Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Får nog prova en batch Caramel Corpse, älskar annars Cartomator Crush..
Metal är dock inte för mig längre, allt för gammal På min tid var hårdrock (och är fortfarande) Thin Lizzy och Deep Purple

Gillar Thin Lizzy och Deep Purple också men det var inte så passande med tanke på juicen.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jkrx:

Gillar Thin Lizzy och Deep Purple också men det var inte så passande med tanke på juicen.

Nej det har du rätt i

Permalänk
Medlem

Nagon som har bra tips pa att fa till 0.21 ohm med dualcoil? ( ju storre coils ju battre )

( samsung 25r, sa max ar 0.21 av sakerhetsskal. Vet att den klarar mer i pulse, men enda. )

Skrivet av [WP@]Wolverine:

Detta är en klon dock en förbannat välgjord klon. Jag har tyvärr inte den ekonomiska styrkan att köpa orginalet och inte heller tålamodet att faktiskt en försöka hitta ett orginal. Det jag kan säga dock är att hypen är inte överdriven det är en absolut underbar tank.

Skulle den dar funka i ett mechanical mod? Tycker jag hor lite overallt att man inte ska kora tanks med mekaniska mods. ( sag fin ut, tanker inforskaffa en sj )

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelathur:

Nagon som har bra tips pa att fa till 0.21 ohm med dualcoil? ( ju storre coils ju battre )

( samsung 25r, sa max ar 0.21 av sakerhetsskal. Vet att den klarar mer i pulse, men enda. )

Skulle den dar funka i ett mechanical mod? Tycker jag hor lite overallt att man inte ska kora tanks med mekaniska mods. ( sag fin ut, tanker inforskaffa en sj )

Vad har du för tråd att använda då?

Här kan du även räkna ut hur många wraps du ska göra med den tråd du har.

http://www.steam-engine.org/coil.asp?s=dp&r=0.3&hfnw=40&awg=2...

Sen gällande tanks så har du svaret här då jag själv frågade för någon dag sedan: #15598876

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Vapemail!

Förresten, Någon som vet hur det är med Nichrome tråd? Har hört mycket att man inte ska använda nickel i "watt mode" men sett många använda Nichrome till clapton/fused clapton.(Nichrome som "kärna" sedan kanthal runt)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Hyfsat intetsägande, men lite halvintressant ändå

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vapemail!

http://i.imgur.com/EhoR5KR.jpg

Förresten, Någon som vet hur det är med Nichrome tråd? Har hört mycket att man inte ska använda nickel i "watt mode" men sett många använda Nichrome till clapton/fused clapton.(Nichrome som "kärna" sedan kanthal runt)

Skulle aldrig använda nickel själv eftersom det avsöndrar när det hettas upp men ja vissa använder det i claptons.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vapemail!

Så vitt jag vet är det stor skillnad mellan nichrome och ren nickel så som NI200. Vettifan dock om någon av dem är farliga. Chansen att dem inte är hälsosamma är iaf större än med kanthal.

Permalänk

Tänkte försöka mig på en mekanisk-mod till min Aspire Triton, kommer köra på 0.4 Ohm coilen. Kör just nu med en iStick TC40W och vejpar på mellan 30-35w. Om jag räknat rätt så borde jag få ut ca 34w på en mekanisk-mod med ett 3.7v 18650 batteri, t ex med ett Sony VTC4 IMR 18650. Nu gjorde jag bara en snabb räkning på U^2/P=R. Kan någon bekräfta eller kanske rätt mig? Senaste ellära kursen jag hade var för ca 9år sen

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRostmirE:

Tänkte försöka mig på en mekanisk-mod till min Aspire Triton, kommer köra på 0.4 Ohm coilen. Kör just nu med en iStick TC40W och vejpar på mellan 30-35w. Om jag räknat rätt så borde jag få ut ca 34w på en mekanisk-mod med ett 3.7v 18650 batteri, t ex med ett Sony VTC4 IMR 18650. Nu gjorde jag bara en snabb räkning på U^2/P=R. Kan någon bekräfta eller kanske rätt mig? Senaste ellära kursen jag hade var för ca 9år sen

Korrekt ~34W

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Vapemail!

Nickel är Ni200 och är absolut inte samma sak som Nichrome NiCr Rent nickel är enbart till tempcontrol och inget annat. Nichrome har använts i många år och funkar på samma sätt som Kanthal. Enda skillnaden är att nichrome är lite mjukare och har lite lägre motstånd än kanthal.

I alla mina drippers sitter det 24 gauge Nichrome och jag använder det alltid som bas i claptons osv för att det värmer upp snabbare och ger lite lägre ohm det är inte farligare än kanthal och fungerar sjukt bra. Att blanda ihop Nickel med Nicrome är dock väldigt vanligt speciellt nu sen tempcontrol kom på tapeten

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Nickel är Ni200 och är absolut inte samma sak som Nichrome NiCr Rent nickel är enbart till tempcontrol och inget annat. Nichrome har använts i många år och funkar på samma sätt som Kanthal. Enda skillnaden är att nichrome är lite mjukare och har lite lägre motstånd än kanthal.

I alla mina drippers sitter det 24 gauge Nichrome och jag använder det alltid som bas i claptons osv för att det värmer upp snabbare och ger lite lägre ohm det är inte farligare än kanthal och fungerar sjukt bra. Att blanda ihop Nickel med Nicrome är dock väldigt vanligt speciellt nu sen tempcontrol kom på tapeten

Alright, Kände mig lite kluven på om Ni200 och Ni80 var samma sak. Men då vet jag att jag kan köra Ni80 om jag får för mig att göra clapton

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Alright, Kände mig lite kluven på om Ni200 och Ni80 var samma sak. Men då vet jag att jag kan köra Ni80 om jag får för mig att göra clapton

Absolut!
Nichrome är awesome som bas i claptoncoils och det är även awesome i drippers 2x5wraps 24g i Velocity and im in heaven

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Jag använder nästan bara nichrome i större byggen som fused, alien, snake belly och kadal skin då jag vill ha en så snabb ramp up som möjligt och minska motståndet lite.

Permalänk
Medlem

+1 för nichrome! Använder ofta 24 och det 26awg. Somliga säger att nichrome ger en "metallisk" smak men det är inget jag lagt märke till.

Permalänk
Proffsmoddare

Vapekärlek 2xRosev2 på en SxMini S-class och en SX Mini M-class

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Lite mera Vapemail idag ett par Wraps från J Wraps en till min M Class och en Till min S class

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte ett "Aspire Premium Kit" och jag vill ha ut mer smak och mer ånga, vad är nästa steg?

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Fick hem min stumpy rda idag och måste säga att jag är grymt imponerad! Det är vad derringern skulle ha varit. Äger två derringern rdas men kan inte ärligt säga att den ger så bra smak som många säger..den är liten och perfekt för en stealth setup men smaken är sub par jämfört med stumpy rda!

Permalänk
Medlem

Plockade precis ut en Smok TFV4-tank. Ska bli kul att prova! Vilka jävla coils haha

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

Köpte ett "Aspire Premium Kit" och jag vill ha ut mer smak och mer ånga, vad är nästa steg?

Tycker du ska kolla på Kangertech Subox kit. Nu har jag slarvat bort min, men gillar den ordentligt. Glöm inte att köpa till passande batterier. Behövs 1, men alltid bra med två. 18650-batterier är det.

Ångfabriken

Cigoteket

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Tycker du ska kolla på Kangertech Subox kit. Nu har jag slarvat bort min, men gillar den ordentligt. Glöm inte att köpa till passande batterier. Behövs 1, men alltid bra med två. 18650-batterier är det.

Ångfabriken

Cigoteket

Visst det kittet är ok (jag hade problem med läckande clearomizer, är åtmistonde ordnat med bättre O-ringar om man köper clearomizer separat, kanske annars också, vet ej) men om jag vore du så skulle jag istället väntat på
https://www.cigoteket.se/e-cigg/aspire/aspire-odyssey/ ska komma in när som helst nu.
edit: kommer in nästa vecka, aldrig varit med om bättre kundsupport än hos dem, fick svar halv tolv en lördagkväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Visst det kittet är ok (jag hade problem med läckande clearomizer, är åtmistonde ordnat med bättre O-ringar om man köper clearomizer separat, kanske annars också, vet ej) men om jag vore du så skulle jag istället väntat på
https://www.cigoteket.se/e-cigg/aspire/aspire-odyssey/ ska komma in när som helst nu.
edit: kommer in nästa vecka, aldrig varit med om bättre kundsupport än hos dem, fick svar halv tolv en lördagkväll

Fast att gå från Aspire-kittet till en Triton är ju rätt stor skillnad. Själv förstår jag inte ens hur eller varför jag körde nautilus.
Samt att Triton SLUKAR juice. Du fyller upp och sen 15 min senare så undrar du om någon varit och nallat på juicen.

Min Subox har nog aldrig läckt, kanske någon gång men då har jag inte skruvat åt allt.

Jo, svängde förbi Cigoteket klockan 19-ish (stängde 18) och fick hjälp

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Fast att gå från Aspire-kittet till en Triton är ju rätt stor skillnad. Själv förstår jag inte ens hur eller varför jag körde nautilus.
Samt att Triton SLUKAR juice. Du fyller upp och sen 15 min senare så undrar du om någon varit och nallat på juicen.

Min Subox har nog aldrig läckt, kanske någon gång men då har jag inte skruvat åt allt.

Jo, svängde förbi Cigoteket klockan 19-ish (stängde 18) och fick hjälp

Ok, har inte provat triton än då jag beställt kittet men det låter ju inte så bra om den slukar juice.. vid alla ohm och watt? recensionerna jag läst verkar ju bra .. vi får se. Hoppas modden är ok i alla fall. Alla kanske inte fått gamla o-ringar med subox kittet, min läckte som ett såll och jag köpte en ny tank som inte läckte alls. Googlat mig till att jag knappast varit ensam om problemet.
Jag använder både Nautilus Mini och och subox kittet för tillfället. Nautilus med 12mg mouth to lung och subox 0,5ohm med 6mg max vg direct inhale.. helt olika men gillar båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ok, har inte provat triton än då jag beställt kittet men det låter ju inte så bra om den slukar juice.. vid alla ohm och watt? recensionerna jag läst verkar ju bra .. vi får se. Hoppas modden är ok i alla fall. Alla kanske inte fått gamla o-ringar med subox kittet, min läckte som ett såll och jag köpte en ny tank som inte läckte alls. Googlat mig till att jag knappast varit ensam om problemet.
Jag använder både Nautilus Mini och och subox kittet för tillfället. Nautilus med 12mg mouth to lung och subox 0,5ohm med 6mg max vg direct inhale.. helt olika men gillar båda.

Ja alltså tanken är grym, men inte nådig när det kommer till juice. Eller vad säger du @KKay ?

Ja subox är grymt smidig. Perfekt att ha med sig. Min sigelei blir lite otymplig. Som att ha ett paket glass i fickan.

Usch, 12mg Blir nästan snurrig på 3mg i både Triton, Maganus och TFV4

Aldrig rökt, men snusat.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nauie:

Nästa steg är sub-ohm, kan vara ganska stort steg att ta. Något av de kitten som diskuterades i inläggen ovanför skulle passa. Med Sub-ohm så bör inhalera direkt i lungorna till skillnad mot vad jag antar du gör nu - som man röker analoga cigg - först in i munnen sen "halsbloss". Gå även ner rejält i nikotinstyrka, jag kör 6mg med 0,5 ohm coils, beror ju på hur nikotinberoende du är men skulle inte rekommendera mer än 6mg för sub-ohm. Max vg juice kan även kännas mildare för halsen. tex: http://namberjuice.com/epiclouds.html
Personligen så kör jag med båda teknikerna och känner jag fortfarande sug efter nikotinet eller cigg så tar jag fram min aspire med 12mg..
Med sub-ohm och max vg så kommer smakerna fram ännu mer och molnen blir gigantiska..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Ja alltså tanken är grym, men inte nådig när det kommer till juice. Eller vad säger du @KKay ?

Ja subox är grymt smidig. Perfekt att ha med sig. Min sigelei blir lite otymplig. Som att ha ett paket glass i fickan.

Usch, 12mg Blir nästan snurrig på 3mg i både Triton, Maganus och TFV4

Aldrig rökt, men snusat.

hehe, var storrökare, 1-2 pkt om dagen tills för cirka två månader sedan då aspire kittet kom hem. Inte rökt en cigg sen dess.
Bara en undran. varför börja med e-cigg om man inte vill bli av med anlogcigg begär? Tror knappast jag hade gjort det..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

hehe, var storrökare, 1-2 pkt om dagen tills för cirka två månader sedan då aspire kittet kom hem. Inte rökt en cigg sen dess.
Bara en undran. varför börja med e-cigg om man inte vill bli av med anlogcigg begär? Tror knappast jag hade gjort det..

Mest för att det skulle vara ett kompliment till snus. Fast sen så fastnade man ju..

Hade tänkt kompensera med hög nikotinhalt när man var ute på krogen. Så man hade snus kvar efter en utekväll. Då körde jag 19mg och det var ju som en hästspark. Tänkte att "Jo men 1 snus är ju cirka 8mg...vi dubblar.."
Det fungerade iaf. hade mer snus än vad jag någonsin haft efter en utekväll

Nu är det mest för att varva ner lite, få i sig en liten kick av nikotin. Sen så är det som prylar, man måste ha nya grejer.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Mest för att det skulle vara ett kompliment till snus. Fast sen så fastnade man ju..

Hade tänkt kompensera med hög nikotinhalt när man var ute på krogen. Så man hade snus kvar efter en utekväll. Då körde jag 19mg och det var ju som en hästspark. Tänkte att "Jo men 1 snus är ju cirka 8mg...vi dubblar.."
Det fungerade iaf. hade mer snus än vad jag någonsin haft efter en utekväll

Nu är det mest för att varva ner lite, få i sig en liten kick av nikotin. Sen så är det som prylar, man måste ha nya grejer.

Ok, skulle nog inte sagt att jag "nog inte" skulle börjat med e-cigg om jag inte vore storrökare innan. På något sätt började jag ju med ciggen också trots allt..;) Jag gillar ju den där kicken som nikotin ger och har ingen vilja alls att sluta med e-cigg nu. Tvärtom. Planerar ju att utöka min e-cigg hård/mjukvara..

Permalänk
Inaktiv

Tänkte tipsa om zamplebox, Man får varje månad en liten fin låda med random smaker, men du kan själv skriva in vad för smaker du vill testa och även smaker som du inte är alls intresserad av.
https://zamplebox.com