Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Någon som vet om man kommer att kunna beställa med vanlig frakt snart? Är inte intresserad av att betala 233kr i fraktkostnader i onödan. Såg att de inte heller hade Sandstone-skalet i lager.. blir nog att vänta.

Ville också ha Sandstone och nu fanns det, men fick att det var på olika ställen.

Skumt att det bara går att välja expressfrakt. Fick ett mail idag där det finns uppskattade tider för Standard och Express, men man kan bara välja Express.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Ville också ha Sandstone och nu fanns det, men fick att det var på olika ställen.

Skumt att det bara går att välja expressfrakt. Fick ett mail idag där det finns uppskattade tider för Standard och Express, men man kan bara välja Express.

Jag förstår inte heller varför man blir tvingad att ta express, skumt som sagt.
Får hålla ett öga på det där, verkar som att saldon ändras hela tiden med skal och power banks.
Kanske kommer det möjlighet att välja standardfrakt snart också, jag har själv inte brådska nog för expressfrakt.

Permalänk
Medlem

Inte säker på hur det är i vanliga fall men det kan ju vara så att det bara finns ett fraktsätt från deras lager till Sverige med leverantören de använder sig av, vilket blir express i vilket fall.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av simonw:

Inte säker på hur det är i vanliga fall men det kan ju vara så att det bara finns ett fraktsätt från deras lager till Sverige med leverantören de använder sig av, vilket blir express i vilket fall.

Jag tog med Express, då det var det ända som erbjöds, Sen har jag en känsla av att Express inte riktigt kommer vara Express i Svensk bemärkelse. Nåja vi får se vad som händer. Än så länge står det fortfarande Processing på min order, som var lagd nu snart 24 timmar sedan. Håller tummarna men gissar på slutet nästa vecka.

Edit:
Fick ett SMS nu på morgonen av DHL express, där de antyder 1-2 dagar för leverans, stämmer detta och det anländer Måndag är det ju jag som får skämmas..Avvaktar..
Däremot undrar man kanske lite nu eftersom det skickas från Kina, ) om man också kanske åker på tull och moms. I så fall så blir det ju inte längre en lika billig telefon, och det blir en svans mellan benen också...
Ni som köpt förut OP1 och OP2, kom de från Kina? fick ni då Tulla o momsa för försändelsen?

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Jag tog med Express, då det var det ända som erbjöds, Sen har jag en känsla av att Express inte riktigt kommer vara Express i Svensk bemärkelse. Nåja vi får se vad som händer. Än så länge står det fortfarande Processing på min order, som var lagd nu snart 24 timmar sedan. Håller tummarna men gissar på slutet nästa vecka.

Edit:
Fick ett SMS nu på morgonen av DHL express, där de antyder 1-2 dagar för leverans, stämmer detta och det anländer Måndag är det ju jag som får skämmas..Avvaktar..
Däremot undrar man kanske lite nu eftersom det skickas från Kina, ) om man också kanske åker på tull och moms. I så fall så blir det ju inte längre en lika billig telefon, och det blir en svans mellan benen också...
Ni som köpt förut OP1 och OP2, kom de från Kina? fick ni då Tulla o momsa för försändelsen?

Yep, jag misstänkte att det var DHL och då finns det bara "express" till Sverige som alternativ. DHL från Kina till Sverige brukar ta 2-5 arbetsdagar Mina senaste köp som kommit från Kina med DHL har jag sluppit tull och moms, har ingen aning om vad som avgör men annat som skickats med AirChina eller liknande så har jag åkt på tull och moms..

EDIT:

Citat:

When the phone is shipped from China, it's shipped with incoterms DDP (Delivery Duty Paid), meaning that all taxes are covered by the sender.

In short, you have nothing to worry about.

Från en moderator i OnePlus-forumet, så man får väl lita på det tillsvidare

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av simonw:

Yep, jag misstänkte att det var DHL och då finns det bara "express" till Sverige som alternativ. DHL från Kina till Sverige brukar ta 2-5 arbetsdagar Mina senaste köp som kommit från Kina med DHL har jag sluppit tull och moms, har ingen aning om vad som avgör men annat som skickats med AirChina eller liknande så har jag åkt på tull och moms..

EDIT: Från en moderator i OnePlus-forumet, så man får väl lita på det tillsvidare

såg också precis den tråden, så tänkte pasta in texten här ifall någon annan undrar...

"As explained before, EU price has all taxes included meaning that you won't have to pay anything else.

In some cases (like lack of local stock due to high demand), OnePlus might send some devices directly from China. When that happens, OnePlus sets the incoterms as DOS - Delivery Duties Paid, meaning that all taxes are paid by the shipper, not the importer.

In the unlikely situation of being contacted to pay taxes, just contact OnePlus and they will sort things out with the transport company."

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

För övrigt så kan man numera välja Standard som fraktalternativ, 63kr

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av Christley:

förstår personligen inte vad folk gör som kan behöva mer än 16gb.
sitter ni med 2000 högupplösta bilder eller 1000 flac tracks?

Själv har man 128 Gb haha

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

För övrigt så kan man numera välja Standard som fraktalternativ, 63kr

Fan va typiskt... Köpte en invite i lördags för att jag inte orkade vänta, betalade 150kr. Sen fick jag såklart en egen invite igår

Men inte nog med det utan nu har frakten blivit 180kr billigare också. Så 330:- åt helvete då för min del

Jaja, det är dyrt att vara otålig!

Ps. Om någon är sugen så kan jag nog skänka bort min invite, men får bli genom att skapa nytt konto med min mail metoden då för den går ju inte att dela egentligen.

Edit: Stavfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av burnis:

Fan va typiskt... Köpte en invite i lördags för att jag inte orkade vänta, betalade 150kr. Sen fick jag såklart en egen invite igår

Men inte nog med det utan nu har frakten blivit 180kr billigare också. Så 330:- åt helvete då för min del

Jaja, det är dyrt att vara otålig!

Ps. Om någon är sugen så kan jag nog skänka bort min invite, men får bli genom att skapa nytt konto med min mail metoden då för den går ju inte att dela egentligen.

Edit: Stavfel

Äh, nu får du den snabbare också

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av simonw:

Äh, nu får du den snabbare också

Kan ju hoppas, min står fortfarande som processing, FaST många i england som också beställde i Torsdags förra veckan har fått sina telefoner idag. Har fått SMS av dhl, och kollar hjag där så är det sista att den lämnat china i lördags Kl 14.00 sen inget mer, den kanske hade vingar o fick flyga för egen maskin...

Segt o vänta på nött gött.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

För övrigt så kan man numera välja Standard som fraktalternativ, 63kr

Kul... jag var ju tvungen att beställa min med express bara för att min invite gick ut innan standard fanns.
Nåja, det är en billig telefon hursomhelst, borde klara mig med den i flera år så länge den inte kruppar ur som telefoner gör ibland. Skalet hade man däremot nästan fått "på köpet" om man hade fått standardfrakten... fan.

Permalänk

Telefonen på väg till utlämningsställe enligt DHL, massa INFO rasade in under natten på DHL spårningssida. Så i EM hämtar jag den.
Paketet hade gått via England där det var i måndags kväll, och då stämmer nog infon om att det skickas via England där de har enligt vad jag läst billigare tull och skatt avgifter för företaget OP.
och då det senare skickas vidare inom EU tillkommer inga avgifter här.

Få hoppas den fungerar som den skall, de problem det talats om än så länge är att SD kort EJ känns igen, det verkar vara software problem, och en snar lösning väntas.
Vissa har nämnt laggigt i vissa spel, inget som berör mig då jag aldrig spelar på mobilen.
däremot har batteritiden i vissa avseenden fått väldigt goda reviews, i alla fall i tal tid, (det jag använder den till)
http://www.fonearena.com/blog/164164/oneplus-x-battery-life-test.html

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markusarea:

16gb...

Vad kan ett minneskort göra? Vet att folk har klagat att man knappt kan lägga nåt på det, stämmer det? Skillnad på att ha 32gb internt, och 16gb internt och 16gb minneskort?

Du kan vad jag vet endast spara bilder och filmer du tagit på SD-kort samt spotifys offline-listor, men de försvinner hela tiden av någon anledning så man måste ladda ner dem på nytt konstant... Innan kunde du ju installera appar på kortet men den funktionen har de tagit bort. De har även tagit bort funktionen att man kan använda telefonen som en usb-masslagringsenhet, så det är ett h##vete att föra över data till telefonen från datorn. Oklart varför google försöker efterlikna iphone genom att ta bort självklara funktioner hela tiden?

Jag fyller alltid mina 16 gig fort med appar. Ska jag installera en ny app måste jag ta bort en gammal, 2015 (y).

Skrivet av simonw:

För övrigt så kan man numera välja Standard som fraktalternativ, 63kr

Vart kunde man göra det? Jag beställde min igår kväll och jag kunde bara välja express :S

Permalänk

Japp då har man fått min X. Har bara hunnit leka med den lite grann, men känslan att hålla i telefonen, är väldigt exklusivt, inget snack om saken, Kan bara jämföra med alla iphone jag haft, och den känns premium med tyngd bakom, visst är den lite hal, med glas runtom men inte så att den glider ur händerna. I lådan fick man även med ett genomskinligt cover till bakstycket, fungerar fint men föredrar telefonen Naken så att säga.

Kom även med ett förmonterat screen skydd på frontglaset, sjysst

sedan sitter jag o lär mig Android nu, känner mig lite vilsen och trycker fel emellanåt, men så är det att komma från IP5s.
skall gå o öva lite till.

Truecaller var det första som installerades, det var ju Truecaller, som fick mig att ge upp på Iphone...bästa appen jag någonsin haft,

DS

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Blacksheep:

Japp då har man fått min X. Har bara hunnit leka med den lite grann, men känslan att hålla i telefonen, är väldigt exklusivt, inget snack om saken, Kan bara jämföra med alla iphone jag haft, och den känns premium med tyngd bakom, visst är den lite hal, med glas runtom men inte så att den glider ur händerna. I lådan fick man även med ett genomskinligt cover till bakstycket, fungerar fint men föredrar telefonen Naken så att säga.

Kom även med ett förmonterat screen skydd på frontglaset, sjysst

sedan sitter jag o lär mig Android nu, känner mig lite vilsen och trycker fel emellanåt, men så är det att komma från IP5s.
skall gå o öva lite till.

Truecaller var det första som installerades, det var ju Truecaller, som fick mig att ge upp på Iphone...bästa appen jag någonsin haft,

DS

förmonterat skydd ? det var som fan det har man inget hört eller sett nåt om

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Min X verkar ha skickats med DHL nu, från Kina. Varför skickas den från Kina när jag betalat för express från ett lager i EU enligt hemsidan???

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Min X verkar ha skickats med DHL nu, från Kina. Varför skickas den från Kina när jag betalat för express från ett lager i EU enligt hemsidan???

Många som har talat mycket om detta på forumet oneplus, jag själv fick min också skickad från kina, fick den igår så det tog 5 dagar men då var det inklusive helgen också, inga extra avgifter tillkom, var bara o åka o hämta hos dhl ombud

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk

Går ej att registrera swish

Swish går ej att registrera.
Har stött på lite patrull med Nya OPX. Vet inte om det är telefonen, men det lutar nog åt det
Har talat på telefon med teknisk support på banken.(Nordea)
Installerat om, avslutat och startat swish på både telefonen och banken, Ej bytt telefonnummer.

Bank Id, mobilbanken o alla andra appar fungerar som vanligt!!

Någon annan som haft detta problem med en OP förut eller är detta first case..
Banken har öppnat en "Ticket" jag blir kontaktad igen om ett par dagar, jag uppdaterar. Kanske det tom löser sig av sig självt. Fortsättning följer..

Ps. har Ej installerat 2 simkort ännu..

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Snabba punkter av första intrycket:

Skärmen är riktigt trevlig (amoled).
Byggkonstruktionen är riktigt nice, känns premium och solid.
Bra flyt, ingen monster-SoC men det rullar på bra.
DAC'en/ljudet ur hörlurarna är inte direkt bra. Långt ifrån topklass, men duger nog.
Kameran är totalt värdelös, frontkameran ska vi inte ens tala om

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

DAC'en/ljudet ur hörlurarna är inte direkt bra. Långt ifrån topklass, men duger nog.
Kameran är totalt värdelös, frontkameran ska vi inte ens tala om

Hur illa är kameran, är en snål jävel men vill ju inte ha en sämre telefon än Note 3an jag har idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

I lådan fick man även med ett genomskinligt cover till bakstycket

Jag fick inget sådant så verkar vara lite lotteri med det. Jag är dum och kollade inte i alla lådor visade det sig.

Skrivet av simonw:

Kameran är totalt värdelös, frontkameran ska vi inte ens tala om

Va?! Kan verkligen inte hålla med alls.

Skrivet av ramlösa:

Hur illa är kameran, är en snål jävel men vill ju inte ha en sämre telefon än Note 3an jag har idag.

Inte särskilt illa: http://i.imgur.com/xxVJ70q.jpg

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem

Beställde min OPX 40 minuter efter release den 5 november och jag har fortfarande inte fått något mejl eller sms med spårningsnummer om att den har blivit skickad.. Beställde med express frakt också :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z170X Gaming 3 | CPU: i7 6700K @ 4,4GHz | Grafikkort: ASUS GTX 1070 8GB STRIX | PSU: EVGA Supernova G2 650W | RAM: Kingston HyperX 16GB 2133MHz | SSD: Samsung 850 EVO 1TB & 500GB Chassi: FD Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Swish går ej att registrera.
Har stött på lite patrull med Nya OPX. Vet inte om det är telefonen, men det lutar nog åt det
Har talat på telefon med teknisk support på banken.(Nordea)
Installerat om, avslutat och startat swish på både telefonen och banken, Ej bytt telefonnummer.

Bank Id, mobilbanken o alla andra appar fungerar som vanligt!!

Någon annan som haft detta problem med en OP förut eller är detta first case..
Banken har öppnat en "Ticket" jag blir kontaktad igen om ett par dagar, jag uppdaterar. Kanske det tom löser sig av sig självt. Fortsättning följer..

Ps. har Ej installerat 2 simkort ännu..

Ska följa hur det går för dig med Swish, hoppas att det löser sig.
Om inte annat så kan det ordna sig om man rootar telefonen och installerar någon annan rom när de börjar dyka upp.
Tror att det blir root för mig i alla fall, så kan jag köra TitaniumBackup och få in alla appar med data och rubbet
Blir dock att prova OxygenOS först för att se hur det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Hur illa är kameran, är en snål jävel men vill ju inte ha en sämre telefon än Note 3an jag har idag.

Skrivet av TheSlicker:

Jag fick inget sådant så verkar vara lite lotteri med det.

Va?! Kan verkligen inte hålla med alls.

Inte särskilt illa: http://i.imgur.com/xxVJ70q.jpg

I bra/bättre/optimala ljusförhållanden så är skillnaden mindre, men i t.ex. inomhusmiljö är det katastrofalt dåligt. Öppna gärna i fullskärm för att se lite bättre.

Övre är en iPhone 5, undre OPX.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av TheSlicker:

Jag fick inget sådant så verkar vara lite lotteri med det.

Tiita innuti det röda fodralet i lådan, den lådan som telefonen satt fast uppepå, inunder innuti där var mitt. däri låg mitt gummi bakskydd, var lite svårt att få ur men det låg däri, öppna kortsidan så ser du.

Fick du ett förmonterat screen protector skydd, det fick jag också, satt under den första man tar bort som det står never settle på.

Har testad 2 sim idag och det verkar fungera helt perfekt, det ena från comviq, det andra från telenor, inga problem.
däremot har jag samma problem som många andra med SD kort, testade idag, hittar det och man kan via filemanager klistra in tex bilder på det, men man kan inte spara till det direkt,,verkar vara software bugg...

har använt telefonen hela dan idag, ring o surfat lite tatt ett par bilder, fortfarande 75% batteri kvar..

ljudet i telefon hör bra när man talar men inte lika klart som i min förra iphone 5s, men helt ok, däremot klagade frugan på att hon härde mig dåligt, just precis,men det kan ha vart vad som, tänkte om miccen inte var helt bra..vi får se..

Lite bilder jag tog här vid köksbordet i vanligt ljus
https://www.dropbox.com/s/jx5z2r45poxfysx/IMG_20151111_181915.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/p2lxx7jlsih2gji/IMG_20151111_181936.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/v0s4iq5o7k7n5m8/IMG_20151111_181947.jpg?dl=0

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen på 1+x som en sidotelefon till min L930, då vissa appar inte finns.

Någon som har tips vart man kan hitta sig en invite, såvida det inte tycker upp en på sweclockers marknad?

Permalänk
Medlem

Kan även jag bekräfta att det inte går att aktivera Swish.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Skrivet av simonw:

Kan även jag bekräfta att det inte går att aktivera Swish.

vad har ni för bank då ?

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Skrivet av simonw:

Kan även jag bekräfta att det inte går att aktivera Swish.

Bra, då rättas det nog till senare, då är det antingen android 5.1.1, eller oxygen 2.1.2

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.