Tag Heuer lanserar smarta klockan Connected med Android Wear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det beror väl på om man har rutin på att ta av klockan eller inte. Skillnaden för mig är där att en klocka är något som man i normalfallet inte tar av sig, och att då plötsligt förväntas göra det till en del av kvällsritualen känns avigt.

Man gör väl rent emellanåt så hur ohygieniskt det är beror väl på hur man sköter det. Vi skriver alla på tangentbord eller smartphones/plattor, och de är långt mer ohygieniska än armbandsur räktnat i bakterier per yta.

Självklart är det så, men jag sover inte med tangentbordet i sängen hehe

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

en smart klocka med mekaniskt urverk hade varit något bara att ladda om man vill ha alla roliga funktioner men med en klocka som man aldrig behöver ladda.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Att man måste ladda klockan är ingen stor grej för mig då jag skulle ta av mig den på natten ändå, precis som de som bär smycken bör ta av sig dem. De har en tendens att slitas mer för de som bär dem på natten, inte minst om man har dyra saker med t ex guld.

Den stora poängen för mig är att jag varken har något behov av en smart klocka, samt att den blir omodern så väldigt snabbt. Nu har ju iofs klockans status sjunkit på senare år då fler och fler inte använder dem, men det går ändå inte att jämföra med det sjunkande värdet på en smart klocka.

Permalänk

Jag tyckte den var klockren ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem

Apropå att sova med klockan på så känns det bara så asperger att sova med sin klocka.
Som det är sagt tidigare i tråden så finns det inga normala tjejer som vill ligga bredvid en kille
som sover med en Planet Ocean på armen eller för den delen någon annan typ av klocka.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Smarta klockor är knappast ett hot mot de Schweiziska klockmakarna. Två helt olika målgrupper.

Och eletroniska räknare var inte ett hot mot Facit.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Om det är en Tag Heuer Carrera Calibre 1 man får i utbyte så kostar den drygt 40.000:- ny idag. 10.000 i ren vinst

Visa signatur

Ryzen 3900X || ASUS ROG Strix X570-E Gaming || ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 || ACER - XB280HK 28

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Och eletroniska räknare var inte ett hot mot Facit.

Dom är inte ett hot alls då man idag köper mer mekaniska ur klockor än tidigare. De mekaniska ur är mycket mer ett smycke idag men som också mäter tiden.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av hooloovoo:

Om det är en Tag Heuer Carrera Calibre 1 man får i utbyte så kostar den drygt 40.000:- ny idag. 10.000 i ren vinst

Vem vill för det första äga en Tag Heuer? Heuer slutade att vara intressanta efter att dom köptes upp av Tag.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Och eletroniska räknare var inte ett hot mot Facit.

En person som betalar tiotusentalskronor för ett ur är inte bara intresserad av att kunna se tiden.
Om du köper en Omega Speedmaster "Moonwatch" är du inte ett dygg intresserad av att kunna se tid eller sms. En digitalklocka från Casio för någon hundring hade då löst det. Nej du är intresserad av att det faktiskt är tusentals komponenter i det mekaniska urverket och jag som ingenjör har ännu större förståelse för hur man kan betala så mycket för ett mekaniskt urverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

En person som betalar tiotusentalskronor för ett ur är inte bara intresserad av att kunna se tiden.
Om du köper en Omega Speedmaster "Moonwatch" är du inte ett dygg intresserad av att kunna se tid eller sms. En digitalklocka från Casio för någon hundring hade då löst det. Nej du är intresserad av att det faktiskt är tusentals komponenter i det mekaniska urverket och jag som ingenjör har ännu större förståelse för hur man kan betala så mycket för ett mekaniskt urverk.

Många köper utan något av de sakerna i åtanke. Utseende och funktionen som statussymbol ligger nog högst vad gäller de dyrare uren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Många köper utan något av de sakerna i åtanke. Utseende och funktionen som statussymbol ligger nog högst vad gäller de dyrare uren.

Håller med dig. Men dom flest köper mekaniska ur av den dyrare varianten pågrund av att man vet vad som finns inne i uret.
Som jag när jag köpte mitt senaste ur Omega Seamaster Planet Ocean.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

såg ändå bra ut!