Permalänk
Avstängd
Skrivet av Casgar:

Vad menar du med det i fetstil?

Sen några tips gällande trafikbyggande i allmänhet. Jag brukar lämna lite tomrum mellan motorvägen och övrig bebyggelse (ca 5-25 rutor), och även mellan olika stadsdelar och stora avenyer. I början så byggde jag bara så utan att tänka på det, men när staden blivit tillräckligt stor så upptäckte jag att det var guld värt eftersom jag knappt behövde riva någonting när jag behövde dra tågräls eller utöka en vägsträcka. Gammal bild, men för att förtydliga idén.

Sen kan jag även rekommendera att dra motorvägarna med grusväg för att sedan uppgradera dessa till motorväg. Du drar först ena sträckningen med grusväg. När du sedan ska dra den andra så har du stödrutor bredvid grusvägen, vilket gör att du kan får den andra sträckningen att bli i princip identisk med den första, och med exakt samma avstånd mellan vägbanorna hela vägen. Kom bara ihåg att motorvägen tar upp en extra ruta i bredd på varje sida om grusvägen är du uppgraderar.

Ett sista tips är att planera i förväg.

Sen ett litet önskemål till moddare ifall det finns några här. Oljecisterner i storlekar runt 3x3 till 6x6 rutor! Jag har en känsla av att det finns en dold efterfråga av det i Steam. Det finns en liknande tank i workshoppen, men den är så överjävligt stor att den inte passar på så många andra ställen än vid typ en hamn.

Googlade lite tidigare och kom fram till att man måste tänka på åt vilket håll man bygger motorvägarna i och med att körbanorna är enkelriktade.

Grusvägstipset verkar bra. Har en stad på 85k nu men ska nog bygga en ny. Den fungerar bra men blev så SimCity.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chipw00t:

Googlade lite tidigare och kom fram till att man måste tänka på åt vilket håll man bygger motorvägarna i och med att körbanorna är enkelriktade.

Om du högerklickar på en enkelriktad väg när du har uppgraderingsverktyget aktivt så vänder du på körriktningen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Verkar lite dött här inne nu. Är det bara jag som är pepp på After Dark DLC't?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Ska lira i helgen!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Tror ni det är någon idé att försöka spela detta på en xps 13 med intel hd 5500, modellen med i7 och touchskärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Nejdå, jag är sjukt taggad! Har kollat lite let´s play vidoeos på youtube, det ser lovande ut.
Har inte spelat CS på ett halvår typ, men nu med After Dark så blir det att börja igen!

Permalänk
Medlem

Jag har helt fastnat i XCOM igen så jag har helt glömt bort att After Dark ska släppas. Vart förvånad att det ska släppas idag (inatt). Har tyvärr inte tid att spela det till helgen, men nästa vecka blir det att testa den nya expansionen

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Tror ni det är någon idé att försöka spela detta på en xps 13 med intel hd 5500, modellen med i7 och touchskärm?

Tveksamt, tror det står tidigare i denna tråd om personer som har problem att spela det med integrerad grafik

Permalänk
Lego Master

Det är ju perfekt till lön, så förmodligen kommer jag inte kunna motstå att köpa C:S-AD, men förmodligen kommer jag bara spela det aktivt några veckor.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Verkar gå att patcha spelet nu bara att vänta tills dom släpper DLCt nu då

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Ett tips för dom som vill köpa spelet är att det finns på Elgiganten som digital nedladdning(du får en kod) för 109kr istället för ~140kr som det kostar på steam

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/digital-nedlad...

Fixade det nyss så det är 100% legit, fick koden direkt.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jahapp, då var helgen planerad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Ett tips för dom som vill köpa spelet är att det finns på Elgiganten som digital nedladdning(du får en kod) för 109kr istället för ~140kr som det kostar på steam

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/digital-nedlad...

Fixade det nyss så det är 100% legit, fick koden direkt.

Kom som du sedan aktiverar på Steam?

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem
Skrivet av Make.Sense:

Kom som du sedan aktiverar på Steam?

precis, du får nyckeln direkt efter köpet som du bara aktiverar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De e ju fan asfint med natt ju! Jag köpte det sekunden de släpptes på steam och nedladdningen var ju bara ~730Mb så de gick fort att börja också

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Medlem

Jag som hade hoppats på rea, på originalet dåra =(
(för snål för att betala fullt pris) ^^

Permalänk
Medlem

@Wranz:

109kr på giganten är väldigt prisvärt!😊

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Jag som hade hoppats på rea, på originalet dåra =(
(för snål för att betala fullt pris) ^^

28€ på Steam, du kan hitta koder billigare på andra ställen exempelvis gamecarddirect för runt 150kr.

Detta spelet skulle jag köpa för fullpris, att dom endast tar 28€ på steam anser jag är på tok för lite. Väldigt sällan man får så mycket spel för så lite pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Föresten, är det någon som läst något om dom har gjort om hela ljussättningen i spelet? Det ser bra mycket bättre ut nu, även dag tid än hur det var innan patchen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

@Wranz:

109kr på giganten är väldigt prisvärt!😊

De e sant ^^

Permalänk

@Mr Mr: Jag provade igår på min surface pro 3. Lägsta settings. Nu byggde jag inget men det flöt på helt ok att titta runt på kartan. Men utan mus blir man handikappad.

Permalänk
Hedersmedlem

Något jobbigt att många addons inte fungerar längre. Min största stad blev helt plötsligt väldigt handikappad när tågstationer, kraftverk, vattenpumpar m.m. helt plötsligt bara är borta. Har jag addonen aktiverade så går det inte ens att ladda kartan. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man tänker sig att prova detta ändå, trots att man har en dell Xps 13 med intel hd5500 (hittade ett Youtubeklipp där nån kör spelet på en sån maskin). Vilka addons är absoluta måsten att fixa innan man börjar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Om man tänker sig att prova detta ändå, trots att man har en dell Xps 13 med intel hd5500 (hittade ett Youtubeklipp där nån kör spelet på en sån maskin). Vilka addons är absoluta måsten att fixa innan man börjar?

Just nu är det inte många som fungerar så jag skulle rekomendera att du börjar utan dem och sedan kollar runt lite när de blir uppdaterade

Visa signatur

Stationär MSI Z77A-S03 Inet edition | Intel I5 3570K | Noctua UH12P SE | 16GB Kingston Beast series | MSI GTX 1060 | Samsung SSD 840-Series 128GB + 256GB | Fractal Design Integra R2 650W | NZXT Source 210 Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azpol:

Just nu är det inte många som fungerar så jag skulle rekomendera att du börjar utan dem och sedan kollar runt lite när de blir uppdaterade

Kommer de funka sen på ett påbörjat spel?

Permalänk
Medlem

De flesta moddar fungerar till 100%. Det oftast assets, alltså byggnaderna som orsakar problem. Här är en lista på de moddar som borde fungera:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=5207419...

EDIT: Sen borde man INTE fortsätta på en stad som är moddad eller har assets som man sen tagit bort eller inaktiverat. Ändrar man bland moddar och assets så ska man starta en ny stad om man vill ha det stabilt.

Visa signatur

Ryzen 5 9600X | ASUS ROG Strix B650E-F | Kingston Fury Beast RGB 32GB 5600MT/s
ASUS RTX 4070 Super 12GB Dual EVO | Jonsbo D41 Mesh Black
Phanteks AMP GH 750W Gold ATX 3.1
Kingston Fury Renegade NVME M.2 2TB | Thermalright Phantom Spirit 120 SE ARGB

Permalänk
Medlem

Ni som hunnit lira lite, hur connectar man nya marinan till vagnatet? Hur jag an forsoker sa vill ingen vag connecta till den. Fungerar inte pathways heller.

Permalänk
Hedersmedlem

@slanne: Menar du restaurangpiren m.m.? Jag bara drog en väg i närheten av strandfästet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här kommer en korkad fråga :

Går det att förstora menyerna och texten (textrutorna) inne i själva spelet? Med en 13 tums skärm får man sitta väldigt nära för att se bra annars...

Permalänk

Att dem la till Dag/Natt gjorde spelet mycket snyggare, mer ögongodis

Någon som köpt DLCn, är det bra?