrivet av ghollghost:

Jo, den har jag kollat lite på! Nu har jag inte känt på den, men den ser väldigt leksaksaktig/plastig ut på bilderna. Däremot kanske det är en bra instegningsmodell? Har du en sådan själv? Hur känns den?

Edit: Nu när jag kollar på priser så skiljer det sig inte så mycket från Thrustmaster T500 och G27an. Typ 1k kr. Finns det något mer som jag kan ha missat? ^^

Säg inte så, för jag har precis köpt en G27 beg via blocket och väntar på att få hem ratten 😬😊
Har aldrig kört med ratt förut så det blir första gången, om jag lyckas få allt att klaffa/stämma med inställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har kollat på lite youtube klipp och sätt att vissa kör till/ passerar IKEA. Är det en modd eller? För hos mig står det något annat som säkert syftar på det. Kommer inte ihåg nu vad det står led det är en stor blå byggnad med texten kea eller något åt det hållet.
Så om någon vet hur man får dit Ikea så får ni gärna hjälpa mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Akepouchen:

Säg inte så, för jag har precis köpt en G27 beg via blocket och väntar på att få hem ratten 😬😊
Har aldrig kört med ratt förut så det blir första gången, om jag lyckas få allt att klaffa/stämma med inställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast har du köpt begagnat antar jag att du betalade rätt så mycket mindre än 3k(ligger ju runt 2600-2900)?
Var bara den lilla uppfattning jag fick när jag kollade på bilder. Inte kollat eller hört någon recension av någon ratt.

Men skriv gärna hur den är när du fått den!

Ska försöka leta rätt på några recensenter för att komma på vad jag vill ha.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.