Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skulle du kanske gjort redan från början;)
Såklart efter att ha gjort div. inspelningar vid olika tider. Sånt där är jävligt irriterande!

Jo, vid närmare eftertanke så skulle jag nog ha gjort det men jag är en sån där som alltid hoppas och tror att det blir bättre snart.
Pratade med en av lägenhetskompisarna nyss och han hade också blivit väckt i morse av att dom höll på där uppe. Han skulle ringa imorgon och klaga också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalium:

Jo, vid närmare eftertanke så skulle jag nog ha gjort det men jag är en sån där som alltid hoppas och tror att det blir bättre snart.
Pratade med en av lägenhetskompisarna nyss och han hade också blivit väckt i morse av att dom höll på där uppe. Han skulle ringa imorgon och klaga också.

Jag gör samma sak egentligen...

Ju fler som klagar desto "bättre"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag gör samma sak egentligen...

Ju fler som klagar desto "bättre"

Ja, hon jag pratade med på störningsjouren sa så också att ju fler som klagar desto större chans finns det att det blir bättre.
Lade upp ett litet klipp på youtube där ni kan höra hur det låter. https://youtu.be/h-AozTA9ZXU
Det som rasslar typ 4-5 sekunder in är mina nycklar som ligger på en plåtbricka på min herrbetjänt, så mycket skakar det alltså. Sedan i det andra ljudklippet så hör man lite musik svagt i bakgrunden, det är min lägenhetskompis i rummet bredvid som spelar musik på sin laptop och det hörde jag så väl i mitt rum att jag satt och lyssnade med, det var alltså inte så att det knappt hördes som i klippet. Ska ta med dessa ljudklipp in till hyresvärden, tror jag kanske hinner på lunchen imorgon. Om inte så får det bli på tisdag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Melle345

Skrivet av oTiuZ:

Låter precis som jag känt mig de senaste åren. Riktigt jobbigt, ännu jobbigare är det när folk jag pratar med ignorerar när jag nämner det. Är ju sådär kul att man har kompisar och familj som inte bryr sig om mina problem och känslor.

Skrivet av Laccy:

Ungefär samma för mig, förutom att jag har ett för vissa saker bra minne och jag kan oftast koncentrera mig på saker (åtminstone verka koncentrerad). Jag kan precis som du inte svara på hur jag mår, det gör mig nästan lite förvirrad ibland...

(Och till er andra som jag missat):

Ni är inte de enda med detta problem.

Något jag har märket mer och mer (och jag känner själv som beskrivet ovan ibland), är att det ofta betydligt fler som mår "skit" dag ut och dag in än man tror. Det går i vågor och ibland blir det för mycket och man vill bara gå hem o lägga sig.

En sak jag säger dock, är att ni måste ha någon att prata om det med. Någon.
Spelar ingen roll om det är en flickvän som lyssnar, en riktig vän som faktiskt lyssnar, familjemedlem eller om det så behövs, professionell hjälp.

Tom att prata med en total främling, som bara är beredd på att lyssna hjälper. Ibland kan det tom hjälpa mig att lyssna på andras problem, då man både inser att man inte är ensam med dem, samt att man ofta hittar något som är värre för någon annan än för sig själv.

Det kommer inte försvinna av sig själv iaf...
Risken är mer att om du inte får släppa ut lite här och där, så kommer det gå till en nivå där den du pratar med både blir orolig och som i Melles fall, rekommenderar direkt hjälp.

Jag är verken psykolog, eller expert.... men jag är villig att lyssna och kanske försöka ge tips, om någon av er vill skriva ett PM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kalium:

Ja, hon jag pratade med på störningsjouren sa så också att ju fler som klagar desto större chans finns det att det blir bättre.
Lade upp ett litet klipp på youtube där ni kan höra hur det låter. https://youtu.be/h-AozTA9ZXU
Det som rasslar typ 4-5 sekunder in är mina nycklar som ligger på en plåtbricka på min herrbetjänt, så mycket skakar det alltså. Sedan i det andra ljudklippet så hör man lite musik svagt i bakgrunden, det är min lägenhetskompis i rummet bredvid som spelar musik på sin laptop och det hörde jag så väl i mitt rum att jag satt och lyssnade med, det var alltså inte så att det knappt hördes som i klippet. Ska ta med dessa ljudklipp in till hyresvärden, tror jag kanske hinner på lunchen imorgon. Om inte så får det bli på tisdag.

Herregud vilket oljud! Du måste ju bli tokig av det där. Hoppas att det löser sig för det där ska man inte behöva lyssna på.

Dassiga föräldrar som inte förstår att lära sina ungar att hålla nere volymen och ta det lugnt inomhus. Kommer säkert att gå bra för dom med den vägledningen.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Herregud vilket oljud! Du måste ju bli tokig av det där. Hoppas att det löser sig för det där ska man inte behöva lyssna på.

Dassiga föräldrar som inte förstår att lära sina ungar att hålla nere volymen och ta det lugnt inomhus. Kommer säkert att gå bra för dom med den vägledningen.

Var uppe tidigt i morse men jag var på ovanligt bra humör för jag insåg att det var tyst för en gångs skull. Var iväg till områdeskontoret på lunchen idag men då har dom bara öppet mellan 8-9 på morgonen, vilket ju är jäkligt opraktiskt då jag oftast har föreläsningar då och dom dagar jag inte har det så sover jag. Skickade ett mail i alla fall och en timme senare ringde en kille men jag kunde inte svara för jag satt på föreläsning. Han pratade in ett meddelande och sa att han skulle ringa imorgon mellan 8-9. Visst, slipper ju i alla fall ta mig in till områdeskontoret. Hoppas att han ringer så nära 9 som möjligt så jag får sova ut lite.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Lite stressad. Kommer sticka från jobbet tidigt för att ta mig ca 19 mil och plocka upp en bil hos handlare. Jag anländer ungefär när de ska stänga och ska sen köra hem den. Har just nu ingen parkering eller försäkring för den. Det är tänkt att ordnas på vägen dit ev.

Permalänk
Medlem

så var åter igen kvarterspolisen igång.
"jasså nu däck, vad kostade dom, köpte du i butike, köpte du på nätet, ingick frakten,vad kostade frakten, va kostade bara gummia osvosv"

sen kom grannen hem som är en singel tjej på runt 30 skulle ja tippa på.
han nästan springer dit för att prata och bara skiter i att avsluta samtalet med mig

"trodde du skulle vara hemma hela dagen idag" så fnittrar han lite.
och han pratar helst med bara med motsatta könet.

frågade grannen ang att jag lastar i och ur, inget stör sig på det.
så frågade han vem som hade klagat, så sa jag vem det var.

"fy fan,skit i det jävla rövhålet, dom flesta är sjukt trötta på hans jävla tjatande och grejande konstant."

skönt å veta att man inte är ensam om att störa sig på han.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Är rätt trött på folk i min ålder (18). Alla är så jävla lata och har inget annat än fester och tv-spel i huvudet. Det var ett bra tag sedan man har kunnat relatera till någon i sin egen ålder.... Ska bli så jävla skönt att flytta till USA efter gymnasiet och kunna träffa mognare människor

Permalänk
Medlem

Jag älskar gå på loppmarknader men det jag stör mig på är alla återkommande säljare som försöker kränga samma saker varje gång som om de hade bokat bord för flera år framåt,var på samlarmarknad för några dagar sen och där fick man ju se en del bekanta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av TWD Fanatic:

Är rätt trött på folk i min ålder (18). Alla är så jävla lata och har inget annat än fester och tv-spel i huvudet. Det var ett bra tag sedan man har kunnat relatera till någon i sin egen ålder.... Ska bli så jävla skönt att flytta till USA efter gymnasiet och kunna träffa mognare människor

Så det finns inga mogna människor runt 18 Sverige?
Eller ska vi tolka det som att alla 18-åringar i USA är mogna?

Permalänk

@tcntad: Självklart, men kommer studera på college. Finns lite äldre människor där

Permalänk
Medlem
Skrivet av TWD Fanatic:

Är rätt trött på folk i min ålder (18). Alla är så jävla lata och har inget annat än fester och tv-spel i huvudet. Det var ett bra tag sedan man har kunnat relatera till någon i sin egen ålder.... Ska bli så jävla skönt att flytta till USA efter gymnasiet och kunna träffa mognare människor

Vilken linje går du?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Att man ständigt ska lida av att vara yngre/född sent...
Den utbildning jag för tillfället går tex. Jag som är under 20 får 1050 kr i månaden av CSN, medans de som är över 20 får ~ 2800 per månad. Man bor i samma stad, går exakt samma utbildning, men de som är ett år äldre får nästan tre gånger så mycket pengar.
Var hos tandläkaren, där får man fri tandvård till och med det år man fyller 20. Att jag fyller år i december och bara hinner vara 19 och ha fri tandvård i 3 veckor skiter man tydligen i...
Men så fort det är något man vill få så fort som möjligt, tex körkort eller komma in på krogen, NEJ DÅ JÄVLAR så ska man vänta TILL DEN DAG man fyller...
Blir så jävla less på alltihop

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Att man ständigt ska lida av att vara yngre/född sent...
Den utbildning jag för tillfället går tex. Jag som är under 20 får 1050 kr i månaden av CSN, medans de som är över 20 får ~ 2800 per månad. Man bor i samma stad, går exakt samma utbildning, men de som är ett år äldre får nästan tre gånger så mycket pengar.
Var hos tandläkaren, där får man fri tandvård till och med det år man fyller 20. Att jag fyller år i december och bara hinner vara 19 och ha fri tandvård i 3 veckor skiter man tydligen i...
Men så fort det är något man vill få så fort som möjligt, tex körkort eller komma in på krogen, NEJ DÅ JÄVLAR så ska man vänta TILL DEN DAG man fyller...
Blir så jävla less på alltihop

Skickades från m.sweclockers.com

När det gäller körkort, krogen, systemet och sådant så får ju du vänta lika länge som alla andra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Jag älskar gå på loppmarknader men det jag stör mig på är alla återkommande säljare som försöker kränga samma saker varje gång som om de hade bokat bord för flera år framåt,var på samlarmarknad för några dagar sen och där fick man ju se en del bekanta.

Skickades från m.sweclockers.com

Ta'al! Ta'al! Billig billig!

Ibland säljer dom ju bara skräp. Rent ut sagt skräp. Elektronik dom har hittat på återvinningen som scart-sladdar, laptopbatterier och en första generation Nintendo DS med två saknade knappar.

Permalänk
Medlem

@Kalium: Ja, förvisso, men ska det vara så, då ska ALLT så. Då ska jag till exempel också få gå till tandläkaren gratis till den dag jag fyller tjugo. Det är ju därför det är orättvist. Fyller man år i januari får man gratis tandvård 11 månader längre än om man fyller i december.

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk

@_Skalman Sånt är livet, livet är orättvist och kommer alltid att vara. Ibland åt det ena hållet ibland åt det andra. Bara vänta så vänder det snart till din fördel

Edit: Verkar inte gå att @ svara dig pga ditt namn

Permalänk
Medlem

@Alligatorn: Visst är världen orättvis, men det här är en sån "onödig" orättvisa tycker jag... Men landstinget har väl räknat ut att man kan spara nån krona.
Nu är det här ju en gnälltråd, men du hade faktiskt på nått sjukt vis rätt... Livet har faktiskt varit skit för mig sedan juni, men nu för fem minuter sedan så blev jag faktiskt erbjuden jobb. Kanske det kan vara ett ljus i tunneln. Första gången jag känner mig genuint glad sen juli nästan

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av _Skalman:

@Alligatorn: Visst är världen orättvis, men det här är en sån "onödig" orättvisa tycker jag... Men landstinget har väl räknat ut att man kan spara nån krona.
Nu är det här ju en gnälltråd, men du hade faktiskt på nått sjukt vis rätt... Livet har faktiskt varit skit för mig sedan juni, men nu för fem minuter sedan så blev jag faktiskt erbjuden jobb. Kanske det kan vara ett ljus i tunneln. Första gången jag känner mig genuint glad sen juli nästan

Se där, jag menar några jobbiga år såhär i början av livet är inte nånting att haka upp sig på. Jag fyllde 20 i Juli och när du gör det i December kommer allt vara frid och fröjd, sen kan du sitta där när dina gamla polare är 50 bast och och känner sig gamla och säga, jag är bara 49, hah!

En positiv sak i Stockholm är iaf att man kan köpa ett årskort (SL) dagen innan man fyller 20 och använda hela nästa år 5k istället för 8k.

Permalänk

Musiken (Thastor - tropical jungle) och filmklippen med utomhusaktiviteter i https://www.youtube.com/watch?v=Y0Y0_9TYTQ8

Får mig att känna ångest att leva så deppigt och låst liv som jag är dömd att ha tills jag dör i förtid.

Funderar på fototapet fondvägg med djungelmotiv så kan jag gå och gråta till den varje dag.

Permalänk

Juridikstudent+datormissbrukare+obotlig tidsoptimist=ASÖODUNQWOLIUBER"QO=!=")(#!"#

Visa signatur

PSU: EVGA Supernova G2 850W Mobo: ASUS MAXIMUS VIII HERO CPU: i7 6700K + Noctua NH-D15 GPU: ASUS Strix GTX 980 Ti RAM: Vengeance LPX 16GB(2x8GB) 2666Mhz Monitors: BENQ XL2420G 1080p@144Hz Storage: 500 GB Samsung 850 Evo, 1 TB WD Blue OS: Win10 Peripherals: V-MODA Crossfade M-100, Razer DeathAdder 3.5G, Func KB-460 MX Red
Laptop: Dell XPS 13 9350

Permalänk
Medlem

Gullar med en fyraveckors kattunge som sambons syster räddade från gatan ibgamla stan i Rhodos. Underbart gullig sak :-).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TWD Fanatic:

@tcntad: Självklart, men kommer studera på college. Finns lite äldre människor där

Det gäller nog universitet i Sverige också

Själv minns jag hur skönt det var att börja gymnasiet. I Finland är ju gymnasierna teoretiska medan yrkesskolorna har hand om praktiska utbildningar som t.ex. frisör, bilmekaniker osv. Som väntat for så gått som alla omogna typer som jag hatade till olika yrkesskolor

OnT:
Ledsen att jag inte sett familjens hund på länge då min studiestad ligger flera hundra kilometer bort och 60 euro turretur känns lite för dyrt för en helg.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Fucking jävla 30 års kris comin' up...Tänker över allt i mitt liv. Vet inte var jag ska ta vägen...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Att man ständigt ska lida av att vara yngre/född sent...
Den utbildning jag för tillfället går tex. Jag som är under 20 får 1050 kr i månaden av CSN, medans de som är över 20 får ~ 2800 per månad. Man bor i samma stad, går exakt samma utbildning, men de som är ett år äldre får nästan tre gånger så mycket pengar.
Var hos tandläkaren, där får man fri tandvård till och med det år man fyller 20. Att jag fyller år i december och bara hinner vara 19 och ha fri tandvård i 3 veckor skiter man tydligen i...
Men så fort det är något man vill få så fort som möjligt, tex körkort eller komma in på krogen, NEJ DÅ JÄVLAR så ska man vänta TILL DEN DAG man fyller...
Blir så jävla less på alltihop

Skickades från m.sweclockers.com

Äh, vänta bara. Det vänder när du växer upp.
Efter allt med ålderskrav är borta så kommer du "Hey jag är X yngre än alla andra, woho"

Menar jag är flera månader yngre än dom andra polarna som fyllde 30. Victory!

Permalänk
Medlem

Har ett relativt stort intresse för sneakers, och igår fick jag tag på ett par som jag varit på jakt efter. Jag tar på mig dom idag för att prova om de är sköna eller bara snygga. Iom mitt intresse vill jag också att skorna ska vara rena, vita skor ska vara vita.

2 av mina vänner tyckte det var en väldigt bra idé att kliva rakt över skosnörena på skorna så att de blir alldeles skitiga(vita skosnören), detta för att det tycker att det är kul att se när jag blir arg. Kul att man kunde använda skorna en gång innan jag behövde skaffa nya skosnören.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TWD Fanatic:

@tcntad: Självklart, men kommer studera på college. Finns lite äldre människor där

College i USA är fritidsgård. Visst finns det mogna människor lite överallt även i Sverige, men de kommer inte magiskt söka upp dig.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Postfan, beställer lite saker från Inet igår, och kom fram idag.
Men till COOP enligt kolli-ID sökning, aldrig fått ett paket dit. Alltid till ICA.
Ringde till COOP bara för o kolla, "nej vi har inte fått något paket med det kolli-ID"
Jag bara nahe, vart är mitt paket.
Ringer till vanliga ICA, nej vi har inget.

Nahe?!!!!

Ringer posten.
"Det har felstorterats, så det skickas till ditt vanliga postombud, kolla igen imorgon"

Dom borde ju uppdatera om någon klant har felsorterat ett paket och det skickas vidare.
Hade ju väntat mig mina saker idag, zz. Istället får man vänta på att posten ska skicka vidare mitt paket ifrån Coop -> ICA som är 1km som tydligen tar en dag.

Inte fasen kunde jag hämta mitt paket någonstans heller utan fick vänta.

Postmög!