Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ja det låter bra och hoppas det stämmer. Att jag vill diskutera hälsoaspekterna betyder inte att jag är emot e-cigg, hur skulle jag kunna vara det när jag lagt beställningar senast idag på "vape gear".,.
Kommer inte upprepa det igen men HUR har de uppskattat att e-cigg har 5% av cigaretters hälsovådlighet? Vore intressant om någon visste. Kan inte hitta det genom googlande,,

Här är forskningen om du är intresserad av att läsa den.

https://www.gov.uk/government/publications/e-cigarettes-an-ev...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Finns det studier gjorda om skillnaden eller riskerna mellan "nybörjar e-cigg" och subohm vaping? Är kanske de flesta studier om e-ciggs biverkningar gjorda på de vanligare enklare ciggen med högre ohm där man kör "mouth to lung" Kändes helt sjukt första gången jag provade "direct lung" men blivit van nu. Är dock inte övertygad om att det är ofarligt eller bättre än cigg.

Enda skillnaden är snabbare förångning och värmen. Anledningen till att man hostar är att det kittlar i halsen eftersom du direkt får ner det snabbt, sen blir man van och hostreflexer kommer inte, kroppen tror ju något är fel när du andas in något annat än vanligt syre och vill hosta upp det. Tror att någon som aldrig andats in avgaser hade hostat som fan om det plötsligt kommer en lastbil förbi.
Och bättre än cigg är det tveklöst, det har jag fan inga tvivel om. Jag är min egen labbråtta ju. Med cigg märker man ju senast efter en vecka biverkningarna, har vapeat i många månader utan en enda biverkning, ahh förutom att jag blir pank och folk tror jag är galen som spenderar så mycket :P.

En fråga jag har är hur vaping inte påverkar flimmerhåren(det verkar inte så iaf, behöver inte hosta slem varje morgon), men cigg gör det? Har fått den frågan flera gånger men kan inte svaret.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Enda skillnaden är snabbare förångning och värmen. Anledningen till att man hostar är att det kittlar i halsen eftersom du direkt får ner det snabbt, sen blir man van och hostreflexer kommer inte, kroppen tror ju något är fel när du andas in något annat än vanligt syre och vill hosta upp det. Tror att någon som aldrig andats in avgaser hade hostat som fan om det plötsligt kommer en lastbil förbi.
Och bättre än cigg är det tveklöst, det har jag fan inga tvivel om. Jag är min egen labbråtta ju. Med cigg märker man ju senast efter en vecka biverkningarna, har vapeat i många månader utan en enda biverkning, ahh förutom att jag blir pank och folk tror jag är galen som spenderar så mycket :P.

En fråga jag har är hur vaping inte påverkar flimmerhåren(det verkar inte så iaf, behöver inte hosta slem varje morgon), men cigg gör det? Har fått den frågan flera gånger men kan inte svaret.

Är väl tjäran från en vanlig cigg som sätter sig på flimmerhåren?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

Tjenare, tänkt att pröva mig på en RDA för första gången så behöver lite tips. Har en iStick 30W med en subtank mini (tror jag den heter). Så vad för RDA, tråd och bomull rekommenderas? Gärna från esmokes då jag dem har så trevlig support.

Mvh Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjamopeden:

Tjenare, tänkt att pröva mig på en RDA för första gången så behöver lite tips. Har en iStick 30W med en subtank mini (tror jag den heter). Så vad för RDA, tråd och bomull rekommenderas? Gärna från esmokes då jag dem har så trevlig support.

Mvh Erik

Freak Show är en trevlig RDA. Tråd så helt vanlig kanthal 24 eller 26g också japansk ekologisk bomull till det. Allt finns på esmokes.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Avstängd
Skrivet av [WP@]Wolverine:

För mig är det rätt ointressant faktisk jag vet bara att jag mår sjukt mycket bättre det räcker för mig. Jag rökte tobak i 25år trots att jag visste till 100% att det var livsfarligt men sket fullständigt i faran. Nu vapar jag och mår bättre så jag tänker inte börja oroa mig nu

Du har helt rätt, har rökt ungefär lika länge som dig med uppehåll inkluderade. Mår som du säger även jag bättre. Inget slem och hosta.

Skrivet av riccoo:

Här är forskningen om du är intresserad av att läsa den.

https://www.gov.uk/government/publications/e-cigarettes-an-ev...

Yes, har läst den. Tack.

Skrivet av Spelaspel:

Tack för bra svar! Mitt "morgonslem" är helt borta efter två månader med e-cigg. Jag vejpar på utan rädsla.
Yes, pank blir man, finns så mycket roliga saker att beställa

Permalänk
Medlem

Har ni märkt något om att ni blivit känsligare mot nikotin?

Kör på 3/5MG och efter några bloss ibland så blir jag helt apatisk.
Har ändå kört på ett bra tag, med både snus och vejp.

Köpte mig en Ijust2-kit, rätt grym är den

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av EyeNEye:

Har ni märkt något om att ni blivit känsligare mot nikotin?

Kör på 3/5MG och efter några bloss ibland så blir jag helt apatisk.
Har ändå kört på ett bra tag, med både snus och vejp.

Köpte mig en Ijust2-kit, rätt grym är den

Nope inte ett dyft faktiskt har vapat 18mg konstant i över ett år nu och har inga planer på att minska.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Nope inte ett dyft faktiskt har vapat 18mg konstant i över ett år nu och har inga planer på att minska.

Sjukt konstigt. Sub ohm på 3mg och ja..godnatt typ. Kör MaxVG och 0mg

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Adderar du nikotin till juicerna du köper?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Locnox:

Adderar du nikotin till juicerna du köper?

Varför skulle jag göra det??? Jag köper 18mg juice bara

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Kör du det i sub-ohm tank också?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Varför skulle jag göra det??? Jag köper 18mg juice bara

Jag tänkte bara på dina bilder på vapemail där det är 5, 6 och 12mg också.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Locnox:

Jag tänkte bara på dina bilder på vapemail där det är 5, 6 och 12mg också.

ahhh ja jag kör 6mg i drippers när jag leker med extrema byggen för 18mg i ett 0,09ohm bygge hade knockat skiten ur en Sen så är jag ibland tvungen att gå ner lite då vissa märken bara finns i 12mg. Men standard all day i Rose v2 är 18mg

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

Kör du det i sub-ohm tank också?

Nej dels för att det blivit för starkt men mest för att jag inte kör något i Sub ohm tank. Personligen tycker jag att sub ohm tanks är totalt pointless jag vill ha smak i mina tanks och sub ohm tanks failar stenhårt på den punkten. Vill jag ha låga byggen, clouds och massivt airflow kör jag dripper.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej dels för att det blivit för starkt men mest för att jag inte kör något i Sub ohm tank. Personligen tycker jag att sub ohm tanks är totalt pointless jag vill ha smak i mina tanks och sub ohm tanks failar stenhårt på den punkten. Vill jag ha låga byggen, clouds och massivt airflow kör jag dripper.

På så vis Vad kör du när du är ute efter smak då? Alltså vad du kör för utrustning

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av KKay:

På så vis Vad kör du när du är ute efter smak då? Alltså vad du kör för utrustning

Tanken jag kör är en Rose v2 från Eden mods denna tanken är det enda jag kört som adv gear i över ett år. har testat uppåt 40 olika tanks och ingen har levererat så bra smak som Rose. Så den körs på min Sx Mini M-class denna setup lämnar aldrig min sida

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Finns det någon tube mod, dvs. med all elektronik etc. med "fire button" på undersidan?

Mech mod-liknande med säkerhet

Gillar att knappen sitter på undersidan men vet inte om jag vill köra mech mod.

Vad är det viktigaste att tänka på med mech?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tanken jag kör är en Rose v2 från Eden mods denna tanken är det enda jag kört som adv gear i över ett år. har testat uppåt 40 olika tanks och ingen har levererat så bra smak som Rose. Så den körs på min Sx Mini M-class denna setup lämnar aldrig min sida

Ska kolla in den tanken, tack

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Finns det någon tube mod, dvs. med all elektronik etc. med "fire button" på undersidan?

Mech mod-liknande med säkerhet

Gillar att knappen sitter på undersidan men vet inte om jag vill köra mech mod.

Vad är det viktigaste att tänka på med mech?

Kortslut inte skiten för då får du köpa ett nytt batteri. Använd bra batterier så som 25r och vtc batterierna så kan inget hända, o kolla ohmen på bygget så du inte går över pulse amp för annars går batteriet sönder.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk

Vape/juicemail!

Edit..
Det var en liten bit svart hår i ''Yaeliq's Cooler'', ganska ohygieniskt tycker jag. Mailade de direkt om det, fick ett mail från Paypal inom en timme att de återbetalade just den juicen direkt. Bra service, men fortfarande ganska ohygieniskt med en bit hår i juicen. Jaja, glad att jag blev återbetald så snabbt utan några frågor.
Här har ni bild på lilla hårstrået.

Edit igen: Wow.. De shippade nyss en helt ny Yaeliq's cooler helt gratis till mig utan att jag ens frågade om det. Is this real life?!

Permalänk
Medlem

I hear you! Har inte testat rosev2 men var glatt överraskad med steam crave aromamizer rdta. Smaken är exceptionellt bra och om man tycker om clouds gör den det oxå...

Permalänk
Medlem

Min första Hammond box mod från Silver Steam Vapor;

Riktigt trevlig mech box..och knappen är gudomlig (mitec 1201)! Nice and clicky

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Vape/juicemail!
http://i.imgur.com/sCEvD9Z.jpg
Edit..
Det var en liten bit svart hår i ''Yaeliq's Cooler'', ganska ohygieniskt tycker jag. Mailade de direkt om det, fick ett mail från Paypal inom en timme att de återbetalade just den juicen direkt. Bra service, men fortfarande ganska ohygieniskt med en bit hår i juicen. Jaja, glad att jag blev återbetald så snabbt utan några frågor.
Här har ni bild på lilla hårstrået.
http://i.imgur.com/XHQXzXE.png
Edit igen: Wow.. De shippade nyss en helt ny Yaeliq's cooler helt gratis till mig utan att jag ens frågade om det. Is this real life?!
http://i.imgur.com/FlbeF08.png

Du hade ju börjat med diy varför köper du då billig juice? Eller gick det inte bra?

Kan ge lite tips, t.ex yellow custard är säkert CAP vanilla custard v1 på typ 7-15% och bombies nana cream clone är den bästa banana "candy" juicen jag vapeat.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Kortslut inte skiten för då får du köpa ett nytt batteri. Använd bra batterier så som 25r och vtc batterierna så kan inget hända, o kolla ohmen på bygget så du inte går över pulse amp för annars går batteriet sönder.

Och ett nytt ansikte

Mest ute efter bottom-button på en tubmod, gärna en reglerad box.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Du hade ju börjat med diy varför köper du då billig juice? Eller gick det inte bra?

Kan ge lite tips, t.ex yellow custard är säkert CAP vanilla custard v1 på typ 7-15% och bombies nana cream clone är den bästa banana "candy" juicen jag vapeat.

Måste ju ha lite smakprov på grejer, sen betalade jag bara 12 dollar styck för juicerna. Av någon anledning var det rea utan att det stod nåt (Detta var inte steal of a deal juicer)
Sen älskar jag Tricks or treats väldigt mycket, och vet inte hur jag ska klona den, har försökt.
Kan du ge receptet på bombies nana cream?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Och ett nytt ansikte

Tror inte det finns men man vet aldrig. Kan dock säga att mech mod är inte speciellt osäkert. Så länge du inte försöker dig på extrema sub-ohm byggen så behöver du inte oroa dig alls.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Måste ju ha lite smakprov på grejer, sen betalade jag bara 12 dollar styck för juicerna. Av någon anledning var det rea utan att det stod nåt (Detta var inte steal of a deal juicer)
Sen älskar jag Tricks or treats väldigt mycket, och vet inte hur jag ska klona den, har försökt.

http://e-liquid-recipes.com/recipe/49573/Bombies+%2527nana+cr... ?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Och ett nytt ansikte

Enda som kan hända om du använder batterierna jag rekommenderade är att batteriet går över 200 grader och du kan inte hålla den längre. Imr batterier exploderar inte. Fast batterisyra rinner dock ut. Jag pratar från egna experiment jag gjort.

Skrivet av TeknikHemmet:

Den som zipper länkade, fizz gör jävligt bra recept. Ex Mustard milk är asgod. Om du inte provat bronuts https://m.reddit.com/r/DIY_eJuice/comments/3bpkw3/a_chocolate...
Så måste du, fan skitjävlamegasupergod väldigt hypat recept! Enyawreklaw som gjort det, hans recept är också grymma, när han släpper recept tar fan alla smakessenser till det slut överallt
Tricks or treats är väl en cereal-vape? Du skulle kunna leta efter det mest populära cereal-receptet och göra det, kanske är den ännu godare. Själv har jag inga tips där då jag inte gillar flingor så mycket, dock var cereals väldigt populära för några månader sen, så lär inte vara så svårt att hitta bra recept.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Jag letar också efter en schysst tub-mod, någon som kan rekommendera något?
Köpte en ijust2 och gillade verkligen formatet.

Visa signatur

#framtiden