Permalänk
Avstängd
Skrivet av retro123:

Ja det bör man göra men man kan ju hälla ut den i juiceflaskan så den inte går till spillo. Coil/brännare måsta man byta med jämna mellanrum, i genomsnitt kanske varannan vecka men är ju beroende på många saker, inte minst hur mycket den används. Man känner det på smaken om inte annat. Smakar det lite bränt eller bittert så är det definitivt dags. Vad kör hon för e-cigg?

Hon använder sig av Aspire Premium Kit. Är det dyrt att köpa fler Coil?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

http://esmokes.se/forbrannare-aspire-bvc

finns säkert billigare men orkade inte leta.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zxhosting:

Nej inte dyrt 149:- för fempack då en coil räcker cirka 2 veckor eller så.
https://www.cigoteket.se/e-cigg/tillbehor/brannare-nautilus/

edit: jkrx hittade billigare

Permalänk
Avstängd

Även små vapemail kan förgylla en eftermiddag..
Namber juice Strawberry Circus, 2puffs driptip och silikonfodral till kanger kbox mini

Permalänk
Medlem

Idag fick jag och kompisen hem var sitt paket Aspire Premium och jag har inte rökt mer ä tre bloss sen dess att jag packade upp och körde igång min e-cigg. Rätt okej smak, valde tobak, men det är lite eftersmak som jag har svårt att gilla. Kanske vänjer mig vid det. Vad det är för eftersmak kan jag inte förklara, känner bara att det smakar lite i munnen. Något jag inte upplever med vanlig cigg.

Jag är skitnöjd i alla fall och hoppas att jag kan dra ner riktigt ordentligt på mina vanliga cigg och förhoppningsvis sluta helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Idag fick jag och kompisen hem var sitt paket Aspire Premium och jag har inte rökt mer ä tre bloss sen dess att jag packade upp och körde igång min e-cigg. Rätt okej smak, valde tobak, men det är lite eftersmak som jag har svårt att gilla. Kanske vänjer mig vid det. Vad det är för eftersmak kan jag inte förklara, känner bara att det smakar lite i munnen. Något jag inte upplever med vanlig cigg.

Jag är skitnöjd i alla fall och hoppas att jag kan dra ner riktigt ordentligt på mina vanliga cigg och förhoppningsvis sluta helt.

Trevligt och höra. Vet inte många vejpare som fastnar för tobakssmakerna men testa Halo som är väldigt populära inom det området.

Smoking is dead. Vaping IS the future.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Trevligt och höra. Vet inte många vejpare som fastnar för tobakssmakerna men testa Halo som är väldigt populära inom det området.

Smoking is dead. Vaping IS the future.

Oj Halo hade många olika tobakssmaker, för jag gissar att du menade halocigs.coms e-juicer.
Ja jag går ju från att röka ett paket på ungefär ett dygn och vill gärna att det ska vara så likt en cigg i smak som möjligt, så tobakssmak är ett måste. Kanske kommer jag testa andra smaker sen men nu är siktet inställt på att sluta röka vanliga cigg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Vad heter juicen du använder nu?
Jag vejpar huvudsakligen RY4 från Liquidvoyage och det var riktigt enkelt att sluta röka med den tyckte jag, den har en hint av kola typ, och tobak såklart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Oj Halo hade många olika tobakssmaker, för jag gissar att du menade halocigs.coms e-juicer.
Ja jag går ju från att röka ett paket på ungefär ett dygn och vill gärna att det ska vara så likt en cigg i smak som möjligt, så tobakssmak är ett måste. Kanske kommer jag testa andra smaker sen men nu är siktet inställt på att sluta röka vanliga cigg.

Yes, det var de jag menade. De ska ha prima tobakssmak. Försökte själv sluta och använde tobakssmak men sen blev det Mt bakor vapor och Vaping king och sen dess har jag aldrig tittat på tobakssmaker.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

Det följer med 5 st extra coils i Aspire Premium kitet, de bör ligga i förpackningen under där USB-kabeln låg.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk

Efter 3 veckor är jag nu äntligen tillbaka med internet.. Någon som testat Goblin Mini?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Efter 3 veckor är jag nu äntligen tillbaka med internet.. Någon som testat Goblin Mini?

Japp...har kört den ett tag nu...lite pilligt att bygga på men ingen deal breaker. Om man använder 27+ awg får man vara försiktig med att inte klippa leadsen när man skruvar ner. Smaken är mycket bra imo...kanske lite dämpad. De stora nackdelarna är nog påfyllnadshållet som är en riktig pain in the ass...man måste i stort sett använda nålflaska för att fylla på för att minimera spill. Ska man bygga om måste man även tömma tanken. Medföljande glas drip tip sitter väldigt löst...även drip tip adapter sitter löst...löste det med att pilla in tandtråd runt tätningsringen för att få det hela att sitta bättre.

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

Japp...har kört den ett tag nu...lite pilligt att bygga på men ingen deal breaker. Om man använder 27+ awg får man vara försiktig med att inte klippa leadsen när man skruvar ner. Smaken är mycket bra imo...kanske lite dämpad. De stora nackdelarna är nog påfyllnadshållet som är en riktig pain in the ass...man måste i stort sett använda nålflaska för att fylla på för att minimera spill. Ska man bygga om måste man även tömma tanken. Medföljande glas drip tip sitter väldigt löst...även drip tip adapter sitter löst...löste det med att pilla in tandtråd runt tätningsringen för att få det hela att sitta bättre.

Tack!
Beställde en klon på Fasttech med extra glas osv. Använder alltid 5 wraps 26g x2 i mina dual drippers. Använder också nästan alltid nålflaska o fylla på även fast det är lite pain in the ass så slösar man ingen juice

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Goblin Mini är utdaterad nu din grottmänniska! Du får läsa tre veckors inlägg sen kan du börja ställa frågor.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Goblin Mini är utdaterad nu din grottmänniska! Du får läsa tre veckors inlägg sen kan du börja ställa frågor.

Haha, orkar inte. Vad finns nu på marknaden då som är bättre? (Sub ohm RTA)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Fan vet jag. Har en freak show på väg så jag bryr mig inte. Ville bara jävlas. Välkommen tillbaka!

Visa signatur

Permalänk

min e-cig smakar bränt (den är helt ny) kan man fixa detta eller måste man köpa en helt ny atomizer eller vad de nu heter

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

min e-cig smakar bränt (den är helt ny) kan man fixa detta eller måste man köpa en helt ny atomizer eller vad de nu heter

Vad har du för "e-cig"?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

XD....ja det går fort i ecig världen..köpte också en steam crave aromamizer rdta 3ml...bästa smak & ånga jag fått från en tank! Men väldigt petig med hur man placerar sina coils...önska även att jag köpt 6ml versionen då den är en riktig juice whore!

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Vad har du för "e-cig"?

inget speciellt ngt billigt:

http://www.ebay.com/itm/201390430542?_trksid=p2057872.m2749.l...

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vad heter juicen du använder nu?
Jag vejpar huvudsakligen RY4 från Liquidvoyage och det var riktigt enkelt att sluta röka med den tyckte jag, den har en hint av kola typ, och tobak såklart

Skrivet av jkrx:

Yes, det var de jag menade. De ska ha prima tobakssmak. Försökte själv sluta och använde tobakssmak men sen blev det Mt bakor vapor och Vaping king och sen dess har jag aldrig tittat på tobakssmaker.

Jag tycker om att det smakar tobak men visst funderar jag på att prova andra smaker också, kanske finner man någon riktigt god som man fastnar för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Jag tycker om att det smakar tobak men visst funderar jag på att prova andra smaker också, kanske finner man någon riktigt god som man fastnar för.

Ja tycker du om tobakssmakerna ska du självklart köra på det haha.

Mycket möjligt att wicken har blivit bränd så ja. Byt coils.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaW D Coy:

Du behöver nog byta förbrännaren, den delen med veken i.

Hurvida vilken förbrännare det är så skulle jag gissa att det är CE4, 5 eller 6, men jag vet inte. Har aldrig använt dessa produkter, så tänk på att försöka kolla upp vilken förbrännare du behöver innan du köper nya.

* https://www.fasttech.com/products/1348600
* http://www.e-bloss.se/183/viva-nova--epibe-618-single-atomize...
* http://www.lightyourfire.se/e-cigaretter/fardiga-coils/replac...
* http://www.elekcig.se/ce4-v3-coil-head

Hoppas någon annan här i tråden vet vad det är för förbrännare.
Ett tips är att gå med i gruppen "E-cigarett Sverige" på facebook där jag sett fler som använder liknande grejer du har.

Permalänk
Medlem

Nu kom jag på vad jag tycker att eftersmaken liknar. Det känns ungefär som när man är på dansgolvet och får i sig röken från rökmaskinen det är i alla fall mitt intryck.

En fråga som jag säkert kunde få svar på om jag söker lite men ställer den här ändå.
Hur är det med påfyllning, när ska det göras som senast och vad händer om man "torrkör" den?

Jag vågade inte vänta så jag fyllde på ny vätska när jag kom ner till ungefär 3-4 mm kvar i behållaren. Får nog köpa ny vätska snart då jag bara fick med en 10ml-flaska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Tänker säga TFV4.

Kände att jag behövde en mindre mod+tank, idag..fick bli en (till) Subox.. då TFV4:an gör stora moln. Alldeles dimmigt i hela lägenheten..

Review

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Nu kom jag på vad jag tycker att eftersmaken liknar. Det känns ungefär som när man är på dansgolvet och får i sig röken från rökmaskinen det är i alla fall mitt intryck.

En fråga som jag säkert kunde få svar på om jag söker lite men ställer den här ändå.
Hur är det med påfyllning, när ska det göras som senast och vad händer om man "torrkör" den?

Jag vågade inte vänta så jag fyllde på ny vätska när jag kom ner till ungefär 3-4 mm kvar i behållaren. Får nog köpa ny vätska snart då jag bara fick med en 10ml-flaska.

Jo det är ju i princip samma vätska så

När du måste fylla på beror på din tank/coil, vart juicekanalerna sitter. På en del kan man köra tills det är nästan snustorrt i tanken.

Låter du coilen köra torr så brännder du bomullen, och då är det bara att veka om eller kasta coilen. Bränd bomull smakar inge vidare Men man brukar kunna känna på smaken när bomullen börjar bli torr.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jo det är ju i princip samma vätska så

När du måste fylla på beror på din tank/coil, vart juicekanalerna sitter. På en del kan man köra tills det är nästan snustorrt i tanken.

Låter du coilen köra torr så brännder du bomullen, och då är det bara att veka om eller kasta coilen. Bränd bomull smakar inge vidare Men man brukar kunna känna på smaken när bomullen börjar bli torr.

Ja jag gissade det
Okej tack, då vet jag. Lika bra att undvika att köra torrt då.

Permalänk

Tja alla vejpare, sitter här hemma mid min x6 och letar nu efter en ny mod. Har kikat lite på elaf istick (30w modellen) starter kit med melo atomizer. Vill ha en mod som ger ett stort härligt täcke av rök och som ger mig mycket smak. Är helt ny inom området så snälla dumförklara mig inte. Går ifrån att röka 40 cigg per dag till detta och tycker att det funkar OK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Tja alla vejpare, sitter här hemma mid min x6 och letar nu efter en ny mod. Har kikat lite på elaf istick (30w modellen) starter kit med melo atomizer. Vill ha en mod som ger ett stort härligt täcke av rök och som ger mig mycket smak. Är helt ny inom området så snälla dumförklara mig inte. Går ifrån att röka 40 cigg per dag till detta och tycker att det funkar OK!

För mycket ånga behövs högre watt och en rda med mycket airflow, detta då om du ska få maximalt med ånga. Jag t.ex körde tidigare på 130 watt på min ipv3 Li i velocity rda. Fast nu är jag mer för smak än ånga, kör nu fused claptons (du vet garanterat inte vad det är om du är ny haha ) på 80 w fortfarande med stora måln fast smak också

Du får säga vad du har för budget kompis, man kan få ganska mycket ånga med tanks också fast har inte någon koll på vad som gäller där, jag kör bara RDAs nu för tiden. Har hört att zephyrus och billow 2 ska vara väldigt bra. Zephyrus om du inye har något emot att bygga egnya coils eller billow 2 om du vill ha möjlighet att använda färdiga coils
Var lite tydligare med vad du är ute efter, en istick 30w ger inte mycket ånga men då har jag ju vapeat på över 200w många gånger vilket du säkert inte har, så du kanske tycker det kommer extremt mycket från isticken medan jag tycker det är lamt.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

För mycket ånga behövs högre watt och en rda med mycket airflow, detta då om du ska få maximalt med ånga. Jag t.ex körde tidigare på 130 watt på min ipv3 Li i velocity rda. Fast nu är jag mer för smak än ånga, kör nu fused claptons (du vet garanterat inte vad det är om du är ny haha ) på 80 w fortfarande med stora måln fast smak också

Du får säga vad du har för budget kompis, man kan få ganska mycket ånga med tanks också fast har inte någon koll på vad som gäller där, jag kör bara RDAs nu för tiden. Har hört att zephyrus och billow 2 ska vara väldigt bra. Zephyrus om du inye har något emot att bygga egnya coils eller billow 2 om du vill ha möjlighet att använda färdiga coils
Var lite tydligare med vad du är ute efter, en istick 30w ger inte mycket ånga men då har jag ju vapeat på över 200w många gånger vilket du säkert inte har, så du kanske tycker det kommer extremt mycket från isticken medan jag tycker det är lamt.

Ska du verkligen rekomendera en RDA/RTA till en nybörjare? Jag hade rekomenderat typ Subtank Mini o en Sigelei av något slag med 50w+ eller liknande. Subtank är bra för man kan ju börja med o bygga om man vill, men använda färdiga coils om man vill med.