Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem

Tjena har just börjat spela och nyfiken på vilken server man ska välja antar europe eller är det en annan som spelas här?

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacobtr:

Tjena har just börjat spela och nyfiken på vilken server man ska välja antar europe eller är det en annan som spelas här?

Europe!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Tack för snabbt svar, började spela men blev osäker jobbigt och lägga ner mycket tid på fel sserver!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Avstängd

Magic The Gathering, FTW

Permalänk
Avstängd

Har en wing kvar på naxx nu och har redan första wing på blackrock. Hälften upplåst.

Börjar få rätt bra paladin deck även om jag saknar ett par bra kort. Rolig klass. Har svårast emot priest i och med att dom har överjävliga clear kort när man spelar många små minions.

Kollade igenom turneringen som kripparrian och artosis hostade. Minns inte vad den hette men det var underhållande. Challengestone?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd

Känns som om alla spelar mage och priest. Det enda man möter. Försöker göra en 60g daily med rogue. Har en win kvar och spelar mot min femtioelfte mage för idag.

Borde få sista naxx om några dagar. Ser framemot att låsa upp blackrock mountain sen.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Känns som om alla spelar mage och priest. Det enda man möter. Försöker göra en 60g daily med rogue. Har en win kvar och spelar mot min femtioelfte mage för idag.

Borde få sista naxx om några dagar. Ser framemot att låsa upp blackrock mountain sen.

Körde typ 5 matcher tidigare idag, mötte kanske 4 mages och en warrior...

Sen så har jag som vanligt problemet att jag drar mina höga drops i början... :/ (Drog både Cabal Shadow Priest och Temple Enforcer i början två gånger i rad och sen en Boulderfist Ogre strax efter)

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laccy:

Körde typ 5 matcher tidigare idag, mötte kanske 4 mages och en warrior...

Sen så har jag som vanligt problemet att jag drar mina höga drops i början... :/ (Drog både Cabal Shadow Priest och Temple Enforcer i början två gånger i rad och sen en Boulderfist Ogre strax efter)

Jo, segt det där med card draw ibland.

Hade 4 mages på raken där när jag försökte få min sista win. 3 till efter den jag spelade mot när jag gjorde mitt förra inlägg. Sjukt.

Beror nog på att mages har så starka basic kort. Ingen annan klass är vettig förrän man har lite bättre kort.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem

Lite spännande vad de ska visa 22 Juli

De kommer att visa något Hearthstone relaterat den 22:a Juli.

Hoppas det är något roligt

Info hittills.

July 2 - PCGamer received a scroll in their mailbox mentioning a gathering of champions.
July 8 - The Hearthstone team posted a blog post talking about happiness in the air, shining armor, and people getting impaled.
July 9 - A tweet with the picture of a Blood Elf stating champions answer the call of those who need aid.
July 13 - Blizzard announced an in-person event and livestream for July 22.
July 14 - Another tweet, this time with a picture of a Troll.

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flippin:

De kommer att visa något Hearthstone relaterat den 22:a Juli.

Hoppas det är något roligt

Info hittills.

July 2 - PCGamer received a scroll in their mailbox mentioning a gathering of champions.
July 8 - The Hearthstone team posted a blog post talking about happiness in the air, shining armor, and people getting impaled.
July 9 - A tweet with the picture of a Blood Elf stating champions answer the call of those who need aid.
July 13 - Blizzard announced an in-person event and livestream for July 22.
July 14 - Another tweet, this time with a picture of a Troll.

Ja, jag såg att kripparrian pratade om det i någon video tidigare. Får se vad det blir för något.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte denna veckas Tavern Brawl. Det handlar för mycket om tur. Ena matchen sitter jag med två Divine Favor och två Lay on hands på turn 2 och det är bara att ge upp. Nästa match spelar jag Hogger på turn 6, Troggzor på turn 7 och Tirion på turn 8, omöjligt för motståndaren att ta igen det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Jag gillar inte denna veckas Tavern Brawl. Det handlar för mycket om tur. Ena matchen sitter jag med två Divine Favor och två Lay on hands på turn 2 och det är bara att ge upp. Nästa match spelar jag Hogger på turn 6, Troggzor på turn 7 och Tirion på turn 8, omöjligt för motståndaren att ta igen det.

Bra mycket roligare än att läsa någons mupps deck guide och följa den till rank 2... variation, avväganden och tur är bra mycket roligare än att köpa decks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Bra mycket roligare än att läsa någons mupps deck guide och följa den till rank 2... variation, avväganden och tur är bra mycket roligare än att köpa decks

Ja, för det är det enda alternativet? Jag gillar de Brawls som har varit tidigare mycket bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Ja, för det är det enda alternativet? Jag gillar de Brawls som har varit tidigare mycket bättre!

Alla misslyckas någon gång!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Gillade inte denna heller men man fick ju en gratis card pack. Provade med Paladin först men det gick inget vidare och körde med Druid sen. Sjuka taunts.

Min favorit hittills har nog varit den med webspinners.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Avstängd

Måste vara något fel på thoughtsteal som priest har. Kleptomanklass. Skaffa era egna kort era nollor. Borde finnas någon typ av begränsning på rarity eller mana cost på vad man kan få av thoughtsteal. 3 mana för 2 kort? Vadå obalans?

Förra matchen fick priestjäveln consecration, aldor peacekeeper, truesilver champion och sword of justice.

Hoppas att Blizzard nerfar röven av priest.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Måste vara något fel på thoughtsteal som priest har. Kleptomanklass. Skaffa era egna kort era nollor. Borde finnas någon typ av begränsning på rarity eller mana cost på vad man kan få av thoughtsteal. 3 mana för 2 kort? Vadå obalans?

Förra matchen fick priestjäveln consecration, aldor peacekeeper, truesilver champion och sword of justice.

Haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Jag fick lord jaraxxus (med thoughtsteal) och hamnade senare på 1hp, spelade honom och vann matchen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laccy:

Jag fick lord jaraxxus (med thoughtsteal) och hamnade senare på 1hp, spelade honom och vann matchen.

Ja, det är helt sjukt bra kort. Thoughtsteal i kombination med mind vision, mind control, shadow madness och cabal shadow priest gör ju att man sitter och spelar emot sin egen deck.

Senaste matchen, som jag iofs vann, mot priest så fick kleptomanen en golden aldor peacekeeper på något sätt. Jag har inte ens golden aldor peacekeeper.

Broken så det bara skriker om det.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Ja, det är helt sjukt bra kort. Thoughtsteal i kombination med mind vision, mind control, shadow madness och cabal shadow priest gör ju att man sitter och spelar emot sin egen deck.

Senaste matchen, som jag iofs vann, mot priest så fick kleptomanen en golden aldor peacekeeper på något sätt. Jag har inte ens golden aldor peacekeeper.

Broken så det bara skriker om det.

Heh, brukar själv köra priest och det är kul att ge igen med motståndarens kort. Golden card får man om man tex har golden thoughtsteal eller mind vision, även om kortet som "stjäls" inte är golden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Heh, brukar själv köra priest och det är kul att ge igen med motståndarens kort. Golden card får man om man tex har golden thoughtsteal eller mind vision, även om kortet som "stjäls" inte är golden.

Ok.

Nej, fy fan för priest. Mer broken pissklass får man nog leta efter. Hehe.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Ok.

Nej, fy fan för priest. Mer broken pissklass får man nog leta efter. Hehe.

Det är ju en av mina favoritklasser... :/

Men jag har ett hyffsat snällt deck, en av mina kompisar har/hade ett deck som han kallade "Ditt är mitt" och jag tror att namnet beskriver sig självt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laccy:

Det är ju en av mina favoritklasser... :/

Men jag har ett hyffsat snällt deck, en av mina kompisar har/hade ett deck som han kallade "Ditt är mitt" och jag tror att namnet beskriver sig självt.

Det är rätt så lätt att spela runt shadow madness och cabal shadow. Största problemet jag har med priest är nog northshire cleric. Det enda man kan hoppas på är att man har en silence, removal som inte tas av shadow word och att den inte blir till en 7-7 turn 4 ifall man drar skräpkort. Den borde definitivt inte kosta 1 mana med tanke på vilka egenskaper den har med hero ability.

Priest är lätt att vinna mot med aggro decks men min paladin deck är rätt så långsam. Försöker stoppa i den så många 4-* kort som möjligt nu bara ifall man möter många priests.

Mest segt att spela mot priest. Tar evigheter och är bara irriterande. Lite som med mage. Man vet exakt vad man kan förvänta sig. Samma tråkiga skit varje gång oavsett vem man möter.

Sen att thoughtsteal tycks gilla epics och legendary gör ju inte det hela bättre.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Det är rätt så lätt att spela runt shadow madness och cabal shadow. Största problemet jag har med priest är nog northshire cleric. Det enda man kan hoppas på är att man har en silence, removal som inte tas av shadow word och att den inte blir till en 7-7 turn 4 ifall man drar skräpkort. Den borde definitivt inte kosta 1 mana med tanke på vilka egenskaper den har med hero ability.

Priest är lätt att vinna mot med aggro decks men min paladin deck är rätt så långsam. Försöker stoppa i den så många 4-* kort som möjligt nu bara ifall man möter många priests.

Mest segt att spela mot priest. Tar evigheter och är bara irriterande. Lite som med mage. Man vet exakt vad man kan förvänta sig. Samma tråkiga skit varje gång oavsett vem man möter.

Sen att thoughtsteal tycks gilla epics och legendary gör ju inte det hela bättre.

De senaste matcher jag har kört med min priest har jag inte fått använda min Northshire Clerics ability en enda gång...
Det är alldeles för sant att det är lätt att hinna mot de flesta priests med aggressiva deck, mot facehunters eller zoolocks kan man nästan conceda direkt.

Mitt deck är extremt långsamt, det är först efter typ runda 5 jag börjar komma igång. Men det fungerar oftast ändå!
Och själv får jag väldigt ofta senjin' shieldmasta (eller hur det nu stavas) av thoughtsteal.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om korten Priest stjäl är så OP varför vinner inte du lätt med dom? Du har ju alltid tillgång till dom och dessutom 2 kopior. Särskilt som du förhoppningsvis har byggt någon form av synergi runt dom som priest inte kommer ha. Thoughtsteal är ett ganska dåligt kort som spelas mest för att priest har så dålig carddraw.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Om korten Priest stjäl är så OP varför vinner inte du lätt med dom? Du har ju alltid tillgång till dom och dessutom 2 kopior. Särskilt som du förhoppningsvis har byggt någon form av synergi runt dom som priest inte kommer ha. Thoughtsteal är ett ganska dåligt kort som spelas mest för att priest har så dålig carddraw.

Du har en poäng där, det har jag inte tänkt på.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mcgreag:

Vad är det du inte förstår? 3 mana för två kort i handen är sinnessjukt och om nu din priest har så dålig card draw så har du ju byggt en dassig deck.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

håller med. mest tur och inte på ett roligt sätt heller, känns som en sämre version av arena. förra veckan var jättekul dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Vad är det du inte förstår? 3 mana för två kort i handen är sinnessjukt och om nu din priest har så dålig card draw så har du ju byggt en dassig deck.

Två mana för 1 kort, det kostar ju ett kort också så bara +1. Det är en sämre variant av mages Arcane Intellect.
Den card draw priest har förutom Thoughtsteal är Powerword: Shield som bara cyclar ett kort och Northshire cleric som i 90%+ av fallen bara kommer dra ett kort eller mindre. Mass Dispel cyclar också ett kort men är generellt inte värt det.
Många priest lekar har börjat inkludera Acolyte of Pain för att få lite bättre card draw men till skillnad från Warrior och Mage som normalt använder det kortet har de inga enkla sätt att trigga det själv.

Lägg till ovan att priest är en ganska combo krävande lek (Injured Blademaster/Auchenai Soulpriest + Circle of Healing/Light of Naaru, Gnomeregan Infantry + Divine Spirit x2 + Inner Fire, Shrink Meister + Shadoword Pain/Shadow Madness/Cabal Shadow Priest osv) och du har en av de stora anledningarna till att priest har och har haft sämsta eller näst sämsta winraten gobalt varje månad sedan spelet släpptes (den andra är att priests alla kort är väldigt oflexibla, de kan göra en sak bra men inget annat).

Innan du påstår att priest är så OP prova att själv bygga en priest lek och spela den till högre rank (10+).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mcgreag:

Två mana för 1 kort, det kostar ju ett kort också så bara +1. Det är en sämre variant av mages Arcane Intellect.
Den card draw priest har förutom Thoughtsteal är Powerword: Shield som bara cyclar ett kort och Northshire cleric som i 90%+ av fallen bara kommer dra ett kort eller mindre. Mass Dispel cyclar också ett kort men är generellt inte värt det.
Många priest lekar har börjat inkludera Acolyte of Pain för att få lite bättre card draw men till skillnad från Warrior och Mage som normalt använder det kortet har de inga enkla sätt att trigga det själv.

Lägg till ovan att priest är en ganska combo krävande lek (Injured Blademaster/Auchenai Soulpriest + Circle of Healing/Light of Naaru, Gnomeregan Infantry + Divine Spirit x2 + Inner Fire, Shrink Meister + Shadoword Pain/Shadow Madness/Cabal Shadow Priest osv) och du har en av de stora anledningarna till att priest har och har haft sämsta eller näst sämsta winraten gobalt varje månad sedan spelet släpptes (den andra är att priests alla kort är väldigt oflexibla, de kan göra en sak bra men inget annat).

Innan du påstår att priest är så OP prova att själv bygga en priest lek och spela den till högre rank (10+).

Typiska kleptomanpriestargument.

Och Paladin är inte en combo klass? Den stora skillnaden är att jag inte kan ta dina kort billigt, dra massvis med kort billigt, cleara billigt med kort som går genom t.ex. divine shield och heala mig själv billigt. Dessutom är det enda jag har för att få bort alla minions equality och consecration.

Ska jag vara tvungen att crafta en deck för att döda din deck, min deck och dig? Låter ju rimligt.

Meh. Kör med auto concede numera när jag möter en priest. Slöseri med tid att spela mot priest som midrange/late game paladin. Borde göra en facehunter bara för att trolla.

Spelade 4 matcher innan jag stack ut på löpningsrundan. 2 mages och 2 priests. Oh joy. Dom flesta mages har ju i alla fall inget late game, så det är ju i alla fall möjligt att klå dom.

Sen vet jag inte hur du kan få för dig att thoughtsteal är sämre än arcane intellect. Du får två extra random kort i din hand som du inte ens har, eller kan ha, i din deck.

Edit: spelade nyss en runda mot en priest. Har 12 4-* kort i min deck men det går inte att vinna. Kleptoman-nollan thoughtstealade aldor peacekeeper och sword of justice på slutet. Så broken att det bara skriker om det.

Oj. Höll på att glömma att han thoughtstealade equality och mindgame-ade guardian of kings som han sedan körde en resurrect på också.

Nej, inte alls OP...

Visa signatur

flow är lek