Tag Heuer lanserar smarta klockan Connected med Android Wear

Permalänk
Melding Plague

Tag Heuer lanserar smarta klockan Connected med Android Wear

Efter vårens tillkännagivande lanserar nu Tag Heuer sin första smarta klocka med Android Wear, och ett inbytesprogram för att i framtiden byta in modellen mot ett identiskt mekaniskt dito.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fortfarande så är det så att det största hindret för smartklockornas genombrott är batteritiden. Om jag är van att byta batteri var 5:e år, varför i helvete ska jag då behöva vänja mig vid att ladda klockan varje dag, eller ens varje månad?

Nu framkom det ju i en tidigare enkät här på Swecklockers att det finns folk som till exempel tar av sig klockan när de sover. För min del är det dock otänkbart. Om man ska ta på och av sig sitt armbandsur stup i kvarten, varför då ens ha något? Finns ju klocka i mobilen liksom.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fortfarande så är det så att det största hindret för smartklockornas genombrott är batteritiden. Om jag är van att byta batteri var 5:e år, varför i helvete ska jag då behöva vänja mig vid att ladda klockan varje dag, eller ens varje månad?

Nu framkom det ju i en tidigare enkät här på Swecklockers att det finns folk som till exempel tar av sig klockan när de sover. För min del är det dock otänkbart. Om man ska ta på och av sig sitt armbandsur stup i kvarten, varför då ens ha något? Finns ju klocka i mobilen liksom.

Din gamla klocka kan inte göra i närheten av vad denna kan heller. Jag har en pebble steel och den behöver laddas någon gång i veckan och det går fort att ladda. Den säger även till i god tid, ja fick varning att den behövde laddas innan jag la mig och sov när jag vaknade fanns det kvar batteri så den kunde väcka mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fortfarande så är det så att det största hindret för smartklockornas genombrott är batteritiden. Om jag är van att byta batteri var 5:e år, varför i helvete ska jag då behöva vänja mig vid att ladda klockan varje dag, eller ens varje månad?

Nu framkom det ju i en tidigare enkät här på Swecklockers att det finns folk som till exempel tar av sig klockan när de sover. För min del är det dock otänkbart. Om man ska ta på och av sig sitt armbandsur stup i kvarten, varför då ens ha något? Finns ju klocka i mobilen liksom.

Tycker du att det är "stup i kvarten" att ta av sig klockan när man sover? Varför ska jag ha på mig min klocka när jag sover och ändå inte kan kolla på den? För mig är det helt otänkbart att ha på mig en klocka när jag sover, det är inte skönt. Hade jag haft en mekanisk klocka så hade jag också tagit av mig den när jag sover. Den enda skillnaden nu är att jag lägger klockan på den lilla magnetladdaren, istället för på samma plats fast direkt på bordet.

Batteriet på min smartklocka(Huawei) räcker med god marginal en hel dag för mig, och det är gott nog för mig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Fortfarande så är det så att det största hindret för smartklockornas genombrott är batteritiden. Om jag är van att byta batteri var 5:e år, varför i helvete ska jag då behöva vänja mig vid att ladda klockan varje dag, eller ens varje månad?

Nu framkom det ju i en tidigare enkät här på Swecklockers att det finns folk som till exempel tar av sig klockan när de sover. För min del är det dock otänkbart. Om man ska ta på och av sig sitt armbandsur stup i kvarten, varför då ens ha något? Finns ju klocka i mobilen liksom.

Lite så lät det angående smarta telefoner. Vem skulle orka ladda varje dag när alla var vana vid att bara behöva ladda en gång i veckan?

Alla som köper en smart klocka har ju redan rutin på att ladda telefonen varje natt så varför skulle det vara en så stor omställning att lägga klockan i laddaren på sängbordet i samma veva som man stoppar in laddsladden i telefonen?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag har slutat helt med klocka, allt finns ju i mobilen. Nu skulle det bara kännas bökigt att ha något på armen som ska laddas och pysslas med stup i kvarten.

Permalänk
Medlem

99mac tog med lite intressant info om klockan, och framför allt om deras presskonferens. Dom stod mer eller mindre och skivade en stor jäkla ost i slutet.

http://www.99mac.se/artikel/7906-tag-heuer-presenterar-lyxig-...

edit: https://www.youtube.com/watch?v=VfOJWjsLT5M
Här deras presskonferens. Högst oklart..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Fortfarande så är det så att det största hindret för smartklockornas genombrott är batteritiden. Om jag är van att byta batteri var 5:e år, varför i helvete ska jag då behöva vänja mig vid att ladda klockan varje dag, eller ens varje månad?

Nu framkom det ju i en tidigare enkät här på Swecklockers att det finns folk som till exempel tar av sig klockan när de sover. För min del är det dock otänkbart. Om man ska ta på och av sig sitt armbandsur stup i kvarten, varför då ens ha något? Finns ju klocka i mobilen liksom.

Batteritiden är ett stort problem på samma sätt som det är på mobiltelefonerna. Däremot tycker jag du är väldigt extrem om du säger att ladda varje månad är ett större problem. En gång i veckan som Pebbles smartklockor är nog det folk i allmänhet skulle acceptera.

Jag själv har dock en annan batterislukande smartphone, där jag faktisk inte tycker batteritiden är det största problemet utan brist på appar och de inte är helt pålitliga. T.ex. jag brukar kunna läsa mina email på klockan, alla email dyker dock inte upp där. (gissar på att min gamla Android telefon är en bidragande orsak)

Men efter ha använda smartklocka nu ett bra tag så har jag svår att börja använda en gammal klocka, jag önskar dock min vore bättre på funktioner och batteritid.

Angående Tag Heuer så riktar sig klockan åt de som har väldigt gott om pengar och dessutom gott inflöde av pengar så att han kan ha råd att köpa mycket roligt. Om jag skulle vara i din sitsen så visst hade en Tag Heuer smartklocka som mycket andra tuffa prylar varit intressant att ha.

*edit*
Att kunna byta in klockan efter 2 år emot en mekanisk känns i mina ögon lite konstigt. Antagligen har man gillat smartfunktionerna eller inte, Tag Heuer utgår fram att många kommer ogilla dem och vilja byta emot en mekanisk eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fortfarande så är det så att det största hindret för smartklockornas genombrott är batteritiden. Om jag är van att byta batteri var 5:e år, varför i helvete ska jag då behöva vänja mig vid att ladda klockan varje dag, eller ens varje månad?

Nu framkom det ju i en tidigare enkät här på Swecklockers att det finns folk som till exempel tar av sig klockan när de sover. För min del är det dock otänkbart. Om man ska ta på och av sig sitt armbandsur stup i kvarten, varför då ens ha något? Finns ju klocka i mobilen liksom.

Låter rätt ohygieniskt att sova med klockan på, jag tar av mitt armbandsur varje kväll innan jag lägger mig iaf

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Låter rätt ohygieniskt att sova med klockan på, jag tar av mitt armbandsur varje kväll innan jag lägger mig iaf

Varför är det ohygieniskt? Duschar du inte varje dag då rengör man ju ändå allt?(jag tar i alla fall av den då och sköljer den separat) Jag sover alltid med klockan på mig eftersom jag har ställt väckarklockan på den. å

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Fortfarande så är det så att det största hindret för smartklockornas genombrott är batteritiden. Om jag är van att byta batteri var 5:e år, varför i helvete ska jag då behöva vänja mig vid att ladda klockan varje dag, eller ens varje månad?

Nu framkom det ju i en tidigare enkät här på Swecklockers att det finns folk som till exempel tar av sig klockan när de sover. För min del är det dock otänkbart. Om man ska ta på och av sig sitt armbandsur stup i kvarten, varför då ens ha något? Finns ju klocka i mobilen liksom.

Man tar av sig klockan inför sömn för att visa respekt för den man sover med. Inte kul för sin sambo att rulla in och gosa med en hård klocka. Har du ingen sambo än är det lika bra att vänja sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabretooth P67 | i7 2600k | Noctua NH - C14 | 16 GB Vengeance LP 1600 MHz |
Gigabyte GTX 670 OC WF @ 1.13 GHz boost clock | Define R4 | Corsair HX750W 80+ Gold |
Systemdisk Samsung 840 | Speldisk Samsung 840 Pro | Intel 520 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Lite så lät det angående smarta telefoner. Vem skulle orka ladda varje dag när alla var vana vid att bara behöva ladda en gång i veckan?

Alla som köper en smart klocka har ju redan rutin på att ladda telefonen varje natt så varför skulle det vara en så stor omställning att lägga klockan i laddaren på sängbordet i samma veva som man stoppar in laddsladden i telefonen?

Det beror väl på om man har rutin på att ta av klockan eller inte. Skillnaden för mig är där att en klocka är något som man i normalfallet inte tar av sig, och att då plötsligt förväntas göra det till en del av kvällsritualen känns avigt.

Skrivet av warh0g:

Låter rätt ohygieniskt att sova med klockan på, jag tar av mitt armbandsur varje kväll innan jag lägger mig iaf

Man gör väl rent emellanåt så hur ohygieniskt det är beror väl på hur man sköter det. Vi skriver alla på tangentbord eller smartphones/plattor, och de är långt mer ohygieniska än armbandsur räktnat i bakterier per yta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Lite så lät det angående smarta telefoner. Vem skulle orka ladda varje dag när alla var vana vid att bara behöva ladda en gång i veckan?

Alla som köper en smart klocka har ju redan rutin på att ladda telefonen varje natt så varför skulle det vara en så stor omställning att lägga klockan i laddaren på sängbordet i samma veva som man stoppar in laddsladden i telefonen?

Grejen är ju det att smarta klockor är ungefär där smartphones var ett par år innan iphonen kom. Det vill säga att funktionaliteten inte uppväger för bökigheten.

Det jag tror kommer bli det riktiga genombrottet inom smarta klockor är när transparenta skärmar kommer igång ordentligt, så att klockan i sig kan vara mekanisk och de "smarta" funktionerna enbart är ett komplement.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElevatorSteve:

Man tar av sig klockan inför sömn för att visa respekt för den man sover med. Inte kul för sin sambo att rulla in och gosa med en hård klocka. Har du ingen sambo än är det lika bra att vänja sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är gift, vi har båda armbandsur med stålarmband och under de 6 år vi levt tillsammans är det aldrig någon som har upplevt några problem, så jag tror det där i så fall är individuellt. Huvudet, och skelettet i allmänhet, är ju också rätt hårt, men det behåller man ju i regel på när man sover.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

99mac tog med lite intressant info om klockan, och framför allt om deras presskonferens. Dom stod mer eller mindre och skivade en stor jäkla ost i slutet.

http://www.99mac.se/artikel/7906-tag-heuer-presenterar-lyxig-...

edit: https://www.youtube.com/watch?v=VfOJWjsLT5M
Här deras presskonferens. Högst oklart..

inspirerande snubbe, tittade bara i slutet, men kan tänka mig se hela

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Fortfarande så är det så att det största hindret för smartklockornas genombrott är batteritiden. Om jag är van att byta batteri var 5:e år, varför i helvete ska jag då behöva vänja mig vid att ladda klockan varje dag, eller ens varje månad?

Nu framkom det ju i en tidigare enkät här på Swecklockers att det finns folk som till exempel tar av sig klockan när de sover. För min del är det dock otänkbart. Om man ska ta på och av sig sitt armbandsur stup i kvarten, varför då ens ha något? Finns ju klocka i mobilen liksom.

Målgruppen för smarta klockor är de som vanligtvis aldrig annars bär klocka. En stor anledning till att företag som Tag Heurer ger sig in i den branschen är dels för att rida på smartklocksvågen men de skapar även ett intresse och kanske rentav ett behov av mekaniska klockor. De erbjuder ju till och med möjligheten att byta in den smarta klocka mot ett mekaniskt ur, bara det säger ju en hel del.

Sedan är de som inte vanligtvis bär klocka väldigt van att behöva ladda sina telefoner var och varannan natt, så "problemet" med att behöva ladda ytterligare en sak under tiden man sover kommer ju knappast att göra någon större skillnad.

Personligen förstår jag mig inte på folk som har billiga batteridrivna quartz-ur på armen än mindre förstår jag mig på dem som dessutom sover med klockan på sig.

Men då är jag lite utav en klocknörd och har ett par dyrare mekaniska ur som alla sover gott i en watchwinder under natten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CFSsss:

Jag har slutat helt med klocka, allt finns ju i mobilen. Nu skulle det bara kännas bökigt att ha något på armen som ska laddas och pysslas med stup i kvarten.

Jag tittar inte alls ofta på mobilen, allt finns ju på klockan! Nu skulle det bara kännas bökigt att gräva upp mobilen ur fickan och pyssla när allt finns på armen!

Permalänk
Medlem

@anon81912: Tills åldern tar ut sin rätt och du inte längre kan tyda de små krumelutterna längre....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

inspirerande snubbe, tittade bara i slutet, men kan tänka mig se hela

Såg launchsändningen live. Håller med, Biver är en inspirerande säljare. Lite halvgalen. Påminner om Auric Goldfinger/Gert Fröbe. Men kolla minspel och kroppsspråk när the big boss, LVMHs huvudägare och överhuvud, B Arnault kliver upp på scenen, och håller ett förvirrande anförande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

@Killbom: Tills åldern tar ut sin rätt och du inte längre kan tyda de små krumelutterna längre....

När jag blir gammal och kan fritidsforska på 100% är nog mitt minsta problem vad klockan är.

Permalänk
Medlem

Problemet för så kallade smarta klockor är väl att dom inte erbjuder något nytt, dvs den gör ingenting som din mobil inte kan göra.
En avbelastning för din mobil är ju i grund och botten vad det är. Vi får se om den lilla trenden håller i sig framöver. Jag är dock säker på att inom loppet av några år så kommer marknaden själv ha sanerat bort den här kategorin.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fortfarande så är det så att det största hindret för smartklockornas genombrott är batteritiden. Om jag är van att byta batteri var 5:e år, varför i helvete ska jag då behöva vänja mig vid att ladda klockan varje dag, eller ens varje månad?

Nu framkom det ju i en tidigare enkät här på Swecklockers att det finns folk som till exempel tar av sig klockan när de sover. För min del är det dock otänkbart. Om man ska ta på och av sig sitt armbandsur stup i kvarten, varför då ens ha något? Finns ju klocka i mobilen liksom.

Jag har en mekanisk klocka men jag tar av den direkt när jag kommer hem och tar på den igen när jag går ut. Den ligger med nycklar och plånbok i hallen när jag är hemma.

Så det är ju högst personligt var/när/hur man bär klocka.

/Oliver

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Det beror väl på om man har rutin på att ta av klockan eller inte. Skillnaden för mig är där att en klocka är något som man i normalfallet inte tar av sig, och att då plötsligt förväntas göra det till en del av kvällsritualen känns avigt.

Man gör väl rent emellanåt så hur ohygieniskt det är beror väl på hur man sköter det. Vi skriver alla på tangentbord eller smartphones/plattor, och de är långt mer ohygieniska än armbandsur räktnat i bakterier per yta.

Jag hade inte som rutin att ladda telefonen varje natt tidigare. Vi är väldigt adaptiva varelser så du kommer vänja dig av med att sova med klocka på en vecka eller två.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knightmare:

Jag har en mekanisk klocka men jag tar av den direkt när jag kommer hem och tar på den igen när jag går ut. Den ligger med nycklar och plånbok i hallen när jag är hemma.

Så det är ju högst personligt var/när/hur man bär klocka.

/Oliver

Ja verkligen. Har jag kläder på mig så har jag också plånbok och nyklar. Skulle få frispel om jag inte hade koll på de grejerna.

Skrivet av Zotamedu:

Jag hade inte som rutin att ladda telefonen varje natt tidigare. Vi är väldigt adaptiva varelser så du kommer vänja dig av med att sova med klocka på en vecka eller två.

Jag hade det problemet när jag hade Galaxy Ace 2. Men nu när jag har S4 så behöver jag bara ladda varannan-var tredje dag, och jag försöker göra det vid mitt skrivbord så att jag ändå har den tillgänglig om det skulle vara något, men visst går det att vänja sig med saker man tycker känns knäppt i början.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Smart drag med inbytesprogrammet. En klocka i prisklassen Tag Heuer brukar ligga förväntar man sig ska hålla livet ut, vilket en smartklocka knappast kommer göra. Man motiverar priset, slår sig in på smartklockemarknaden, och lockar eventuellt in kunden på premiummarknaden i en smäll.

Inbytesprogram inräknat kan man nog dock räkna med ett ganska rejält prispremium, den som orkar kan ju kolla vad klockan man får i inbyte kostar rakt av och se vad mellanskillnaden hamnar på. Jag har hursom ingen lust att betala några större summor för en smartklocka, som jag ser som lite av en slit-och-släng-produkt, givet teknikens ganska korta livslängd. I slutändan förmodar jag att detta blir en nischprodukt för folk som har mer pengar än vett.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Äntligen en smart klocka som jag kan tänk mig bära. Att man kan byta in den mot en mekanisk i framtiden ser jag endast som en bonus!

Edit: När ni skriver mekanisk så menar ni klocka som man vrider upp förmodar jag?

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

@anon81912: Fast nu var det ju inte tiden som var så viktig att ha i "klockan"

Btw: Synen kan försämras fort. Har knappt ledsyn (bildligt talat) och det är många år kvar till pension...tyvärr.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrfish:

Edit: När ni skriver mekanisk så menar ni klocka som man vrider upp förmodar jag?

Korrekt. Eller rättare sagt ett självuppdragande urverk eftersom att det inte är nödvändigt att dra upp klockan ifall du hela tiden har den på dig och är i rörelse eller har en uruppdragare.

Kort sagt; inga batteridrivna quartz-ur. En "riktig" klocka med andra ord.

Permalänk
Medlem

Tanken om att mobiltelefonen räknas som en kroppsburen enhet slog mig precis xD Antingen har man den i fickan eller i handen. Skulle säga att man bär de på kroppen i båda fallen.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme | Intel i7 5820k @3.3 GHz | Crucial Ballistix Sports 16 GB 2X8 | Asus GeForce GTX 460 v2 | Phanteks Enthoo Luxe | Samsung 840 EVO | Seagate Barracuda 2TB | NZXT Kraken X61 | EVGA SuperNova 750 W |

Permalänk
Medlem

Smarta klockor är knappast ett hot mot de Schweiziska klockmakarna. Två helt olika målgrupper.