Permalänk

Överhettad uppdaterad dator...?

Jag uppdaterade min dator i förrgår med en ny processor (i5-4690k) och ett nytt grafikkort (Zotac GTX 960 2GB) och jag fick även den där Firestorm grejset som jag antar följer med grafikkortet. Där ser man ju CPU-temperaturerna vilket är bra antar jag. Problemet jag har är dock att temperaturerna går upp till ungefär 65-70 när jag spelar.

Frågan är då om jag ska köpa chassifläkt eller CPU fläkt?

Tack i förväg!

Permalänk
Medlem

@TenTigers: Vilken processorkylare har du i nuläget? Jag gissar på att du har originalkylaren, vilket låter väldigt mycket och kyler inte så värst bra. Jag råder dig att köpa en Cooler Master Hyper 212 EVO, om den får plats i ditt chassi.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av johnbohn01:

@TenTigers: Vilken processorkylare har du i nuläget? Jag gissar på att du har originalkylaren, vilket låter väldigt mycket och kyler inte så värst bra. Jag råder dig att köpa en Cooler Master Hyper 212 EVO, om den får plats i ditt chassi.

Jag har originalkylaren ja, jag har fått det tipset också! Ska nog köpa den i så fall, är det svårt att montera ihop den? Eller ska jag låta någon annan göra det med tanke på att jag aldrig gjort det förr? Haha

Permalänk
Medlem

@TenTigers: Den kan vara lite svår att sätta ihop, själv tittade jag på några YouTube-videor innan jag skulle bygga. Men den kyler riktigt bra för bara 300 kronor!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | Intel 510 120GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14 | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av johnbohn01:

@TenTigers: Den kan vara lite svår att sätta ihop, själv tittade jag på några YouTube-videor innan jag skulle bygga. Men den kyler riktigt bra för bara 300 kronor!

Ah okay, men då låter jag någon jag känner fixa ihop det istället! Har hört det med, läste några recensioner och så vidare också! Tack för svaret!