Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Sluta med pajkastningen mot tillverkarna/företagen, felet ligger hos kunden som tror de kan komma undan med vad som helst. Det är bara att se på dessa "stjärnor" som utsätter sina Xperia telefoner för vatten utan att trycktesta först.

@MasteraCe: Varför kontaktade du inte Sony eller återförsäljaren direkt när felet upptäcktes?

@MasteraCe

I detta fallet så finns det massor med rapporter om glas som spricker på sonys telefoner. Alltså blir spänningar i glaset, se bara på tuben (vist kan ju vara lögner allt ihop).

Kolla här, härdat glas mår inte bra av om det blir ett tryck i sidan på glaset (sen frågan om mobilen är tappad en gång).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Jag må tycka att Sony är det enda alternativet när det kommer till smartphones, men har inte mobilreparationer alltid varit ganska mycket bullshit? Dyra kostnader för inget till mycket lite arbete.

Små saker de ska fixa för att lösa ditt fel ger mycket pill, vilket ger högt pris. Kriga om handhavandefel vs fabriksfel är en evig diskussion. Du kunde eventuellt ringt och påtalat felet till ÅF, men det är lätt att vara efterklok.

Förhoppningsvis följer smartphones samma utveckling som hemdatorer, dvs att man kan laga dem själv utan större problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Sorry missade frågan,

Här kommer en bild.. tyvärr hann jag inte fota när sprickan gick upp till ca 1/3 när den väl blev synlig.

Här ser ni även den skyddande väskan jag hade runt, lite iaf.

http://i61.tinypic.com/j5clm9.jpg

Precis så ser en telefon ut efter att man har suttit på den eller liknande. Det är därför de inte byter ut det då de inte kan veta säkert.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Jag är inte det minsta förvånad. Läste på om Sony för snart ett år sedan och kom fram till att alldeles för många av deras mobiler självsprack och/eller läckte in vatten. Samtidigt var Sony väldigt hårda med garantin, de flesta blev utan hjälp. Därför köpte jag ingen Sony. Dålig kvalitetskontroll helt enkelt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Jag är inte det minsta förvånad. Läste på om Sony för snart ett år sedan och kom fram till att alldeles för många av deras mobiler självsprack och/eller läckte in vatten. Samtidigt var Sony väldigt hårda med garantin, de flesta blev utan hjälp. Därför köpte jag ingen Sony. Dålig kvalitetskontroll helt enkelt.

Flesta blev utan hjälp? Har du någon källa på detta påstående som du gör eller är det något du bara hittar på?
Hur många % utav alla Sony-telefoner som levererats har haft problem och hur många av dessa har blivit nekade service på garantin?

Verkar som du sitter på källor som ingen annan har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Förtroendet har försvunnit då.så många försöker få gratis rep när de själva orsakat skadan.
Anklagar ine TS men det är pga av att folk inte är ärliga som de ärliga drabbas.

Jepp, det är är helt sant. Kunde inte hålla med mer.
Detta genomsyrar hela samhället, folk utnyttjar "systämet".

Bara kolla på föräldrar som ska vara hemma med sjuka barn t.ex vilka extra grejer de behöver hålla på med.
Men så blir det när vi ska vara ett "öppet" samhälle.

#SD FTW

Permalänk
Medlem

Du kommer lätt att vinna om du påtalar följade: http://www.myce.com/news/sony-xperia-z3-and-z3-compact-users-...

Eftersom det är så pass många som har problemet behöver du bara hävda att det är tillverkarfel, Sony har bevisbördan, att säga "yttra påverkan" är ganska löst. Sony kommer ju aldrig kunna bevisa att du tappade telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Du kommer lätt att vinna om du påtalar följade: http://www.myce.com/news/sony-xperia-z3-and-z3-compact-users-...

Eftersom det är så pass många som har problemet behöver du bara hävda att det är tillverkarfel, Sony har bevisbördan, att säga "yttra påverkan" är ganska löst. Sony kommer ju aldrig kunna bevisa att du tappade telefonen.

Synd bara att artikeln har en bild på en telefon där det tydligt syns att sprickorna beror på yttre åverkan.
Fast den länken till Facebook tråden med spruckna Z3 skärmar är bra att ha.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Flesta blev utan hjälp? Har du någon källa på detta påstående som du gör eller är det något du bara hittar på?
Hur många % utav alla Sony-telefoner som levererats har haft problem och hur många av dessa har blivit nekade service på garantin?

Verkar som du sitter på källor som ingen annan har.

Jag tänker inte leta upp de flertal trådar som jag läste på främst XDA i September/Oktober förra året. Jag läste erfarenheter från nya Z3-ägare och personer som ägt de tidigare modellerna. Sony gillade att påstå att telefonerna blivit tappade. Hur samarbetsvilliga de var varierade i och för sig rätt kraftigt mellan länder och olika servicecenter.

Edit: Detta är min subjektiva uppfattning. Det finns säkert massvis av nöjda ägare. Vad jag kan säga däremot är att det högst troligen finns färre missnöjda med andra märken. Rätt sällan jag läser om så många (relativt!) som fått problem med sina telefoner som med Sony.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Flesta blev utan hjälp? Har du någon källa på detta påstående som du gör eller är det något du bara hittar på?
Hur många % utav alla Sony-telefoner som levererats har haft problem och hur många av dessa har blivit nekade service på garantin?

Verkar som du sitter på källor som ingen annan har.

Jag kan bidra med att cirka 100 personer kontaktat mig personligen om läckage i Sony telefoner. Ca 5 har fått kompensation.

Så nu, var är dina källor som pekar på motsatsen.
Verkar som du sitter på källor som ingen annan har.

Permalänk
Medlem

min uppfattning av sony mobiler spec de stöt å vattentåliga e att de e byggda som stridsvagnar.. mena de överlevde bandet på volvo. Men Samtalskvalitén å att de blir så äckligt sega efter nått år e helt jäkla värdelöst å då kör man ändå med flaggskepps telefonerna. Nä fy, måste lära mig att släppa sony men e så svårt när sony för mig e så djupt rotat som just ericsson dvs sony ericsson å man tror hela tiden att näst lur blir bättre men så e det icke..

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Precis så ser en telefon ut efter att man har suttit på den eller liknande. Det är därför de inte byter ut det då de inte kan veta säkert.

Jag tycker det är lite långsökt, finns ju yttre glas både bak och fram sen ett extra glas displayskydd.

Borde inte nån av dessa ge vika före?

Nog för att jag inte har suttit på telefonen något men ändå, finns ju faktiskt dom som har telefonen i bakfickan

Skrev ett mail till supporten och frågade hur sjutton dom kan bevisa yttre åverkan när telefonen är i så bra skick i övrigt.

Det enda svaret jag fick var en bild på sprickan och "Man ser tydligt att det är en spricka i displayen"

Jo precis, sprickor = automatiskt yttre åverkan mao.

Fick även en mailadress till Sony för fler frågor, men dom har ju redan nekat mig då dom anser servicecentret har rätt.

Men man kan ju alltid prova en gång till.. När Sony har en historia med glas som spricker av sig själv borde dom ju ha lite mer goodwill vid såna ärenden kan jag tycka.

Återkommer när jag fått något svar.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Jag tycker det är lite långsökt, finns ju yttre glas både bak och fram sen ett extra glas displayskydd.

Borde inte nån av dessa ge vika före?

Nog för att jag inte har suttit på telefonen något men ändå, finns ju faktiskt dom som har telefonen i bakfickan

Skrev ett mail till supporten och frågade hur sjutton dom kan bevisa yttre åverkan när telefonen är i så bra skick i övrigt.

Det enda svaret jag fick var en bild på sprickan och "Man ser tydligt att det är en spricka i displayen"

Jo precis, sprickor = automatiskt yttre åverkan mao.

Fick även en mailadress till Sony för fler frågor, men dom har ju redan nekat mig då dom anser servicecentret har rätt.

Men man kan ju alltid prova en gång till.. När Sony har en historia med glas som spricker av sig själv borde dom ju ha lite mer goodwill vid såna ärenden kan jag tycka.

Återkommer när jag fått något svar.

Om härdat glas får tyckt på sidorna av glaset så kan det självspricka. Även handhavande fel som en stöt i sidan av telefonen kan orsaka spänning i glaset.

Sen är frågan hur många av deras kunder påverkas 1% eller 10% ger enorm skillnad. Men Iphone 4 hade glas på båda sidorna, men där vad jag vet inga rapporter om glaset sprack själv, utan mest tappskador.

Så tror sonys mobiler helt enkelt är feldesignade. Se på note 4 där dom måste ha en glipa mellan metallen och glaset (för att undvika sånt här händer troligen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

När Tele2 i Vällingby hade nyöppning förra helgen så hade dom ett kanonerbjudande med en Sony Z3 Compakt för 2995 kr och då fick man med Sportwatch 3 och en Chromecast med på köpet. Sony hade under det här eventet 2 st killar som representanter på plats. Då det var lång kö så stod jag och pratade med en av dessa killar och frågade allmänt om Sony Z3 Compakt då jag var intresserad av en sån. Har hängt länge på Swedroid och där finns det en tråd om det här problemet och det är ganska många som varit med om sprickande skärmar. Frågade iaf Sony killen om problemet med skärmar som spricker och om Sony är medvetna om detta och om dom lagas om dom spricker utan yttre påverkan och han berättade att Sony vet om detta och att alla telefoner lagas utan problem.
Då är det rent ut sagt förjävligt att dom inte lagar din. Hoppas verkligen du orkar dra detta vidare till ARN. Det var en kille på Swedroid som hotade med detta och han fick till slut rätt och sin telefon lagad.
Här är tråden på Swedroid: http://www.swedroid.se/forum/threads/skaermen-glaset-spricker...

Lycka till!

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Inaktiv

Gällande förtroendet för människor så ska du bara veta vad folk försöker reklamera. Kunder drar sig inte för riktiga fulingar och hittar mer än gärna på riktiga rövarhistorier för att få sina produkter lagade. Man kan tro att det handlar om enstaka fall men tyvärr så är det väldigt vanligt. Men jag vet, det är ju trist när ärliga människor får lida för detta.

Gällande glas som spricker på grund av spänningar i glaset så brukar de se ut på ett visst sätt. Glaset blir krossat med sprickor kors och tvärs så tätt intill varann att det ser vitt ut. Det ser inte ut så på dina bilder. Men jag är ingen expert på området och tänker inte döma utifrån dina bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Gällande förtroendet för människor så ska du bara veta vad folk försöker reklamera. Kunder drar sig inte för riktiga fulingar och hittar mer än gärna på riktiga rövarhistorier för att få sina produkter lagade. Man kan tro att det handlar om enstaka fall men tyvärr så är det väldigt vanligt. Men jag vet, det är ju trist när ärliga människor får lida för detta.

Som så ofta tyvärr.
Jag tappade min i ett stengolv, syns inte en skråma på telefonen någonstans, men skärmen sprack (började lite smått efter fallet men spred sig över hela skärmen). Självklart betalade jag för mitt misstag (postat tidigare i tråden).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Gällande förtroendet för människor så ska du bara veta vad folk försöker reklamera. Kunder drar sig inte för riktiga fulingar och hittar mer än gärna på riktiga rövarhistorier för att få sina produkter lagade. Man kan tro att det handlar om enstaka fall men tyvärr så är det väldigt vanligt. Men jag vet, det är ju trist när ärliga människor får lida för detta.

Gällande glas som spricker på grund av spänningar i glaset så brukar de se ut på ett visst sätt. Glaset blir krossat med sprickor kors och tvärs så tätt intill varann att det ser vitt ut. Det ser inte ut så på dina bilder. Men jag är ingen expert på området och tänker inte döma utifrån dina bilder.

Ser du detta klipp som jag länka här #15513910 så sprack en Z2 över allt och inte på samma ställen, ser inte ut som något värre våld har används på mobilen (men får inte se tydligt på sidorna dock). Även klipp på tuben där en spricka kommit upp utan orsak (enligt dom själva i alla fall).

En spricka kan ju räcka för att jämna ut spänningen. Material kan ju gå sönder på olika sätt, trots samma metod. Härdat glas är inte så flexibelt, som vanligt glas är.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om härdat glas får tyckt på sidorna av glaset så kan det självspricka. Även handhavande fel som en stöt i sidan av telefonen kan orsaka spänning i glaset.

Sen är frågan hur många av deras kunder påverkas 1% eller 10% ger enorm skillnad. Men Iphone 4 hade glas på båda sidorna, men där vad jag vet inga rapporter om glaset sprack själv, utan mest tappskador.

Så tror sonys mobiler helt enkelt är feldesignade. Se på note 4 där dom måste ha en glipa mellan metallen och glaset (för att undvika sånt här händer troligen).

Jo jag har haft Samsung tidigare och även fast dom är plastigare känns dom hållbarare, synd dom är packade med så mycket bloatware bara

Skrivet av Timpppa:

När Tele2 i Vällingby hade nyöppning förra helgen så hade dom ett kanonerbjudande med en Sony Z3 Compakt för 2995 kr och då fick man med Sportwatch 3 och en Chromecast med på köpet. Sony hade under det här eventet 2 st killar som representanter på plats. Då det var lång kö så stod jag och pratade med en av dessa killar och frågade allmänt om Sony Z3 Compakt då jag var intresserad av en sån. Har hängt länge på Swedroid och där finns det en tråd om det här problemet och det är ganska många som varit med om sprickande skärmar. Frågade iaf Sony killen om problemet med skärmar som spricker och om Sony är medvetna om detta och om dom lagas om dom spricker utan yttre påverkan och han berättade att Sony vet om detta och att alla telefoner lagas utan problem.
Då är det rent ut sagt förjävligt att dom inte lagar din. Hoppas verkligen du orkar dra detta vidare till ARN. Det var en kille på Swedroid som hotade med detta och han fick till slut rätt och sin telefon lagad.
Här är tråden på Swedroid: http://www.swedroid.se/forum/threads/skaermen-glaset-spricker...

Lycka till!

Exakt detta erbjudande köpte jag telefonen med fast i Luleå, Kommer dra det till ARN om jag inte kan övertala dom.

Skrivet av Kunzite:

Gällande förtroendet för människor så ska du bara veta vad folk försöker reklamera. Kunder drar sig inte för riktiga fulingar och hittar mer än gärna på riktiga rövarhistorier för att få sina produkter lagade. Man kan tro att det handlar om enstaka fall men tyvärr så är det väldigt vanligt. Men jag vet, det är ju trist när ärliga människor får lida för detta.

Gällande glas som spricker på grund av spänningar i glaset så brukar de se ut på ett visst sätt. Glaset blir krossat med sprickor kors och tvärs så tätt intill varann att det ser vitt ut. Det ser inte ut så på dina bilder. Men jag är ingen expert på området och tänker inte döma utifrån dina bilder.

Nä jag förstår det, det är ganska svår situation men lite sunt förnuft är aldrig fel

Nä detta är en hårfin spricka tvärs över bara.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Har försökt resonera med Sony, men det går verkligen inte som att prata med en vägg.

Känns som att oavsett hur mycket jag försöker förklara och resonera så får jag bara ett färdigt copy+paste svar tillbaka så dom orkar inte ens försöka engagera sig.

Tack Sony... ARN nästa då... suck

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Synd att folk har sådana problem med sina Xperia enheter.

Mina 4 diton - Z1, Z2, Z Ultra och Tablet Z - har hållit sig och fungerat kanonbra oavsett behandling.

Måste ha fått icke-måndags fabriksbyggda exemplar, eller ren allmän tur vid köp!

Visa signatur

TV: Sony 49" UHD LED Smart TV KD49XE9005
Dator: Intel i7-6700HQ | 16GB | Nvidia GTX 1070 8GB | 256GB SSD+1TB HDD
Konsol: PS4 Pro 2TB SSHD + 5TB External HDD | PS3 Slim 1TB HDD | New Nintendo 3DS XL + 32GB MicroSD
Övrigt: iPhone 7 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Jag är inte det minsta förvånad. Läste på om Sony för snart ett år sedan och kom fram till att alldeles för många av deras mobiler självsprack och/eller läckte in vatten. Samtidigt var Sony väldigt hårda med garantin, de flesta blev utan hjälp. Därför köpte jag ingen Sony. Dålig kvalitetskontroll helt enkelt.

Problemet är nog inte kvalitetskontrollen utan designen på Sony mobilerna. De använder sig av vanliga o-ringar under flapparna på USB/Hörlurskontakten mm.

Tog ett och halvår att limmet på hörlurs o-ringen att släppa på min Z och redan där har du en risk att den inte klarar av att hålla ifrån sig vattnet. Designen i sig är idiotisk då folk kommer använda hörlursutgången samt usb kontakten för laddning dessa kommer vara de första som släpper pga slitage och sedan läcker in vatten på ovetande användare. Att de inte gjort en vattentät 3.5mm är bortom mig.

Ganska glad att jag sålde min Z och köpte en Oneplus istället.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Inaktiv

Shit, nu blir man rädd, har själv alltid använt Sony pågrund av att jag gillar finishen och den lyxiga känslan med glasbaksida och den kantiga formen, men när man läser om hur dom hanterar garantiärenden blir man ju nästan rädd :/

Permalänk

Äger en z3 comp själv (köpt från siba) dens skärm la av efter en månad la den på laddning en kväll sedan så var skärmen svart på dagen touch ljud och allt funka men ej mobilen fick en ny efter två veckor med ett nytt pack av tillbehör dock inte skärmskyddet som jag köpte någon annanstans men aldrig upplevt problem med tex glas- sprickor eller vattentätthet duschar med den varje dag tappat den i betong från tre meter ett par gånger plast kanterna har skador i princip överallt på mobilen så man undrar hur de andra pajar så enkelt, jag köpte Sony bara för att slippa bry mig om den hamnar på marken eller ej eller om det är vått eller torrt, hoppas de fixar den för Sony (för mig) är saker som är gjorda för folk som vill ha en fungerande produkt och inte iPhone kvalitet så att säga

Permalänk
Medlem

Har en Z3 och har tappat den flera gånger från bordshöjd utan att få en enda spricka. Har dock hört om detta tidigare att spänningssprickor kan uppstå.

Om det verkligen är som du säger är det bara att ta processen genom ARN eftersom de vägrar lyssna på dig.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att höra vad ARN säger om detta.

Lyckades spräcka skärmen på min Nokia 5800 men det var den sista, Samsung S2, S4, S6 har hållit för diverse tapp i marken. Aldrig ägt en Sony men är glad för det efter vad man läst här.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Som sagt sony bör tänka om ifall dom vill vara kvar på mobilmarknaden för alla rapporter om spuckna skärmar säger ju allt... glas i mobiler är inte en direkt lyckad kombination.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Förtroendet har försvunnit då.så många försöker få gratis rep när de själva orsakat skadan.
Anklagar ine TS men det är pga av att folk inte är ärliga som de ärliga drabbas.

Det där är ju tyvär sanningen företagen måste vara hårdare, då det finns de som utnyttjar och ljuger som förstör för alla andra.

Permalänk

Är väl så att om man nu gjort en dundertabbe o sålt en massa telefoner som visar sig ha fabrikations/materialfel, så kanske man väljer "talk to the hand" taktiken för att om dom skulle erkänna bristen kanske dom förlorar för mycket pengar så att dom går för mycket back på hela affären.

Då kan det vara billigare att förlora några som kunder än att ta smällen på att göra alla nöjda.

Dessutom om det erkänns som ett fel från Sony,kommer ju varenda jävel att hävda att deras åxå minsann självspruckit så då får dom fixa deras med gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Att de inte gjort en vattentät 3.5mm är bortom mig.

Ganska glad att jag sålde min Z och köpte en Oneplus istället.

Vilket väl gjordes på Z1 och senare. Prova stoppa din Oneplus i ett glas vatten och se vad som händer.

Skrivet av HazZarD:

Som sagt sony bör tänka om ifall dom vill vara kvar på mobilmarknaden för alla rapporter om spuckna skärmar säger ju allt... glas i mobiler är inte en direkt lyckad kombination.

Knappast. Sony kommer inte lämna mobilmarknaden.

Språkpolis/gnäll
Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med trådens rubrik. Jag har aldrig haft en mobil som är mer ömtålig än z2an jag har liggandes p.g.a. att touchen lagt av. Minns när aset var några dagar gammal och den trillade ur fickan när jag satt ner på marken. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag såg att glaset var sprucket och touchen inte fungerade.

Det var bara att bita i det sura äpplet och lämna in den. Efter det hade jag copter-skydd och ett skyddande skal på vilket efter några månader visade sig vara otillräckligt då touchen dog, dock utan att glaset har spruckit. Nu är jag så less på skiten att jag inte ens orkat lämna in den.

Utöver sin ömtålighet är den även begåvad med ett helt uselt samtalsljud. Det är helt omöjligt att prata med någon om man har oljud i bakgrunden.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-