Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns det något billigare ställe än direkt på PSN att köpa ett år Playstation Plus? Mitt går ut imorgon men är inte sugen på att betala nästan 500kr då min PS4 mest stått och dammat under andra halvan av 2015 samt att PSN+ spelen sällan intresserat mig.

Inte intresserad av grå/svarthandel. Xbox Live Gold 1 år går att köpa för 299kr ibland även i våra vanliga Svenska butiker emellanåt så borde ju finnas en viss chans att få tag i ett bättre pris.

Bevaka Prisjakt eller om du har någon rabatt kord till någon butik som säljer det Har dock inte sett några kampanjer på det som ibland x-box kan ha. Men du behöver ju inte köpa för ett helt år, det finns ju 1 och 3 månader också.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

På tal om det här med batterier, man kan ju som känt köpa nya med bättre kapacitet, men hur mycket bättre kapacitet har dom? Någon som bytt ut sina?

Skickades från m.sweclockers.com

Lägger på en en fråga: Var i Sverige kan man hitta sådana batterier?

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mega-Dark:

Bevaka Prisjakt eller om du har någon rabatt kord till någon butik som säljer det Har dock inte sett några kampanjer på det som ibland x-box kan ha. Men du behöver ju inte köpa för ett helt år, det finns ju 1 och 3 månader också.

Hm, skumt jag hittade inte produktsidan för PSN+ när jag sökte innan utan bara länkar direkt till lösa butiker. Men det såg inte så mycket roligare ut där heller. :/

Blir nog att vänta tills någon PSN+ månad som tilltalar, såvida inte något bra spel släpps till PS4 eller jag får större lust/mer tid att spela på den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

På tal om det här med batterier, man kan ju som känt köpa nya med bättre kapacitet, men hur mycket bättre kapacitet har dom? Någon som bytt ut sina?

Vet att kusinen bytte batteri och fick några timmars extra spelande men vet dock inte om det bröt på garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Vet att kusinen bytte batteri och fick några timmars extra spelande men vet dock inte om det bröt på garantin.

Det bryter mot garantin att byta själv.

En PS4-kontroll har 1000mAH batteri och det 3e part man kan skaffa är på 2000mAH.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iller:

Det bryter mot garantin att byta själv.

En PS4-kontroll har 1000mAH batteri och det 3e part man kan skaffa är på 2000mAH.

Så kan man skicka in sin handkontroll och få det utbytt? Eller hur menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Nej.

Vill du ha bättre batteri så måste du bryta garantin.

Sony erbjuder inte större.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Du köper ett tredjeparts batteri från t.ex. ebay. Finns massa guider på YouTube om hur man öppnar upp kontrollen och byter ut batteriet. Dock bryter du mot garantin som @iller säger.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Med kontrollens design så finns det inget dom kan se ifall du har brutit upp den, så länge du har varit försiktig och inte slitit upp och skrapat runt för mycket. Utöver de kan de inte see att du har varit inne och kollat i den.

Med det sagt, rekommenderar personligen att du skaffar två kontroller än ett större batteri, i det fallet så sliter du ut knapparna hälften så fort och du kan använda ena medans den andra laddar, som bonus kan du även spela 2 om du har en vän över.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag kommit rätt egentligen, men funderar lite på om det är värt att köpa ett nytt PS4 eller om jag ska nöja mig med ett begagnat PS3..

Som det ser ut nu så går det att få ett begagnat PS3 för ca. 1200-1500:- inkl ett gäng spel +
extra handkontroll gentemot ett helt rent PS4 med en handkontroll för 2999:-

Det som konsollen kommer användas främst till är egentligen Netflix och HBO, samt streama via
UMS.
Spela gör jag mest på datorn, barnen kommer nog vara de som spelar mest på konsollen.. (6-åringar utan större krav).

Har kikat på lite lösningar vad det gäller mediaspelare, men hittar ingen som känns lika färdigt
vad det gäller Netflix-integreringen. (Har kikat lite på en polares PS3 och Netflix, verkar funka bra.)
WAF är också något som måste tas med i beräkningen, hon gillar inte nuvarande HTPC med tangentbord osv. ("Det är för krångligt")

SÅ, vad tror ni.. Är ett begagnat PS3 mer rätt för mig?

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fylgie:

Vet inte om jag kommit rätt egentligen, men funderar lite på om det är värt att köpa ett nytt PS4 eller om jag ska nöja mig med ett begagnat PS3..

Som det ser ut nu så går det att få ett begagnat PS3 för ca. 1200-1500:- inkl ett gäng spel +

Det som konsollen kommer användas främst till är egentligen Netflix och HBO, samt streama via
UMS.
Spela gör jag mest på datorn, barnen kommer nog vara de som spelar mest på konsollen.. (6-åringar utan större krav).

Har kikat på lite lösningar vad det gäller mediaspelare, men hittar ingen som känns lika färdigt
vad det gäller Netflix-integreringen. (Har kikat lite på en polares PS3 och Netflix, verkar funka bra.)
WAF är också något som måste tas med i beräkningen, hon gillar inte nuvarande HTPC med tangentbord osv. ("Det är för krångligt")

Ja de beror ju på. Fördelen med en PS4a är ju att de är en ny maskin som håller i år. Sen kan de ju vara kul för familjen och kunna spela spel på den. Jag köpte själv en PS4a nästan enbart för NHL spelen. Tycker de är skitkul och har spelat alla sen 97.
Sen finns de titlar som lockar mig också, bilspel tex, även ratchet & clank. Något för stora och små.

Tycker 1200-1500kr för en begagnad ps3 låter mycket.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Ja de beror ju på. Fördelen med en PS4a är ju att de är en ny maskin som håller i år. Sen kan de ju vara kul för familjen och kunna spela spel på den. Jag köpte själv en PS4a nästan enbart för NHL spelen. Tycker de är skitkul och har spelat alla sen 97.
Sen finns de titlar som lockar mig också, bilspel tex, även ratchet & clank. Något för stora och små.

Tycker 1200-1500kr för en begagnad ps3 låter mycket.

Är 1500:- för en Ps3 slim 500gb, två original handkontroller (trådlösa) inkl 14 spel för dyrt?

Har dålig koll på begagnade konsoller, men i mina öron låter det helt okey..

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fylgie:

Är 1500:- för en Ps3 slim 500gb, två original handkontroller (trådlösa) inkl 14 spel för dyrt?

Har dålig koll på begagnade konsoller, men i mina öron låter det helt okey..

Hehe nja inte om du får 14 spel till kanske. PS3 med 2 handkontroller för 1200-1500kr är dyrt tycker jag.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Hehe nja inte om du får 14 spel till kanske. PS3 med 2 handkontroller för 1200-1500kr är dyrt tycker jag.

Ja, det kan jag hålla med om..
Får nog bli ett Ps3 till att börja med, det är ju inga stora pengar egentligen...

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fylgie:

UMS.

En begagnad PS4 då ? annars skulle jag nog sega ett PS3 räcker för det du kommer att använda den för.
Den är också lättare att spela och det finns mer spe (just nu)) för split scrine, som jag tror kommer bli populärt hos dina barn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PS3 är bra mycket långsammare än PS4, även navigering i Netflix och liknande. Men är det inget som du stör dig på så kör på PS3, låter som en bra deal för 1500 kr.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

En begagnad PS4 då ? annars skulle jag nog sega ett PS3 räcker för det du kommer att använda den för.
Den är också lättare att spela och det finns mer spe (just nu)) för split scrine, som jag tror kommer bli populärt hos dina barn

Problemet är att jag hittar dåligt med begagnade PS4 som verkar vettiga i närheten just nu..
De jag hittar ligger prismässigt nästan som ett nytt.. :/

Skrivet av KKay:

PS3 är bra mycket långsammare än PS4, även navigering i Netflix och liknande. Men är det inget som du stör dig på så kör på PS3, låter som en bra deal för 1500 kr.

Men fan.. jag fimpade min WDTV Live Gen.3 för att den var seg, pallar inte köpa nåt som är segt igen..

Samtidigt verkar det som, om man googlar lite, att PS3an är en bättre mediaspelare än PS4an.. Framförallt Blu-ray och DVD..

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fylgie:

Problemet är att jag hittar dåligt med begagnade PS4 som verkar vettiga i närheten just nu..

Men fan.. jag fimpade min WDTV Live Gen.3 för att den var seg, pallar inte köpa nåt som är segt igen..

Samtidigt verkar det som, om man googlar lite, att PS3an är en bättre mediaspelare än PS4an.. Framförallt Blu-ray och DVD..

Det kan mycket väl stämma, har inte testat med fysiskt format på PS4. Men jag tycker att menyerna i konsolen är ordentligt långsamt, och både Netflix och Youtube är också rätt långsamt.
Men då ska man nog ha i åtanke att jag gått över till PS4 så det är möjligt att det är därför jag upplever den så långsam, kanske inte lika tydligt för någon som inte testat på PS4?

Tidigare var det inget jag störde mig så mycket på.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av fylgie:

Har du funderat över en Nvidia Shield eller en Steam maskin kanske?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det kan mycket väl stämma, har inte testat med fysiskt format på PS4. Men jag tycker att menyerna i konsolen är ordentligt långsamt, och både Netflix och Youtube är också rätt långsamt.
Men då ska man nog ha i åtanke att jag gått över till PS4 så det är möjligt att det är därför jag upplever den så långsam, kanske inte lika tydligt för någon som inte testat på PS4?

Tidigare var det inget jag störde mig så mycket på.

Min Wdtv var riktigt trött, och det känns som att en ps3a borde ju vara lite snabbare

Skrivet av Mega-Dark:

Har du funderat över en Nvidia Shield eller en Steam maskin kanske?

Stödjer verkligen SteamOs Netflix native?
Jag har bara sett det köras via den inbyggda browsern, och det är inte ett alternativ

Nvidia shield däremot såg rätt så intressant ut faktiskt.. Verkade vara ett smidigt UI..

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fylgie:

Om det är du inte bryr dig om spelbiten så låter det som att en Chromecast hade varit det billigaste och bästa alternativet.
Annars så är det nog något av ovanstående alternativ som gäller.

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av prijar:

Om det är du inte bryr dig om spelbiten så låter det som att en Chromecast hade varit det billigaste och bästa alternativet.
Annars så är det nog något av ovanstående alternativ som gäller.

Problemet med Chromecasten är att den inte har någon fysisk fjärrkontroll, vilket är en dealbreaker..

Nu har jag hursomhelst beställt en Shield TV, 1890:- för 16Gb versionen inklusive fjärrkontroll på Elgiganten

Tack för hjälpen alla och God Jul!

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem

@fylgie:
Skälv osäker på just Steam:en. Äger varken den eller den andra så kan inte säga något om dom, det var bara ett förslag

Visa signatur

Permalänk
Testpilot
Skrivet av anon5930:

Hm, skumt jag hittade inte produktsidan för PSN+ när jag sökte innan utan bara länkar direkt till lösa butiker. Men det såg inte så mycket roligare ut där heller. :/

Blir nog att vänta tills någon PSN+ månad som tilltalar, såvida inte något bra spel släpps till PS4 eller jag får större lust/mer tid att spela på den.

Tänk på att alla PSN+ spel du har blir ospelbara och att spelet du skaffar den intressanta månaden måste spelas ut just den månaden isåfall. Du kanske redan hade koll ioförsig, det är ett smart sätt att behålla sina prenumeranter

Skrivet av MugiMugi:

Med det sagt, rekommenderar personligen att du skaffar två kontroller än ett större batteri, i det fallet så sliter du ut knapparna hälften så fort och du kan använda ena medans den andra laddar, som bonus kan du även spela 2 om du har en vän över.

Man kan ju ladda under tiden man spelar annars, jag stoppar bara i kabeln när varningsmeddelandet hoppar fram och sen fortsätter jag spela.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fylgie:

UMS.

TBH om du ska använda den som streaminglåda varför inte köpa en Nexus Player eller nåt? Billigare, tillgång till SVT Play och det ingår en fjärrkontroll som är lite mer intuitiv att använda för media än en DS3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

TBH om du ska använda den som streaminglåda varför inte köpa en Nexus Player eller nåt? Billigare, tillgång till SVT Play och det ingår en fjärrkontroll som är lite mer intuitiv att använda för media än en DS3.

Läs några poster uppåt
Har beställt en Nvidia Shield TV

Tanken med PS3an var annars att ungarna skulle spela på, och köpa en Ps3 Remote..

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fylgie:

Läs några poster uppåt
Har beställt en Nvidia Shield TV

Tanken med PS3an var annars att ungarna skulle spela på, och köpa en Ps3 Remote..

Ahh najs, sorry scrollade för fort Hoppas du blir nöjd med Shielden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pålis:

Ahh najs, sorry scrollade för fort Hoppas du blir nöjd med Shielden.

Den känns helrätt även om jag inte fått den än

Visa signatur

Datamaskin

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med nätverket på PS4 just nu?
Min nedladdning ligger på 6 Mbps och uppladdning likaså, kan inte ens buffra en video på youtube, har normala hastigheter på datorn och telefon.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hunden:

Tänk på att alla PSN+ spel du har blir ospelbara och att spelet du skaffar den intressanta månaden måste spelas ut just den månaden isåfall. Du kanske redan hade koll ioförsig, det är ett smart sätt att behålla sina prenumeranter

Men de blir spelbara så fort man betalar för PSN+ igen?

Jag hade hoppats på något bra PSN+ erbjudande i de olika butikernas julkalendrar men varit dåligt med sånt.