Permalänk
Medlem

Ljudet laggar!

Har en bärbar dator kopplad till tvn där ljudet laggar på tvn då man spelar upp något genom datorn. Det känns som att ljudet försvinner en gång varje sekund så det blir ett outhärdligt laggande. Det är kopplat med HDMI och med externa högtalare (samma problem när jag satte på tvns högtalare istället). Körs ljudet endast på Datorn eller vice versa fungerar det utan problem.

Testat allt jag kan komma på och håller på att bli galen! Detta hände e gång för någr månader sedan också men det fixade sig, kommer inte ihåg vad jag gjorde dock!

Permalänk
Skrivet av zaptoz1:

Har en bärbar dator kopplad till tvn där ljudet laggar på tvn då man spelar upp något genom datorn. Det känns som att ljudet försvinner en gång varje sekund så det blir ett outhärdligt laggande. Det är kopplat med HDMI och med externa högtalare (samma problem när jag satte på tvns högtalare istället). Körs ljudet endast på Datorn eller vice versa fungerar det utan problem.

Testat allt jag kan komma på och håller på att bli galen! Detta hände e gång för någr månader sedan också men det fixade sig, kommer inte ihåg vad jag gjorde dock!

Testa ladda ner drivrutiner till ljudkortet alt testa en annan hdmi eller en vanlig ljudkabel och se om det blir skillnad. Du kan testa uppdatera din tv också om den inte har senaste uppdateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kollat så du inte skickar ut signal i ett format tv:n ogillar?

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk

Vart kommer ljudet ifrån ? Ljudkortet eller grafikkortets krets ?

Permalänk
Medlem

Grafikkretsen går det på! testat uppdaterat drivrutinerna!

Hur kollar man om tvn och datorn sänder ut på samma hz?