Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gubbkroppen:

Ne precis man är inte ung längre. Hade nog bara startat och spelat någon timme i alla fall.
Men nu sitter man äntligen och spelar.

Själv så valde jag att köra Rise of the Tomb Raider först. Känns som att det går fortare att spela igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk

Vad jag hoppas på är att man ska kunna streama sina PC-spel till krysslådan (något i liknelse med Steam Link). Hade varit sketfint

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Krigarvarg:

Vad jag hoppas på är att man ska kunna streama sina PC-spel till krysslådan (något i liknelse med Steam Link). Hade varit sketfint

De har väl sagt att de arbetar på detta. Jag går och väntar jag också. Känns mycket mer intressant än streaming åt andra hållet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Den nya uppdateringen har nu kommit (Man får manuellt gå in under inställningar - system och söka där).

Och frågan är:
Hur kan man lyckas att göra ett redan rörigt, otroligt segt och dåligt GUI ännu sämre?

Nya GUI´t i uppdateringen skulle ju göra det rätt, gå ifrån "same gui on all devices" tänket och snabba upp det.
Det enda de gjort är att försämra GUI´t ännu mer, göra det ännu segare/slöare/laggigare och rörigare.

Gör inte ni i Xbox Preview något när ni får nya uppdateringar?
Ni måste ju säga ifrån, meddela Microsoft att det är laggigt, det är rörigt, och att det är sämre än tidigare så de gör i ordning det.

Inte bara "dra ner byxorna och bli tagna bakifrån" och inte meddela Microsoft bristerna så de kan rättas till före lansering.

Men majoriteten som ingår i Xbox Preview är väl inte där för att testa nya funktioner, ge feedback osv utan är väl endast där för att de fick testa bakåtkompatibiliteten tidigare än andra.

Dåligt att vara med i ett beta testningsprogram och inte ge sin feedback om alla brister så de kan rättas till.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Jippi, låter inte som jag vill uppdatera min Xbox one när jag kommer hem då, tyckte GUI't som vart nu är rena smörjan, otroligt segt att hantera appar, ibland svarar det inte alls när man försöker starta något och man måste försöka om och om igen, samt otroligt jobbig att bara navigera.

Har de gjort något åt butiken med uppdateringen också? Sämsta butik på alla 5 plattformar idag enligt mitt tycke, går inte hitta ett skit och väldigt mycket är otroligt förvirrande. Man är tvungen att använda webbsidan som är långt ifrån perfekt men miljarder ggr bättre en butiken i konsolen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är rörigt och jäkligt svårt att hitta. Stämmer det att det blev än värre så är det oanvändbart.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Inaktiv

Jag håller på och uppdaterar min nu på lunchen, nedladdningen är klar, väntar bara på att installationen ska bli klar. Hoppas att jag hinner testa UI't och gärna hinner börja hämta hem lite 360-spel innan jag måste tillbaks, blir trevligt att titta närmare under kvällen.

Fable II blir, som innan sagt, riktigt nice att få spela igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag håller på och uppdaterar min nu på lunchen, nedladdningen är klar, väntar bara på att installationen ska bli klar. Hoppas att jag hinner testa UI't och gärna hinner börja hämta hem lite 360-spel innan jag måste tillbaks, blir trevligt att titta närmare under kvällen.

Fable II blir, som innan sagt, riktigt nice att få spela igen.

Notera att de inte släpper bakåt kompatibiliteten fören klockan 21.01 Svensk tid.

http://majornelson.com/2015/11/11/global-rollout-of-the-new-x...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Notera att de inte släpper bakåt kompatibiliteten fören klockan 21.01 Svensk tid.

http://majornelson.com/2015/11/11/global-rollout-of-the-new-x...

Sant, jag hade fått för mig att det låg i samma uppdatering och var igång på direkten men det var det ju inte. Nåja, får bli att testa ikväll då.

Nu har jag inte tittat runt så mycket men på min Xbox One tycker jag det rullar på rätt fint iallafall. Men blir mer testande ikväll och imorgon/helgen iallafall. Fallout 4 på PC har börjat uppta min fritid så blir att försöka lämna lite tidsluckor för Xbox One nu.

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Massa text......
Gör inte ni i Xbox Preview något när ni får nya uppdateringar?
Ni måste ju säga ifrån, meddela Microsoft att det är laggigt, det är rörigt, och att det är sämre än tidigare så de gör i ordning det.

Inte bara "dra ner byxorna och bli tagna bakifrån" och inte meddela Microsoft bristerna så de kan rättas till före lansering.

Men majoriteten som ingår i Xbox Preview är väl inte där för att testa nya funktioner, ge feedback osv utan är väl endast där för att de fick testa bakåtkompatibiliteten tidigare än andra.

Dåligt att vara med i ett beta testningsprogram och inte ge sin feedback om alla brister så de kan rättas till.

Hej åhhh hå.... Tyvärr har du säkert rätt i mycket av det du skriver. Det jag saknar är att kunna återkoppla med information direkt från Xboxen när man är med i preview. Funktionen har varit markerad som kommer snart sedan fyra månader och jag kan tänka mig att folk helt enkelt inte okar/bryr sig om att dra in på suportforumet kolla om det redan finns en tråd och posta där. Eller som man brukar säga, som man känner sig själv, känner man andra.

BTW saknar en massa 360 spel som jag trodde skulle poppa upp idag (allt enligt deras lista). Senaste uppdateringen är den 9/11 för mig och det finns ingen nyare att hämta. Trodde vi som var med i preview skulle få en liten uppdatering idag eller något som öppna upp för de andra spelen om man hade dem i sitt bibliotek sedan tidigare på 360.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doktor_Krall:

Hej åhhh hå.... Tyvärr har du säkert rätt i mycket av det du skriver. Det jag saknar är att kunna återkoppla med information direkt från Xboxen när man är med i preview. Funktionen har varit markerad som kommer snart sedan fyra månader och jag kan tänka mig att folk helt enkelt inte okar/bryr sig om att dra in på suportforumet kolla om det redan finns en tråd och posta där. Eller som man brukar säga, som man känner sig själv, känner man andra.

BTW saknar en massa 360 spel som jag trodde skulle poppa upp idag (allt enligt deras lista). Senaste uppdateringen är den 9/11 för mig och det finns ingen nyare att hämta. Trodde vi som var med i preview skulle få en liten uppdatering idag eller något som öppna upp för de andra spelen om man hade dem i sitt bibliotek sedan tidigare på 360.

Med tanke på att MS brukar vara duktiga med att lägga till feedback-knappar i deras testversioner av övrig mjukvara är det underligt att de inte gjort det här.

Se MugiMugis inlägg ovan om 360 BC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker nya systemet känns lika snabbt, eller snabbare än det gamla. Har dock lite svårt att hitta grejer men det är väl för att det är nytt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Min Xbox One verkar just ha uppdaterats och nu har jag problem med att ansluta till Wifi. Innan uppdateringen hade jag även lite problem med att varje gång jag stängde av genom att hålla inne knappen på Xboxen ca 5 sek så var jag tvungen att konfiguera om nätverksanslutningen för att få den att funka när jag startade Xboxen igen. Nu funkar inte ens det, känns som att jag har testat allt utan att lyckas.

Någon mer med samma problem, eller någon som kanske till och med har en lösning? Det är inte mitt internet som det är fel på då det funkar till alla andra datorer/telefoner i hemmet.

EDIT: Kan inte heller starta några spel alls, och en ruta kommer upp ca 1 gång/minut där det står "installationen har stoppats".

Btw, en helt annan fråga, men är det någon som vet när man kommer kunna lira Skate 3 (360-versionen alltså) på One?

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte detta med bakåtkompabiliteten - kan jag köpa ett begagnat 360-spel på skiva och köra på One-en, eller måste jag ladda ner motsvarande spel digitalt till One-en?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Jag fattar inte detta med bakåtkompabiliteten - kan jag köpa ett begagnat 360-spel på skiva och köra på One-en, eller måste jag ladda ner motsvarande spel digitalt till One-en?

Smack i med skivan så ska det laddas ner till din HD

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ReMemberMe:

Min Xbox One verkar just ha uppdaterats och nu har jag problem med att ansluta till Wifi. Innan uppdateringen hade jag även lite problem med att varje gång jag stängde av genom att hålla inne knappen på Xboxen ca 5 sek så var jag tvungen att konfiguera om nätverksanslutningen för att få den att funka när jag startade Xboxen igen. Nu funkar inte ens det, känns som att jag har testat allt utan att lyckas.

Någon mer med samma problem, eller någon som kanske till och med har en lösning? Det är inte mitt internet som det är fel på då det funkar till alla andra datorer/telefoner i hemmet.

EDIT: Kan inte heller starta några spel alls, och en ruta kommer upp ca 1 gång/minut där det står "installationen har stoppats".

Btw, en helt annan fråga, men är det någon som vet när man kommer kunna lira Skate 3 (360-versionen alltså) på One?

Ingen aning aning om ditt problem med WiFi, jag kör trådat med min. Antar att du måste köra trådlöst av någon anledning annars hade du antagligen kört trådat med.

Vad gäller Skate 3 så bör spelet bli spelbart ikväll, se inlägget ovan av @MugiMugi

Skrivet av Llhweiir:

Jag fattar inte detta med bakåtkompabiliteten - kan jag köpa ett begagnat 360-spel på skiva och köra på One-en, eller måste jag ladda ner motsvarande spel digitalt till One-en?

Spelet på skiva, antingen nytt från butik, en du haft kvar från din Xbox 360 eller ett begagnat du köpt någonstans går bra likaså en digital utgåva köpt i Xbox-butiken tidigare. Vad som gäller för skiv-utgåvor är att spelet bara fungerar när skivan sitter i konsollen.

Permalänk

Varför uppdaterar inte min Xbox One till nya Xbox experience? Slog på den nyss men ingen uppdatering poppar upp...

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Varför uppdaterar inte min Xbox One till nya Xbox experience? Slog på den nyss men ingen uppdatering poppar upp...

Uppdateringen skickas inte ut till alla på en gång det blir för mycket tryck på deras servrarna då. Räkna med att få den någon gång under dagen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Krigarvarg:

Varför uppdaterar inte min Xbox One till nya Xbox experience? Slog på den nyss men ingen uppdatering poppar upp...

Gick du in i inställningar > system och kollade?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Uppdateringen skickas inte ut till alla på en gång det blir för mycket tryck på deras servrarna då. Räkna med att få den någon gång under dagen.

Ahaa, okej! Då vet jag. Tack för hjälpen.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Gick du in i inställningar > system och kollade?

Gjorde det nu. Den startade en uppdatering på cirka 1000 MB.

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Jag fattar inte detta med bakåtkompabiliteten - kan jag köpa ett begagnat 360-spel på skiva och köra på One-en, eller måste jag ladda ner motsvarande spel digitalt till One-en?

Just nu fungerar som jag fattar det 104 st 360-spel på One. Du sätter in skivan i konsollen och då installeras spelet på hårddisken.

Permalänk
Medlem

Någon som tagit reda på hur exakt man kommer kunna ladda ner "Xbox 360 - Games with Gold" på One? Kommer de dyka upp i samma meny där man hittar gratisspelen för One?

Permalänk
Skrivet av K_MaN21:

Någon som tagit reda på hur exakt man kommer kunna ladda ner "Xbox 360 - Games with Gold" på One? Kommer de dyka upp i samma meny där man hittar gratisspelen för One?

Än så länge har man varit tvungen att gå in på hemsidan och "köpa" det och sen har den kommit upp längst bak bland dina spel på XO så du får välja där om du ska ladda ner det till XO

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Än så länge har man varit tvungen att gå in på hemsidan och "köpa" det och sen har den kommit upp längst bak bland dina spel på XO så du får välja där om du ska ladda ner det till XO

Exakt, men tänkte att de borde göra det lättare nu och låta 360 spelen dyka upp på konsolen precis som alla andra "games with gold" för One. Gillar inte tanken att behöva registrera ett kreditkort på microsoft.com får att kunna "köpa" 360 spelen. Nåväl får hoppas att det blir så.

Permalänk
Medlem

Tja testade det enda spelet jag har som har bakåt kompatibilitet stöd av alla mina 30 Xbox 360 spel... ja inte många många precis....

Mass effect, nerladdningen startade i alla fall, samt värt att nämna är att min Mass Effect version är NTSC från USA lika så alla mina Xbox 360 spel.

Hade förväntat mig att det inte skulle funka på en EU Xbox one men tja funkar prima.

--

Med det sagt, Butiken är fortfarande en ofantlig katastrof med nya uppdateringen, t.ex. var kan man hitta alla spel man äger men inte har installerat?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med det sagt, Butiken är fortfarande en ofantlig katastrof med nya uppdateringen, t.ex. var kan man hitta alla spel man äger men inte har installerat?

I "Mina Spel" sen går du till höger så ska det finnas en spalt där med icke-installerade spel.

Permalänk
Inaktiv

Jag provade Dirt 3 lite snabbt. Hade så pass dåligt med utrymme ledigt att jag inte hade plats för mer än det, Shadow Complex och Beyond Good & Evil HD. Fungerade helt okej faktiskt, även om det känns som att spelet gärna fått haft lite högre framerate. Då jag inte spelat spelet på Xbox 360 innan så vet jag inte om det är själva utgåvan som är så eller om det är Xbox One-relaterat. Riktigt trevligt att spelet ändå fungerar så bra som det gör. Blir att testa mer spel i helgen iallafall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Jag provade Dirt 3 lite snabbt. Hade så pass dåligt med utrymme ledigt att jag inte hade plats för mer än det, Shadow Complex och Beyond Good & Evil HD. Fungerade helt okej faktiskt, även om det känns som att spelet gärna fått haft lite högre framerate. Då jag inte spelat spelet på Xbox 360 innan så vet jag inte om det är själva utgåvan som är så eller om det är Xbox One-relaterat. Riktigt trevligt att spelet ändå fungerar så bra som det gör. Blir att testa mer spel i helgen iallafall.

Testade du DIRT 3? Skriv gärna om det fungerar bra, och om det fortfarande några som lirar Online

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dejch:

Testade du DIRT 3? Skriv gärna om det fungerar bra, och om det fortfarande några som lirar Online

Bara kört första rallyt i tour-delen av spelet. Hade så mycket annat att göra ikväll så prioriterar Fallout 4 mer. Men det fungerade bra, även om jag upplever FPS vara för låg för speltypen. Kontrollerna fungerar bra, spelet ser bra ut med tanke på hur gammal Xbox 360 var när spelet kom ut och det faktum att det ens är möjligt att spela spelet på Xbox One. Inte tittat något på online men det borde ju vara lite mer folk nu då spelet delas ut via Games with Gold denna månad.

Jag kommer spela mer på spelet, eller iallafall tills jag lessnar på Gymkhana och de eviga förklaringarna om supersimpla saker i spelet. Kommer prova Gears of War 3 och Mass Effect imorgon om jag får loss lite utrymme.