En dumskalles virrfärd i Fallout 4. (Jag självklart)

Permalänk
Medlem

En dumskalles virrfärd i Fallout 4. (Jag självklart)

Lirade Fallout 2 på stenåldern och älskade det. Hoppat över Fallout efter det men hittade Fallout 3 i bokhyllan, inplastad än, för ett par veckor sedan i samma veva som jag köpte allt med Fallout att göra på Steam"rea".

Hade bestämt mig för att lira fyran i ett försök att bryta mig ur WoWträsket jag klampar runt i.

Märker att mina inlärningsproblem sitter sen skolan, självdiagnos.

Skapade karaktär och tog mig genom "introt". Fördelade poäng på stats så allt blev 4-4-4-4-4*****

Samlat på mig allt jag kommit över som en ekorre, medveten om att det finns en viktgräns att hålla sig till men kan inte låta bli. Slutade med att jag "slowmoshufflade" runt i ett hus för jag var överlastad. Insåg att jag måste dumpa saker men vet inte vad som är värt att ha kvar och ej med tanke på craftande längre fram.

Insåg även mina problem att fatta vilken gear som är bäst att ha på sig bland allt skit jag samlat på mig.

Fick tag på rustningen och vapnet från helikoptern i början och när jag såsmåningom tog mig tillbaks till "byn" så vet jag inte ens hur jag reparerar rustningen.

Inser att jag är för dum för spel numer. Skyller allt på WoW.

Nädå. Lite mer seriöst nu. Gillar Fallout 4 men vet inte om min arma hjärna kommer kirra att lira det då jag, genuint, inte fattar ett smack av vad jag gör.

Skulle vilja skrika på hjälp med vad jag bör spara på för "framtiden" gällande craftande och byggande, även hur jag och var jag hittar/kan reparera saker men kanske ska skona er från det för er uppenbara. Haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Du kan ju t.ex. läsa guider, det borde finnas på Steam.

Uppdatering: japp, finns en del här:

https://steamcommunity.com/app/377160/guides/

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Du kan ju t.ex. läsa guider, det borde finnas på Steam.

Uppdatering: japp, finns en del här:

https://steamcommunity.com/app/377160/guides/

Tackar. Jodå, anar att det finns guider men som sagt. Har någon störning, läser och dagdrömmer mig bort till annat jämnt men ska slå mig själv varje gång jag "zonar" iväg under läsning av din länk.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spelet själv, kört en 2-3 timmar.

Tycker det verkar halvvägs självförklarande, stressa inte upp dig över skit utan bara gå runt, prata med folk, gör quests, jaga grejer, utforska och testa dig fram.

Ha skoj liksom.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

håller med föregående talare. Tänk inte så mycket på vad som är "bäst". Kör på bara, plocka upp prylar du tror är vettigt. Ha kul! Så småningom om lär du dig.

Jag har en tendens att göra samma sak. Fokuserar så mycket på att göra det "bästa valet" hela tiden så att det inte blir kul. Btw med att du känner att du inte har en aning om vad du gör, jag har typ 30h, hittar fortfarande funktioner jag inte visste om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz ivy bridge | MSI Z77A-G43 ATX | Asus Strix gtx 980 | Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Seagate Desktop HDD 7200rpm 64MB | Samsung SSD 830-Series 128GB | Antec TruePower New Series 650W 80+ Bronze | Fractal Design Define R3
asus vg248qe | SteelSeries Sensei RAW | Razer blackwidow ultimate stealth | Logitech g930

Permalänk
Medlem

Mitt ABSOLUT BÄSTA tips för Fallout 4 är detta:

Bind <ENTER> till bakåtknappen på musen eller annan lämplig tumknapp....

Alla andra tips hamnar på andraplats jämfört med detta!

EDIT: någon nitisk person på internätet har visst testat ordentligt och konstaterat att om man bara dumpar in all skrot i sin workshop så kommer man få alla grejor som man ska ha om man scrappar något automatiskt för att tillverka något.

Tidigare var den allmänna uppfattningen att om man automatiskt scrappade tex en klocka för att få det radioaktiva materialet så förlorade man övriga beståndsdelar. Detta har alltså testats och man har kommit fram till att man faktiskt får alla grejor men dom dyker inte upp direkt utan det är någon sorts fördröjning innan allting dyker upp i din workshop.

Så hursomhelst så behöver man tydligen inte scrappa grejor manuellt i byggläget utan kan bara dumpa all skrot i workshopen. Så binda enter till en musknapp behövs inte

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Var själv som en ekorre i början. Var samma sak i Skyrim. Tillslut droppade jag saker jag ansåg onödiga så jag hamnade på högsta vikten jag kunde bära. Sen lite längre fram craftade jag en kista i det "vackra" huset jag skapade. Och nu rullar allt på finfint.
Aldrig kört något Fallout innan så detta var helt nytt för mig :]]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tackar. Jodå, anar att det finns guider men som sagt. Har någon störning, läser och dagdrömmer mig bort till annat jämnt men ska slå mig själv varje gång jag "zonar" iväg under läsning av din länk.

Hehe. Det låter nästan lite ADHD-aktigt, jag har närstående med den diagnosen som har samma problem.

Hittade du nåt matnyttigt?

Skrivet av [TBOC]Razor:

Bind <ENTER> till bakåtknappen på musen eller annan lämplig tumknapp....

Min sambo upptäckte att man kan använda E istället för ENTER (utan att binda om alltså), vilket gjorde scrappande till en mycket enklare operation (R + E är ju aaaaningen närmare varandra än R + ENTER).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Min sambo upptäckte att man kan använda E istället för ENTER (utan att binda om alltså), vilket gjorde scrappande till en mycket enklare operation (R + E är ju aaaaningen närmare varandra än R + ENTER).

Helt otroligt att jag inte lagt märke till detta själv. Jag har spelat igenom hela spelet och svurit varje gång jag scrappat då jag måste flytta handen.

Man lär sig något nytt varje dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katakana:

Helt otroligt att jag inte lagt märke till detta själv. Jag har spelat igenom hela spelet och svurit varje gång jag scrappat då jag måste flytta handen.

Man lär sig något nytt varje dag.

Hehe. Hade varit bra om Bethesda skrev ut "E or ENTER" eller något liknande på skärmen, men det är ju inte det enda irritationsmomentet i Fallout 4-gränssnittet. Ett annat är att de växlar mellan ESC och TAB för exit.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv

Har aldrig varit en ekorre och hamstrat i ett Fallout spel jag spelat.
Oftast brukar jag ta det nödvändigaste/viktigaste jag kan hitta och lämna allt annat skräp bakom mig.

Vill aldrig försätta mig i en situation där jag inte kan fly fältet om något krisar bara för att jag har för mycket skräp på mig.

Permalänk
Inaktiv

Nu kommer jag att få lite skit för det här, men jag testade Fallout 4 en stund igår och efter öppningsscenerna med Vault som sätter handlingen (Ni som har spelat, vet ju så klart) så tyckte jag att spelet var rent ut sagt skit.

Det var inget fel med spelets kontroller, grafik etc men jag tyckte det kändes helt urvattnat och blekt. Kan vara för att jag aldrig spelat dom tidigare FO spelen, men efter 2-3 timmar med FO4 så kommer jag sannolikt aldrig att pröva dom heller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Nu kommer jag att få lite skit för det här, men jag testade Fallout 4 en stund igår och efter öppningsscenerna med Vault som sätter handlingen (Ni som har spelat, vet ju så klart) så tyckte jag att spelet var rent ut sagt skit.

Det var inget fel med spelets kontroller, grafik etc men jag tyckte det kändes helt urvattnat och blekt. Kan vara för att jag aldrig spelat dom tidigare FO spelen, men efter 2-3 timmar med FO4 så kommer jag sannolikt aldrig att pröva dom heller.

Då tycker jag synd om dig, de andra Fallout spelen är klart mycket bättre än 4:an och du går miste om många timmars underhållning.

Fallout 2 med Killap's Restoration Project är det bästa i Falloutväg du kan komma över, det och kanske New Vegas.

Permalänk
Medlem

@beginner

Kan relatera till typ allt du säger, till och med det om de tidiga Fallout spelen (vet inte hur många dagar playtime jag hade på ettan och tvåan, orimligt många).

Det finns ett "fusk" som gör spelet mycket roligare. Om man trycker på Ö och får fram konsollen kan man skriva:

player.modav carryweight 500

Varje gång man gör det får man ytterligare 500 ökad max carryweight, jag tror jag är uppe i typ 10K nu eller nåt. Jag hamstrar, allt sparas. Det som är bra med det är att jag slipper hålla på och välja vad som ska sparas och inte och det dåliga med det är att det är sjukt mycket att vada igenom när jag ska hitta saker.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Har aldrig varit en ekorre och hamstrat i ett Fallout spel jag spelat.
Oftast brukar jag ta det nödvändigaste/viktigaste jag kan hitta och lämna allt annat skräp bakom mig.

Vill aldrig försätta mig i en situation där jag inte kan fly fältet om något krisar bara för att jag har för mycket skräp på mig.

Inte jag heller... fram till Fallout 4, nu när 95% av allt skräp man hittar kan användas som byggmaterial. Jag plockar på mig ALLT som är junk-klassat (eller kan demonteras), tills jag kommer upp precis till gränsen för hur mycket jag kan bära. Sen gör jag samma sak med min kompanjon, och när även denne är full bär det tillbaka till någon workshop för dumpning.

Fly fältet kan man ju alltid, det är ju bara att låta bli att överskrida maxgränsen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hedersmedlem

Vill man inte fuska kan man ju även trada över saker till sin companion.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@backfeed:
Jag är precis likadan, kan inte lämna något liggandes.
Kör inget fusk men kör vidare det uppdrag jag är på oavsett hur överlastad jag blir och sedan lägger jag övervikten i en container nära quick travel location och gör ett par vändor fram och tillbaka tills jag har fått över allt till vendor/work bench.
Tror jag har burit 1120/290 som mest..

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hehe. Det låter nästan lite ADHD-aktigt, jag har närstående med den diagnosen som har samma problem.

Hittade du nåt matnyttigt?

Min sambo upptäckte att man kan använda E istället för ENTER (utan att binda om alltså), vilket gjorde scrappande till en mycket enklare operation (R + E är ju aaaaningen närmare varandra än R + ENTER).

Har sett att man kan använda e i "tips videor" på tuben med men det är ju slöare än r+musknapp iaf.

Men som jag la in som edit i mitt inlägg så behöver man INTE scrappa manuellt längre. Anledningen till att jag scrappade grejor manuellt var ju att vissa material gick förlorade när dom scrappades i din workshop men folk har testat det utförligt och man får allting tillbaka när grejor scrappas via workshop. Det tar bara en semesterresa till uranus innan grejorna dyker upp i din workshop..

Ska se om jag kan hitta videon där han tipsar om det och fler grejor..

EDIT: Här är videon, den är 34 minuter lång och delen om junk är 19 minuter in i videon men jag rekommenderar att ni kollar HELA videon för där säger han en del grejor som inte ens jag visste om innan

https://www.youtube.com/watch?v=CiTh7mGG51o

Videolänk
Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Hehe. Det låter nästan lite ADHD-aktigt, jag har närstående med den diagnosen som har samma problem.

Hittade du nåt matnyttigt?

Inte hunnit läsa eller spela men länken är sparad.

Tack för alla svar för övrigt och tubklippet i posten ovan ska jag kolla på.

Jo. Är ekorre irl med men med viss måtta till skillnad från spel. Tog extremt hårt att, som jag skrev i första posten, upptäcka att jag hade glömt bort vikt i inventoryt och få lov att dumpa saker på plats.

Inser att jag kommer få problem även längre fram när jag ska börja testa craftande mm. (Lirat wow sen det släpptes och än idag får en kompis berätta saker för mig som jag fått berättat oändliga gånger. Är disträ så det sjunger om det)

Tror jag ska börja på ny karaktär sen efter att ha testat runt med den jag har. Å andra sidan kanske jag inte behöver det. Får se, vill till att få tid att sätta mig vid liret först. haha.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

@Beginner: I första byn man kommer till (Där man bodde innan) går du bara till fösta bästa workbench. Tryck på T eller nåt för "drop all junk". Boom! Sakerna scrappas automatisk allt eftersom du behöver material. Fritt fram att samla som en ekorre igen, och det är till och med till nytta
Jag byggde dessutom en byrå bredvid vapenbänken där jag lägger alla vapen och armor jag inte vill kuta runt med men samtidigt inte vill scrappa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@Beginner: I första byn man kommer till (Där man bodde innan) går du bara till fösta bästa workbench. Tryck på T eller nåt för "drop all junk". Boom! Sakerna scrappas automatisk allt eftersom du behöver material. Fritt fram att samla som en ekorre igen, och det är till och med till nytta
Jag byggde dessutom en byrå bredvid vapenbänken där jag lägger alla vapen och armor jag inte vill kuta runt med men samtidigt inte vill scrappa.

Ohh. Kanontips! Tack! Ska försöka få tid att lira i helgen.

Var/hur reparerar man? :/ (Säkert idiotfråga men hittade ingenting om det. Mest troligt att jag sprang förbi rätt ställe och glodde åt andra hållet! Brukar vara min melodi.)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Var/hur reparerar man? :/ (Säkert idiotfråga men hittade ingenting om det. Mest troligt att jag sprang förbi rätt ställe och glodde åt andra hållet! Brukar vara min melodi.)

Antar att du undrar var man reparerar sin "power armor" för inget annat behöver lagas.

Svaret är vid en power armor station. När du startar spelet hänger rustningen där i en ställning i bakgrunden i menyn. Leta efter en sån, ställ din power armor nära och gå fram till den och tryck på E, står "Craft". I den menyn finns möjligheten att laga rustningen. Finns bland annat en i Sanctuary (området där man börjar) precis bredvid alla andra bänkar osv man kan fixa saker med. Finns även en ställning i macken, sydöst om Sanctuary.

Tips: Välj ett ställe att ha som" bas" där du lämnar allt skräp. För alla arbetsbänkar i området får tillgång till skräpet man lägger i workshoppen nämligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Insåg att jag måste dumpa saker men vet inte vad som är värt att ha kvar och ej med tanke på craftande längre fram.

Insåg även mina problem att fatta vilken gear som är bäst att ha på sig bland allt skit jag samlat på mig.

Skulle vilja skrika på hjälp med vad jag bör spara på för "framtiden" gällande craftande och byggande, även hur jag och var jag hittar/kan reparera saker men kanske ska skona er från det för er uppenbara. Haha.

http://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/225164-fallout...

Helt ärligt, den boken har allt.
All info om vad som går att crafta, all info om Quests, all info om var man kan hitta saker, vilka delar man behöver mm. Den är en enorm spoiler dock, så läs bara det du vill/behöver, så du inte förstör det

Medföljer en E-book kod till den också där man kan söka mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ohh. Kanontips! Tack! Ska försöka få tid att lira i helgen.

Var/hur reparerar man? :/ (Säkert idiotfråga men hittade ingenting om det. Mest troligt att jag sprang förbi rätt ställe och glodde åt andra hållet! Brukar vara min melodi.)

Ditt vanliga gear/vapen behöver inte repareras. Det är bara powerarmor delarna som kan behövas repareras när dom tagit för mycket skada.

För att reparera powerarmor, ställ den vid en sån där gul "repair station" (Ser ut som en slags ställning med två "armar" som sticker ut).

Du behöver bara ställa dig vid den, hålla in E för att klättra ur powerarmorn och sen siktar du på ställningen så kommer alternativen upp. I början är det nog bara materialet steel man behöver för att reparera. Det får man av nästan vad som helst i metal.

Ett tips i början: för att få en jäkla massa steel och wood "gratis", är att gå till den röda craftingstationen, trycka E för att komma in i "crafting mode" och sen gå runt i byn och "scrapa" typ allt som finns. Bilar, lyktstolpar, hus, träd, buskar, dvs allt möjligt skit, så kommer en massa steel, wood och rubber automatiskt in i stadens inventory som du sen kan använda.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Hedersmedlem

På tal om Power Armor. Hur mycket kan man använda den? Jag är lvl 14 och har väl i princip parkerat den sedan jag fick den eftersom jag inte vill använda upp energiförsörjningen på skräp. Några tips?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

På tal om Power Armor. Hur mycket kan man använda den? Jag är lvl 14 och har väl i princip parkerat den sedan jag fick den eftersom jag inte vill använda upp energiförsörjningen på skräp. Några tips?

Det var bara precis i början som jag hade lite skralt med Cores. Nu vid lvl51 sitter jag på över 70, och har använt PA nästan hela spelet.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Nu kommer jag att få lite skit för det här, men jag testade Fallout 4 en stund igår och efter öppningsscenerna med Vault som sätter handlingen (Ni som har spelat, vet ju så klart) så tyckte jag att spelet var rent ut sagt skit.

Det var inget fel med spelets kontroller, grafik etc men jag tyckte det kändes helt urvattnat och blekt. Kan vara för att jag aldrig spelat dom tidigare FO spelen, men efter 2-3 timmar med FO4 så kommer jag sannolikt aldrig att pröva dom heller.

Var precis likadant för mig. Att man dessutom fick sitta och pilla med ini-filer för att få bort vsync och musacceleration samt läsa guider om grafikinställningar för att få det spelbart på min rigg gjorde det inte bättre. Det ser skit ut, är ooptimerat, buggigt, utdaterat och allmänt jävligt. Förstod inte varför hypen var så stor (enbart spelat några timmar Fallout 3 tidigare). Men några dagar senare gav jag det en ny chans när jag var uttråkad. Satt klistrad i 8 timmar och har nu spelat närmare 20 timmar tror jag. Det tog ett tag att komma in i och innan jag kunde lägga de negativa tekniska aspekterna åt sidan. När jag väl kom in i det började jag förstå vad folk ser i Fallout, men jag fick ge det tid. Det blandas ganska mycket högt och lågt i "upplevelsefaktor".

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

På tal om Power Armor. Hur mycket kan man använda den? Jag är lvl 14 och har väl i princip parkerat den sedan jag fick den eftersom jag inte vill använda upp energiförsörjningen på skräp. Några tips?

Säger som @kokkojambo, så mycket du vill...

Du kan köpa Fusion Cores, både i Boston och på andra ställen, och du hittar dem i många fabriker, militär förläggningar och sjukhus mm. Finns dessutom många ställen där du kan hitta fler power armor, och bättre versioner.

Själv har jag använt den, typ nonstop sedan lvl 10, men då är jag extrem hoarder så jag har också typ 100+ cores, tonvis av lastbils laster med junk och 25k+ caps

Det tips jag kan ge dig är, samla aluminium, circuits, nuclear materials och lim (eller tillverka ditt eget lim), för du kommer behöva dem när du ska uppgradera, och senare laga dem. Men med tanke på hur mycket man kan få genom att scrappa vapen, köpa saker från vendors när man säljer loot osv, så är det inga problem. Att satsa iaf nån poäng i charisma/big sale perk är att föredra, då det påverkar priserna rätt mycket. Skaffa tex en kostym/kläder/hatt/glasögon som ger +CHR, och använd dem när du säljer/köper.