Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gameday:

Haft problem som fan med mun PS4...
Skivorna matas ut ur konsol jäveln........ Detta händer hela tiden, under spel och när den är avstängd ....
Skickade in den för reparation och fick tillbaka den med motiveringen att de inte var något fel på den..

https://www.google.se/#q=ps4+ejecting+disc+fix

Hoppas något kan hjälpa

Kan ju säga att du är inte den ända och det är ett känt problem

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hej! Sprang nyss på tråden och såg att många pratar om dåliga hastigheter vid nedladdning. Jag hade också det till en början men valde att ändra dns till google, nu fungerar det betydligt bättre. Ändrade för kanske 4 månader sedan och har inte haft så mycket problem sedan dess, sitter på 30/30 trådbundet.
Det kanske fungerar för er också eller så var det bara slumpen för min del..

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark:
Tack för svaret... så jävla typiskt..
Sen att kundservice säger att "allt är normalt" gör de hela värre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gameday:

@Mega-Dark:
Tack för svaret... så jävla typiskt..
Sen att kundservice säger att "allt är normalt" gör de hela värre...

Ingen orsak

Ja det känns konstigt och dåligt att supporten säger att den OK när dom skälva vet att det är ett vanligt problem

Visa signatur

Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Har nu PS3 men funderar på att köpa PS4. Men vad är nack och fördelar om man ska jämföra PS3 mot PS4 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

Har nu PS3 men funderar på att köpa PS4. Men vad är nack och fördelar om man ska jämföra PS3 mot PS4 ?

Kan inte komma på någon fördel med PS3 faktiskt. Har inte ens spelat på den sen jag skaffade PS4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark:
MM skärpning Sony 😐😐😐😐 hoppas sweclockers skriver en artikel om problemet😮🙌

Permalänk
Medlem

@KKay: Låter bra. Men kan man kolla på film med t.ex blu-rey skivor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RAJ:

@KKay: Låter bra. Men kan man kolla på film med t.ex blu-rey skivor?

Jajemän! Du kan även koppla in extern HDD och glo på film.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

Lite förvånad att ni inte tagit upp vad som visas upp på den där Sony-mässan.

Har sneglat lite på nyhetsrapporteringen men känner själv inte att något av det nya som presenterats riktigt tilltalar mig. Intresset för Final Fantasy VII Remastern sjönk något med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite förvånad att ni inte tagit upp vad som visas upp på den där Sony-mässan.

Har sneglat lite på nyhetsrapporteringen men känner själv inte att något av det nya som presenterats riktigt tilltalar mig. Intresset för Final Fantasy VII Remastern sjönk något med.

Av det lilla jag sett så hittade jag inget spännande iaf, mer än kanske Ratchet hehe

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Tänkte skaffa PS Plus kan vara trevligt att lira online. Tänkte också fixa konto till sonen, (10 år). har läst att man han kan lira online på samma konsol om jag har ett huvudkonto på konsolen. Men sen har jag också läst att Sony blockerar att man spela online eftersom han inte har åldern inne.
Är det gammal info eller fortfarande så? hur brukar folk göra för att komma runt det? Trist o ange fel ålder egentligen, för sen när han väl får ha eget konto så blir det alltid felaktig åldi på kontot.
Hur brukar ni lösa detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RAJ:

Skrivet av KKay:

Kan inte komma på någon fördel med PS3 faktiskt. Har inte ens spelat på den sen jag skaffade PS4

eeh det finns för och nackdelar. fri multiplayer för ps3, ps3 spel brukar vara i hela och inte i massa delar. Ps3 spel är mycket billigare. Ps3 batteri tiden håller längre. PS4 har bättre hårdvara = bättre grafik i spel. Ps4 har den onödiga lyset på kontrollen som gillar att dra ström. PS4 kontroll är skönare att hålla i än ps3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Jajemän! Du kan även koppla in extern HDD och glo på film.

Det kan man också göra på ps3 haha XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

eeh det finns för och nackdelar. fri multiplayer för ps3, ps3 spel brukar vara i hela och inte i massa delar. Ps3 spel är mycket billigare. Ps3 batteri tiden håller längre. PS4 har bättre hårdvara = bättre grafik i spel. Ps4 har den onödiga lyset på kontrollen som gillar att dra ström. PS4 kontroll är skönare att hålla i än ps3.

Det enda jag saknar är fri multiplayer. Mer än det så är det bara en föråldrad och otroligt långsam konsol.
Trasiga spel finns på alla plattformar.

Och det är väl klart att man kan koppla innen extern hårddisk i PS3, jag har inte sagt något annat.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Det enda jag saknar är fri multiplayer. Mer än det så är det bara en föråldrad och otroligt långsam konsol.

Och det är väl klart att man kan koppla innen extern hårddisk i PS3, jag har inte sagt något annat.

Trodde att du menade att det endast funkade för ps4. Tycker att ps4 och xbox one blev ganska en misslyckad lansering. Massa remastered spel. 2 år har gått sedan lansering och det är fortfarande ont om spel till de som man kan lira. xbox 360 och ps3 fanns det gott om spel redan efter första året, efter lansering. Sålde mitt ps4 och sedan bytte jag till ett nytt xbox one och sparade mig 1000-lappen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Ingen orsak
Ja det känns konstigt och dåligt att supporten säger att den OK när dom skälva vet att det är ett vanligt problem

Vanligt och vanligt, det är ett mindre antal av alla sålda konsolerna som har det problemet, vilket har med att göra att det är en touch knapp, istället för en fysisk knapp (vilket det ersattes med på nyare modellen av PS4 för att helt få bort det eventuella problemet.

Skrivet av Alle22:

Håller med om att kvalitén på spelen sista åren gått ner rätt rejält mot PS3 spelen, som oftast vid lansering var bra spel, och gick stabilt, mot nu så kommer det patcher nu och då, och det är rätt instabilt i vissa titlar.
Dock så är det rätt konstigt att Sony ännu inte gått med på att bygga in en funktion för att stänga av lampan på kontrollen helt, då det är rätt efterfrågat. I alla fall kunna stänga av den så länge man inte har PS4 kameran tillkopplad (Då lampan används för att identifiera/tracka en kontroll).

Skrivet av KKay:

Menar du att PS3 eller PS4 är föråldrad och långsam eller att PS4 är det?

Kan inte hålla med om varken att PS3 eller PS4 är föråldrade, eller långsamma direkt, PS3 spelen står sig väldigt bra idag med (Om man ser på de spelen som finns ute, inte nysläppta titlar), ex Uncharted spelen, Resident Evil, Gran Turismo 5 mm håller väldigt hög kvalité, både spelmässigt och grafiskt sett på PS3.

Lika så spelen på PS4 håller hög kvalité om man bortser från de "cross platform" spelsläppen, som nästan är en garanti att de buggar, och att de försöker trycka in grafik som det behövs ett Titan / 980 Ti kort för att köra på en konsol, vilket är rätt idiotiskt.

Skrivet av Alle22:

Trodde att du menade att det endast funkade för ps4. Tycker att ps4 och xbox one blev ganska en misslyckad lansering. Massa remastered spel. 2 år har gått sedan lansering och det är fortfarande ont om spel till de som man kan lira. xbox 360 och ps3 fanns det gott om spel redan efter första året, efter lansering. Sålde mitt ps4 och sedan bytte jag till ett nytt xbox one och sparade mig 1000-lappen.

Misslyckad lansering? Man kan knappast kalla PS4´s lansering för misslyckad, med ca 31 Miljoner sålda konsoler mot Xbox One som sålt ca 17 miljoner.
Det finns rätt mycket spel ute nu, vilket det funnits sista året nästan och det byggs på stadigt framöver med.

SÅ misslyckad lansering? Inte direkt, men det beror ju såklart på vad man gillar för spel

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vanligt och vanligt, det är ett mindre antal av alla sålda konsolerna som har det problemet, vilket har med att göra att det är en touch knapp, istället för en fysisk knapp (vilket det ersattes med på nyare modellen av PS4 för att helt få bort det eventuella problemet.

Dock så är det rätt konstigt att Sony ännu inte gått med på att bygga in en funktion för att stänga av lampan på kontrollen helt, då det är rätt efterfrågat. I alla fall kunna stänga av den så länge man inte har PS4 kameran tillkopplad (Då lampan används för att identifiera/tracka en kontroll).

Okej okej skulle skrivit känt problem, i stället då men det ändrar fortfarande inte faktumet att supporten nekade och sa att konsolen var fel fri från början.

Dock så är det rätt konstigt att så många fortfarande verkar tro att det bara är LED lampan som är boven till att DS4 får slut på batteri så fort. När det i skälva verket är fler faktorer som spelar in, som en alltid påslagen touchpad, högtalare, vibrations motorerna och ett dåligt batteri redan från början bland annat. Så var snälla mot LED:en även om den drar lite lite lite ström den med
Källa: http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-General/GU... (Också bra att läsa om ni vill ha tips på hur ni kan förlänga batteriets livslängd mellan laddningarna )

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej okej skulle skrivit känt problem, i stället då men det ändrar fortfarande inte faktumet att supporten nekade och sa att konsolen var fel fri från början.

Dock så är det rätt konstigt att så många fortfarande verkar tro att det bara är LED lampan som är boven till att DS4 får slut på batteri så fort. När det i skälva verket är fler faktorer som spelar in, som en alltid påslagen touchpad, högtalare, vibrations motorerna och ett dåligt batteri redan från början bland annat. Så var snälla mot LED:en även om den drar lite lite lite ström den med
Källa: http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-General/GU... (Också bra att läsa om ni vill ha tips på hur ni kan förlänga batteriets livslängd mellan laddningarna )

Mjo, helt klart batteriet som ställer till det. Det är verkligen låg kapacitet på det!
Men har man två kontroller man kan byta mellan så är det ett ickeproblem

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mega-Dark:

Precis! Dålig/oinformerad support, det finns inom alla bolag :(.

Jag tror inte att det bara är den, utan det är ju en kombination av ex LED lampan, tochpaden, högtalare, vibratorer mm.
Och jämför man PS mot Xbox kontrollerna så har ju Xbox kontrollerna nästan alltid varit bättre, dock så har ju Microsoft satsat ett antal miljoner kronor på utveckling av Xbox kontrollerna, ex bara för Xbox One kontrollern så gick det på i runda slängar 850 Miljoner kronor (ca 100 Miljoner USD), Sony har nog inte lagt riktigt lika mycket på PS4 kontrollen....

Skrivet av KKay:

Mjo, helt klart batteriet som ställer till det. Det är verkligen låg kapacitet på det!
Men har man två kontroller man kan byta mellan så är det ett ickeproblem

Rätt korkat val av Sony att släppa en kontroller med så kort batteritid, så den inte håller en hel "normal" spelkväll/eftermiddag.
Det finns ju tredjepartsbatterier att byta till, som är på 2000 mAH mot originalets 1000 mAH, vilket ger upp mot dubbla batteritiden mot standard men ändå rätt långt ifrån Xbox One kontrollerna....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv

Finns det något billigare ställe än direkt på PSN att köpa ett år Playstation Plus? Mitt går ut imorgon men är inte sugen på att betala nästan 500kr då min PS4 mest stått och dammat under andra halvan av 2015 samt att PSN+ spelen sällan intresserat mig.

Inte intresserad av grå/svarthandel. Xbox Live Gold 1 år går att köpa för 299kr ibland även i våra vanliga Svenska butiker emellanåt så borde ju finnas en viss chans att få tag i ett bättre pris.

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

.
Rätt korkat val av Sony att släppa en kontroller med så kort batteritid, så den inte håller en hel "normal" spelkväll/eftermiddag.

Måste bara få fråga... Vad anser du vara en "normal" spelkväll/eftermiddag?
Har aldrig själv varit med om att DS4an skulle dö mitt i en spelsession för mig. Tror jag kört ca 8-10 timmar i sträck som max utan att kontrollen skulle ha dött.

Själv sätter jag iofs alltid kontrollen i laddning efter en avslutad längre spelsession.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Har aldrig själv varit med om att DS4an skulle dö mitt i en spelsession för mig. Tror jag kört ca 8-10 timmar i sträck som max utan att kontrollen skulle ha dött.

Själv sätter jag iofs alltid kontrollen i laddning efter en avslutad längre spelsession.

8-10 timmar låter lite väl om du inte bytt ut batterierna?
Jag har två kontroller och de håller närmare 6 timmar styck, måste byta ut o sätta på laddning varje dag.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Batteritiden på kontrollern är hemsk. Kanske 5 timmar ungefär. Det är nästan ett måste att köpa en laddstation och en extra dosa så man kan byta. Det är inte billigt, blir ca en tusenlapp extra.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Batteritiden på kontrollern är hemsk. Kanske 5 timmar ungefär. Det är nästan ett måste att köpa en laddstation och en extra dosa så man kan byta. Det är inte billigt, blir ca en tusenlapp extra.

Håller med om att det behövs två kontroller, annars får man sitta o köra trådat. Men laddstation är ju inget måste

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nioreh83:

Instämmer, min PS4 kontroller håller runt 5 timmar med. Rätt kort tid faktiskt. Wii Us Gamepad ligger på 3-4 timmar med standard batteriet och då sitter det ändå en rätt stor skärm i. Xbox One-kontroller var jag ingen aning om men 10-15 timmar känns inte helt orimligt.

Även Sony borde uppdatera sin kontroller. Bättre batteri och möjlighet att stänga av ljuset hade varit två bra förbättringar i mitt tycke.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Hej!

Skulle varit en dröm om Dualshock 4 hållt i 8-10h för en när man spelade, i de flesta fallen så ligger tiden snarare på hälften

Sony är ju inte direkt kända för att haft bra kontrollers, där vinner Microsoft, i alla fall sett till batteritiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan dock personligen inte klaga på batteritiden, sällan jag spelar 5h i sträck.
och vid avbrott så sätter jag enheten i viloläge å i med sladden

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Håller med om att kvalitén på spelen sista åren gått ner rätt rejält mot PS3 spelen, som oftast vid lansering var bra spel, och gick stabilt, mot nu så kommer det patcher nu och då, och det är rätt instabilt i vissa titlar.

Kan inte hålla med om varken att PS3 eller PS4 är föråldrade, eller långsamma direkt, PS3 spelen står sig väldigt bra idag med (Om man ser på de spelen som finns ute, inte nysläppta titlar), ex Uncharted spelen, Resident Evil, Gran Turismo 5 mm håller väldigt hög kvalité, både spelmässigt och grafiskt sett på PS3.

Lika så spelen på PS4 håller hög kvalité om man bortser från de "cross platform" spelsläppen, som nästan är en garanti att de buggar, och att de försöker trycka in grafik som det behövs ett Titan / 980 Ti kort för att köra på en konsol, vilket är rätt idiotiskt.
Misslyckad lansering? Man kan knappast kalla PS4´s lansering för misslyckad, med ca 31 Miljoner sålda konsoler mot Xbox One som sålt ca 17 miljoner.
Det finns rätt mycket spel ute nu, vilket det funnits sista året nästan och det byggs på stadigt framöver med.

SÅ misslyckad lansering? Inte direkt, men det beror ju såklart på vad man gillar för spel

de kan ha väll sålt 100 miljoner ex eller mer men vad ska man ha den till när den mest ligger och dammar.

Permalänk
Medlem

På tal om det här med batterier, man kan ju som känt köpa nya med bättre kapacitet, men hur mycket bättre kapacitet har dom? Någon som bytt ut sina?

Visa signatur

#framtiden