Instruktionsvideo, program för att rita?

Permalänk
Medlem

Instruktionsvideo, program för att rita?

Hejsan!

Jag håller på att göra lite småguider just nu med b.la el. Just nu behöver jag ett väldigt simpelt program som är liknande ett Paint-program med möjligheterna för fullscreen och kanske t.om keybinda olika färger till knappar på tangentbordet. Jag vill absolut inte det ska finnas några menyer här och där.

Jag har Photoshop och Illustrator på datorn just nu men vet inte om någon av dessa kan göra det jag begär. Jag har försökt med de vanliga F11/F12 fullscreen sakerna men det funkar inte direkt.

Någon som vet om detta finns?

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

SAI är ett kompetent program som kanske gör det du vill, det är riktat för att rita med.
http://painttool-sai.en.softonic.com/

Hur som helst klarar både illustrator och photoshop av det du önskar, det handlar bara om att förstå att det är som en webbläsare med flikar och att du kan lossa dom från själva programmet. Testa att klicka igång ett par flikar och dra loss dom, maximera och sedan har du som du önskade.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T