Permalänk

Dator/datordelar + tillbehör

Säljer nu min dator och några tillbehör till den som jag har köpt och inte använder längre. Vissa saker har jag kartong till, andra är bara lösa. Vissa är använda andra inte. Vissa har garanti kvar andra inte. Datorn är ursprungligen från några år tillbaka (osäker exakt) men har uppdaterats med nya delar/garantiärende, vilket gör att vissa delar inte har någon garanti kvar.

Specifikationer på dator/delar:

Fractal Design R3
FSP 700W 80 Plus Gold
i5-4670k
ASUS Z87M-PLUS (m-atx)
8GB RAM (1600 mhz)
MSI GTX 770 (Twin Frozr)
Samsung 840 PRO 128GB
Crucial MX100 512GB
Bluray-läsare

Separat:
Samsung HD103J 1TB 7200 RPM
WD Green 3TB
WD Green 3TB

Tillbehör:
Logitech G35 (använda fåtal gånger)
Logitech G930 (trådlösa, använda men i bra skick)
Razer Kraken Pro (öppnade och testade)
Razer Kraken (öppnade och testade)

Razer Naga (använd i mycket gott skick)
Steelseries APEX (öppnat och testat)
Razer Deathstalker (öppnat och testat)

Befinner mig i Göteborgstrakten. Buda på eller skriv vad ni kan ge om något är av intresse.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Samsung HD103J 1TB 7200 RPM.

Bjuder 200:- inkl. frakt bjudet om den har OK status.

Permalänk
Medlem

Budar 1000:- för i5-4670k och ASUS Z87M-PLUS.

Kan hämta.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk

Pris på sid?

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem

Bluraybrännaren, märke och modell? Bränt många skivor med den eller?

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

Budgivning/dator

Angående budgivning så avslutas den när jag känner att det är ett rimligt pris.

Jag säljer helst datorn i ett stycke, men går det inte så kommer jag försöka sälja av delar av den.

Permalänk

@knoxz:

Mitt fel, det är tyvärr ingen Bluray-brännare, endast läsare, av märke Samsung och modell SH-B123L om det är intressant. Inte bränt någonting med den.

Permalänk
Medlem

Skrev PM, men kan lika gärna ställa frågan här också-- är intresserad av processorn och minnet.

Vilken typ av minne är det?

Har processorn någon förpackning, och kommer originalkylaren med?

Lämnar bud efter svar.

Permalänk

@Yonie:

Minnena är några vanliga från Korsar, exakt benämning är Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3

Har ingen förpackning till processorn och originalfläkt följer med då datorn används i sin helhet i dagsläget.

Kommer försöka sälja datorn hel i första hand.

Permalänk

Hej
Jag er interesserad i dine WD Green 3TB Harddiskar

edit: sender pm

Permalänk
Medlem

Razer Deathstalker 300kr + frakt. Finns kartong?

Permalänk
Skrivet av Darkreaver:

Pris på sid?

Vilken tänker du på? SSD? Den på 512gb?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av KirillK:

Razer Deathstalker 300kr + frakt. Finns kartong?

Japp, kartong finns och den är hel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av henrikj93:

Vilken tänker du på? SSD? Den på 512gb?

Skickades från m.sweclockers.com

skrev på telefonen, autocorrect.. yes, pris på båda var för sig

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikj93:

Japp, kartong finns och den är hel.

Skickades från m.sweclockers.com

När avslutas budgivningen? Mitt tangentbord fick sig en kopp te ikväll

Permalänk
Medlem

Logitech G35 250kr inkl frakt för bortskänkande till familj som har det svårt förtillfället med 2 CS spelande grabbar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur mycket hade du tänkt dig för datorn som helhet? Kan du tänka dig skicka den?

Permalänk

Tyvärr har jag fått bud om 400kr på dessa, återkommer ifall det skulle bli något krångel.

Skrivet av drexler:

Logitech G35 250kr inkl frakt för bortskänkande till familj som har det svårt förtillfället med 2 CS spelande grabbar

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan tänka mig att skicka den. Finns dock personer som är intresserade av den just nu som kan hämta den, vilket är intressant. Vet inte exakt om priset, så du får gärna bjuda det du kan tänka dig så tar jag det i åtanke.

Skrivet av TrickyRickz:

Hur mycket hade du tänkt dig för datorn som helhet? Kan du tänka dig skicka den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorrBagga:

Hej
Jag er interesserad i dine WD Green 3TB Harddiskar

edit: sender pm

Inte för att vilja låta som en klagopinne...men jag anser att OM en säljare tillåter kommentarer till budgivning för sina prylar, så är det OERHÖRT respektlöst mot alla andra att sköta en budgivning genom PM utan öppna priser så att alla andra ser vad som budas.

"sender pm"...ska det föreställa någon sorts budgivningsförfarande?

Så har vi en öppen budgivning eller någon intern uppgörelse här?!

Jag har full respekt för att säljaren kan och ska kunna sälja sina prylar till vilka priser som helst och till vem som helst, men OM detta är en budgivning, så önskar vi andra öppna kort så vi har en chans och matcha det som bjuds. Annars är det totalt meningslöst och skicka PM fram och tillbaka om de andra inte har nån aning om vad som försiggår bakom kulisserna.

Då tycker jag att man som säljare ska lika gärna sätta ut sin annons men låta bli att tillåta kommentarer och bara ta emot PM och telefonsamtal.

Så kan vi andra kanske få reda på vad högsta "interna" buden är på hårddiskarna?!

Permalänk

Just i detta fallet så handlade det inte om någon sluten budgivning, men jag förstår absolut hur du känner.

Tyvärr inser jag efter att ha lagt upp min annons att det är extremt många som gärna skickar PM och frågar vad jag vill ha för de olika delarna, datorn eller precis som du säger bjuder via PM.

Tyvärr känner jag som säljare en begränsning då jag inte kan göra mer än att be dem posta budet här och erbjuder någon mig ett pris på en produkt som jag tycker är rimlig säljer jag den gärna så fort som möjligt.

Nu är det dessvärre så att just dessa hårddiskar blev sålda, till ett pris som jag ansåg vara rimligt.

Hoppas på din förståelse och att du finner de diskar du söker till ett rimligt pris.

Skrivet av Antibody:

Inte för att vilja låta som en klagopinne...men jag anser att OM en säljare tillåter kommentarer till budgivning för sina prylar, så är det OERHÖRT respektlöst mot alla andra att sköta en budgivning genom PM utan öppna priser så att alla andra ser vad som budas.

"sender pm"...ska det föreställa någon sorts budgivningsförfarande?

Så har vi en öppen budgivning eller någon intern uppgörelse här?!

Jag har full respekt för att säljaren kan och ska kunna sälja sina prylar till vilka priser som helst och till vem som helst, men OM detta är en budgivning, så önskar vi andra öppna kort så vi har en chans och matcha det som bjuds. Annars är det totalt meningslöst och skicka PM fram och tillbaka om de andra inte har nån aning om vad som försiggår bakom kulisserna.

Då tycker jag att man som säljare ska lika gärna sätta ut sin annons men låta bli att tillåta kommentarer och bara ta emot PM och telefonsamtal.

Så kan vi andra kanske få reda på vad högsta "interna" buden är på hårddiskarna?!

Permalänk

Kan passa på att meddela att i skrivande stund är datorn i stora delar såld. Det som är kvar är den stora SSDn från Crucial på 512GB.

Sedan är även båda WD 3TB sålda och även tangentbordet Razer Deathstalker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrikj93:

Kan passa på att meddela att i skrivande stund är datorn i stora delar såld. Det som är kvar är den stora SSDn från Crucial på 512GB.

Sedan är även båda WD 3TB sålda och även tangentbordet Razer Deathstalker.

Sjyst och bra budgivningsprocess hörru.......riktigt transparent och öppet!

Permalänk

Ser inte riktigt vad du kan klaga på. Ingen som har gjort någon budgivning här har varit ovetande att de någonting har sålts. I och med att de som har bjudit har även PMat mig och sagt att de vill köpa sakerna.

Men kom gärna in här och uttryck efter 2 dagar på ett sarkastiskt sätt hur dåligt du tycker att budgivningsprocessen har gått till.

Jag trodde inte jag behövde skriva att jag ger mig själv rätten att sälja till vilket pris och till vem jag vill. Men tydligen måste man det, vilket jag anser tråkigt.

PS. kom gärna med förslag hur du tycker jag borde gjort istället, avvisat de PM som kommit in till mig med rimliga priser för att sälja det billigare till folk som budar här i tråden? Ärligt, kom gärna med förslag istället för det skräpet du skriver här nedan. ds.

Skrivet av Antibody:

Sjyst och bra budgivningsprocess hörru.......riktigt transparent och öppet!

Permalänk
Medlem

Vill bara flika in här att jag har "tingat" datorn (utan GPU och SSD:n på 512GB). Priset är dock inget som jag anser mig förpliktigad till att dela med mig utav här.

Jag är själv för att man ska buda öppet i tråden (om det är budgivning som gäller) men jag hade en hel del frågor om så väl delar som kombinationer av delar i förhållande till pris. Vi kom överens på PM och tja, då blev det inget bud från mig den här gången i tråden.

Ber om ursäkt om det har upprört några av er här inne. :/

Permalänk
Medlem

Henrik, grattis till att du fått saker sålda. Hoppas du fått skäligt pris för dom.

Nästa gång kan det vara schysst mot intressenter i tråden att klistra in bud du fått via PM. Detta för att alla ska få en ärlig chans att syna eller höja priset.

Permalänk

Absolut. Försöker självfallet för min egen del att sälja datorn i sin helhet, i detta fallet fick jag sålt datorn (i stort sett hel) till en och samma person som hämtar den hos mig, vilket förenklar både processen med att sälja samt paketera och skicka datorn.

Allt annat som jag inte har i datorn har jag sett bud i tråden och försökt skicka till respektive person så fort som möjligt. Då jag gärna inte ser en längre budgivningsprocess då jag gärna så fort som möjligt får iväg de sakerna jag försöker sälja, som går enkelt och smidigt att skicka utan problem.

Skrivet av Yonie:

Henrik, grattis till att du fått saker sålda. Hoppas du fått skäligt pris för dom.

Nästa gång kan det vara schysst mot intressenter i tråden att klistra in bud du fått via PM. Detta för att alla ska få en ärlig chans att syna eller höja priset.

Permalänk
Medlem

Felpost!

Felpost! SKulle ju bli ett PM :D
Permalänk
Medlem

@henrikj93:
Finns nagan kvar? Vad är det för modell av naga isf?

Permalänk

Nagan finns kvar, är modell RZ01-0104 (Razer Naga 2014.

Skrivet av walowalo:

@henrikj93:
Finns nagan kvar? Vad är det för modell av naga isf?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om jag inte misstolkat så är gtx 770 kvar, vad vill du ha för den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB