Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Vansinnigt snabb leverans efter black friday, redan nu ligger paketet på posten. Mycket trevligt!

Skojar du? jag beställde i fredags och mitt paket har inte ens lämnat Komplett.. riktigt besviken på den långa ledtiden särskilt när det står "i lager"

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Skojar du? jag beställde i fredags och mitt paket har inte ens lämnat Komplett.. riktigt besviken på den långa ledtiden särskilt när det står "i lager"

Samma här, trots att det packades och ändrade status till "Skickad" i tisdagskväll, så är statusen på kollinumret fortfarande bara "Elektronisk förhandsinformation mottagen". Börjar tappa hoppet på att få grejerna innan helgen...

Permalänk
Medlem

Värdelösa leveranstider...

Beställde delar till en dator från 4 olika butiker under Black friday och helgen. Paketen från Dustin, Inet och Alina dök upp under måndagen och tisdagen. Minnena från Komplett kom inte idag heller trots att de fanns i lager och har stått som "skickat" i ordern sen i söndags. Dessutom var beställningen från Komplett den enda som jag behövde betala för frakten på.

Dyker de inte upp imorgon åker jag och köper minnena på nån butik i stan istället och skickar tillbaka paketet från komplett när (om) det dyker upp. Tänker inte sitta hela helgen med en dator utan minnen pga den otroligt långsamma leveransen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CBjorck:

Beställde delar till en dator från 4 olika butiker under Black friday och helgen. Paketen från Dustin, Inet och Alina dök upp under måndagen och tisdagen. Minnena från Komplett kom inte idag heller trots att de fanns i lager och har stått som "skickat" i ordern sen i söndags. Dessutom var beställningen från Komplett den enda som jag behövde betala för frakten på.

Dyker de inte upp imorgon åker jag och köper minnena på nån butik i stan istället och skickar tillbaka paketet från komplett när (om) det dyker upp. Tänker inte sitta hela helgen med en dator utan minnen pga den otroligt långsamma leveransen...

Skyll Postnord. Inte Komplett. Jag väntar fortfarande på min TV jag beställde i fredags.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Skyll Postnord. Inte Komplett. Jag väntar fortfarande på min TV jag beställde i fredags.

Men min paket då? Det står bara "bekräftad" sen i fredags men jag antar att det också är postnords fel... Min väns paket med för den delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ändå dåligt att Komplett erbjuder mycket sämre leveransalternativ än konkurrenterna. De andra skickade paket som jag kunde spåra utan att behöva betala något extra. Hos komplett behövde jag betala 39:- för att få det skickat som brev som inte kan spåras. Visst hade jag handlat för över 500 hade det varit gratis men fortfarande skickats som brev...Alternativt betala 59:- och få det som paket istället.

Och därför är det väldigt liten chans att jag väljer komplett nästa gång om de inte har någon sjukt bra deal och jag känner att jag kan vänta

Permalänk
Medlem

Fick saker jag beställt i helgen igår. Den hjälpsamma "Spåra ditt paket"-länken i leveransbekräftelsemailet säger ännu "2 av 2 kolli - Ingen sending er mottatt foreløpig, kun EDI informasjon" men man har kunnat följa numren på svenska sidan. "Avsender

3241 SANDEFJORD
" säger norska sidan.

Alle gut slick rar mangles rar rolig. Kanske har tagits upp förr..troligtvis.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Produkten jag hämtade ut idag tog upp ungefär 15% av kartongen, resten var luftplast.
Det tråkiga var att det inte ens var plast på bägge sidor, produkten var lagt med i botten med plast ovanpå.
Hade det varit plast runtom hade man kunnat yrka på att plasten ska skydda eventuella revor på paketet, men icke.

Jag undrar bara, varför packar ni inte i mindre kartonger? Det känns inte direkt miljövänligt att fylla lastbilar med luft...
Tyvärr ser väl fraktavtalet ut som sådant att det är en kombination av vikt och volym som utgör olika fraktklasser, och det är billigare att fylla med luft än att bara skära till kartongen?

Permalänk
Medlem

Fick mitt paket igår också, kanske är för att Komplett är baserat i Norge som det tagit längre tid för Postnord att skicka grejer än från vissa andra affärer?

Jag fick också mina grejer i ett paket med plast som höll fast dem mot ena sidan. Det kändes som om det var bra och stöttåligt så och hellre det än ett mindre paket som inte hade haft plats för packning runt.

Det kan ju vara en del hopp mellan storlekarna som företagen har avtal med fraktbolagen för. Det är inte bara att skaffa en viss storlek man vill ha utan jag gissar på att det finns ett par standardstorlekar att välja på när det gäller företagspaket.

Stoppade just in mina fyndade minnen, så nu har jag 16GB i spel-PCn, plus en 4TB HDD som jag ska välja vilken burk den ska sitta i

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Olegh:

Hej!

I fredags under rean så sålde ni den här skärmen för ett mycket bra pris, ~5200 kr.

1. På morgonen (runt 7) kunde man se detta på produktsidan:http://i.imgur.com/gfuMzC6.png
2. Jag som är jättedålig på att fatta beslut stressades således inte på särskilt mycket, eftersom det kändes osannolikt att den skulle sälja slut
3. Jag kollar några gånger under dagen och fortfarande: http://i.imgur.com/gfuMzC6.png

4. Lite senare på kvällen, runt 9, så har jag äntligen bestämt mig. "Jag har pengarna. Det är ingen skam i att spendera lite. Att bara spara blir man inte glad av, etc". Så nu ska jag klicka hem den alltså.

......

5. Borta! Den går inte längre att hitta när man söker på sidan. Via prisjakt kan man fortfarande komma till produktsidan men köp-knappen är borta.

6. Första tanken var väl nåt i stil med "Hah, där fick jag för att jag inte kan bestämma mig". Men bara sekunden senare så börjar man fundera på vad det var som hände egentligen. Att rean var tidsbegränsad var ju tydligt och så stod det säkert någon rad med tillägget ... eller så långt lagret räcker. Var det fel på lagersaldot kanske? 50+ enheter är ganska mycket för en sån stor fläskig skärm.. Den kanske tog slut helt enkelt.

7. Som av ett infall så sökte jag efter skärmen på komplett.se, för kanske 15 minuter sedan.

Hör och häpna, den är tillbaka igen! Tillbaka till ordinarie-pris såklart. ~6800 kr. Men vet ni vad det bästa är? Vad står det under köp-knappen? Jo, det här: http://i.imgur.com/gfuMzC6.png

Skrivet av Jonas79:

Väntade för länge nu på AC-87U på Blackfriday men reagerar på detta.

Varan fanns att trycka på köp 100+ anländer den 10 december men var dum och fråga Komplett på eran facebook sida om dom skickar ut fakturan först då varan lämnar lagret så man inte betalar innan den ens anlänt.

3 min senare var Varan bortplockad och fråga via eran chatt om detta berodde på frågan min via Facebook och ni bortförklarade er att det så klart ej berodde på min fråga.

hahaha, dumt och ställa frågor istället för att bara beställa märkte jag iallfall.

Hade så klart fått en order på denna router för Black Friday priset om jag ej uppmärksammat er om detta och hoppas att jag kan få en ny chans till Cyber Monday.

För har säkert sparat in massa orders som annars ramlat in om jag ej uppmärksammat er om detta men räknade inte med att förlora ordern pga detta.

Skrivet av MacAllan:

Jag reagerade på samma gällande MSI 970 Tiger, x-antal (kommer ej ihåg antalet) i lager för att 10-15 min senare vara borta.
Men här var det ännu värre eftersom kortet dök upp igen under fredagen till normalt pris men med samma lagersaldo.
Att man kanske har visst antal av en vara till en sådan här dag förstår jag, men då borde lagersaldot motsvara det antalet, annars borde inte erbjudandet försvunnit förrän vid midnatt.

Skrivet av Olegh:

Eller att man skriver "Black Friday-erbjudanden HELA fredagen eller så långt lagret räcker eller tills vi bara plockar bort produkten!"

Enklast för komplett vore ju om man inte visar lagersaldot, då kan de sälja precis det antalet som de vill av särskilda produkter och köra med mer potenta lockpriser.

Trycket på Black Friday var högre än förväntat och en del av våra erbjudanden sålde dessvärre slut. Tyvärr var vi inte så tydliga med att det var begränsat antal till Black Friday-pris och vi ber om ursäkt för det. Vi tar åt oss av feedbacken och tar med oss detta till kommande år så vi kan bli tydligare.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av svalle:

Kommer ni delta i Cyber Monday?

Beklagar sent svar. Vi hade ingen Cyber Monday-rea på Komplett.se - Håll utkik så får vi hålla tummarna för detta till kommande år.

Visa signatur

Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej

Jag undrar om er support tänker titta i sin inkorg snart?

Jag har inte fått något svar än i ett supportärende (Ärendenummer 83477) jag startade för nästan en vecka sen.

Ärendet gäller en 40" 4K bildskärm jag köpte av er på Black Friday som fortfarnde inte levererats.

Söker man på Postnord.no så ser man att paketet med skärmen irrat runt lite i Norge ett par dagar för att sedan utan att nån anledning angivits flaggats för att returneras till er. Där slutar också alla spår av min skärm och PostNords support hänvisar mig till er.

Full information finns i de mail jag har skickt till supporten (alla med äredenummret i rubriken)

Utan att överdriva kan man säga att jag är lite orolig över att ingen tycks vilja ge mig några svar på var min bildskärm jag betalat en ansenlig summa pengar för tagit vägen.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Aja82:

Jepp samma här. Väntar också på att min order skall ändras från "bekräftad".

Skrivet av MystiX:

Beställde kl 01 i fredags och det verkar som att posten hämtar dom i morgon, står fortfarande bara att elektronisk info mottagen.

Gissningsvis tror jag att eftersom deras lager plockas enbart av robotar(?) så finns det ett tak för hur många beställningar som kan plockas varje dag. Om webhallen slog försäljningsrekord i fredags lär Komplett ha sålt en herrans massa också. Eller så har det bara snålats in på övertid i helgen.

Skrivet av Leffe2000:

Beställde ett headset på Black Friday och det står att den skickades i måndags(30/11) men kollar man på kolli nr så står det bara"Elektronisk förhandsinformation mottagen". Riktigt dåligt att man ska behöva vänta över 1vecka på att man ska få det man har beställt för jag tvivlar på att den hinner komma innan helgen.

Skrivet av sQuille:

Dag 3, fortfarande "Bekräftad" under status, dvs orden inte ens lämnat lagret... Beställde mina produkter kl 13:29 och jag antar att ni har någon form utav kö-system för när produkterna skickas ut. Tycker isåfall synd om de som gjorde sina sista minuten-beställningar innan 12-slaget mot lördag.

Skrivet av Zargoz:

@sQuille: Jag beställde kl 02:00 ungefär och det står fortfarande bekräftad. Tycker det är riktigt dåligt av Komplett. Sakerna som jag beställde på fredag eftermiddag hos CDON kom i måndags.

Skrivet av Punchboll:

Jag beställde i Fredags och det står plockad på ordern.Detta är under all kritik att inte ordern skickats än.
Vad håller ni på med?

Skrivet av Pliind:

Skrivet av Nirland:

Samma här, trots att det packades och ändrade status till "Skickad" i tisdagskväll, så är statusen på kollinumret fortfarande bara "Elektronisk förhandsinformation mottagen". Börjar tappa hoppet på att få grejerna innan helgen...

Skrivet av CBjorck:

Trycket på Black Friday var högre än förväntat och vi beklagar att vi haft längre leveranstider än normalt veckan efter Black Friday. Alla ordar där produkterna har funnits på lager har vi skickat iväg och om någon av er mot förmodan inte mottagit er order är ni välkomna att återkomma i ett PM här på SweClockers så ska vi undersöka vad som hänt och kompensera för detta.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av ScaniaTuktarN:

Ang. er ''Välj rätt grafikkort''-guide, VÄLJ RÄTT? Jo tjena! Enligt eran logik så behövs det ett R9 390X/GTX 980 för att punga ut 60 FPS (1080p) i BF4 på High/Ultra? Jag kan säga er att ett R9 380 räcker gott o väl till det, alternativt ett GTX 960. Sitter själv med ett R9 280 och jag ligger på 60 i High/Ultra (1080p)!

Vad gör guiden för något gott? Lura kunder på pengar så ni kan tjäna lite extra? Vidrigt av er säger jag bara. Har kontaktat er ett antal gånger ang. detta men ni fortsätter ändå med ett lurendrejeri, jag vill nu uppmärksamma er andra om dehär skämtet.. Det här är på gränsen att ni förlorar mig som kund.

Vi tackar för din feedback. När vi tar fram grafikkort till vår guide så väljer vi ut grafikkort som garanterat klarar spelen med bra flyt i de inställningar som vi skriver. Ibland kan det vara så att vi tar i lite grann för att vi ska vara säkra på att leverera en produkt som inte ligger precis på gränsen.

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av jonaz_81a:

Hej

Jag undrar om er support tänker titta i sin inkorg snart?

Jag har inte fått något svar än i ett supportärende (Ärendenummer 83477) jag startade för nästan en vecka sen.

Ärendet gäller en 40" 4K bildskärm jag köpte av er på Black Friday som fortfarnde inte levererats.

Söker man på Postnord.no så ser man att paketet med skärmen irrat runt lite i Norge ett par dagar för att sedan utan att nån anledning angivits flaggats för att returneras till er. Där slutar också alla spår av min skärm och PostNords support hänvisar mig till er.

Full information finns i de mail jag har skickt till supporten (alla med äredenummret i rubriken)

Utan att överdriva kan man säga att jag är lite orolig över att ingen tycks vilja ge mig några svar på var min bildskärm jag betalat en ansenlig summa pengar för tagit vägen.

Beklagar att vi inte besvarat ditt ärende än. Det låter dessvärre som att ditt paket har blivit felsorterat i Posten och vi besvarar ditt mail så fort som möjligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte fått mitt paket och undrar hur jag kan kompenseras ordernr 26931039 betald och färdig för lev 27 nov.

Permalänk
Medlem

Hoppas också på få svar på Ärendenummer: 90982, men har inte väntat så länge bara 24 timmar så hoppas på svar snart.

Permalänk
Medlem

Har egentligen ingen fråga eller så, vill bara återigen tacka er för superb service. Tyvärr Gick ena fläkten på grafikkortet sönder, skickade in en retur och det tog er bara c.a 12 timmar att hitta fel och beställa ett ersättnings kort till mig efter att ni hade fått in mitt paket. Helt sjukt snabbt!

Har under processen även chattat (bästa ni har på sidan) med support några gånger och de har besvarat alla mina frågor de har varit hjälpsamma och supertrevliga!

Så stack för en superbra support Komplett!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Manne Saint:

Har inte fått mitt paket och undrar hur jag kan kompenseras ordernr 26931039 betald och färdig för lev 27 nov.

Vi har kikat närmare på din order och det visar sig att en av artiklarna du beställt inte finns på lager än (det står även information om detta i din orderhistorik på ditt kundkonto). Det är anledningen till att din order inte har skickats. Så fort vi får in alla produkter i din order, så kommer den att skickas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt problem borde nu vara löst om inte PostNord Norge lyckas trolla bort en till skärm.

När supporten väl kom ur startblocken så löstes allt snabbt och effektivt.

Permalänk
Medlem

Köpte varor från MÅNGA butiker på BF och bara säga komplett enda butiken med bra leverans och snabb kundtjänst. Det där robbot lagret lär ha jobbat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

Har ni mycket att göra just nu? Mailade in ett ärende angående en wakeup light som jag köpte under black friday i måndags, har ännu inte fått svar.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har ni mycket att göra just nu? Mailade in ett ärende angående en wakeup light som jag köpte under black friday i måndags, har ännu inte fått svar.

Även jag mailade den 7:e angående mitt nätagg jag köpte under BF, inte hört ett knyst. Riktigt dåligt måste jag säga.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av issue:

Skrivet av Guestah:

Även jag mailade den 7:e angående mitt nätagg jag köpte under BF, inte hört ett knyst. Riktigt dåligt måste jag säga.

Under den senaste tiden har det varit något högre tryck än vanligt vilket har bidragit till att svarstiden har blivit längre. Men det låter verkligen inte bra att ni inte fått svar på en vecka. Återkom gärna med casenummer i ett PM här på SweClockers så ska vi se till att ni får svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett paket skickat som hempaket men kolli nummret verkar ej funka på postnords hemsida ? 70702055446679772

Permalänk
Medlem

Aha nevermind så ni skickar nu alla paket från norge som ni gjorde i början alltså?

Permalänk
Medlem

Händer det något med mitt supportärende? Jag skickade mail den 5/12, pratade med någon på chatten den 9/12 då jag också kompletterade mailet med lite bilder.
Jag pratade med chatten återigen förra veckan och frågade hur det gick men har fortfarande inte fått något svar på mitt mail eller hur det skall lösas.
Borde inte ta så här lång tid att få svar.
Ärendenummer:86369

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av HazZarD:

Aha nevermind så ni skickar nu alla paket från norge som ni gjorde i början alltså?

Vi skickar alla våra paket från Norge och har gjort det sedan starten av Komplett.se, jag kan se att din beställning ska vara framme och utlämnad till dig. /Jonathan

Visa signatur

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Antman88:

Händer det något med mitt supportärende? Jag skickade mail den 5/12, pratade med någon på chatten den 9/12 då jag också kompletterade mailet med lite bilder.
Jag pratade med chatten återigen förra veckan och frågade hur det gick men har fortfarande inte fått något svar på mitt mail eller hur det skall lösas.
Borde inte ta så här lång tid att få svar.
Ärendenummer:86369

Vi beklagar att du inte fått svar på ditt ärende, vi undersöker vad som inträffat och besvarar dig så fort som möjligt. /Jonathan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi beklagar att du inte fått svar på ditt ärende, vi undersöker vad som inträffat och besvarar dig så fort som möjligt. /Jonathan

Tack för hjälpen!