Iphone 6 Plus 64GB för den händige! Ny display medföljer värd 1000kr.

Permalänk

Iphone 6 Plus 64GB för den händige! Ny display medföljer värd 1000kr.

Hej Sweclockers!

Köpte en Iphone 6 Plus med sprucken skärm för ett tag sedan och tänkte att jag skulle byta ut displayen mot en ny. Beställde sedan en ny skärm och påbörjade jobbet, märkte efter ett tag att jag nog inte är kvalificerad att byta ut den nya skärmen då jag inte får igång den efter bytet. Jag fick nämligen igång den en stund, men när jag sedan skruvade på de sista skruvarna och skulle starta den gick den inte att starta.

Säljer den nu till någon som vet hur man byter skärmar!

Ny skärm, gamla skärmen, verktyg, kartongen, laddare, laddkabel, hörlurar medföljer.

Inga skambud tack då jag vet att den kostar över 8000 ny samt att den nya skärmen gick på strax över 1000kr.

Det är bud som gäller och jag behåller mig rätten att sälja till vem jag vill eller att välja att inte sälja den.

Kan skickas över hela Sverige.

Om ni vill ha mer information är det bara att skriva.

Tack på förhand!

Mvh

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jag lägger utgångsbudet som verkar vara 1337kr

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

1500kr

Visa signatur

| Intel i7 4790k :: EVGA GeForce GTX 980TI :: Samsung 850 EVO 500GB :: EVGA Supernova G2 750W 80+ :: Asus z97-a :: Corsair Carbide Air 540B :: Corsair Dominator Platinum 16GB |

Permalänk
Skrivet av Marty1337:

Hej Sweclockers!

Köpte en Iphone 6 Plus med sprucken skärm för ett tag sedan och tänkte att jag skulle byta ut displayen mot en ny. Beställde sedan en ny skärm och påbörjade jobbet, märkte efter ett tag att jag nog inte är kvalificerad att byta ut den nya skärmen då jag inte får igång den efter bytet. Jag fick nämligen igång den en stund, men när jag sedan skruvade på de sista skruvarna och skulle starta den gick den inte att starta.

Säljer den nu till någon som vet hur man byter skärmar!

Ny skärm, gamla skärmen, verktyg, kartongen, laddare, laddkabel, hörlurar medföljer.

Inga skambud tack då jag vet att den kostar över 8000 ny samt att den nya skärmen gick på strax över 1000kr.

Det är bud som gäller och jag behåller mig rätten att sälja till vem jag vill eller att välja att inte sälja den.

Kan skickas över hela Sverige.

Om ni vill ha mer information är det bara att skriva.

Tack på förhand!

Mvh

Läs hela annonsen här

Medföljer kvitto eller liknande?

Permalänk
Medlem

Varför lämnar du inte bara iväg den till någon lokal mobilverkstad, dom fixar det där för en femhundring!

Permalänk

@Def_Dog: Kanske ska kika på det också, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig!

Permalänk
Medlem

Du borde ha lämnat in den direkt till Apple från början, de tar bara 1500kr för ett skärmbyte inklusive allt. (Och då skulle det också blivit en Apple-originalskärm.)

Permalänk

@Marcusk: Jaa varför tänkte man inte på det för...

Permalänk
Medlem

Ska du sälja den?

Permalänk

@D3mpa: Jaa om jag får ett tillräckligt bra bud! Annars får jag nog ta den till en reparatör! Det är ju som sagt en mycket dyr telefon..

Permalänk
Medlem

bjuder 1600 + frakt.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Föresten är det en original-skärm du köpt till eller en tredjeparts?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Budar 2000kr om du ska sälja den.

Visa signatur

| Intel i7 4790k :: EVGA GeForce GTX 980TI :: Samsung 850 EVO 500GB :: EVGA Supernova G2 750W 80+ :: Asus z97-a :: Corsair Carbide Air 540B :: Corsair Dominator Platinum 16GB |

Permalänk

Bud ligger just nu på 2200kr.

Kan sälja den direkt för 3000kr!

Permalänk
Medlem

I'm out

Visa signatur

Permalänk

@Mr_Lazy: Okej!

Bud ligger just nu på 2500kr!

Permalänk
Medlem

Finns kvitto?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man skall byta skärm är det 4 kontakter som skall lossas från bordet. Lite känsligt hur man
gör det, inget spjärn mot bordet under. Kan lätt bli värre fel om man gjort fel, lätt hänt. Har du
isolerat från statisk el? Lätt att göra värre fel än från början.Måste använda rätt verktyg för processen.
Har du startat om?
Har du änvänt original ersättningsdisplay, eller pirat?
Med tanke på ovanstående och riskerna till en mycket dyr reparation, bjuder jag 2300.
Ett rent skärmbyte kostar ca 1400. Om skadat bord, 3-4000. Riskerna finns klart då du ej får
igång enheten.

Permalänk

@dLuux:
Tyvärr inte!

Permalänk

@swedman:

Jag gjorde allt precis enligt en video på youtube och jag gjorde allt korrekt vad jag kunnat se. Skärmen kostade som sagt över 1000 ny och jag tänker tyvärr inte sälja själva enheten för ynka 1300kr. Jag är säker på att den som vet vad han gör kan fixa det. Jag var själv försiktig med vad jag gjorde, men som sagt är jag väl inte kvalificerad att fortsätta.

3000kr är buyout sätter jag och budet just nu är som sagt 2500kr.

Mvh

Permalänk
Medlem

Är den inte icloudlåst bjuder jag 2600 + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@D3mpa:

Det bör den inte vara, men är inte säker.

Permalänk
Medlem

Känns som att det är därför du säljer den när du skriver så

Permalänk

Har aldrig haft en iphone och köpte den för att laga den. Visste inte vad icloudlåst var innan jag googlade det.

Permalänk

Buyout är ändrat till 2800kr vid snabb affär!

Permalänk
Medlem

Hm hela den försäljningen verkar lite mysko. 3kkr för en pryl man inte vet om den mekaniskt fungerar och sen till råga på allt vet man heller inte om enheten är låst till en okänd persons iCloud-konto. Man kan alltså skaffa sig en väldigt exklusiv ostbricka om det vill sig illa

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Hm hela den försäljningen verkar lite mysko. 3kkr för en pryl man inte vet om den mekaniskt fungerar och sen till råga på allt vet man heller inte om enheten är låst till en okänd persons iCloud-konto. Man kan alltså skaffa sig en väldigt exklusiv ostbricka om det vill sig illa

Mycket sant.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk

@Mr_Lazy: Isåfall tar jag den till en reparatör så får jag se vad de säger! Tror faktiskt att det är enkelt fix för en kunnig som sagt.

Men förstår er! Kan ju kännas som att köpa grisen i säcken