har du ett avgiftsbelagt antivirus?

Permalänk
Medlem

har du ett avgiftsbelagt antivirus?

Som topic har du ett antivirus du betalar för?
tillät även de med pirat att välja ja då det är en betalversion av ett antivirus:)
vore kul att se hur många som kör gratis vs hur många som betalar.

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Kör inget alls faktiskt.
Lite vett i huvudet + MBAM någon gång då och då för att kolla av.
Har inte fått ngt virus än, kört såhär sedan W8.1

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Keeper of Traditions

Finns ingen mening med att betala.

Edit: men skydd ska man såklart alltid ha, iaf i Windows. Det är bara någon konstig gammal myt att lite vett med vad man klickar på räcker.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Malwarebytes Premium livstidslicens, enda anti virus/anti malware som är värt att betala för tycker jag.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Helt klart bör man ha någon form av skydd och med tanke på hackningen av SweC så kändes det intressant med en fråga kring säkerhet:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Malwarebytes Premium livstidslicens, enda anti virus/anti malware som är värt att betala för tycker jag.

Yes samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

Helt klart bör man ha någon form av skydd och med tanke på hackningen av SweC så kändes det intressant med en fråga kring säkerhet:)

Kör något av antivirusen som får bra på antivirustesten så lär det gå bra. (dvs inte microsoft då den funkar som en sil)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Kör något av antivirusen som får bra på antivirustesten så lär det gå bra.

Kör Avira, gjort det sen MSblaster härjade:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Kör inget alls faktiskt.
Lite vett i huvudet + MBAM någon gång då och då för att kolla av.
Har inte fått ngt virus än, kört såhär sedan W8.1

svårt att veta om man får ett virus om man inte har något som upptäcker det.

ont: jag kör nod32

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Kör inget alls faktiskt.
Lite vett i huvudet + MBAM någon gång då och då för att kolla av.
Har inte fått ngt virus än, kört såhär sedan W8.1

hur vet du att du inte har något virus i datorn om du inte använder något AV..
dagens trojaner/virus behöver ju inte sega ner datorn utan har andra uppgifter som att inhämta info.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Kör F-Secure (betalt) och Malwarebytes Anti-malware (free version)

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Medlem

Jag kör Bitdefender Total Security 2015, fungerar utmärkt.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Kör med Avira Free just nu, tycker att det räcker.

Permalänk
Medlem

FREE Panda Cloud, spelat virusfri i säkert 3 år..

Installera och glöm, knäcker både Avast och AVG

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Kör AVG free på mina datorer det fungerar bra här men det finns säkert bättre också.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Malwarebytes Premium samt MSE(Microsoft Security Essentials), antar att det räknas som Ja då jag har en premiumlicens på Malwarebytes.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

glömde säga att det är gratisversionen jag kör med hos Avira, ni som betalar, vad fick er att börja göra det istället för att köra en gratis version då?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

FREE Panda Cloud, spelat virusfri i säkert 3 år..

Installera och glöm, knäcker både Avast och AVG

Jag vet inte hur det är nuförtiden, men för några år sen så ansåg många att Panda, är ett softvirus själv.

Själv kör jag med ESET Smart Security

§7
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Kör inget alls faktiskt.
Lite vett i huvudet + MBAM någon gång då och då för att kolla av.
Har inte fått ngt virus än, kört såhär sedan W8.1

I W8.1 så ingår det antivirus från Microsoft "Windows Defendor" aktiveras automatiskt när man inte har något annat, kör själv med den och den uppdateras via Windows update.

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför man skulle betala för något som faktiskt finns helt lagligt gratis?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Entusiast

Gratis Avast... gjorde en scan nyligt då den skrek om nån android-emulator som kändes ganska legit. Inga fel funna så det bästa antiviruset sitter nog i slutändan i ditt pekfinger/huvud!

Permalänk
Medlem

Ja jag har Bit Defender total seurity men insåg nu att jag glömt bort att lägga in det sedan jag installerade om Windows. Lika så gott att göra det nu - tack för påminnelsen

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk
Skrivet av Henrik A:

I W8.1 så ingår det antivirus från Microsoft "Windows Defendor" aktiveras automatiskt när man inte har något annat, kör själv med den och den uppdateras via Windows update.

Windows Defender räknas av MS själva som en Spyware removal tool och inte som ett AV.
för dom som däremot inte har ett AV så är det bättre än ingenting.. det är däremot stor skillnad på WD/MSE och riktiga AV..

lite som att testa för Ebola med ett test för TBC. ja du kan testa hur mycket du vill har du fel verktyg så lär du inte hitta det du letar efter.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Windows Defender räknas av MS själva som en Spyware removal tool och inte som ett AV.
för dom som däremot inte har ett AV så är det bättre än ingenting.. det är däremot stor skillnad på WD/MSE och riktiga AV..

lite som att testa för Ebola med ett test för TBC. ja du kan testa hur mycket du vill har du fel verktyg så lär du inte hitta det du letar efter.

Nej! Microsoft Security Essentials (MSE) döptes om till Windows Defender (eller slogs ihop med) i och med Windows 8. Innan dess fanns det en antispyware-svit som hette Windows Defender. MSE var inte inbyggt i W7, men i W8.X+ så finns det alltid där om annat är avinstallerat. Även om ambitionerna gått ner något så har det använts för att skydda kommuner och myndigheter då Microsoft säljer licenser för det till företag. Det är bättre att köra än någon trialversion som gått ut.

Permalänk
Medlem

Nod 32, kört med det i ganska många år nu, testat mse tillåfrån på andra datorer, blir lika irriterad varje gång på hur långsamt det är.

Inte provat så mycket annat faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design R5, Seasonic X-560, Asus Z97-PRO, Intel Core i7-4790K, Noctua NH-U14S, Gigabyte GTX 670, Samsung 850 EVO 500 GB + diverse TB, Corsair Vengeance Pro 2400MHz 32GB, Dell U2410 + Dell 2408WFP

Permalänk
Medlem

var är alternativet för inget ?

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Nej! Microsoft Security Essentials (MSE) döptes om till Windows Defender (eller slogs ihop med) i och med Windows 8. Innan dess fanns det en antispyware-svit som hette Windows Defender. MSE var inte inbyggt i W7, men i W8.X+ så finns det alltid där om annat är avinstallerat. Även om ambitionerna gått ner något så har det använts för att skydda kommuner och myndigheter då Microsoft säljer licenser för det till företag. Det är bättre att köra än någon trialversion som gått ut.

om det nu finns gratis alternativ som är klart bättre än Windows Defender varför ens rekommendera nånting som är flera generationer efter?

Windows Defender är ett "spy removal tool" och inget bra heller. enligt AV-test så får den noll i Skydd,
så bra att den fick fullt betyg i användarvänlighet
http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-8/

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

om det nu finns gratis alternativ som är klart bättre än Windows Defender varför ens rekommendera nånting som är flera generationer efter?

Windows Defender är ett "spy removal tool" och inget bra heller. enligt AV-test så får den noll i Skydd,
så bra att den fick fullt betyg i användarvänlighet
http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-8/

Nej det är en AV-svit, annars skulle den inte vara med i testet ens. Precis som MSE eller System Center Endpoint Protection (del av ConfigMgr/SCCM) tidigare forefront. Den ger inte noll skydd mot malware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

Som topic har du ett antivirus du betalar för?
tillät även de med pirat att välja ja då det är en betalversion av ett antivirus:)
vore kul att se hur många som kör gratis vs hur många som betalar.

Jag använder inget aktivit AV men kör ClamAV på vissa filer när polare ber mig kolla om de är skadliga. Sunt förnuft och ett stabilt OS kommer man långt med.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Norton

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //