FPS Drop i CSGO på Sista Tiden

Permalänk
Medlem

FPS Drop i CSGO på Sista Tiden

PC Specs: Asus ROG G20AJ

Windows 8.1
Intel® Core™ i5 4460 Processor
NVIDIA® GeForce GTX980 4GB
Minne: 2 x SO-DIMM // 2.5" Upp till 256GB SATA III SSHD

Förut låg jag på 280-300 FPS i MM med högsta grafikinställningarna på CSGO. Nu ligger den på 80-130 av något skäl och vet inte varför. Har satt CPU användningen på high performance och provat en massa saker som launch options och background saken men inget funkar. Jag borde ligga på 280-300 FPS med denna datorn. Har även satt Max fps på 300. Hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Steg nummer ett är ju att försöka tänka tillbaks till när det började strula, installerade du något eller ändra något?

Nummer två bör vara att kolla efter virus och annat som kan äta kraft om du inte har ett uptodate antivirus eller så.

Tre, testa att reseta alla settings både i och ur spelet och sedan configa om och se hur det går.

fyra, ominstallation av spelet.

fem, clean wipe och börja om från början med en ren windowskopia.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det är senaste patchen, har också samma problem och alla jag känner som spelar cs iprincip.

Antagligen har dem dumpat dem nya hitboxarna på cpun som tvingas jobba hårt i en redan ineffektiv source motor.

Dock har jag inte drabbas lika hårt som dig, förut hade jag alltid 300fps, nu kan jag falla under 200fps, förmodligen har din cpu fått det väldigt tungt senaste patchen, för det är garanterat inte ditt 980 som flaskar.

Får fortfarande samma poäng i dem syntetiska test programmen, så felet ligger hos valve.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lily123:

PC Specs: Asus ROG G20AJ

Windows 8.1
Intel® Core™ i5 4460 Processor
NVIDIA® GeForce GTX980 4GB
Minne: 2 x SO-DIMM // 2.5" Upp till 256GB SATA III SSHD

Förut låg jag på 280-300 FPS i MM med högsta grafikinställningarna på CSGO. Nu ligger den på 80-130 av något skäl och vet inte varför. Har satt CPU användningen på high performance och provat en massa saker som launch options och background saken men inget funkar. Jag borde ligga på 280-300 FPS med denna datorn. Har även satt Max fps på 300. Hjälp uppskattas!

har samma problem .. har ett 980 TI en klockad 4790k. kommer inte över 300 fps. + droppar ner till 178 fps ibland

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk
Medlem

Så vad borde jag göra för att öka FPSen, känner skillnaden enormt med att lira med 100 fps än 290

Permalänk

Har samma problem efter updaten. Gick från 200-250fps @ 30 player server till 80-160. Är inte spelbart längre på servrar med över 10 spelare typ. Är bara att hoppas på att de släpper en ny uppdatering som fixar eländet.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Dom släppte några uppdateringar efter hitbox patchen. Löste det för mig iaf, har min normala fps igen. Tråkigt att det tydligen inte fixade de för alla då. Ni bör pröva att installera om CS:GO eller dylikt då det ska vara fixat.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Har samma problem med specsen i signaturen förutom att jag bytt ut mitt GTX570 till ett GTX970. Sjukt irriterande!

Men har börjat få lite bättre.. För det borde la fasen driva runt CS:GO utan några problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk
Medlem

Som tidigare skrivit så har det med uppdatering att göra. Har även jag drabbats av väldigt stort tapp i fps, från 300 till nästan 100 ibland.
Bara hoppas att valve löser det.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Yup samma här, med specsen i signaturen.