Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Finns exempelvis detta kort för 6399 kr (ord pris 7 759 kr):
PNY XLR8 OC Gaming
NVIDIA GeForce GTX 980 Ti 6GB
https://www.dustinhome.se/product/5010887451/xlr8-oc-gaming

Skrivet av Brainsplitter:

Jag länkade ett PNY tidigare för 6399, de ska vara i klass med Gigabyte's kort och även svalare än Asus Strix DC3. Ljudmässigt hamnar den på efterkälken med några dB högre än de andra.
600:- mer för Gigabyte tycker jag inte är så värt, men smaken är som baken

Review på kortet och de flesta tillverkare finns med. (Asus, Gigabyte, MSI, Palit)
http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/pny-gt...

EDIT: Gigabyte har en backplate så den har bättre minneskylning medans PNY inte har det.

Jag vet inte om jag tycker att PNY är tillräckligt pålitligt då jag knappt hört något om dom.
Sen funderar jag på varför dom är så jäkla billiga jämfört med resten av utbudet

Jag läste lite på reddit nu och fick svar på tal för det jag skrev nyss, jag tror jag vill köra på den säkra sidan med de lite mer välkända märkena.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_thn:

Jag köpte mina på kampanj för 1490 för två veckor sen, de är sjukt bra! (2000kr är också ett bra pris dock)

Men om du känner dig osäker, gå till närmaste Elgiganten eller dylikt och prova dem i butik (De hänger ofta framme just för att folk ska kunna prova dem). De brukar också hänga framme i alla elektronikbutiker på flygplatser.. Antar att resandefolket tillhör deras största kunder. De är ruggigt bra på att ta bort buller!

Det finns säkerligen bättre lurar rent ljudkvalitémässigt för de pengarna, men det är ju inte därför man köper dessa lurarna.

Oj, vad var det för butik? Låter ju som att dom har en vinstmarginal på dessa som heter duga... Kanske är värt att lämna tillbaka medan dom är oöppnade och vänta 3 veckor till black friday och hoppas att dom kommer igen (Känns ju som att dessa varit nere på under 2k en hel del gånger i vilket fall...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Saken är att jag har en synology ds213j, och en PC, men NASen klarar inte av att spela upp filmer via plex. Så just nu kör jag precis som du. Mountar NASen till datorn och låter datorn vara server.
Men detta betyder att datorn måste vara på, och det vill jag inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt beskrivning av Buffalo så skall det funka, testar när jag kommer hem från jobbet och återkommer.
Själv så är min dator på 24/7 ändå så för mig spelar det mindre roll

Skrivet av onetreehill:

Ja okej då fick man alltså svar på tal. Dealbreaker för mig, jag har redan en dator med Plex och många TB till övers, tanken med NAS för mig är att slippa ha på datorn för att nå Plex.

Kanske lite offtopic men om någon vet av en NAS som klarar av att Streama plex och även ev sköta skalning, skicka ett pm!

Som ovan, borde fungera och jag vet inte om det funkar än, men testar och återkommer

Visa signatur

Cooler Master 690 II Advanced | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Intel Core i5 4690K 3,5 GHz | Asus R9 290 4GB GDDR5 | AMD Radeon 8GB 2X4GB 2133MHz | Samsung 840 EVO 256GB | 2TB Western Digital Black | Corsair HX 850W 80+ | 3TB Western Digital MyBook | Mionix NAOS 5000 | Qpad MK-85

Permalänk
Skrivet av Foffi:

Oj, vad var det för butik? Låter ju som att dom har en vinstmarginal på dessa som heter duga... Kanske är värt att lämna tillbaka medan dom är oöppnade och vänta 3 veckor till black friday och hoppas att dom kommer igen (Känns ju som att dessa varit nere på under 2k en hel del gånger i vilket fall...)

Det var NetOnNet som hade nyinvigning i Borås för ett par veckor sedan. Jag har inte sett dem så billiga någon gång innan. Hade lagt en bevakning på prisjakt för att fånga dem vid 2000kr, så 1490 va ju kanonbra pris. (Gällde dock endast iphoneversionen, men en sladd till android går ju köpa löst för ett par hundralappar om man vill ha det).

Vet inte hur marginalerna ser ut på såna här lurar, men tveksam till att de går ner så långt ens på black friday. Men visst, du kan alltid chansa..
Annars kan du säkert sälja dem på blocket eller tradera å få tebax pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_thn:

Det var NetOnNet som hade nyinvigning i Borås för ett par veckor sedan. Jag har inte sett dem så billiga någon gång innan. Hade lagt en bevakning på prisjakt för att fånga dem vid 2000kr, så 1490 va ju kanonbra pris. (Gällde dock endast iphoneversionen, men en sladd till android går ju köpa löst för ett par hundralappar om man vill ha det).

Vet inte hur marginalerna ser ut på såna här lurar, men tveksam till att de går ner så långt ens på black friday. Men visst, du kan alltid chansa..
Annars kan du säkert sälja dem på blocket eller tradera å få tebax pengarna.

Sista inlägget angående detta då, känns som att det blivit lite OT.

Okej, då förstår jag, såna invigningsdeals är ju rätt rejält sjuka, ja. Sånt kan man inte jämföra med... Plötsligt mår jag lite bättre igen

Webbhallen har haft 1990 flera gånger vet jag (typ medlemsgrejer), så kan tänka mig att dom går ner till typ 1690 möjligtvis på BF, men knappast lägre, nej... Vore väldigt konstigt.

Tack för infon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Någon som har koll på hur mycket själva skärmen på Lamina T1010B väger?
Blir den varm (kan man bygga in den?)
Hittar knappt någon info på den...

Väger cirkus 0.6 kg, det dubbla med tangentbordet i.

Fick hem min idag. Har inte hunnit använda den speciellt mycket men är riktigt nöjd än så länge, speciellt för 1500kr.

Permalänk
Medlem

@pika:
Återkom gärna hur varm den blir. Vill helst bygga in den i vägg, men det går ju inte ifall den blir stekhet.

Permalänk

Palit GTX 980 Ti 5990kr

Ngn som vet om det funkar beställa hos webhallen trots att kortet ej finns i lager?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/223018-palit_...

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampus666:

Ngn som vet om det funkar beställa hos webhallen trots att kortet ej finns i lager?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/223018-palit_...

Lägg i varukorgen, beställ. De hör av sig när de får in den. Eftersom den inte finns på lager hos leverantören heller så kan det dröja så det får du vara beredd på. Eftersom det är en beställningsvara så kommer de att beställa ett ex till dig efter att du har lagt din beställning.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem

NAS och filmer.

@DexTroN: @Borked: @ontreehill

Har en Synology DS210J. Köra hårdvaru avkodning är krävande.
Löste det med att köpa en Raspberry Pi 2 och kör OpenELEC.
Raspberryn är lätt bästa elektronik köpet på länge.
Har en gammal mobil och kör en fjärrkontrolls app på den.

/Dennis

Permalänk
Medlem
Skrivet av DexTroN:

Enligt beskrivning av Buffalo så skall det funka, testar när jag kommer hem från jobbet och återkommer.
Själv så är min dator på 24/7 ändå så för mig spelar det mindre roll

Som ovan, borde fungera och jag vet inte om det funkar än, men testar och återkommer

Jag är lite sugen på att köpa den där Buffalo-nasen. Har du kommit fram till om den fungerar att strömma plex från?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

@DexTroN: @Borked: @ontreehill

Har en Synology DS210J. Köra hårdvaru avkodning är krävande.
Löste det med att köpa en Raspberry Pi 2 och kör OpenELEC.
Raspberryn är lätt bästa elektronik köpet på länge.
Har en gammal mobil och kör en fjärrkontrolls app på den.

/Dennis

Skrivet av Grumie:

Jag är lite sugen på att köpa den där Buffalo-nasen. Har du kommit fram till om den fungerar att strömma plex från?

Det är fullt möjligt, finns en snubbe som har utvecklad just för Linkstation och verkar fungera klockrent.
Detta görs på egen risk och jag tar inget ansvar om ni failar med något, då man byter firmware.
http://bfy.tw/2dEJ

Visa signatur

Cooler Master 690 II Advanced | Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 | Intel Core i5 4690K 3,5 GHz | Asus R9 290 4GB GDDR5 | AMD Radeon 8GB 2X4GB 2133MHz | Samsung 840 EVO 256GB | 2TB Western Digital Black | Corsair HX 850W 80+ | 3TB Western Digital MyBook | Mionix NAOS 5000 | Qpad MK-85

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ekmanova:

http://www.ebay.com/itm/Official-Premium-Spotify-12-Month-Cod...

12 månaders spotify för 342kr. Bara på nya konton från Kanada (använd Hola)

VPN vid registratorn och fejkad Canada adress? Fast beställde aldrig då koden skickas med post och inte e-mejl.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

VPN vid registratorn och fejkad Canada adress? Fast beställde aldrig då koden skickas med post och inte e-mejl.

VPN när man registrerar kontot, använd Hola. Och informerar man när man köper den att man vill ha den via mail så skickar dom den via mail.

"if you can not do local pick up, you need to state in the message you need code messaged since you can not local pick"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DexTroN:

Det är fullt möjligt, finns en snubbe som har utvecklad just för Linkstation och verkar fungera klockrent.
Detta görs på egen risk och jag tar inget ansvar om ni failar med något, då man byter firmware.
http://bfy.tw/2dEJ

Jättetack för länken. Ska kika på det!

EDIIT: En beställd

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Skrivet av tomle:

Lägg i varukorgen, beställ. De hör av sig när de får in den. Eftersom den inte finns på lager hos leverantören heller så kan det dröja så det får du vara beredd på. Eftersom det är en beställningsvara så kommer de att beställa ett ex till dig efter att du har lagt din beställning.

Ringde dem och det fanns 3 st kort kvar. Beställde ett direkt. Hoppas nu bara jag blir nöjd med ett referenskort
Snygga är dem iallafall:D

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pika:

Väger cirkus 0.6 kg, det dubbla med tangentbordet i.

Fick hem min idag. Har inte hunnit använda den speciellt mycket men är riktigt nöjd än så länge, speciellt för 1500kr.

skriv gärna en kort recension på den (:

Permalänk
Inaktiv

WD Green WD30EZRX 64MB 3TB - 1099:- på CDON

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sina VR-glajjor från Dalakraft än?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Bakgrund:

Nope

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Usch mår illa såg priserna för en stund sen och man missade allt skit att dom ska börja så tidigt med skiten e ju inte ens helg på torsdags kväll:(. Skit kul att alla spelen e slut och batman limited edition har jag väntat in så säljs den ut och e slut! just sooo happy:/ sämsta skit superhelgen på länge hoppas dom kan fixa något annat annars skiter jag i deras lurendrejar skit helger där allt tar slut på en timme innan helgen ens börjat:/ blä:( mår illa edit!

Om det får dig att må bättre så var det troligtvis inte särskilt många exemplar av varje. Jag såg det ca en timme efter att det postades i fyndtråden här och det mesta var slut redan då (inklusive batman).

Permalänk
Avstängd

Innan jag skulle stoppa ner min laptop i en sån här pensionärsväska som det tipsats om flera gånger.
Men smaken är som baken gissar jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av compumanic85:

@kronwalled: Allt e slut typ:( jo vet men har kollat in batman limited editon länge gav bud om den till electro world för 299kr som nekades för några dagar sen så ser man skiten där för 99kr:/. Vet dock att dom hade 40 st på dom. De skumma e att gta v pc e redan slut som dom lär ha en del av med ne tidernas sämsta superhelg:( varför startar dom den ens kl 22 sjukt! skiter nog deras skit black friday då mina fynd jag väntat in försvann:( mvh

Gav bud till Electroworld? Ja mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av kskolle:

Tyvärr har du rätt och gissningsvist får man nog avråda Swecare att gå efter: https://www.netonnet.se/art/lagershop/boras?page=6 för denna fanns inte kl 16.00 och trotts att hon i kasssen sa att det fanns 60 kvar så fanns de inte. Hon letade som en galning. Manicken skulle även finnas på gång 9 i Torg 2 men hur man hittade denna gömma visste ingen personal (gång 19 fanns i Torg 2 och bakom och framför var torg 1 ). Tror att de först namngav ytorna i affären och sedan satte upp hyllorna. Fick ingen logik alls i planerarens tänk. Stackars personal.

Färsk skärmklipp från 19.40 på vara som personalen letat efter hela eftermiddagen
http://s26.postimg.org/g8s0gumkp/finslager.jpg

Fast det där kan ju likaväl bero på svinn, vilket det troligtvis är.
Med tanke på hur många människor som befann sig i butiken vid tillfället är det säkerligen en del oärliga som ser möjligheterna att stjäla saker då de varken har moral eller ryggmärg.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av rizpusher:

Elgiganten rockar billiga pc spel i helgen! DOCK ENDAST I BUTIK!

http://www.elgiganten.se/cms/superhelg-datorer-surfplattor-fo...

Vad sägs om GTA 5 149kr eller Mad Max och Witcher 3 för 99kr

Kanske ska kolla om nån redan har tipsat innan du lägger in ditt tips

Permalänk
Medlem

Har EG samma priser i butik på spelen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fick mina 2 förra veckan, dock så fattades det en uppsättning magneter och va fel typ av kardborre på ena men e nöjd ändå

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av compumanic85:

Usch mår illa såg priserna för en stund sen och man missade allt skit att dom ska börja så tidigt med skiten e ju inte ens helg på torsdags kväll:(. Skit kul att alla spelen e slut och batman limited edition har jag väntat in så säljs den ut och e slut! just sooo happy:/ sämsta skit superhelgen på länge hoppas dom kan fixa något annat annars skiter jag i deras lurendrejar skit helger där allt tar slut på en timme innan helgen ens börjat:/ blä:( mår illa edit!

De lägger in fler exemplar efter en tid. Batman är inte längre slut, t.ex.

EDIT: En helt sjuk rea för övrigt... Äntligen lite rea på GTA t.ex.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

@Jfqvist: Inte riktigt frågade om annat pris e ju samma kedja så de hade kännat mer på den dealen;) men aa

Permalänk
Medlem

@compumanic85: Har du passat på och köpa nu när alla finns inne då?