Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Vad har du för PG/VG i din juice?

Har en massa olika, men de flesta är 70/30. 6mg nikotin.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Har en massa olika, men de flesta är 70/30. 6mg nikotin.

Ja då vette fan tyvärr..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Var ju mindre bra att höra, vet fan inte om batteriet klarar av att auto firea bygget rakt av..(tog en titt på steam engine och det klarar det nog inte)

men för 200kr så tyckte jag att det var värt ändå men ska hålla lite extra koll på den!

Edit: Tycker dock denna knapp känns väldigt mer robust än knappen på min nemesis.

Nemesisens knapp kan vara skum om man inte ser till att spänna åt skruven ordentligt jag hade dock aldrig några sådana problem med någon av mina nemesis.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av [WP@]Wolverine:

Nemesisens knapp kan vara skum om man inte ser till att spänna åt skruven ordentligt jag hade dock aldrig några sådana problem med någon av mina nemesis.

Get upp hoppet på min nemesis, fireknappen har lossnat av sig själv 2 ggr och skruvats av 2-3 ggr när jag ska låsa den. Fick den förra onsdagen, slutade använda den i måndags.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Get upp hoppet på min nemesis, fireknappen har lossnat av sig själv 2 ggr och skruvats av 2-3 ggr när jag ska låsa den. Fick den förra onsdagen, slutade använda den i måndags.

Säkert ett måndagsex. Alltid lika tråkigt.

Har själv testat Tricks and treats på min trotjänare ipv2 haha

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Finns inte på Kjell&Co eller claes ohlsson tyvärr.. Har letat som en tok på båda.. Då jag inte har gång avstånd eller lust att ta buss till biltema så har jag säkert letat i samma butik 2-3 ggr..

http://www.kjell.com/sortiment/el/verktyg/mejslar-mejselset/e...

http://www.kjell.com/sortiment/el/verktyg/mejslar-mejselset/d...

Permalänk
Medlem

dem som röker e - cig, hostar lika mycket som dem vanliga

Visa signatur

PC -> 8700k - 16GB RAM - RTX™ 3080 - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Nintendo switch - PS5
Mobil: Pixel 6a

Permalänk
Medlem
Skrivet av MedionR:

http://i.imgur.com/O3fTJZo.jpg

Någon som vet vart man kan köpa sånna skruvmejslar?

Det är inte "dessa" då?

Liknar väldigt mycket dock

Skrivet av KKay:

Planerar att köpa en ny mod framöver, någon som kan rekommendera något speciellt?
Siktar på någon med minst 70w och under tusenlappen.

Skickades från m.sweclockers.com

iStick 100W för 494 kr kanske? 100W, dubbla 18650. 0.15 ohm som lägst etc.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cassay:

dem som röker e - cig, hostar lika mycket som dem vanliga

Jaså?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cassay:

dem som röker e - cig, hostar lika mycket som dem vanliga

Du använder ordet "dem" helt fel, det ska vara "de" i din mening...på båda platserna.
Och nej, man får inte "rökhosta" av e-cigg. Det var det dummaste jag hört idag, och ändå har jag hört väldigt dumma påståenden idag.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Get upp hoppet på min nemesis, fireknappen har lossnat av sig själv 2 ggr och skruvats av 2-3 ggr när jag ska låsa den. Fick den förra onsdagen, slutade använda den i måndags.

Har du skruvat ner skruven i switchen helt? Jag har iofs inte använt min nemesis på flera månader nu, men den funkade utmärkt när jag väl använde den, använder bara reglerat nuförtiden dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Planerar att köpa en ny mod framöver, någon som kan rekommendera något speciellt?
Siktar på någon med minst 70w och under tusenlappen.

Och sen hade jag en fundering, om jag köper en mod med plats för två 18650 får jag då ut dubbelt så många mAh?
Alltså, får jag ut 5 000 mAh om jag kör med två 2500 mAh?

Skickades från m.sweclockers.com

På gång ett helt gäng med mods med DNA 200 chipset, kanske värt att vänta lite. Under tusenlappen kanske blir svårt men några hundralappar till kanske är värt det?

Permalänk
Skrivet av jkrx:

Säkert ett måndagsex. Alltid lika tråkigt.

Har själv testat Tricks and treats på min trotjänare ipv2 haha
http://i.imgur.com/FMMNGq6.jpg

Vad tyckte du om Tricks or Treats? det är typ min ADV just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Det är inte "dessa" då?

Liknar väldigt mycket dock

iStick 100W för 494 kr kanske? 100W, dubbla 18650. 0.15 ohm som lägst etc.

Testade en polares istick 100w igår faktiskt, presterade riktigt bra men var inte imponerad över byggkvaliten. Knapparna var riktigt rappliga :/
Men den är ju billig så kanske borde köra med den tills det kommit ut något nytt som är lite mer spännande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

På gång ett helt gäng med mods med DNA 200 chipset, kanske värt att vänta lite. Under tusenlappen kanske blir svårt men några hundralappar till kanske är värt det?

Kände det jag med, borde nog vänta lite. Kommer ju ut nya grejer hela tiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Vad tyckte du om Tricks or Treats? det är typ min ADV just nu

Den är god, inte min favorit men precis under.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Jävligt nöjd med min Kanger SUBOX Mini hittils, verkar vara en ok mod för priset. Har en extra tank och extra 18650 (behövs nästan aldrig men bra att ha). Kompis mixar olika vätskor åt mej och bästa hittils av honom är butterscotch apple.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Cassay:

dem som röker e - cig, hostar lika mycket som dem vanliga

Man ska ju inte mata trollen säger dom.....

Men du har uppenbarligen inte en aning om vad du snackar om och inte nog med det din kommentar är sub par tom för trollande.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cassay:

dem som röker e - cig, hostar lika mycket som dem vanliga

Trollmatning #2: förstår knappt påståendet då grammatiken inte är i topp här. Antar att vad du vill säga är att de som röker e-cigg hostar lika mycket som de som använder sig av tobakscigaretter?
Svar: Nej, stämmer inte alls. Tar mig själv som exempel. Var storrökare tills för några månader sedan. All min rökhosta är borta. Hade ofta så mycket slem i halsen på morgonen så jag var spyfärdig. Helt borta.
Första veckan kan man få extra mycket slem och hosta och även halsont då man slutar röka. Det gäller även om man inte börjar med e-cigg. Det beror på att lungorna börjar återhämta sig och det går över efter en kortare period. Slut på trollmatning för nu.

Permalänk
Medlem

Intressant.. Får ta och titta igen!

Skrivet av MuffinManxD:

Har du skruvat ner skruven i switchen helt? Jag har iofs inte använt min nemesis på flera månader nu, men den funkade utmärkt när jag väl använde den, använder bara reglerat nuförtiden dock.

Kan inte skruva åt den mer än vad jag gjort, Skruvar jag åt den mer så kommer jag inte få kontakt med 510an

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Fick mitt Aspire Premium Kit igår och har inte rökt en cigg sen dess, är sjukt nöjd

Har dock några funderingar:

* När man inte använder den, är det en god idé att ställa in luftflödet till ett mellanläge, så man blockerar luftflödet helt liksom? Om ni förstår vad jag menar, så man minimerar avdunstande.. Eller gör det ingen skillnad?

* När man laddar batteriet, gör det någon skillnad vilken volt man har batteriet inställt på?

* Hur ska man förvara den när man inte använder den/under natten, stående eller liggande? Med tanke på hur e-juicen i tanken lägger sig respektive. Eller kvittar det?

Mvh

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hazhax:

Fick mitt Aspire Premium Kit igår och har inte rökt en cigg sen dess, är sjukt nöjd

Har dock några funderingar:

* När man inte använder den, är det en god idé att ställa in luftflödet till ett mellanläge, så man blockerar luftflödet helt liksom? Om ni förstår vad jag menar, så man minimerar avdunstande.. Eller gör det ingen skillnad?

* När man laddar batteriet, gör det någon skillnad vilken volt man har batteriet inställt på?

* Hur ska man förvara den när man inte använder den/under natten, stående eller liggande? Med tanke på hur e-juicen i tanken lägger sig respektive. Eller kvittar det?

Mvh

#1 nej, spelar ingen roll
#2 Nej
# personligen förvarar jag mina tankar stående om möjligt eller åtminstonde försöker jag ha ett svagt "uppåtlut", vet inte om det spelar någon roll men det känns bäst

Grattis till att ha slutat röka, startade också med ett aspire premiumkit som fortfarande används ibland. Subohm och "direct lung" känns säkert lika konstigt för dig nu som det gjorde för mig men nu kan jag inte tänka mig att vara utan det. En hel värld av intressanta juicer/smaker och intressant hårdvara ligger öppen för dig om du vill. Fråga på! Sjukt kunniga medlemmar här och jag lär mig varje dag.

Permalänk
Medlem

En lite mindre kul nyhet för oss vapers. EU kommer att strypa till allt som har med e-cigaretter att göra senast i maj 2016.

http://www.epicenternetwork.eu/wp-content/uploads/2015/09/EPI...

Allt vad vejpandet är idag kommer att försvinna och produktionskostnaderna kommer att skjuta i höjden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Intressant.. Får ta och titta igen!
Kan inte skruva åt den mer än vad jag gjort, Skruvar jag åt den mer så kommer jag inte få kontakt med 510an

Du har väl tagit bort mellangrejen som sitter på Nemesisen? Altså den som är till kicken egentligen, då ska det funka, det felet gjorde jag i början. Är det inte det, så om du har en magnet, sätt den på batteriet o skruva i den helt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PezFTW:

En lite mindre kul nyhet för oss vapers. EU kommer att strypa till allt som har med e-cigaretter att göra senast i maj 2016.

http://www.epicenternetwork.eu/wp-content/uploads/2015/09/EPI...

Allt vad vejpandet är idag kommer att försvinna och produktionskostnaderna kommer att skjuta i höjden.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer kanske stanna som en liten undergroundrörelse, gäller väl att bunkra upp ordentligt då... "vapemail" kommer kanske få en helt annan innebörd då de smugglas över gränserna..Allt som kommer finnas kvar legit blir väl aspire med sina skitprodukter. DIY kommer verkligen få göra skäl för namnet, exploderande subohm mods och tankar tillverkas lite varstans i stugorna drivna av bilbatterier.. Enda tillgängliga juicen blir väl phillip morris ry4 24mg, ev klickknapp på e-ciggen med snygg glödande topp för mentholsmak. Ser bra ut det här. Får väl börja röka analoga igen då. Bra jobbat politiker, ännu en fullpottare som bevisar att de vet vad de gör!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kommer kanske stanna som en liten undergroundrörelse, gäller väl att bunkra upp ordentligt då... "vapemail" kommer kanske få en helt annan innebörd då de smugglas över gränserna..Allt som kommer finnas kvar legit blir väl aspire med sina skitprodukter. DIY kommer verkligen få göra skäl för namnet, exploderande subohm mods och tankar tillverkas lite varstans i stugorna drivna av bilbatterier.. Enda tillgängliga juicen blir väl phillip morris ry4 24mg, ev klickknapp på e-ciggen med snygg glödande topp för mentholsmak. Ser bra ut det här. Får väl börja röka analoga igen då. Bra jobbat politiker, ännu en fullpottare som bevisar att de vet vad de gör!!

ja låter oroväckande... dock finns ju sidor utanför EU, vet inte hur hårt tull etc kollar saker

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kommer kanske stanna som en liten undergroundrörelse, gäller väl att bunkra upp ordentligt då... "vapemail" kommer kanske få en helt annan innebörd då de smugglas över gränserna..Allt som kommer finnas kvar legit blir väl aspire med sina skitprodukter. DIY kommer verkligen få göra skäl för namnet, exploderande subohm mods och tankar tillverkas lite varstans i stugorna drivna av bilbatterier.. Enda tillgängliga juicen blir väl phillip morris ry4 24mg, ev klickknapp på e-ciggen med snygg glödande topp för mentholsmak. Ser bra ut det här. Får väl börja röka analoga igen då. Bra jobbat politiker, ännu en fullpottare som bevisar att de vet vad de gör!!

Du överreagerar väldigt mycket, mods kan kallas flashlights och en led med 510 hänger med i paketet. RDAs kan skickas isärplockade och kallas reservdelar. Juice är enda problemet, kanske går att lösa genom att skriva att det inte är "for human consumption", annars kan man bunkra upp nic innan så det räcker ett antal år tills det löser sig. Allt annat går inte att förbjuda eftersom det används till mycket annat ex batterier, kanthal och bomull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:

Du överreagerar väldigt mycketSkickades från m.sweclockers.com

Jag överdrev ju en "aning" förstås, var lite meningen med inlägget..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

#1 nej, spelar ingen roll
#2 Nej
# personligen förvarar jag mina tankar stående om möjligt eller åtminstonde försöker jag ha ett svagt "uppåtlut", vet inte om det spelar någon roll men det känns bäst

Alright, tack för svar

Skrivet av retro123:

Grattis till att ha slutat röka, startade också med ett aspire premiumkit som fortfarande används ibland. Subohm och "direct lung" känns säkert lika konstigt för dig nu som det gjorde för mig men nu kan jag inte tänka mig att vara utan det.

Jag tycker faktiskt det känns helt naturligt att köra direct lung, konstigt nog.

Skrivet av retro123:

En hel värld av intressanta juicer/smaker och intressant hårdvara ligger öppen för dig om du vill. Fråga på! Sjukt kunniga medlemmar här och jag lär mig varje dag.

Ja, vänder mig alltid hit i första hand när jag har frågor :).. jag har ju funderat i flera år på o börja. Skrev i den här tråden för nåt år sen o fick mkt bra tips o svar, hade t.o.m satt ihop en schysst setup, men det blev aldrig av att jag beställde då.

Hursomhelst, beställde även 10st olika Mt. Baker Vapor på 10ml för att testa vilka som är goda. Körde direkt på 18mg nikotin vilket visade sig vara ganska lagom. Bränner en smula i halsen, inte mycket, men det är enkelt avhjälpt med valfri dryck

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk

Vapemail!
Goblin Mini (Fruktansvärt god smak, slår som en dripper)
En del till essenser till DIY
Extraglas till Goblin Mini och Cthulhu RTA
Trinity drip tip