Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Nvidia 980 Ti för ett gansla bra pris. Priset gäller i helgen.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweCrow:

Vet inte hur mycket detta hjälper men, jag har G602 musen och på den kan man programera om dpi knapparna. Borde ju vara samma programvara i 502:an så "borde" funka.

Skrivet av willeykk:

Jag har den och har home&end på dpi+- Logitechs mjukvara är rätt enkel att ha att göra med!

Tack ska ni ha, då får det bli en sådan. Dags att uppgradera från g300.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Ok men dom passar i samma hål så att säga så storleksmässigt kan man välja vilket som?

Är helt vanlig Sata anslutning, helt vanlig AHCI disk och den fungerar precis som en helt vanlig SSD, bara med betydligt högre skrivtålighet.

Minns inte om det är 7mm eller 9,5mm disk dock... sec ska kolla min.

Edit: Efter mätning av min S3700 200GB så är den 7mm (och 2,5"), så den är precis som alla andra moderna SSDer även där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Är helt vanlig Sata anslutning, helt vanlig AHCI disk och den fungerar precis som en helt vanlig SSD, bara med betydligt högre skrivtålighet.

Minns inte om det är 7mm eller 9,5mm disk dock... sec ska kolla min.

Edit: Efter mätning av min S3700 200GB så är den 7mm (och 2,5"), så den är precis som alla andra moderna SSDer även där.

Tål den mer skrivningar än 850 pro om vi tar samma storlek ?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Är Lamina T101B något för en person som önskar uppgradera från en Chromebook Asus C720P?

Tanken är att jag vill ha något "smidigare" för skoluppgifter och har dreglat rätt mycket över en Surface Pro 3 men vill inte lägga så mycket pengar på "kraft" jag inte behöver. Laminan kostar 1999:- just nu via CDON.se istället för en 6-7000:- för den klenare versionen av Surface Pro 3.

Användandet är främst ämnat för:

  • Evernote (funkar rätt kasst på en Chromebook då Webb-versionen är rätt undermålig mjukvaran man kan installera i Windows

  • Office-programmen (främst Word)

  • Surfa på "tunga" sidor såsom Youtube, Dagens Nyheter osv.

  • Google Classroom

Eftersom jag inte hittar någon recension eller några åsikter om den här lilla hybriden hoppas jag att någon här kanske har några synpunkter vid eventuellt användande eller vid en titt på dess specifikationer som jag säkerligen missat och bör vara medveten om.

Alla svar är jag tacksam för!

Permalänk
Medlem

Shiiiiiit, missade att köpa routern från Inet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pompa_kumla:

Tål den mer skrivningar än 850 pro om vi tar samma storlek ?

Ja, mycket fler. Inte ens Samsung SM863 är specifierade för samma antal skrivningar.
845DC Pro skulle nog matcha.

Med det sagt är Samsungs betydligt snabbare.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Tål den mer skrivningar än 850 pro om vi tar samma storlek ?

Är en bra fråga.

Om vi tittar på var respektive garantier säger, så tål S3700 betydligt mer:

VS Samsung 850 PRO
Som pratar om 150-300TBW. (dvs några PB vs några 100 TB)

Dock så har Samsung i interna tester påstått att de hade en 128GB enhet som hade 8PB skrivning under bältet och fortfarande fungerade. Hur vida detta är sant eller ej vet jag inte dock. De ger dock 10 års garanti, vs S3700 som "bara" har 5. Båda är vid det här laget beprövade nog att vara pålitliga i många år dock.

Tittar vi på rent NAND mässigt så är e-MLC en långsammare, special version av MLC, med enormt hög skrivtålighet, gjort för enterprise. Samtidigt så är 3D NAND pga bla 40nm och lite andra saker enormt mer tåligt än vanligt MLC också. De båda är mao överklass mot vanligt 2D MLC.

850 Pro är dock snabbare än denna disk, men S3700 har extremt bra prestanda tålighet (IOPs) vid hård last. Så båda har sina fördelar, baserat på vad du är ute efter.

Dock kan jag säga att du under även hård användning, inte kommer slita ut någon av dessa 2 diskarna med "skrivning" inom verken garantin eller troligen hela din dators livslängd

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

http://www.inet.se/kampanj/2424/swec-helg-september-2015?utm_...

Köpte själv raminnen ssd och tangentbordet såg inte ramminnena först så blev 2 ordrar men går väl bra för det hoppas jag tack inet <3

MOD:
Corsair Vengeance LP 2x4GB - 299kr
Be quiet Pure Rock 199kr.
Qpad MK-50 (Röda brytare) 399kr.

DavidtheDoom, - Moderator.

Tackar för tipset!! Fick iväg en beställning på Netgear routern
Hade gärna tagit med RAM men de va slut så vart bara den, är ändå tok nöjd för de priset!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Tackar för tipset!! Fick iväg en beställning på Netgear routern
Hade gärna tagit med RAM men de va slut så vart bara den, är ändå tok nöjd för de priset!

Vad gick routern för? Nyfiken:)

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Vad gick routern för? Nyfiken:)

999:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Ok men dom passar i samma hål så att säga så storleksmässigt kan man välja vilket som?

Ja. Det borde du kunna.

Så länge enheten du ska sätta den i stöder standard modulen.

Normalt kan man transplantera skal och ev inre kontakt från den gamla till den nya (för att det ska passa bra). Så spara ev gammal enhet tills du satt ihop den nya.

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte motstå att klicka hem en router för det priset, är tveksam dock till om jag egentligen behöver den.

§ 9 raderat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag kunde inte motstå att klicka hem en router för det priset, är tveksam dock till om jag egentligen behöver den.

Hade precis samma inställning till några av produkterna, bl a routern, men skippade det i slutändan då behov helt enkelt saknades. Bra pris, bra router, hoppas du blir nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Hade precis samma inställning till några av produkterna, bl a routern, men skippade det i slutändan då behov helt enkelt saknades. Bra pris, bra router, hoppas du blir nöjd!

Oftast så konstaterar man ju tyvärr(?) att behovet att köpa pryl x är måttligt om man rannsakar sig själv, men ibland får man släppa loss lite

§ 11
Permalänk
Medlem

Så jävla surt att jag missade kanon priset på nätaggregatet, var exakt ett sådant jag ville ha. Men fick iaf moderkortet och kylaren, så för besviken skall man väl inte vara!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Så jävla surt att jag missade kanon priset på nätaggregatet, var exakt ett sådant jag ville ha. Men fick iaf moderkortet och kylaren, så för besviken skall man väl inte vara!

Gick dom så fort alltså?

Jag köpte den första uppsättningen minnen och tvekade för länge på kylaren, beställde den efter att alla var officiellt borta men det verkade gå ändå, får se när/om annullerings-mailet kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vart annonserar Inet sina swec kampanjer? Någon som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fre89:

Vart annonserar Inet sina swec kampanjer? Någon som vet?

Skickades från m.sweclockers.com

De banners som är på forumet Dock kan man behöva klicka runt en del för att få just inet-reklamen. Har du adblock så råder jag dig att stänga av det från domänen sweclockers, åtminstone.

Permalänk
Medlem

@willeykk:

Ja, jag upptäckte erbjudandet vid runt 11 tiden, och då var nätaggregaten och minnerna borta.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Får man inte lägga upp massdrop tips?

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad Asus 970 strix gick för?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Pender:

Någon som vet vad Asus 970 strix gick för?

2999kr ink frakt.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillezz:

Får man inte lägga upp massdrop tips?

Har sett massdrops tips förrut, så länge det är ett "fynd" prismässigt tror jag det går bra.

Skrivet av Pender:

Någon som vet vad Asus 970 strix gick för?

3k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

2999kr ink frakt.

Argh! Det hade varit Perfa 😊

Men nice att 970 börjar droppa i pris som det verkar.

Permalänk

Någon som ser ett bra headset, åt mer high-end hållet (1000-3000)?

Mvh,

Visa signatur

Ryzen 5 5600X / 32 GB 3600 Mhz | XFX RX 6800 Speedster MERC 319| M2: WD BLACK 1000GB /

Permalänk
Skrivet av Turbofarsan:

Någon som ser ett bra headset, åt mer high-end hållet (1000-3000)?

Mvh,

Har du tittat på inet-kampanjen? Såg ett headset för 2000kr, Astro a50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är Lamina T101B något för en person som önskar uppgradera från en Chromebook Asus C720P?

Tanken är att jag vill ha något "smidigare" för skoluppgifter och har dreglat rätt mycket över en Surface Pro 3 men vill inte lägga så mycket pengar på "kraft" jag inte behöver. Laminan kostar 1999:- just nu via CDON.se istället för en 6-7000:- för den klenare versionen av Surface Pro 3.

Användandet är främst ämnat för:

  • Evernote (funkar rätt kasst på en Chromebook då Webb-versionen är rätt undermålig mjukvaran man kan installera i Windows

  • Office-programmen (främst Word)

  • Surfa på "tunga" sidor såsom Youtube, Dagens Nyheter osv.

  • Google Classroom

http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/homeelectronicsdocument/electronics/image3/-34793240-1.jpg

Eftersom jag inte hittar någon recension eller några åsikter om den här lilla hybriden hoppas jag att någon här kanske har några synpunkter vid eventuellt användande eller vid en titt på dess specifikationer som jag säkerligen missat och bör vara medveten om.

Alla svar är jag tacksam för!

Hade sagt till dig att installera ubuntu ist de är mer prestanda i din chromebook än i den surfplattan

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

Ska in och kika nu! Tack för tipset

Skrivet av Silverfsk:

Har du tittat på inet-kampanjen? Såg ett headset för 2000kr, Astro a50.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X / 32 GB 3600 Mhz | XFX RX 6800 Speedster MERC 319| M2: WD BLACK 1000GB /

Permalänk
Medlem

@kronwalled:
Jag som lade upp ett tips till gateron dropen de har gående nu. Ganska jobbiga att få tag i vad jag minns annars. Men den blev borttagen

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.