Permalänk
Medlem

Headset?

Jag har ett tag nu letat och försökt hitta ett bra headset med mic. Dock utan att hitta något bra. Jag är beredd att betala under 700kr för headset + mic. Några tips?

Ps: Den ska inte ta upp bakrundsljud och ska användas till att prata.

Permalänk
Skrivet av Linzzea:

Jag har ett tag nu letat och försökt hitta ett bra headset med mic. Dock utan att hitta något bra. Jag är beredd att betala under 700kr för headset + mic. Några tips?

Ps: Den ska inte ta upp bakrundsljud och ska användas till att prata.

Headset innebär att det är mic+hörlurar, så du kanske inte behöver köpa en extra mic som du skrev ;).
Det finns flera bra headset ute på marknaden, jag (och majoriteten av alla svenska gamers ungefär) har haft ett par Siberia v2. Micken duger bra men kan bli lite sliten efter något år. Min mic är ändå helt okej efter snart tre års användning. Siberia v2 ligger på ungefär 500kr, men det finns också en nyare version (Siberia v3) som går lite över det budget och kostar runt 800kr som förmodligen är lite bättre än föregångaren.

Det finns ju även Razer Kraken för exakt 700kr på CDON som också är ganska bra. HAr dock inte haft sådana själv, men har en kompis som har ett par och han hörs väldigt clean och bra i skype och teamspeak. Det dåliga jag har märkt med dom är att ljudet kan läcka ut så ut din kompis hör ditt eget ljud i sina hörlurar. Men det är förmodligen bara om man har väldigt hög volym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linzzea:

Jag har ett tag nu letat och försökt hitta ett bra headset med mic. Dock utan att hitta något bra. Jag är beredd att betala under 700kr för headset + mic. Några tips?

Ps: Den ska inte ta upp bakrundsljud och ska användas till att prata.

Tjena.
Har du tittat på Qpad´s headset?
QH-90 som är ett slutet
QH-85 som är ett öppet

Har själv ett QH-90 som jag har till spel och spotify på mobilen.
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linzzea:

Jag har ett tag nu letat och försökt hitta ett bra headset med mic. Dock utan att hitta något bra. Jag är beredd att betala under 700kr för headset + mic. Några tips?

Ps: Den ska inte ta upp bakrundsljud och ska användas till att prata.

Qpad QH-90
dessa är den vita varianten, men det finns även den svarta för samma pris(?) på webbhallen. 690kr och du lär inte hitta några bättre för detta priset.

Skulle även avråda det mesta från SteelSeries samt Razer när det gället hörlurar/headset.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Qh-90 av alternativen helt klart. Enligt egen erfarenhet är steelseries ljud i plastlåda, och Mick kvalitén är ju inget att jubla över heller. Har ett par gamla corsair v? 1500 , bra ljud i dem ock. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Wannabe gamer