Behöver hjälp, köp av grafikkort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

Tjena nu har jag satt in mitt nya grafikkort R9 Radeon 290 4GB och ett nätagg på 600 w, startar och fungerar snurrar så som fläktar på kortet osv, men nu vill inte datorn hitta grafikkortet? Kör in skivan som jag fick med grafikkortet i datorn startar och får sedan "Error please install VGA cards of ASUS." och inget mer händer. Vad ska jag göra? Någon som har något tips? Må jag omformatera hela datorn inann?@TimMy2003: @Broken-arrow:

Nu vet jag inte vad för agg. Men testa starta datorn utan skivan i för den behövs inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Händer ingenting där heller... Och skärmen är ju svart när jag kopplar direkt till grafikkortet också, det kanske är intressant att veta?@Broken-arrow:

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

Händer ingenting där heller... Och skärmen är ju svart när jag kopplar direkt till grafikkortet också, det kanske är intressant att veta?@Broken-arrow:

Okej, inga pip eller något? startar fläktarna i chassit?

Sen kopplat alla strömkablar?

Du kan behöva avaktivera vilken gpu moderkortet ska ta eller pova att ta ur det silvriga batteriet på moderkortet en stund.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Är skärmkabel vad du nu använder inkopplad till grafikkortet och inte moderkortet om det finns en sådan port där?

Strunta i skivan. Se till att du satt strömkablarna ordentligt i grafikkortet. Om du orkar ladda upp en bild av grafikkortet i datorn och även en bild på skärmen när du startat datorn så skulle jag kunna hjälpa dig mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Får snart något fel.. Det nya agget hade inte tillräckligt mycke sladdar för att koppla ihop allting, så jag använder förtillfället min gamla dators nät agg till grafikkortet + det 280's nätagg som satt i burken kopplat till moderkortet , bara för tillfällets skulle.. Och får upp "Install vga driver" Uppdaterat det senaste på windows och det fortsätter att säga så? Grafikkortet är lyser grönt och snurrar på som det ska. Är det för att inte har en "sluten krets" ifrån ett nätagg, datorn inte vill hitta mitt grafikkort eller vad kan det vara för fel? Slänger snart ut burkjäveln..

Permalänk
Medlem

@Naque: Skärmen / skärmarna hittas inte vid ikoppling direkt på grafikkortet så må koppla det till moderkoret för att överhuvudtaget få någon bild på skärmen.

Permalänk
Medlem

Blir galen...

Datorn hittar inte grafikkortet överhuvudtaget, hittar bara det som sitter i moderkortet inbyggt, har avinstallerat det ingbygda men händer ingenting ändå. Har uppdaterat allt inom Windows Update. Och det enda jag får upp när jag ska installera drivrutinerna till det nya kortet är INSTALL VGA DRIVER.

Försökt laddat ner VGA driver ifrån: https://www.asus.com/se/Graphics_Cards/R9290DC2OC4GD5/HelpDes... gör det och ska till att installera då jag får Error "Setup has detected an incomplete build. Setup will now exit." Och sen kan jag inte göra något mer?

Har testat tagit bort det silvriga batteriet på moderkortet också men inte fått någon respons på att det sitter ett nytt kort i efter det heller.

Googlat och youtube'at en del men inget som har funkat för mig ännu..

Så är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel och har en lösning på det så uppskattas det enormt! Har haft kortet i 3 dagar nu och inte kunnat använda det än...

Kan det vara så att det inte funka pga jag har 2 nätaggregat igång? Ett för moderkortet och ett för grafikkortet? Snabba svar skulle uppskattas så jag kan åka in och köpa det imorgon!

Permalänk
Medlem

Eller är det omformatering som gäller? Eller kan Lenovo gjort något så man inte ska kunna sätta in ett nytt grafikkort? Många frågetecken nu....

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

Eller är det omformatering som gäller? Eller kan Lenovo gjort något så man inte ska kunna sätta in ett nytt grafikkort? Många frågetecken nu....

Det som förmodligen är fel är att ditt gamla nätaggregat inte startar. När du trycker på påknappen på datorn så skickar moderkortet en signal till aggregetet om att det ska börja skicka ström till hela datorn. I och med att ditt gamla aggregat inte sitter fast i moderkortet så får det inte denna signal, och så får kortet ingen ström. Ingen fara, du kan fixa detta med en liten bit ståltråd, men det är viktigt att du kopplar exakt som på bilden som jag strax länkar till. Annars kommer det inte fungera. Det finns en kontakt med 24 st pinnar på (kan också ha 20st pinnar), det är den du ska göra detta på.
Länk: http://www.corsair.com/~/media/Corsair/FAQs/PSU%20Paper%20Cli...

Länk2 (guide) (använd en switch om du behöver, men vad du än gör, ha inte aggregetet ipluggat i väggen när du gör detta. Stötar från ett PSU är inte farliga, men det gör ont. Testa att plugga i det efteråt istället. Och till sist, sätt eltape eller ett par lager frystape över ståltråden när du är färdig!): http://m.instructables.com/id/How-to-power-up-an-ATX-Power-Su...

Länk3:http://www.cryptobase.co.uk/wp-content/uploads/2014/02/corsair-24-pin-atx-cable.jpg?065a26

Hoppas det fungerar

Oskar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 01ste02:

Det som förmodligen är fel är att ditt gamla nätaggregat inte startar. När du trycker på påknappen på datorn så skickar moderkortet en signal till aggregetet om att det ska börja skicka ström till hela datorn. I och med att ditt gamla aggregat inte sitter fast i moderkortet så får det inte denna signal, och så får kortet ingen ström. Ingen fara, du kan fixa detta med en liten bit ståltråd, men det är viktigt att du kopplar exakt som på bilden som jag strax länkar till. Annars kommer det inte fungera. Det finns en kontakt med 24 st pinnar på, det är den du ska göra detta på.
Länk: http://www.corsair.com/~/media/Corsair/FAQs/PSU%20Paper%20Cli...

Länk2 (guide) (använd en switch om du behöver, men vad du än gör, ha inte aggregetet ipluggat i väggen när du gör detta. Stötar från ett PSU är inte farliga, men det gör ont. Testa att plugga i det efteråt istället. Och till sist, sätt eltape eller ett par lager frystape över ståltråden när du är färdig!): http://m.instructables.com/id/How-to-power-up-an-ATX-Power-Su...

Länk3:http://www.cryptobase.co.uk/wp-content/uploads/2014/02/corsair-24-pin-atx-cable.jpg?065a26

Hoppas det fungerar

Oskar

Skickades från m.sweclockers.com

Btw, bilder före och efter ståltråd är uppskattade.
Och var bor du? Australien? Eller är du en nattens varelse som jag?😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av 01ste02:

Btw, bilder före och efter ståltråd är uppskattade.
Och var bor du? Australien? Eller är du en nattens varelse som jag?😄

Men med andra ord så kmr det funka med ett nytt nätaggregat eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

Men med andra ord så kmr det funka med ett nytt nätaggregat eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det finns adapterkablar så att ditt nya PSU (power supply) har tillräckligt med kablar (splitters), men för tillfället så fungerar det med två PSU om du har det kopplat som du beskrev innan och följer guiden som jag gav dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 01ste02:

Ja, det finns adapterkablar så att ditt nya PSU (power supply) har tillräckligt med kablar (splitters), men för tillfället så fungerar det med två PSU om du har det kopplat som du beskrev innan och följer guiden som jag gav dig.

Okej tack så mycket, då blir det ett nytt nätagg så fort affärerna öppnar! Haha och nej jag bor inte Australien! 😆 Hoppas det funkar nu då annars vet jag inte vad jag tar mig till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

Men med andra ord så kmr det funka med ett nytt nätaggregat eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Testa först ståltråd, fungerar inte det så finns det en risk att ett nytt nätaggregat inte kommer att hjälpa. Då är det troligen något annat fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 01ste02:

Testa först ståltråd, fungerar inte det så finns det en risk att ett nytt nätaggregat inte kommer att hjälpa. Då är det troligen något annat fel.

Vet inte om jag är tillräckligt kunnig för att hålla på med sånt där! Rädd något ska gå sönder. Funderar på att ta med burken och nät-agget jag har på 600w och se vad dom säger där. Borde ju finnas adaptrar som osv, och dom kanske har något tips på vad det kan var!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

Vet inte om jag är tillräckligt kunnig för att hålla på med sånt där! Rädd något ska gå sönder. Funderar på att ta med burken och nät-agget jag har på 600w och se vad dom säger där. Borde ju finnas adaptrar som osv, och dom kanske har något tips på vad det kan var!

Skickades från m.sweclockers.com

Adaptrar borde de flesta affärer ha. Testa Kjell och company. Men om du är osäker på ståltråden så ska du ju givetvis inte känna dig tvungen att göra det. Det kan vara bra att testa, så det var bara ett tips. Som sagt så tror jag att Kjell har adaptrar.
Mvh

Oskar

Permalänk
Medlem

Ska kika med dom också! Ja jag måste få den klar nu snarast får nå fel. Tänkte ta med mig alltihopa så får dom försöka fixa det eller säga vad som kan vara fel. Vad skulle du kunna tro att det är för för om te x inte ett nytt nätaggregat skulle funka efter det här?

Skrivet av 01ste02:

Adaptrar borde de flesta affärer ha. Testa Kjell och company. Men om du är osäker på ståltråden så ska du ju givetvis inte känna dig tvungen att göra det. Det kan vara bra att testa, så det var bara ett tips. Som sagt så tror jag att Kjell har adaptrar.
Mvh

Oskar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

Ska kika med dom också! Ja jag måste få den klar nu snarast får nå fel. Tänkte ta med mig alltihopa så får dom försöka fixa det eller säga vad som kan vara fel. Vad skulle du kunna tro att det är för för om te x inte ett nytt nätaggregat skulle funka efter det här? Skickades från m.sweclockers.com

Det kan vara allt möjligt. Det kan vara att grafikkortet är trasigt, att platsen du satte kortet i är trasig, korrupta systemfiler i datorn. Allt kort sagt. Det är det här som är svårt med datorer.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

@01ste02: Okej, ja varför kan det inte vara som ett PS köra in skivan så funkar allt? Nej nej det ska ju helst jävlas in i det sista! Får hoppas Alina har svar och en lösning på mina frågor och problem! Tack och bock för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

@01ste02: Okej, ja varför kan det inte vara som ett PS köra in skivan så funkar allt? Nej nej det ska ju helst jävlas in i det sista! Får hoppas Alina har svar och en lösning på mina frågor och problem! Tack och bock för hjälpen!

Problemet är att du kör två agg. Sen välj ett bra agg med minst 5års garanti. Går med fractal integra m 550 i värsta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kan inte se om någon nämnt detta om dina drivrutiner, men för att vara säker på att få de senaste ska du ladda ner från www.amd.com och inte från asus även om det är Asus som gjort det kort du använder.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Problemet är att du kör två agg. Sen välj ett bra agg med minst 5års garanti. Går med fractal integra m 550 i värsta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis varit in på alina och dom sa att det mest troligen är att jag körde på två agå! Men är det inte det så är det mest troligen moderkortet som är problemet. Är det någon av er här inne som kan se om det skulle kunna vara problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

Precis varit in på alina och dom sa att det mest troligen är att jag körde på två agå! Men är det inte det så är det mest troligen moderkortet som är problemet. Är det någon av er här inne som kan se om det skulle kunna vara problemet?

Hur skulle vi se det här? I alla fall måste båda nätaggen vara igång annars går det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

Precis varit in på alina och dom sa att det mest troligen är att jag körde på två agå! Men är det inte det så är det mest troligen moderkortet som är problemet. Är det någon av er här inne som kan se om det skulle kunna vara problemet?

Testa ståltråden som jag tipsade om innan, det ska i praktiken inte vara några problem. Det närmsta problem jag kan tänka mig är att blixten slår ner och att det därför blir fel.
Det enda som händer om du kopplar fel är att den inte slås på. Inget kan ju hända utan ström.

Btw, se till så att du pluggar in båda aggregaten samtidigt i väggen/ sätter på strömmen på båda samtidigt då de annars inte kan hitta varandra (mb och PSU).

Annars har jag sett sådana adaptrar som pluggar in i 24 pinskontakten, och så har du en knapp för on/off. Sett på ebay heter det.

NOTERA ATT JAG INTE ÄR ANSVARIG FÖR EVENTUELLA SKADOR PÅ SÅVÄL ÄGODELAR SOM PERSON!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av 01ste02:

Testa ståltråden som jag tipsade om innan, det ska i praktiken inte vara några problem. Det närmsta problem jag kan tänka mig är att blixten slår ner och att det därför blir fel.
Det enda som händer om du kopplar fel är att den inte slås på. Inget kan ju hända utan ström.

Btw, se till så att du pluggar in båda aggregaten samtidigt i väggen/ sätter på strömmen på båda samtidigt då de annars inte kan hitta varandra (mb och PSU).

Annars har jag sett sådana adaptrar som pluggar in i 24 pinskontakten, och så har du en knapp för on/off. Sett på ebay heter det.

NOTERA ATT JAG INTE ÄR ANSVARIG FÖR EVENTUELLA SKADOR PÅ SÅVÄL ÄGODELAR SOM PERSON!

Skickades från m.sweclockers.com

Skicka bilder på allt så kan jag kanske se kopplingsfel elr ngt, men utom det vi har nämnt så beror det nästan helt 100% inte på moderkortet utan på att du inte kan ha båda PSU:s igång och få ström till grafikkortet och övriga datorn samtidigt.

Permalänk
Medlem

@01ste02: Nu är det nya problem återigen. Va underbart!

Tog med mig burken och frågade exakt vad jag behövde, dom tog fram det billigaste nätagget som skulle fungera, fick detta nätagg https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=SF-630P12P. Dom bad mig gå upp på Kjell och Company för köpa ett PCI-expressadapter 2x4 pin > 8 pin PCI-Exp.

Sagt och gjort tänkte nu ska jag äntligen få bukt med den här idiotburken, men men kommer hem och ska börja koppla ihop, men då på den "största" ifrån nätagget har ju 20 + 4 slots.. Det på mitt moderkort vill ha 14 + 4 om ni fattar vad jag menar så det är detta jag inte får ihop hur fan jag ska koppla ihop det? Antingen så är det ju Alina som är ute och cyklar eller äre jag som är dum?

Visade ju upp burken hur det såg ut och dom tog fram nätagget till mig.

Vad ska jag göra? Är det någon som vet vad vad mitt moderkort heter eller kan jag hitta det på något enkelt sätt? Är det för att det är Lenovo det är gjort på detta viset eller? Men tycker det är konstigt dom säger på Alina att det ska funka när dom sett hur allt ser ut.

Jaja nu hoppas jag ni här på sweclockers kan lösa detta för snart svingar jag burken så långt jag kan. Skämt åsido. Men ja snabba svar uppskattas enormt.

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Jag har köpt ett nytt nätagg nu men då får jag inte ihop hur fan jag ska koppla det... Har skrivit vilket nätagg och vad problemet är precis ovanför nu! Hoppas någon kan hjälpa mig.. Mvh Miley

Permalänk
Medlem
Skrivet av MileyxD:

@01ste02: Nu är det nya problem återigen. Va underbart!

Tog med mig burken och frågade exakt vad jag behövde, dom tog fram det billigaste nätagget som skulle fungera, fick detta nätagg https://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=SF-630P12P. Dom bad mig gå upp på Kjell och Company för köpa ett PCI-expressadapter 2x4 pin > 8 pin PCI-Exp.

Sagt och gjort tänkte nu ska jag äntligen få bukt med den här idiotburken, men men kommer hem och ska börja koppla ihop, men då på den "största" ifrån nätagget har ju 20 + 4 slots.. Det på mitt moderkort vill ha 14 + 4 om ni fattar vad jag menar så det är detta jag inte får ihop hur fan jag ska koppla ihop det? Antingen så är det ju Alina som är ute och cyklar eller äre jag som är dum?

Visade ju upp burken hur det såg ut och dom tog fram nätagget till mig.

Vad ska jag göra? Är det någon som vet vad vad mitt moderkort heter eller kan jag hitta det på något enkelt sätt? Är det för att det är Lenovo det är gjort på detta viset eller? Men tycker det är konstigt dom säger på Alina att det ska funka när dom sett hur allt ser ut.

Jaja nu hoppas jag ni här på sweclockers kan lösa detta för snart svingar jag burken så långt jag kan. Skämt åsido. Men ja snabba svar uppskattas enormt.

Det ökänt sämsta APX agget också, som bara levererar runt 450 watt och peak på 630 watt

Ja dit val, rådde att skaffa bra agg och även tipsa om ett bra budget agg.

Kan du ta kort på kontakterna du har till godo?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har fått tips av en vän nu och fick detta som tips : http://www.icd.se/index.php?main_page=product_info&cPath=117_.... Är detta jag behöver köpa för att kunna koppla ihop från nätagget till moderkoret?