Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

[quote postid="15806689" userid="5930" name="anders190"]
Eurogamer har en Digital Foundry-artikel som kan vara intressant för dig: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-faster-...
Extern SSD borde nog vara liknande de siffror du får där skulle jag tro.

Vad jag själv kan säga är att laddtiderna är rätt sådär även på PC och då kör jag också spelet från en SSD. Nu har jag inte mätt upp dessa men längre än 10 sekunder är det oftast vilket är länge nog i mitt tycke.

Väldigt bra artikel, tackar! Kan man köra med vilken extern ssd som helst med usb 3.0?
Typ denna kina disken?
http://m.aliexpress.com/item/32462608740.html

Permalänk

Tjena Grabbar och Tjejer herrar och damer

Jag undrar är denna ratt bra till XB1 Thrustmaster Ferrari 458 Spider Racing Wheel
jag antar att den inte har force feed back då det inte står nåt om det samt är den ju billig under 1000kr på webbhallen, tror inte min Sambo tillåter en dyrare ratt i vilket fall
så har nån provat den och hur är den att köra med?

Med vänlig hälsning
Petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Såg att jag fått meddelande från xbox live när ja loggade in i xbox appen på datorn, där låg koderna för att få tillgång till hela gears serien då jag spelat/äger gears UE. Det skumma är att detta meddelande syntes inte på xbone när jag kikade där... hmm...

Jaja, de va bara & redeema de fyra 360 liren och vips fans dom tillgängliga för nedladdning.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Helvete.. Ändrade region från US till Sverige på mitt konto på xbox.com av någon anledning. Ångrar detta grovt då talfunktionen på min kinect inte fungerar längre. Måste jag vänta tre månader nu eller går att lösa på något annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piddee.:

Helvete.. Ändrade region från US till Sverige på mitt konto på xbox.com av någon anledning. Ångrar detta grovt då talfunktionen på min kinect inte fungerar längre. Måste jag vänta tre månader nu eller går att lösa på något annat sätt?

Från FAQ:

"Omständigheter som gör att du inte kan ändra ditt kontos region.
Du kan inte ändra regionen om något av följande stämmer:
Du har ändrat regioner de senaste tre månaderna. "

Bra att du kommit till rätt region och inte valde Danmark

Finns ingen anledning till att köra "US" som region egentligen.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Från FAQ:

Egenligen inte, blir inte så mycket billigare att köpa spel i dagsläget. Tyckte bara om att faktiskt kunna använda min kinect istället för att bara ha den dom prydnad uppe på tvn.. Blir väl att vänta 3 månader då

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KarlieWharlie:

Väldigt bra artikel, tackar! Kan man köra med vilken extern ssd som helst med usb 3.0?
Typ denna kina disken?

Personligen skulle jag inte köpa okända grejer från asien men så länge grejerna fungerar bör det gå bra vad jag förstått.
Vad som behövs är en USB3-ansluten lagringsenhet. HDD eller SSD då. Jag har inte kommit mig för att peta in någon i min One ännu, Fallout 4 äter all speltid för tillfället. Men någon annan som använder extern lagring bör kunna bekräfta eller rätta min info.

Skrivet av tellus82:

Såg att jag fått meddelande från xbox live när ja loggade in i xbox appen på datorn, där låg koderna för att få tillgång till hela gears serien då jag spelat/äger gears UE. Det skumma är att detta meddelande syntes inte på xbone när jag kikade där... hmm...

Jaja, de va bara & redeema de fyra 360 liren och vips fans dom tillgängliga för nedladdning.

Oj, helt missat det där. Och där var spelen aktiverade, nice!
Inte spelat GoW och Judgment på Xbox 360 innan så blir att beta av dessa framöver. Samt en genomspelning av iallafall 2an men troligen också 3an. När Fallout 4 "förhoppningsvis" tar slut någon gång.

Skrivet av PowerNet:

Från FAQ:

Ska väl vara för att få engelska istället för svenska, anledningen till att jag kör min Xbox One inom UK-regionen. Jag köper ändå inga digitala spel och aktivering av Games with Gold-titlar görs ändå smidigast i webbläsaren (där zonen intressant nog ändå är den Svenska).

Men ja, bortsett från det och Kinect så finns det ju ingen direkt anledning vad jag kan se. Nu har jag själv ingen Kinect och hade MS gjort det möjligt att likt Windows köra Engelskt språk men Svensk lokalisering på valutor, tid och annat så hade jag varit nöjd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av piddee.:

Egenligen inte, blir inte så mycket billigare att köpa spel i dagsläget. Tyckte bara om att faktiskt kunna använda min kinect istället för att bara ha den dom prydnad uppe på tvn.. Blir väl att vänta 3 månader då

Microsoft i "ett nötskal" att låsa ned saker på konstiga sätt.

Skrivet av anon5930:

Ska väl vara för att få engelska istället för svenska, anledningen till att jag kör min Xbox One inom UK-regionen. Jag köper ändå inga digitala spel och aktivering av Games with Gold-titlar görs ändå smidigast i webbläsaren (där zonen intressant nog ändå är den Svenska).

Men ja, bortsett från det och Kinect så finns det ju ingen direkt anledning vad jag kan se. Nu har jag själv ingen Kinect och hade MS gjort det möjligt att likt Windows köra Engelskt språk men Svensk lokalisering på valutor, tid och annat så hade jag varit nöjd.

Det gick väl tidigare att ha olika språk men de valde att låsa ned det i en uppdatering?
http://www.sweclockers.com/nyhet/19636-xbox-one-forsvarar-spr...

Ytterligare ett av Microsofts konstiga val med Xbox One, från början stoppa andrahandsmarknaden för spel, tvingat online 1 gång/dygn för att kunna spela osv, Xbox One lanseringen har varit en ren "soppa" från början till slut, och som det ser ut nu så kommer den pågå framöver med.

Kolla bara på "Xbox One Experience" uppdateringen som gör ett redan dåligt GUI sämre.
Och inte gör sig av med alla "appar", Microsoft kör ju "all in" på "Metro" tänket.
Att ha allt i "appar" är rätt dåligt på en konsol (eller på PC för den delen), inställningar i en app, vänner i en annan, meddelanden i en tredje, mina spel/ appar i en fjärde app, butiken i en egen app mm.

För sjutton Microsoft, lös problemet och ha det mesta integrerat, inte i separata appar för allt som gör att laddningstider blir långa, krångligt att navigera, ologiskt, och rent av korkat upplägg.

Det är skillnad på en konsol och en mindre enhet (ex telefon eller surfplatta) där det är lämpligare att lägg mer saker i "appar" (ex inställningar, egen butik mm) än att integrera det i GUI direkt.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

wow jag kollade upp det där med koderna på Xbox appen nu äger jag också Gears2&Judgment coolt
men sen i Xboxen ska jag ladda ner spelen via deras store eller?

sen undrar jag över min förra post är den där ratten bra?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Har du ens prövat att ladda med batteriluckan på? Om inte annat - pröva! Det kan du ju inte vara för lat för

Ja givetvis har jag ju det, men är ej så laddstiften syns på min lucka, kanske är något man måste köpa till?

Permalänk
Medlem

Fick Xbox Elite-kontrollen som jag väntat ett bra tag på nu.
Det kommer minst sagt ta ett tag att vänja sig vid paddlarna. Är ju som att lära sig spela tvspel på nytt. Haha.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av piddee.:

Det kan inte stämma? Jag har bytt otaliga gånger mellan Sverige och USA på Xbox.com.
Otaliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Det kan inte stämma? Jag har bytt otaliga gånger mellan Sverige och USA på Xbox.com.
Otaliga.

Kontoregion kan man bara byta var tredje månad. men region i xboxet kan du byta när som helst. behöver inte ha amerikansk kontoregion bara för att kunna köpa spel amerikansk store.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Kontoregion kan man bara byta var tredje månad. men region i xboxet kan du byta när som helst. behöver inte ha amerikansk kontoregion bara för att kunna köpa spel amerikansk store.

Om det är den som är längst ner på Xbox.com hemsida så ändrar jag den lite då och då.

http://i.imgur.com/Gc6blCL.png.

Vill iofs inte uppmana om det låser regions-byte för Er, men för mig fungerar det hur bra som helst

Permalänk

[quote postid="15806689" userid="5930" name="anders190"]
Eurogamer har en Digital Foundry-artikel som kan vara intressant för dig: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-faster-...
Extern SSD borde nog vara liknande de siffror du får där skulle jag tro.

Vad jag själv kan säga är att laddtiderna är rätt sådär även på PC och då kör jag också spelet från en SSD. Nu har jag inte mätt upp dessa men längre än 10 sekunder är det oftast vilket är länge nog i mitt tycke.

Typ denna kina disken?

Orkar du eller någon annan tipsa om en bra extern (ssd 128GB) som passar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Om det är den som är längst ner på Xbox.com hemsida så ändrar jag den lite då och då.

http://i.imgur.com/Gc6blCL.png.

Vill iofs inte uppmana om det låser regions-byte för Er, men för mig fungerar det hur bra som helst

Ja, du kan byta xboxsidans region hur många gånger som helst nere i hörnet. Men det är inte alls samma sak, som att göra kontoflytt till en annan region. Det kan du dock bara göra en gång var tredje månad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Orkar du eller någon annan tipsa om en bra extern (ssd 128GB) som passar?

En extern disk måste vara på minst 256GB.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan jag köpa från USAs store på något sätt? De har en drive med 1$ första månaden så jag kan testa gold. Givetvis finns inte samma rabatter på den svenska varianten. Går inte koppla kreditkort då de frågar efter delstat. Hur går jag till väga för att annars flytta mitt konto till USA om det är möjligt?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av zisekoz:

En extern disk måste vara på minst 256GB.

Ok, det visste jag inte.. Någon som vill tipsa på extern ssd på 256GB då:)

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att skaffa Guld? Varken Xbox tar emot mitt kort eller min PayPal, provade även köpa ett livekort online och inte heller gick det. Jag får inget mer specifikt meddelande mer än "Ett fel inträffade. Var vänlig och försök igen."

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kan jag köpa från USAs store på något sätt? De har en drive med 1$ första månaden så jag kan testa gold. Givetvis finns inte samma rabatter på den svenska varianten. Går inte koppla kreditkort då de frågar efter delstat. Hur går jag till väga för att annars flytta mitt konto till USA om det är möjligt?

Regga ditt kort på Paypal med en us-adress. Valfri adress i Oregon är lämpligt eftersom de inte har moms på spel i Oregon.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte ett Xbox One häromdagen när Elgiganten hade en bra deal. I paketet ingick flera koder, bl.a. en månad gratis EA Access. Har försökt registrera koden flera gånger både igår och idag, men får varje gång upp ett meddelande om att något gick fel. Det följde även med koder för Fifa 16 samt Ori and the blind forrest, och dessa koder fungerade felfritt att registrera.

Någon som har lyckats använda EA Access-koden?

Permalänk
Inaktiv

Lika bra att nämna det här med, bra priser på Halo 5 och Forza Motorsport 6 på Mediamarkt blandannat:
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_forza-motorsport-6-racin...
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_halo-5-guardians-first-p...

349kr styck är rätt fint, Halo 5 går ju på 500kr+ annars exempelvis.

Skrivet av kallekotte:

Jag köpte ett Xbox One häromdagen när Elgiganten hade en bra deal. I paketet ingick flera koder, bl.a. en månad gratis EA Access. Har försökt registrera koden flera gånger både igår och idag, men får varje gång upp ett meddelande om att något gick fel. Det följde även med koder för Fifa 16 samt Ori and the blind forrest, och dessa koder fungerade felfritt att registrera.

Någon som har lyckats använda EA Access-koden?

En snabb tanke, står det något speciellt på lappen vart EA Access-koden ska aktiveras? Om det är i EA Access-appen exempelvis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

En snabb tanke, står det något speciellt på lappen vart EA Access-koden ska aktiveras? Om det är i EA Access-appen exempelvis.

Nej, det står bara:
On Xbox One, go to Xbox Store > Games > Use a code.

Har provat detta, har även provat via EA Access-appen samt via hemsidan.

Såhär ser det ut. Första bilden är från när jag skrivit in koden. Sedan ska man trycka på Confirm, då får jag felmeddelandet som syns på andra bilden.
http://imgur.com/a/h6c5S

Permalänk
Medlem

Hej!

Fyndade en bunt spel igår, Halo 5, 299, Forza 6 299, Rare replay 99, Gears of War Ultimate Edition 222 och Destiny The taken king legendary edition 222. Vet inte om det vart billigast i natt eftersom prisjakt vart nere men vart rätt nöjd ändå måste jag säga. Enda jag saknar nu är själva konsolen. Frågan till er här är om man ska slå till på den bundle som finns med fifa 16 för 2 499 eller om man ska ha is i magen och vänta tills mellandagsrean och se om man kan få det billigare? Undrar till sist också om ngn här hittat ngn rabatt på extra handkontroll med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej!

Fyndade en bunt spel igår, Halo 5, 299, Forza 6 299, Rare replay 99, Gears of War Ultimate Edition 222 och Destiny The taken king legendary edition 222. Vet inte om det vart billigast i natt eftersom prisjakt vart nere men vart rätt nöjd ändå måste jag säga. Enda jag saknar nu är själva konsolen. Frågan till er här är om man ska slå till på den bundle som finns med fifa 16 för 2 499 eller om man ska ha is i magen och vänta tills mellandagsrean och se om man kan få det billigare? Undrar till sist också om ngn här hittat ngn rabatt på extra handkontroll med?

Det här är nog det billigaste du kommer hitta, svårt att tro att det kommer bli billigare under mellandagsrean.

https://www.netonnet.se/art/justnu/blackfriday/microsoft-xbox...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej!

Kunde inte låta bli Forza 6. för 299:-!!

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Står emellan one 500gb med fifa för 2290kr, eller 1tb med Tomb raider för 2999.

Båda är riktigt billigt. Får man nya dosan med båda? Vad jag har läst så får man nya dosan samt matt färg på 1tb-versionen.

Men Nya dosan borde ju följa med till 500gb-versionen också?

Edit: Blev 1tb-versionen.

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Bra pris, finns inga erbjudanden på Fallout 4?

Visa signatur