Säljer kinamobiler med bra support?

Permalänk
Medlem

Säljer kinamobiler med bra support?

Hej!
Kinamobiler typ jiayu osv är ju rätt grymma och jag köpte en ifrån Spemall för 230€ som var fantastisk... tills jag gjorde sönder skärmen. Nu har jag väntat i över 2 månader och de svarar varje vecka "vi har bett fabriken ta hand om den, vi ska skynda på dom" och ja, det verkar som de inte ens har börjat reparationen. 2 månader!!!

Tänkte att det väl måste finnas någon som säljer billiga telefoner som faktiskt har någon typ av kundservice. Jag läste att oneplustwo eller vad de nu heter som är väldigt populära verkar ha samma problem, de finns nån protestlista med folk som köpt som inte kunde komma i kontakt med kundsupport osv.

Tacksam för tips!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

You get what you pay for. Det är väl ungefär så.
Köp från någon svensk firma (eller inom EU), bara söka upp på prisjakt/Amazon och liknande. Då har du iallafall någon form av konsumenträtt.

Permalänk
Medlem

Undvik kinamobiler är mitt tips, det händer sällan något när man väl får problem..

Permalänk
Medlem

det tar väl 1månad att ens skicka den ditt.. eller..vet inte riktigt men tanken kom upp rätt fort.. sen.. kina hmm 1miljard invånare.. du är nog inte först i kö`n.. ok.. ge dem nån chans iaf.. som sagt.. man får det man betalar för..: )

Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Hej!
Kinamobiler typ jiayu osv är ju rätt grymma och jag köpte en ifrån Spemall för 230€ som var fantastisk... tills jag gjorde sönder skärmen. Nu har jag väntat i över 2 månader och de svarar varje vecka "vi har bett fabriken ta hand om den, vi ska skynda på dom" och ja, det verkar som de inte ens har börjat reparationen. 2 månader!!!

Tänkte att det väl måste finnas någon som säljer billiga telefoner som faktiskt har någon typ av kundservice. Jag läste att oneplustwo eller vad de nu heter som är väldigt populära verkar ha samma problem, de finns nån protestlista med folk som köpt som inte kunde komma i kontakt med kundsupport osv.

Tacksam för tips!

230€ för en kinaskit. Ursäkta mig att jag skriver så, men har sett det så många gånger, och det har alltid blivit skit till 100%

Varför inte lägga 230€ på marknaden här, och få tillgång till affärer som faktiskt kan laga din mobil, om du nu skulle tappa den och spräcka skärmen t e x.
Det finns ju inga delar här, och där borta skiter dom i en.

Tänk så mycket tid du har lagt ner på detta!
Jag köpte en Samsung Note 3 till min flickvän för bra mycket under det priset du betalat, här på marknaden, funkar helt underbart.

230€ = 2156.90644 Swedish kronor Du hade fått en väldigt trevlig mobil här på marknaden för den pengen.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]