SweClockers drop!

Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk

Kan jag köra på Fractal 1000w Platinum agget för en R9 Fury och i7 4790k?
Beställde Sapphire Fury Tri-X versionen som tydligen äter upp mest energi av alla så kanske är värt att köpa 1000w Fractal agget för 1000 istället för EVGA SuperNova 750w?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Beställde Sapphire Fury Tri-X versionen som tydligen äter upp mest energi av alla så kanske är värt att köpa 1000w Fractal agget för 1000 istället för EVGA SuperNova 750w?

Båda klarar det fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av balditron:

Utan att tveka hade jag köpt Fractal om jag var i dina skor. 750w räcker inte för crossfire om du vill köra på det i framtiden.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Tror nästan jag slår till på ett Fractal 1000w agg, måste ju passa på innan det blir försent.

Permalänk
Medlem

@Grönahunden:

Det är nått slags system för att komma undan webbbutiksregler. De skickar inget mail om du inte vill ha det. Iallfall inte till mig.
Ja, brytarna är som sagt rätt dyra. Det är dock rimligare pris om man skulle nå ner till 25usd + frakt. ungefär halfa priset mot för att köpa cherry MX, och då handlar det om minst 5000st. Väljer man knappen under buy eller vad det står, då kommer man bara köpa om man når ner till lägsta nivån.

Jag har tidigare hittat någon annan "group buy" på ett forum där det var en privatperson som anordnade det. Det var billigare, men inte med så mycket. Kändes även lite osäkrare, dock fungerade det.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Skrivet av Krillezz:

@Grönahunden:

Det är nått slags system för att komma undan webbbutiksregler. De skickar inget mail om du inte vill ha det. Iallfall inte till mig.
Ja, brytarna är som sagt rätt dyra. Det är dock rimligare pris om man skulle nå ner till 25usd + frakt. ungefär halfa priset mot för att köpa cherry MX, och då handlar det om minst 5000st. Väljer man knappen under buy eller vad det står, då kommer man bara köpa om man når ner till lägsta nivån.

Jag har tidigare hittat någon annan "group buy" på ett forum där det var en privatperson som anordnade det. Det var billigare, men inte med så mycket. Kändes även lite osäkrare, dock fungerade det.

är det dom här ? 1.30yuan är runt 1.6kr hur många tangenter är det ? x 60st + frakt några 60$ har ja svårt att se att det blir.
http://world.taobao.com/item/39950103483.htm?fromSite=main&sp...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Funderar på att skaffa denna till tjejen då hon behöver en laptop till skolan. Någon som har denna modell och kan uttala sig om hur pass väl den fungerar? Något lagg eller så? Någon som testat att köra Virtualbox med en Linux dist?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Något feedback på den ssd'n? Är den värd eller ska man hellre satsa på samsung evo serien?

Det är helt klart en bra disk. 850 EVO är lite snabbare, men BX100 är helt klart värt sitt pris och räcker och blir över för de flestas behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Funderar på att skaffa denna till tjejen då hon behöver en laptop till skolan. Någon som har denna modell och kan uttala sig om hur pass väl den fungerar? Något lagg eller så? Någon som testat att köra Virtualbox med en Linux dist?

Tack för tipset! Prissänkt med 745:-. Har beställt en Lamina T-1010B för en bråkdel av priset (2000:-). Kör med en Chromebook på universitet men tror mig att en rapp Windows 10 hybrid lämpar sig bättre.

Surface Pro 3 är definitivt i en högra klass än Laminan jag nämnde (vill jag mig tro, för ingen - ingen - har recenserat den) men då får man även punga ut med minst 6000:- för plattan + ca 1000:- för tangentbordet. Blir en del pengar

Permalänk
Medlem

Skriv gärna en kort recension av Laminan när du fått den, tror att många är nyfikna på den.

Gissar att det är i princip samma enhet som recenseras här (identiska specs vad jag kan se): http://www.notebookcheck.net/One-Xcellent-10-v2-Tablet-Review...

Permalänk
Skrivet av Sten sax påse:

Drog ett impulsköp på den, blir liiiiite overkill till 4690k och 390, men men

Oslagbar deal och så har du utrymme för CF/SLI i framtiden

Visa signatur

Spelburk: 7800X3D | MSI 4090 Gaming X Slim | G.Skill 32GB 6000/CL32 | MSI MPG B650 Carbon WiFi | Kingston 3200 2TB | Noctua U12S | Fractal Design North 6x Noctua NFA12x25 | NZXT C1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperFlugan:

Oslagbar deal och så har du utrymme för CF/SLI i framtiden

Grymt sugen själv (får bestämma sig ikväll för imorgon är de slut), men om man vill kalla 4690k + 390 för overkill, så framstår man själv med 2700k + 650ti boost som jubelidiot.

Permalänk
Skrivet av kronwalled:

så framstår man själv med 2700k + 650ti boost som jubelidiot.

Hahaha!

Visa signatur

Spelburk: 7800X3D | MSI 4090 Gaming X Slim | G.Skill 32GB 6000/CL32 | MSI MPG B650 Carbon WiFi | Kingston 3200 2TB | Noctua U12S | Fractal Design North 6x Noctua NFA12x25 | NZXT C1500W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yellowcandy:

Bose quiet comfort 25 för 299 kronor!!

Webhallen: 299 kronor

Prisjakt: 2389 kr

Haha va?

Någon kollade inte vart länken ledde.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Haha va?

Troligtvis denna:

https://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/headphones/...

Skoj om man förväntar sig att få hem hörlurarna...

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Haha va?

Hahah jag blev så chockad när den hamnade på prisjakt framsida som 300 kronor och kollade inte vart de ledde o beställde direkt. Sen trodde jag att jag hade hittat världens fynd och var tvungen o dela med mig med sweclockers. My bad hahah

Permalänk
Medlem

blev en G3258 för min del.. Inte lika bra pris som första jag köpte, men bra nog för att slå till

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

@SuperFlugan: Ja de var så jag tänkte, crossfire 390 till julen med en 4k skärm det vore ju drömmen

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

är det dom här ? 1.30yuan är runt 1.6kr hur många tangenter är det ? x 60st + frakt några 60$ har ja svårt att se att det blir.
http://world.taobao.com/item/39950103483.htm?fromSite=main&sp...

Kan du lägga en order från taobao och få hem den så är jag intresserad.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lambdan:

Billiga SSDer, t.ex. 499:- för 128 GB, 799:- för 256 GB

http://cdon.se/hemelektronik/intenso_ssd_1538/?utm_source=new...

Ingen aning om de är bra, men kanske funkar till HTPC eller nåt

Intenso-diskar vill du bara köpa om du är masochist.

Dom är riktigt dåliga.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Till berörd mod som tog bort mitt inlägg om Sibas kampanj i helgen. Varför togs inlägget bort? 20% på varumärken som Asus, HP, Logitech, Samsung, LG m.m är väl högst relevanta för fyndtråden?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av w0x:

Till berörd mod som tog bort mitt inlägg om Sibas kampanj i helgen. Varför togs inlägget bort? 20% på varumärken som Asus, HP, Logitech, Samsung, LG m.m är väl högst relevanta för fyndtråden?

Nu var det inte just jag som tog bort inlägget men jag ser vad som var fel.
Jag citerar förstaposten för tråden:

Skrivet av rickard1989:

När man hittar ett erbjudande som man anser vara billigt och som avser något datorrelaterat kan man väl skriva i denna tråd?

Regler

1. Ange vilken produkt/rea det handlar om. I fallet rea: ange exempel på fynd som ingår i kampanjen.

2. Ange vilket pris som gäller för varan

3. Ska vara lägsta pris.

4. Om möjligt: ange hur länge priset gäller.

5. Om möjligt: direktlänk till fyndet ska finnas med.

6. Digitala erbjudande på spel räknas ej som fynd. Det finns en tråd dedikerad till detta här.

7. Ingen diskussion får förekomma i denna tråd, enbart tips! Se nedan.

Det var alltså #1, 2 och 3. Det saknades specifika exempel på produkter samt jämförelser med andra återförsäljare.
Det är inte alltid en produkt med 20% rea hos en specifik ÅF är billigare än en annan ÅF utan rea.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Ahhaha. Alltså. Är det här verkligen legit? Känns som att det finns någon hake. Lite för bra för att vara sant. Jag har fortfarande öppet köp på mitt EVGA G2 750watt's agg. Borde man lämna tillbaks och köra på detta istället?
http://www.inet.se/produkt/6909737/fractal-design-newton-r3-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nu var det inte just jag som tog bort inlägget men jag ser vad som var fel.
Jag citerar förstaposten för tråden:

Det var alltså #1, 2 och 3. Det saknades specifika exempel på produkter samt jämförelser med andra återförsäljare.
Det är inte alltid en produkt med 20% rea hos en specifik ÅF är billigare än en annan ÅF utan rea.

Fair enough, men när det är ett så brett erbjudande känns det fånigt att speca specifika produkter.

Ett enkelt uppslag på Prisjakt ger ganska många produkter som Siba redan är billigast på, exklusive rean. Om det hade räckt med det, tycker jag att det borde kunna modereras in i inlägget. Men jag ska inte tjata, bara tråkigt när folk eventuellt missar fynden.

Permalänk

Någon som vet vart cdons mg279q erbjudande tog vägen? Skulle vara uppe till 30/9 men länken är inte aktiv längre? http://cdon.se/hemelektronik/asus_mg279q/

Visa signatur

MB: Asus p8Z77-V PRO PSU: FD Newton R3 600W CPU: Intel i5 3570K @ 4.3 GHz Kyl: CM 212 EVO Ram: Vengeance 1600MHz 2x8GB GPU: ASUS Strix 1070 HDD: WD Caviar Green 2TB SSD: Samsung 840 PRO 250GB Burk: Define R4 Laptop: Alu Macbook 2008 Monitor: Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av w0x:

Fair enough, men när det är ett så brett erbjudande känns det fånigt att speca specifika produkter.

Ett enkelt uppslag på Prisjakt ger ganska många produkter som Siba redan är billigast på, exklusive rean. Om det hade räckt med det, tycker jag att det borde kunna modereras in i inlägget. Men jag ska inte tjata, bara tråkigt när folk eventuellt missar fynden.

Om du länkar till en specifik produkt tillsammans med en länk till rean så går det nog bättre Tack för tipset btw

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Ahhaha. Alltså. Är det här verkligen legit? Känns som att det finns någon hake. Lite för bra för att vara sant. Jag har fortfarande öppet köp på mitt EVGA G2 750watt's agg. Borde man lämna tillbaks och köra på detta istället?
http://www.inet.se/produkt/6909737/fractal-design-newton-r3-1...

Priset verkar inte vara 1099kr längre? Om det är det du syftar på, så var priset det under några dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Priset verkar inte vara 1099kr längre? Om det är det du syftar på, så var priset det under några dagar.

Nejmen ändå. 1700kr för ett agg med en effekt på 100watt + en platinum stämpel. Jag anar ugglor i moset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Nejmen ändå. 1700kr för ett agg med en effekt på 100watt + en platinum stämpel. Jag anar ugglor i moset.

Newton är ett bra agg, klarar platina med liten marginal, G2 klarar gold med råge. Båda är riktigt bra agg helt enkelt. För 1700kr ser jag ingen direkt mening med det såvida du inte behöver den extra effekten, för de 1100kr det kostade härom dagen skulle jag personligen valt det över G2, var nära att slå till trots att behov för nytt agg inte finns.