Behöver hjälp med placering av fläkthål.

Permalänk

Behöver hjälp med placering av fläkthål.

Jag har ett miditower av märket Aopen HQ48 Pro som jag skulle vilja ha lite mer luftflöde genom. Det finns endast plats för en extrafläkt på baksidan, där sitter det en Papst just nu. Nu vill jag ha lite svalare i burken så jag har tänkt skära upp ett par 80 mm fläkthål i sidoplåten, jag är dock inte säker på den bästa placeringen.

Ett av hålen vill jag placera längs nedre delen av lådan, nånstans i mitten, så att luften alltefter som den värms stiger uppåt och sugs ut men var ska jag placera det andra hålet? Under hårddiskarna eller rakt framför CPU:n? Förslag, tankar, argument tages emot tacksamt.

Permalänk
Medlem

Om du har den över cpu´n så kommer luften in där och ut nästan direkt och HDD´n blir inte kyld alls typ.. skulle nästan satsa på att ha den under hårddisken.

Visa signatur

Halvgubbe

Permalänk
Medlem

Sätt den riktad mot grafikkortet, har gjort så själv och det funkar väldigt bra

Visa signatur

moo`: xp2200+, silent viking 2, 512 pc2700, gf2 ti, chieftec dragon midi, barracuda 60 gb, 120 gb.
laptop: p3 900 mhz, 192 sdram

Permalänk
Medlem

Gjorde ett håll i undersidan av datan som blåser uppåt! Gjorde jävla skillnad! kall luft strömmar rätt u pp genom datan o ur nätagget =D kolla chassis: Chriss.