The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Hur f-n kör man benchmarks i spelet ?
Letat och letat men hittar nada.
Fattar inte ens hur man kör konsoll komandon i spelet -.-

Finns inget inbyggt vad jag känner till. Sweclockers körde sina test med Fraps och en av ingame rendrerade mellansekvenserna, eftersom de alltid är samma. Det är rätt vanligt med Fraps för att ta ut prestanda från spel som inte har inbyggda benchmarks.
http://www.sweclockers.com/test/20511-snabbtest-grafikprestan...

"Som testscen används en 90 sekunder lång sekvens tidigt i spelet, i vilken Geralt rider till byn White Orchard. Det handlar om massa grafiska detaljer badandes i ljuset från en färgglad soluppgång."

"Prestandasiffrorna hämtas via Fraps under 90 sekunder och efterbehandlas i Microsoft Excel."

Permalänk

Nån som prövat lira witcher 3 på laptop? sitter på en en sån här http://www.inet.se/produkt/1971822/msi-gs60-2pe-071ne-i7-16gb... , undrar om de är värt för mig att pröva eller kommer jag få bättre bild/flyt om jag kör på ps4? aldrig lirat nåt tyngre spel på datorn, endast dota2, men har läst och förstått att de kan bli tufft med värmen pga tunnheten på laptopen, så den har en tendens att klocka ner sig.

Permalänk
Medlem

Kan man ändra knappar för att gå framåt och bakåt med de senaste patcharna? Sitter på 1.08 och drar mig för att uppdatera eftersom det är lite meck med att växla W och S så att det passar mig.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

EPIC!

En av dom mest episka titlar EVER!

Visa signatur

Don't grow up, It's a trap!

Permalänk
Skrivet av Ticon:

En av dom mest episka titlar EVER!

Av din kommentar att döma gissar jag på att du ganska nyss klarade ut spelet? Reagerade på liknande sätt när jag klarade det!

Permalänk
Medlem

Vet inte vilken patch som fixade det. Men det är så skönt att slippa det hackiga ryckande vid långsam ridning. Det störde mig något fruktansvärt i somras. Spelade knappt någonting på flera månader. Nu har jag gjort ett ryck och spelat färdigt main quest och är inne på expansionen. Bästa rpg jag lirat. Vilket lir!

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem

Har också börjat spela igen efter lite uppbehåll. Fan va bra detta spelet är och så snyggt! flyter på riktigt bra nu också i Windows 10 efter patchar och nya nVidiad drivers med 780 sli!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Har också börjat spela igen efter lite uppbehåll. Fan va bra detta spelet är och så snyggt! flyter på riktigt bra nu också i Windows 10 efter patchar och nya nVidiad drivers med 780 sli!

Vad ska man göra efter main story då? Såklart kan man ju spela om det men är lite besviken på att det plötsligt tog slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustav.Henrik:

Vad ska man göra efter main story då? Såklart kan man ju spela om det men är lite besviken på att det plötsligt tog slut.

Tog mig 180 timmar innan jag klarade ut main storyn, haha, och jag känner att jag har massor kvar att göra, så jadu... Sikta på Heart of Stone eller lek runt lite mer och börja bearbeta kartan?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Tog mig 180 timmar innan jag klarade ut main storyn, haha, och jag känner att jag har massor kvar att göra, så jadu... Sikta på Heart of Stone eller lek runt lite mer och börja bearbeta kartan?

Ja ok, jag har 69 timmar spelat :/ Tyckte det var riktigt roligt att crafta upp t.om mastercrafted witcher gear men nu har jag inget att använda mina vapen på :/. Att köpa expansionen känns lite lönlöst om man hamnar i samma sits efter den är klar.

Permalänk
Medlem

Ja ok, jag har 69 timmar spelat :/ Tyckte det var riktigt roligt att crafta upp t.om mastercrafted witcher gear men nu har jag inget att använda mina vapen på :/. Att köpa expansionen känns lite lönlöst om man hamnar i samma sits efter den är klar.

Ja, jo, kan ju säga att jag stressade iallafall inte med spelet...

Men jag tror inte att du behöver vara orolig. Antingen lirar du igenom expansionen (som för övrigt har fått _enormt_ bra kritik) och njuter av dess story och nya items eller så startar du New Game+ och leker vidare mot lite svårare fiender och får möjligheten att uppgradera dina items lite till. Motstånd finns. Allt handlar om vart du vill hitta den!

Jag skulle dock satsa på expansionen om jag var du. Möjligtvis skruva upp svårigheten en aning (kanske dock missuppfattade "inget att använda mina vapen på") om du inte redan har gjort det. Finns alltid något att döda som en Witcher!

EDIT: Tror att jag missuppfattade det hela som att monstren var för svaga för dina grejer... haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Ja, jo, kan ju säga att jag stressade iallafall inte med spelet...

Men jag tror inte att du behöver vara orolig. Antingen lirar du igenom expansionen (som för övrigt har fått _enormt_ bra kritik) och njuter av dess story och nya items eller så startar du New Game+ och leker vidare mot lite svårare fiender och får möjligheten att uppgradera dina items lite till. Motstånd finns. Allt handlar om vart du vill hitta den!

Jag skulle dock satsa på expansionen om jag var du. Möjligtvis skruva upp svårigheten en aning (kanske dock missuppfattade "inget att använda mina vapen på") om du inte redan har gjort det. Finns alltid något att döda som en Witcher!

EDIT: Tror att jag missuppfattade det hela som att monstren var för svaga för dina grejer... haha.

Stort tack för rådet om new game+ det blir ju svingrymt nu kan man köra spelet om och om igen tills man har fullt i alla skills

Permalänk
Medlem

Stort tack för rådet om new game+ det blir ju svingrymt nu kan man köra spelet om och om igen tills man har fullt i alla skills

Haha, inga problem! Det är ett roligt spel, men som med precis allt annat så är det vad man gör det till. Söker man utmaning - NG+! Min gubbe är ca lvl 37-40 (minns inte riktigt), så är nog dax för mig med att testa NG+ snart! Är rädd för att fastna och köra en till 100h+ genomkörning... Farligt spel måste jag säga.

Visa signatur

Permalänk

Då har man köpt The Witcher 3 Premium Edition på elgiganten här i Visby för 99kr så nu är det bara att köra på. Och det verkar ha vart en bra Deal för 99kr

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket story i spelet. Och bra sådan. Väldigt bra sådan coolaste story hitentills. Blir lite drygt när jag inte kan sluta göra allt i ett område. Lätt att tappa bort sig

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Så då var det genomspelat för andra gången. Nu är Geralt level 64 och har både bear och cat mastercrafted legendary armor med tillhörande mastercrafted legendary silver och stealsword. Nu har jag dock samma problem igen - inget att göra :/ Har inte ett enda quest som inte är grått dvs ej ger experience. Typiskt, men fick iallafall ut 95 timmar totalt.

Permalänk
Hedersmedlem

Så då var det genomspelat för andra gången. Nu är Geralt level 64 och har både bear och cat mastercrafted legendary armor med tillhörande mastercrafted legendary silver och stealsword. Nu har jag dock samma problem igen - inget att göra :/ Har inte ett enda quest som inte är grått dvs ej ger experience. Typiskt, men fick iallafall ut 95 timmar totalt.

95 timmar totalt på två genomspelningar? Det är knappast normalt och om du vill ha ut mer av ett spel är ett tips att inte försöka spela så fort som möjligt. Jag är på första genomspelningen, har inte gjort allt (men det mesta) och snart klar med Heart of Stone. 214 timmar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Har du verkligen varit till alla ? på alla kartorna?, vilken svårighets grad kör du på?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

Jämfört mit DA 3

Hur står W3 mot Dragon Age inquisition?
Har kört igenom hela DA, är det värt ayt skaffa W3 då?
Är det lika mycket härlig story, eller är det mer hack and slash?
Vad säger ni som spelat bägge, fördelar, likheter och skillnader?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabuzasan:

Har inte kört DA, men det är mycket story i W3 tycker jag.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Har spelat DAI, håller på och spelar Witcher.
De är olika spel. Mycket story i Witcher, många intressanta sidouppdrag. Jag spelade ettan och tvåan innan jag gav mig på trean, att rekommenderar. (Man måste bara inte ge upp med ettan då kontrollsystemet där inte är bra, men storyn är fantastisk.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabuzasan:

Lite som röda och gröna äpplen, eller apelsin och klementin. Bägge är rollspel fast med olika inriktningar, bägge är open world och bägge är bra spel. I DAI så skapar du din hjälte och spelar i grupp, medans i W3 så är det endast Geralt som gäller.

Jag tycker att W3 är bättre än DAI på alla sätt. Inte för att DAI är dåligt, men W3 känns trovärdigare och världen känns levande.
Storymässigt är bägge är halvt om halvt förutsägbara, men sättet storyn berättas på är mycket bättre i W3. Sidouppdragen håller dessutom samma kvalitet (nästan alla) som huvudstoryn i W3.
Striderna är alltid solo och i realtid, det är kanske en vanesak att sätta sig in i, men jag tycker att det fungerade bra.
Det är definitivt värt att skaffa W3 om man redan spelat DAI

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av DLC's i GOG Galaxy v.1.1.5 beta?
Vill inte ha alternatativ look för Triss. Hon är mycket sötare i sin vanliga utstyrsel
Nu verkar jag inte kunna välja. Det är antingen alla DLC igång eller alla av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hur stänger man av DLC's i GOG Galaxy v.1.1.5 beta?
Vill inte ha alternatativ look för Triss. Hon är mycket sötare i sin vanliga utstyrsel
Nu verkar jag inte kunna välja. Det är antingen alla DLC igång eller alla av.

Starta spelet och gå till Downloadable Content och sen Options i menyn. Där kan du välja att slå av eller på alternativa stilar.

Permalänk
Medlem

@Marwelln: Tack. Så enkelt....

Permalänk

Klar med main quest och de mesta av sidequests, inte säker om det är ens möjligt att hitta alla, och wow vilket spel. Om det här inte får GOTY blir jag förvånad

Permalänk

Håller på att spela spelet nu. Har kanske spelat i 23 timmar eller så och har kommit till Novigrad. Tycker att spelet är helt fantastiskt bra, världen är verkligen det bästa jag sett hittills i något spel, det känns inte alls så tomt och "random"-genererat som tex Skyrim utan verkligen genomtänkt. Tycker att avståndet är lagom också, det är stort utan att bli så stort att det tar för lång tid att röra sig genom världen.
Har inte levlat så mycket, tycker att det tar ganska lång tid, har precis gjort klart bloody baron och sidequests runt crookback bog, hur ligger man till rent storymässigt, antar att det är ganska mycket av storyn kvar i spelet?

Permalänk
Medlem

Det är så svårt att få spelet att inte dippa under 60fps i vissa områden.
Trodde ett överklockat GTX 980 skulle klara spelet utan att dippa under 60fps någonsin.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av NoArmsButCookies:

Håller på att spela spelet nu. Har kanske spelat i 23 timmar eller så och har kommit till Novigrad. Tycker att spelet är helt fantastiskt bra, världen är verkligen det bästa jag sett hittills i något spel, det känns inte alls så tomt och "random"-genererat som tex Skyrim utan verkligen genomtänkt. Tycker att avståndet är lagom också, det är stort utan att bli så stort att det tar för lång tid att röra sig genom världen.
Har inte levlat så mycket, tycker att det tar ganska lång tid, har precis gjort klart bloody baron och sidequests runt crookback bog, hur ligger man till rent storymässigt, antar att det är ganska mycket av storyn kvar i spelet?

Visst är det vackert, man känner verkligen att man rider runt i ett krigshärjande landskap.

Om du har gjort bloody baron så kan du räkna med att du har ett antal timmar kvar, själva main storyn kan man klara på 30h om man verkligen stressar igenom allt, annars tar det väl kanske runt 40h-50h om man bara kör storyn i normalt tempo. Själv har jag runt 40h, men jag är en sån där typ som måste utforska allt man kan. Jag gjorde allt jag kunde i Velen och Novigrad innan jag åkte vidare till skellige.

Här kan du se hur lång tid det kan ta, http://howlongtobeat.com/game.php?id=10270

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Det är så svårt att få spelet att inte dippa under 60fps i vissa områden.
Trodde ett överklockat GTX 980 skulle klara spelet utan att dippa under 60fps någonsin.

Verkligen? Testa stänga av Nvidia Hairworks om du har den igång, den drar ner frames sjuuukt mycket! Ligger på cirka 85-100 fps med ett 390 med lite blandat ultra och medium (såg ingen skillnad på vissa settings så tröck bara ner dom )

Köpte det från elgiganten och har kanske 6-7 timmars speltid, sjukt roligt spel! Så vackert och så mycket att göra, quests överallt och loota fina vapen här och där, älskar det! 6/5 toasts!

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL