LG G3 fortfarande värd köpet?

Permalänk
Inaktiv

LG G3 fortfarande värd köpet?

Hej,

Valet står mellan en iphone 6 eller en LG G3. Priset har inte riktigt någon betydelse utan jag är mest intresserad av att höra vad ni LG G3 ägare tycker om telefonen, då jag är riktigt sugen på att slå till nu när telefonen ändå ligger riktigt billig till (3490). Det jag hört mest är väl att när man höjer ljusstyrkan så drar batteriet en del, samt att det finns en del laggs i själva UI:et.

Permalänk

Jag har haft min 3gb ram variant (gold ) i drygt en månad och är helnöjd, svinskön lur. Älskar att det nästan är enbart display man håller i och en grym display är det också. Blir dock rätt varm i nypan men jag älskar den, har cirkus 40% batteri kvar när jag kommer hem från jobbet, men jag använder min telefon rätt mycket. Dock ska du ta mina erfarenheter med en skyffel salt då jag kommer från en iPhone 4s och den här är ett rymdskepp jämte mot den

negativt är laddningssladdshålet, lite finurligt att få in sladden. Jag tjackade en trådlös laddare för att kringå detta (och för att trådlös laddning what) riktigt imponerad är jag, men som sagt skyffel salt.

Permalänk
Medlem

Skulle ärligt talat vänta med att köpa telefon just nu, det är slutet av året där de nya lanseringarna med bättre batteritid och prestanda strax dyker upp nu i början av nästa år.
Så ta gärna och vänta ett tag eller köp någon billig android med quadcore, 1 gb ram och ips skärm.
Tills du kan köpa något nytt flaggskepp senare till telefon i början av nästa år om du nu behöver en telefon just nu.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Skulle säga att det är värt att köpa en LG G3 nu mer än någonsin. Går att få tag i en 32GB för 3490kr.

Permalänk
Medlem

Jag har ganska hög ljusstyrka på min G3 och batteriet håller väldigt bra, hela dagen på skola och jobb till sent på kvällen/midnatt. Jag är nöjd för vad jag betalade (3490:- på CDON) och jag skulle ha köpt den igen för samma prislapp om så var fallet.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Jag har haft min G3 sen den kom ut i handeln. Aldrig varit mer nöjd med en mobil,den är helt underbar. Inte ett enda fel har det varit,inte ens en enda avstängning som många har råkat ut för?? Jag har gått från iphone och längtar inte tillbaka.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Jag har Ipone6+ och frugan har en G3, kan säga att hon är avis på iphonen

G3:an har varit lite buggig, samtals bryts ibland och den startar om ibland (sällan). Jag har jämfört prestandan i vissa spel och Iphonen krossar G3:an i flytet. G3:an har mer hack (att det hackar till nån millisekund) i webbläsaren. Iphonen flyter bättre, har väl med deras kraftiga IPC att göra (2st starka kärnor). Detta är observationer jag märkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag har Ipone6+ och frugan har en G3, kan säga att hon är avis på iphonen

G3:an har varit lite buggig, samtals bryts ibland och den startar om ibland (sällan). Jag har jämfört prestandan i vissa spel och Iphonen krossar G3:an i flytet. G3:an har mer hack (att det hackar till nån millisekund) i webbläsaren. Detta är observationer jag märkt.

Mao så ska man köpa G3:an då den renderar i en högre upplösning då 6+ är lågupplöst i jämförelse. Dessutom så får man två G3 för priset av en 6+.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Mao så ska man köpa G3:an då den renderar i en högre upplösning då 6+ är lågupplöst i jämförelse. Dessutom så får man två G3 för priset av en 6+.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad ska man med 2 G3? Man kan köpa 40st 199kr mobiler mot en 6+, eller 15 Fiat uno mot en Ferrari. G3 är också väldigt plastig, vill man köpa dyr plast köper man den (lagget på köpet). Trådskaparen har ju skrivit att priset inte har någon betydelse. Alla kanske inte är arbetslösa, hemmaboende tonåringar och kanske har råd med lyx konsumtion.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror om jag skulle gå över till Android så hade LG G3 varit anledningen till detta, en mycket fin telefon, och känns inte alls plastig, men jag är en av de som föredrar simpelheten med iPhone.

Android är mer öppen det är det inga tvivel om, man kan ändra på allt, och då menar jag verkligen på allt. Men jag är mer den typen som befinner mig i "apparna" än vad jag gör i hemskärmen, eller "widgets" så denna "öppenhet" som alla talar om, har jag ingen större nytta av. Sedan så brukar väl alla Appar vara bättre på IOS just pga att jag antar att det är lättare att göra där? Självklart gäller inte detta alla Appar, men åtminstone de jag använder.

Jag valde iPhone 6 64gb, men jag anser fortfarande att en LG G3 är "värd" mer, just pga priset. Oavsett yrke, ekonomisk sits, så är 3000Kr skillnad en markant skillnad. Vissa av oss slänger inte bort pengar på dyra prylar bara för att vi har möjlighet till det, eftersom det finns så mycket man hade kunnat göra för dessa.

Aja jag försöker nog bara rättfärdiga mitt beslut därav all snack

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag älskar min g3 och tycker att det är den bästa telefonen att köpa just nu. Det lagg som folk pratar om har jag inte sett röken av. Jag har haft mer lagg när jag har använt ios enheter och det har varit att de fryser i webbläsaren i någon/några sekunder vilket jag tycker är ohållbart för en så dyr enhet

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Att gå från iPhone till LG G2 kändes som att gå från färgtelefon till smartphone för första gången. ..

Har väldigt svårt att tro att du ska kunna bli besviken på G3:an

Permalänk
Skrivet av infigo:

Jag kan säga att jag älskar min g3 och tycker att det är den bästa telefonen att köpa just nu. Det lagg som folk pratar om har jag inte sett röken av. Jag har haft mer lagg när jag har använt ios enheter och det har varit att de fryser i webbläsaren i någon/några sekunder vilket jag tycker är ohållbart för en så dyr enhet

Kan inget annat säga än att jag håller med dig till 100%.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejch:

Jag tror om jag skulle gå över till Android så hade LG G3 varit anledningen till detta, en mycket fin telefon, och känns inte alls plastig, men jag är en av de som föredrar simpelheten med iPhone.

Android är mer öppen det är det inga tvivel om, man kan ändra på allt, och då menar jag verkligen på allt. Men jag är mer den typen som befinner mig i "apparna" än vad jag gör i hemskärmen, eller "widgets" så denna "öppenhet" som alla talar om, har jag ingen större nytta av. Sedan så brukar väl alla Appar vara bättre på IOS just pga att jag antar att det är lättare att göra där? Självklart gäller inte detta alla Appar, men åtminstone de jag använder.

Jag valde iPhone 6 64gb, men jag anser fortfarande att en LG G3 är "värd" mer, just pga priset. Oavsett yrke, ekonomisk sits, så är 3000Kr skillnad en markant skillnad. Vissa av oss slänger inte bort pengar på dyra prylar bara för att vi har möjlighet till det, eftersom det finns så mycket man hade kunnat göra för dessa.

Aja jag försöker nog bara rättfärdiga mitt beslut därav all snack

G3:an är mer prisvärd. Valet är endå ens eget vad man köper så det kvittar ju. Jag själv köper inte saker bara efter prisvärdighet (visst pris spelar roll), utan köper det jag vill ha och det som uppfyller mina förväntningar. Tex hade jag enbart gått på prisvärdigheten hade jag inte haft en Audi s6 utan haft en Fiat Uno, en dator med nvidia 650 grafik och en i3 cpu. Men då kan jag inte spela bf4 med hög grafik och bra flyt och heller inte kunnat köra om fort. Så mina förväntningar övervägde prisvärdigheten till en grad.

Allt är relativt, jag skulle inte klaga på om du köpte en g3 pga dina val (dina krav, förväntningar och budget). Men du frågade efter åsikter och tog mig friheten att göra det. Lycka till med Iphone 6 eller G3 vilket det en nu blir!

Permalänk
Skrivet av Silcan:

G3:an är mer prisvärd. Valet är endå ens eget vad man köper så det kvittar ju. Jag själv köper inte saker bara efter prisvärdighet (visst pris spelar roll), utan köper det jag vill ha och det som uppfyller mina förväntningar. Tex hade jag enbart gått på prisvärdigheten hade jag inte haft en Audi s6 utan haft en Fiat Uno, en dator med nvidia 650 grafik och en i3 cpu. Men då kan jag inte spela bf4 med hög grafik och bra flyt och heller inte kunnat köra om fort. Så mina förväntningar övervägde prisvärdigheten till en grad.

Nu var du lite taskig mot Fiat Uno

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Ja skulle vilja ha den fiaten, lär ju inte ha varit billig. Om man får gå efter tumregeln trimma kostar 1000kr/hk (överladda stock turbos är billiga hk till en grad, efter det kostar det). Samt om den ska vara laglig att framföras på väg med försäkring så ska den reggas om till ombyggnadsfordon, förstärka karossen, hjulupphängning och bromsar anpassande för dom hk. Blir dyr fiat, skulle vilja ha den men för dom pengarna skulle jag någ ta porschen endå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag har Ipone6+ och frugan har en G3, kan säga att hon är avis på iphonen

G3:an har varit lite buggig, samtals bryts ibland och den startar om ibland (sällan). Jag har jämfört prestandan i vissa spel och Iphonen krossar G3:an i flytet. G3:an har mer hack (att det hackar till nån millisekund) i webbläsaren. Iphonen flyter bättre, har väl med deras kraftiga IPC att göra (2st starka kärnor). Detta är observationer jag märkt.

Laggar aldrig för mig iallafall. Kör dock med Nova Launcher. Mina samtal bryts aldrig. Har svårt att tänka mig att iPhonen flyter bättre i tex Modern Combat 5 eller något annat grafiskt krävande spel. Skulle personligen aldrig köpa iPhone, hatar den inlåsta känslan, jag vill ha en egen mobil och ändra den som jag vill. Vill inte heller stödja Apples och deras överprisade produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Laggar aldrig för mig iallafall. Kör dock med Nova Launcher. Mina samtal bryts aldrig. Har svårt att tänka mig att iPhonen flyter bättre i tex Modern Combat 5 eller något annat grafiskt krävande spel. Skulle personligen aldrig köpa iPhone, hatar den inlåsta känslan, jag vill ha en egen mobil och ändra den som jag vill. Vill inte heller stödja Apples och deras överprisade produkter.

Va bra att du köpte en mobil som du ville ha. Synd vore ju det om du köpte en mobil som du hatar. Bra att du inte märker nåt lagg alls, jag märker det och många andra samt reviewers har gjort det. Sida vid sida av iphone 6 så ser jag skillnaden (om en ytterst liten). Ingen aning om hur den är med nova launcher. Inte så att G3:an är dålig eller så

Jag skulle kunna skriva personliga åsikter om LG och andra märken men folk accepterar inte andras åsikter och det blir snabbt tjaffs.

Jag tror jag har löst detta med att samtal kopplas ner på frugans G3:a. Jo det är som så att hon har det dära LG skalet med vik lock på, och en cirkel i mitten som visar klockan när luckan är stängd.

Iallafall när jag ringde upp min telefon och stod i spegeln och tittade så såg jag att ibland så tändes skärmen och man råkade trycka på lägg på knappen med örat (jag provade att röra huvudet i olika vinklar under samtalet). Jag provade sen med luckan öppen och då tändes inte skärmen längre, antar att "stängd lucka" fipplar med nån sensor eller liknande i samtal.

Observera att skärmen tändes när jag flyttade runt huvudet i olika vinklar, vissa fasta "lägen" så tändes inte skärmen alls, svårt att se om man inte är vid en spegel.

Kanske kan vara av värde från nån annan ägare utav G3:a som har liknande problem.

Detta skal är det jag menar. LG G3 Quick Window Circle

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag kan säga att jag älskar min g3 och tycker att det är den bästa telefonen att köpa just nu. Det lagg som folk pratar om har jag inte sett röken av. Jag har haft mer lagg när jag har använt ios enheter och det har varit att de fryser i webbläsaren i någon/några sekunder vilket jag tycker är ohållbart för en så dyr enhet

Om man ska vara petig så "laggar" den ganska ofta i animationerna och man har 1-0.5 sekund fördröjning efter tryck tex inställningsmenyn... Små grejer, inget för vissa men jag kan i alla fall inte säg att mjukvaran flyter 100%. Däremot ruskigt fin telefon i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Om man ska vara petig så "laggar" den ganska ofta i animationerna och man har 1-0.5 sekund fördröjning efter tryck tex inställningsmenyn... Små grejer, inget för vissa men jag kan i alla fall inte säg att mjukvaran flyter 100%. Däremot ruskigt fin telefon i övrigt.

Det kan jag inte hålla med dig om. Jag vet inte om du har en g3 men sedan lolipop kom så finns det inget lagg eller fördröjning i användandet och det som är mer irriterande är långsamma animationer i lollipop (vilket gäller alla lolipop enheter jag testat)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Va bra att du köpte en mobil som du ville ha. Synd vore ju det om du köpte en mobil som du hatar. Bra att du inte märker nåt lagg alls, jag märker det och många andra samt reviewers har gjort det. Sida vid sida av iphone 6 så ser jag skillnaden (om en ytterst liten). Ingen aning om hur den är med nova launcher. Inte så att G3:an är dålig eller så

Jag skulle kunna skriva personliga åsikter om LG och andra märken men folk accepterar inte andras åsikter och det blir snabbt tjaffs.

Jag tror jag har löst detta med att samtal kopplas ner på frugans G3:a. Jo det är som så att hon har det dära LG skalet med vik lock på, och en cirkel i mitten som visar klockan när luckan är stängd.

Iallafall när jag ringde upp min telefon och stod i spegeln och tittade så såg jag att ibland så tändes skärmen och man råkade trycka på lägg på knappen med örat (jag provade att röra huvudet i olika vinklar under samtalet). Jag provade sen med luckan öppen och då tändes inte skärmen längre, antar att "stängd lucka" fipplar med nån sensor eller liknande i samtal.

Observera att skärmen tändes när jag flyttade runt huvudet i olika vinklar, vissa fasta "lägen" så tändes inte skärmen alls, svårt att se om man inte är vid en spegel.

Kanske kan vara av värde från nån annan ägare utav G3:a som har liknande problem.

Detta skal är det jag menar. LG G3 Quick Window Circle
http://www.netonnet.se/GetFile/ProductImage/telefon/mobiltele...

Okej. Bra och veta! Har funderat på att skaffa det skalet men det blir nog något annat då. God fortsättning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Okej. Bra och veta! Har funderat på att skaffa det skalet men det blir nog något annat då. God fortsättning!

Det kanske inte är så på alla G3, utan kanske är nåt knas med skalet eller mobilen för oss. Går ju bra med lucka uppfälld ialf. Skalet är ju snyggt så, jag skulle prova om jag var du och eller göra en google om det verkligen är ett problem eller inte.

Permalänk
Medlem

Prismässigt ligger G3 mycket bra till men själv upplever jag lagg och att hemskärmen ibland startar om när jag stänger ner ett program samt att det är delay innan apparna visas när jag trycker på programikonen. Sen fungerar inte Knock-On alltid.

Skall fabriksåterställa den i helgen och hoppas att den blir bättre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har tidigare ägt en LG G3 men sitter nu på iPhone 6+.
Saknar G3:an riktigt mycket, blir till och sälja iphonen och köpa G3 igen, riktigt bra telefon är det!

Om jag inte ska behålla iphonen till G4:an kommer, bättre 2:handsvärde, kan inte riktigt bestämma mig.

Permalänk
Medlem

Nej undvik g3 riktigt skräp telefon med massa problem bara.

Permalänk
Medlem

Sitter i tankarna om att köpa en ny mobil och sett att LG G3 kostar idag 3500 SEK vilket är enligt mig ett bra pris för telefon. Tänkte höra om ni anser att det är värt att köpa G3 idag?

Känner att de prisnivåer som dagens nya telefoner, typ S6 osv kostar är alldeles för mycket...

Permalänk
Skrivet av dajv:

Sitter i tankarna om att köpa en ny mobil och sett att LG G3 kostar idag 3500 SEK vilket är enligt mig ett bra pris för telefon. Tänkte höra om ni anser att det är värt att köpa G3 idag?

Känner att de prisnivåer som dagens nya telefoner, typ S6 osv kostar är alldeles för mycket...

Jag kikade precis själv efter en ny mobil och såg ärligt talat ingen anledning att köpa något annat än G3:an, så min är på väg med posten snart. Jag kan ju självklart ha missat någon modell som ligger lika bra eller bättre till i pris men det verkar ärligt talat inte ha hänt överdrivet mycket på hårdvarufronten på ett tag, så den kändes väldigt prisvärd fortfarande, trots att den inte hunnit sjunka i pris på ett halvår.

Det verkar ju inte vara några direkta kvalitativa fel på den heller om jag inte missat något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dajv:

Sitter i tankarna om att köpa en ny mobil och sett att LG G3 kostar idag 3500 SEK vilket är enligt mig ett bra pris för telefon. Tänkte höra om ni anser att det är värt att köpa G3 idag?

Känner att de prisnivåer som dagens nya telefoner, typ S6 osv kostar är alldeles för mycket...

Väldigt bra köp, du kommer inte ångra dig.

Skickades från m.sweclockers.com