Permalänk

Vetenskaplig rapport

Hej!

Jag och en grupp håller på att skriver en vetenskaplig rapport angående "appars" framfart inom operativsystemen windows och OSX. Vi ska inrikta oss på hur utvecklingen ser ut framåt och vad för incentive det finns för att utveckla operativsystemen med mer "iphoneliknanade" applikationer snarare än klassiska "program". Varför jag skriver här är för att jag har självklart hittat information angående t.ex. androidappar och iphoneappar och varför t.ex. betaltjänster inom appar generellt sett är extremt lukrativt. Vet inte riktigt vad jag ska söka på för att hitta rätt information som vi kan använda oss av att referera till. Någon som har tips på var jag kan hitta information angående t.ex. Windows val att producera nyare operativsystem på detta sätt?

Permalänk

Detta vansinne är en styggelse av sällan skådat slag!!!

Alla 12åringar som vill ha sina fåniga "appar" i sina datorer, blir så förbannad.

Permalänk
Medlem

Det är väl den "smartare" samhället. Allt ska gå via appar då det är smartare och mer estetisk tilltalande (antar jag). Det ser (enligt mig) mycket mer cleant ut och tilltalar nog en större del av samhället.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Vad skiljer en "app" från ett program?

Permalänk
Medlem

Tror inte du kommer att hitta någon bra information om varför Microsoft valt att satsa på "appar". Det handlar troligtvis helt om att någon på marknadsavdelningen insett att Apple och Google tjänar multum på "appar" i sina mobila OS och att de ville ha en del av kakan.

Permalänk
Medlem

Fråga Microsoft. Sen får ni söka efter marknadsexperter inom områdena OS, mjukvara, mobiler och datorer. Det torde finnas någon på något universitet någonstans.

Tyvärr har jag ingen vidare koll på det men stör mig på att datorer blir så splittrade när det ska delas upp i program och appar. Jag vet faktiskt ärligt inte ens vad skillnaden är, egentligen.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305