Muskampen 2025: Segraren korad!

The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag hade utan vidare lagt 1000kr på detta spelet och ändå tyckt det var prisvärt. Herregud så mycket skitspel som krängs för 600kr.

+1

Jag har köpt Witcher 3 till fullpris på gog och tycker det är ett av det mest prisvärda spel jag någonsin köpt! Sjukt mycket för pengarna.

Rekar helt klart alla som har råd att köpa minst en kopia, det är cd projekt värda efter den här fullträffen!

Permalänk
Medlem

Köpte spelet häromdagen och vilket fantastiskt spel det är! Men jävlar vad krävande och mycket det blåser i spelet! Kan man inte stänga av blåsten? Det måste ju ta en hel del på prestandan?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Köpte spelet häromdagen och vilket fantastiskt spel det är! Men jävlar vad krävande och mycket det blåser i spelet! Kan man inte stänga av blåsten? Det måste ju ta en hel del på prestandan?

Det går att tweaka, men finns ingen mod som minskar blåsten än vad jag vet. Extreme Weather Conditions-modden gör det åt andra hållet. http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/29/
Vill man pilla själv går det säkert att hitta parametrarna i den modden om man letar en del. Men kräver en del jobb.

Permalänk
Medlem

Hur påverkades egentligen Witcher 3 av en importerad save från Witcher 2? Försöker hitta svaren online, men hittar bara vilka val som importeras, inte hur dom "visar sig" i Witcher 3. Någon som vet exakt, eller har någon bra länk?

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilka svärd som är de bästa i spelet?

Permalänk

Jadu de vill jag också veta, vad har de med betydelse för import saves för Witcher 2? <_>

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Någon som vet vilka svärd som är de bästa i spelet?

SKulle gissa på någon form av uppgraderad witcher gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

Hur påverkades egentligen Witcher 3 av en importerad save från Witcher 2? Försöker hitta svaren online, men hittar bara vilka val som importeras, inte hur dom "visar sig" i Witcher 3. Någon som vet exakt, eller har någon bra länk?

Skrivet av ProBlackbird:

Jadu de vill jag också veta, vad har de med betydelse för import saves för Witcher 2? <_>

Jag importerade från W2 och inte speciellt mycket alls skulle jag vilja säga.

Dom har gjort spelet så att det ska gå bra att spela utan att importera. Jag har märkt några få kommentarer här och där men inget jättemärkvärdigt, Triss pratade om rose of remembrance t.ex. som jag inte tror finns om man inte importerat. Men det var knappast earth shattering.

Jag ångrar nästan att jag importerade då jag döda Letho i tvåan och då finns han såklart inte nu i trean för mig.

Om jag spelar om ska jag inte importera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

SKulle gissa på någon form av uppgraderad witcher gear.

Japp - jag hade mastercrafted griffin svärd på slutet och allt annat jag hittade eller fick var skräp i jämförelse. Slutade i princip kolla på statsen på enskilda svärd på slutet, man visste att det var skräp.

Mastercrafted feline svärd verkar bra också men jag satsade på signs så griffin passade mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Japp - jag hade mastercrafted griffin svärd på slutet och allt annat jag hittade eller fick var skräp i jämförelse. Slutade i princip kolla på statsen på enskilda svärd på slutet, man visste att det var skräp.

Mastercrafted feline svärd verkar bra också men jag satsade på signs så griffin passade mig.

Finns just lvl40+ vapen, de är nog bättre.

I ren dmg hittade jag svärd som gav mer än mastercrafted.
Dock tråkiga stats.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@CFSsss: Jag importerade också min W2 save och tyckte det var konstigt att min rose of remembarance (stavning) var vissen då jag romancade Triss i både ettan och tvåan Blev lite orolig att min save inte importades korrekt men då ska det tydligen vara så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, vilka är era favoritmoddar till spelet med SweetFX? Tankade en av de som såg ut att vara popolärast, 1.000 Times Better v1.3 men den var ju helt värdelös och såg hälften så bra ut mot omoddade versionen :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Hmm, vilka är era favoritmoddar till spelet med SweetFX? Tankade en av de som såg ut att vara popolärast, 1.000 Times Better v1.3 men den var ju helt värdelös och såg hälften så bra ut mot omoddade versionen :/

Jag kör helt orginal, inte ens SweetFX, då jag inte har orkat fixa det (lathet). Men just när det gäller moddar så tycker jag att de flesta behöver mer tid. Jag tror inte att de riktigt "bra" moddarna är ute än! Jag väntar nog iallafall en månad till innan jag börjar att kolla på moddar för grafiken.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Jag kör helt orginal, inte ens SweetFX, då jag inte har orkat fixa det (lathet). Men just när det gäller moddar så tycker jag att de flesta behöver mer tid. Jag tror inte att de riktigt "bra" moddarna är ute än! Jag väntar nog iallafall en månad till innan jag börjar att kolla på moddar för grafiken.

SweetFX är ju bara en injector och ingen mod Tar typ 10s att fixa!

Visa signatur

Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

SweetFX är ju bara en injector och ingen mod Tar typ 10s att fixa!

Jag vet, haha, därför jag nämnde den vid sidan om moddar Använder ofta SweetFX, men till Witcher 3 så glömmer jag alltid bort det... Dagens mål: slå på SweetFX till spelet!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetkoala:

@CFSsss: Jag importerade också min W2 save och tyckte det var konstigt att min rose of remembarance (stavning) var vissen då jag romancade Triss i både ettan och tvåan Blev lite orolig att min save inte importades korrekt men då ska det tydligen vara så

Jag tror det var Yen som gjorde det.

Permalänk
Moderator
Forumledare

1.06 är visst ute nu till PC

https://twitter.com/marcin360/status/610424170397233152

Inga stora grejer dock

Citat:

- Fixes the endless loading screen when fighting the Ice Giant during the quest 'Lord of Undvik'
- Geralt's clothes will no longer be wet after leaving the menu
- The gate in the crypt now works correctly during the quest 'Scavenger Hunt: Viper School Gear'
- Fixes the lack of interaction with Roche on Oxenfurt Bridge in the quest 'Get Junior'
- Fixes an issue that prevented players from creating more than one item via Crafting/Alchemy

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

https://twitter.com/marcin360/status/610424170397233152

Inga stora grejer dock

Tack.
Tydligen så ska 1.6 bara vara en snabbfix och nästa patch betydligt större.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

Den enda jag installerat är "Disable Intro and storybook videos". Ganska självförklarande vad den gör men den är skön att ha iaf

Video som förklarar och visar hur man installerar

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Den enda jag installerat är "Disable Intro and storybook videos". Ganska självförklarande vad den gör men den är skön att ha iaf

Video som förklarar och visar hur man installerar
https://www.youtube.com/watch?v=xcqJZ8tlpsE

Låter som en vettig mod, den ska jag nog tanka

För övrigt, någon mer än jag som stör sig enormt på Geralts hårsvall INOMHUS? Känns som årets tröttaste programeringsmiss.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör helt utan någon modd som ändrar grafiken, typ SweetFX eller Reshade. Anledningen är att spelet i sig har ett brett spektrum av utseende. Det innebär att om man blekar ut spelet på grund av starka färger i ljus sommar, kommer många av de andra lägena påverkas negativt. Bilderna man ser på moddarna är i princip alltid "best of" men visar inte hur den ser ut i lägen då den kan orsaka problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag tror det var Yen som gjorde det.

Jäkla Yen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

För övrigt, någon mer än jag som stör sig enormt på Geralts hårsvall INOMHUS? Känns som årets tröttaste programeringsmiss.

Det är nog det jag stör mig mest på. Så fort man kommer nära huvudet sjunker fpsen nåt enormt, blir samma sak när man använder witcher sense också... Vill man ha de fint får man lida pin eller vad det är man brukar säga

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Inga stora grejer dock

Har stört mig länge på att behöva göra en drop för att crafta så denna patch är ju guld värd!

Håller tummarna på att nästa version lägger till "low-level" filter för saker i armor/weapon crafting...

Hmm, bara de inte har patchat flask-försäljaren...

Permalänk

Hej,

Till och börja med vet jag inte om detta är rätt tråd.. Jag är helt nybörjare inom detta med gaming. Har bara spelat the Sims och COD på Macbook förut, hehe.

I alla fall, jag har köpt TW3 på Origin som jag laddade ner på min Acer Aspire men det visade sig att datorn inte pallade med spelet för det kraschade hela tiden... Därför har jag nu börjat kolla runt på lite olika laptops som jag kan spela på!

Så min fråga till er är om ni tror att det går att spela TW3 på denna laptopen:

https://www.dustin.se/product/5010856431/rog-g751jy-t7230h

En annan fråga är om det ens går att spela på en laptop så det inte laggar osv?.. Dumma frågor kanske jag vet men man måste ju lära sig någon gång..

Vore oerhört tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

@partyleffe: Ja det går, nya 900 serien för laptops är faktiskt ganska imponerande.

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa spelet, men ska man spela ettan och tvåan först?

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Då har du nog svaret där, ja! Håll koll på marknaden på Sweclockers. Folk säljer ju sina vouchers från sina grafikkortsköp!

Fick mailsvar idag och en ny kod direkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Nej det behöver du inte.

Wolf School gear ska komma som DLC denna vecka, någon mer än jag som hoppas på Kaer Morhen liknande med motsvarande stats som Griffin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Hmm, bara de inte har patchat flask-försäljaren...

Det är han! Han i sig kommer nog aldrig att försvinna, men nerfa honom lär de nog göra någon gång. Dock så är det ju ändå inte helknäppt då killen verkar lite smått skruvad, haha.

Skrivet av Michaelo:

Absolut inget måste, men jag tycker att du borde läsa på lite lätt om Geralts resa, viktiga personer och hur läget ligger till i Witcher värld. Det underlättar en del. 5 minuters läsning kan stryka hundratals frågetecken som du annars kanske skulle få i dina första timmar med spelet. Du kan som sagt absolut gå in ovetande, men det är ett mycket trevligare spel om man faktiskt känner till några saker innan.

Rekommenderar dock starkt Witcher 2 iallafall! Riktigt bra spel

Skrivet av trickysaer:

Fick mailsvar idag och en ny kod direkt

Gött! Tur att det löste sig. Alltid trist att förlora ett spel från sitt bibliotek, haha

Skrivet av Rasmus117:

Wolf School gear ska komma som DLC denna vecka, någon mer än jag som hoppas på Kaer Morhen liknande med motsvarande stats som Griffin?

Du, jag sitter och hoppas som satan! Tror faktiskt inte att man kommer att bli besviken. Hoppas dock på att det är Witcher gear som man kan uppgradera och faktiskt tjänar på att använda i lite högre levelar Men i vilket fall som, så länge det är snyggt är jag nöjd! Höll hårt och länge i min Warrior Jacket, haha.

Sen angående patch 1.06, någon som har problem med den? För mig buggar vandrande merchants (när man försöker se vad de har så går det direkt tillbaka till konversationen) och Roach fastnar springandes mitt i vägen rätt så ofta. Bara fastnar i tomheten och travar på!

Visa signatur