Vardagsrumsdator med kräm i! köpråd

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Om man ska ha något som funkar med 4k så ska man då köpa Titan eller vad ska man ha?

980ti lite smått överklockat räcker nog för att jag ska kunna njuta av bilden iallafall.

Ärligt så existerar inget bra kort för smärtfritt spela i 4k inte över 60FPS i alla fall

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlashTec:

Om man ska ha något som funkar med 4k så ska man då köpa Titan eller vad ska man ha?

980ti lite smått överklockat räcker nog för att jag ska kunna njuta av bilden iallafall.

290x och kommande 390x->Fiji klarar 4k, på Nvidia sidan är det från GTX 980 och uppåt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av CamelActivate:

Okej, antog att det inte skulle få plats ett fullstort i den lilla lådan

är denna bra? läst mycket gott om EVGA

http://www.inet.se/kundvagn/bild/8049761/2015-06-04

Vad gäller, vilket agg har det slutat på, g2? Klockrent då det är halvpassivt o du vill kanske ha det tyst i vardagsrummet?

vart ska du ha nh-f12 fläkten? Inte som chassifläkt va?
Ska du ha burken i vardagsrummet och inte vill att den ska låta så köp noctua nf-s12a PWM som chassifläkt. De är i princip ljudlösa, sjukt tysta och kan starkt rekommendera dem. Men som chassifläkt då, ska du ha den på radiatorn så är nf-f12 klockren till det.

Det räcker med en chassifläkt, du lär placera vattenradiatorn så den blåser ut den varma luften från prollen med?

I båda mina burkar har jag en enda chassifläkt i vardera. Nf-s12a i min intelburk och en noctua 140mm i min AMD burk. Har inga problem med temps etc. Skulle du få höga temps är det enkelt att sätta i en fläkt till sen.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ärligt så existerar inget bra kort för smärtfritt spela i 4k inte över 60FPS i alla fall

Då måste ju EVGA föra sig med falsk marknadsföring i såna fall. På deras hemsida så står det angivet på 980ti hybrid: "You can now take on even the most challenging games at high settings for a smooth, ultra high-definition, 4K experience."

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av FlashTec:

Då måste ju EVGA föra sig med falsk marknadsföring i såna fall. På deras hemsida så står det angivet på 980ti hybrid: "You can now take on even the most challenging games at high settings for a smooth, ultra high-definition, 4K experience."

Kanske tog i lite, beror vilken FPS du vill uppnå och hur mycket grafik du vill offra. Men high och över 60 FPS är idag ingen lätt match (speciellt när det inte finns någon anslutning som klarar högre än det). DP 1.3 har inte lanserats än tyvärr på grafikkort/skärmar.

Sen brukar tillverkarna skryta för att sälja (vem tänjer inte på sanningen för att sälja bättre).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Vad gäller, vilket agg har det slutat på, g2? Klockrent då det är halvpassivt o du vill kanske ha det tyst i vardagsrummet?

vart ska du ha nh-f12 fläkten? Inte som chassifläkt va?
Ska du ha burken i vardagsrummet och inte vill att den ska låta så köp noctua nf-s12a PWM som chassifläkt. De är i princip ljudlösa, sjukt tysta och kan starkt rekommendera dem. Men som chassifläkt då, ska du ha den på radiatorn så är nf-f12 klockren till det.

Det räcker med en chassifläkt, du lär placera vattenradiatorn så den blåser ut den varma luften från prollen med?

I båda mina burkar har jag en enda chassifläkt i vardera. Nf-s12a i min intelburk och en noctua 140mm i min AMD burk. Har inga problem med temps etc. Skulle du få höga temps är det enkelt att sätta i en fläkt till sen.

Yes, jag kunde enbart hitta gott om g2an så den blir det!

Jag kommer nog köra luftkylare så tänkte använda noctua fläkten till den, vad gäller chassifläkt så ska jag köra någon noctua PWM kontrollerad variant.

Börjar med chassit, g2an och ssdn då jag kan slakta min förra burk och använda delar från den och uppgradera en komponent tills jag är nöjd! (som är typ aldrig )

Längtar tills man får se skylake och fiji i butiken!