Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

@anon5930:
Va ja förstod så har dom låst upp konsollen helt på firmware 1.8 nått.

@goteborgan
Med ps3 cfw kan man spela alla ps1/ps2/ps3 spel även med slim, köra emulatorer, bättre mediaspelare.
Hoppas på något liknande till ps4.

Permalänk
Medlem

Ultimate Player Edition

Är den nyaste versionen av Ultimate Player Edition CUH-12xx? Om inte vad är den?

Permalänk
Medlem

Jag har haft PS1, PS2 samt PS3 och tycker att största problemet med handkontrollerna är att knapparna är så slappa och att det inte finns något motstånd i dem över huvud taget. Är det samma sak på PS4/Dualshock 4?

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk

vet någon nånting mer om när playstation now kommer?

försökte maila sony men fick bara felruta hela tiden.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av darknessviking:

försökte maila sony men fick bara felruta hela tiden.

Det finns ingen info alls om ETA.
Du får leva i ovisshet.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

illa illa.

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag har haft PS1, PS2 samt PS3 och tycker att största problemet med handkontrollerna är att knapparna är så slappa och att det inte finns något motstånd i dem över huvud taget. Är det samma sak på PS4/Dualshock 4?

Åk till en gaming butik som säljer begagnade och fråga om du får klämma och känna på en om dom har.
Svårt det där annars, det är ju en högst personlig smak sak :/ men bara allmänt så känns DS4 mer kvalitativ och ligger skönare i handen än DS3 i alla fall å då tycker jag DS3:an håller bra kvalitet

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Tjoho! Då var man en PS4 rikare

Lägg gärna till Killbom om ni vill ha sällskap!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tjoho! Då var man en PS4 rikare

Lägg gärna till Killbom om ni vill ha sällskap!

Välkommen till klubben Vad har du planerat att spela för något?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Välkommen till klubben Vad har du planerat att spela för något?

Just nu är väl Bloodborne på tapeten. Kanske lite killzone multiplayer om det är något att ha!

Rekommenderas annars något särskilt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Just nu är väl Bloodborne på tapeten. Kanske lite killzone multiplayer om det är något att ha!

Om du inte kört The Last of Us tidigare så är remaken till PS4 ett måste enligt mig, ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon81912:

Det enda jag kan komma på är väl egentligen The Last of Us om du inte spelat det tidigare samt Infamous: Second Son om du gillar den typen av spel.

Permalänk
Medlem

Finns PS4 White edition i cuh-1200?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

The last of us rekommenderas varmt!
Sedan så är ju Uncharted - The Nathan Drake collection på PS-Store rea just nu för 289:-, där har du 3 spel till.
Såg att Bloodborne GOTYE (299:-) & Bloodborne - The Old Hunters (89:-) var på rea också

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mögel:

The last of us rekommenderas varmt!
Sedan så är ju Uncharted - The Nathan Drake collection på PS-Store rea just nu för 289:-, där har du 3 spel till.
Såg att Bloodborne GOTYE (299:-) & Bloodborne - The Old Hunters (89:-) var på rea också

Japp, knep Bloodborne med expansion väldigt billigt

Finns det några bra co-op spel man kan lira tillsammans i soffan (med 2 kontroller)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Finns det några bra co-op spel man kan lira tillsammans i soffan (med 2 kontroller)?

Rocket league, riktigt kul att lira i soffan. Sedan finns ju helldivers som månadens ps plus. Går att lira Coop (inget jag har gjort själv) men att spela online funkar utmärkt och är riktigt skoj

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

NHL/FIFA, Gauntlet, Trine 1/2/3, Helldivers, Dead nation, Lara Croft -Temple of osiris för att nämna några

edit: Fler lär säkert fylla på, glöm inte heller att skriva här om du hittar något guldkorn. Alltid skoj med "couch co-op" lir!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mögel:

NHL/FIFA, Gauntlet, Trine 1/2/3, Helldivers, Dead nation, Lara Croft -Temple of osiris för att nämna några

edit: Fler lär säkert fylla på, glöm inte heller att skriva här om du hittar något guldkorn. Alltid skoj med "couch co-op" lir!

Snart släpps "lover in a dangerous spacetime", det tyckte sambon såg skoj ut.

Gauntlet ser också lite intressant ut. Är det mer casual än diablo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Snart släpps "lover in a dangerous spacetime", det tyckte sambon såg skoj ut.

Gauntlet ser också lite intressant ut. Är det mer casual än diablo?

Gauntlet var gratis med ps+ typ förra månaden, skulle inte rekommendera det tror jag. Det är riktigt basic, tänk dig diablo utan lootdrops, finns några items till varje karaktär men dom är svindyra och kräver en hel del grindande.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KKay:

Gauntlet var gratis med ps+ typ förra månaden, skulle inte rekommendera det tror jag. Det är riktigt basic, tänk dig diablo utan lootdrops, finns några items till varje karaktär men dom är svindyra och kräver en hel del grindande.

Ah. okej. Bra att veta!

Permalänk
Medlem

Hur går man tillväga för att koppla PS4 kontrollen till datorn via bluetooth? Räcker det med en helt vanlig mottagare?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Hur går man tillväga för att koppla PS4 kontrollen till datorn via bluetooth? Räcker det med en helt vanlig mottagare?

Det kan vara lite knepigt, en del mottagare fungerar andra inte. En del kräver bara byte av drivrutin för att fungera.
Det finns en lista på mottagare om du googlar efter det och då borde du kunna hitta instruktioner på det också
Jag skulle rekommendera att köpa en som funkar ur kartong.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Om du inte kört The Last of Us tidigare så är remaken till PS4 ett måste enligt mig, ett av dom bästa spelen jag någonsin spelat

Amen på det. Jag har spelat sedan C64 tiden och Last of Us är det bästa spel jag kört.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det kan vara lite knepigt, en del mottagare fungerar andra inte. En del kräver bara byte av drivrutin för att fungera.
Det finns en lista på mottagare om du googlar efter det och då borde du kunna hitta instruktioner på det också
Jag skulle rekommendera att köpa en som funkar ur kartong.

Hittar ingen lista, har prövat söka på alla möjliga ord men ingen lista dyker upp.. Dock skriver många att det verkar funka med vilken bt adapter som helst(?)

Har beställt en Asus USB-BT400 Mini igår så får se om det går att fixa med den.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Hittar ingen lista, har prövat söka på alla möjliga ord men ingen lista dyker upp.. Dock skriver många att det verkar funka med vilken bt adapter som helst(?)

Har beställt en Asus USB-BT400 Mini igår så får se om det går att fixa med den.

Konstigt, jag hittar inte heller listan längre.

Asus USB-BT400 Mini ska fungera, kör med den själv

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Skrivet av anon81912:

Ah. okej. Bra att veta!

Osäker om jag skulle jämföra det med diablo dock då det är just ett gauntlet spel.
Men gör det då för enkelhetens skull.
Gauntlet har precis som KKay skriver endast ett fåtal items, som dock påverkar ditt gameplay olika mycket. (inga stats, bara unika abilities) Hur lång tid det tar att grinda ihop guld till dom beror lite på hur duktig man är & svårighetsgrad.

Det är betydligt svårare än Diablo, inte heller lika hjärndöd grind. Det går inte att whirla omkring med sin barbar och kolla tv samtidigt för då är man stendöd. Det går naturligtvis att reglera svårighetsgrad men Gauntlet bör spelas på minst normal anser jag.

Vansinnigt kul co-op, kanske inte något jag sitter i min ensamhet och nöter.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett ps4 till familjen i samband med att sonen fyller år. Är det något särskilt man ska tänka på i samband med köpet?

Finns ju lite olika varianter av hårddiskar och färger och så..

Edit:
Lite fler frågor. Min senaste konsol var en sega 16 bitars så... har inte direkt full koll
- Hört rykten om att konsoller har en månadsavgift för att kunna spela online på. Är det så på PS4?
- Måste man koppla ett betalkort till PS4? Kan man i så fall ställa in ett lösenord för köp, så att inte sonen ruinerar oss?
- Är buggen med Fifa löst? Läste om att de hackat konton och folk blivit blåsta på pengar.
- Kommer koppla den till en äldre TV (finns HDMI anslutning, men tror den är på 720p upplösning)

Tack för hjälpen!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Funderar på att köpa ett ps4 till familjen i samband med att sonen fyller år. Är det något särskilt man ska tänka på i samband med köpet?

Edit:
Lite fler frågor. Min senaste konsol var en sega 16 bitars så... har inte direkt full koll
- Hört rykten om att konsoller har en månadsavgift för att kunna spela online på. Är det så på PS4?
- Måste man koppla ett betalkort till PS4? Kan man i så fall ställa in ett lösenord för köp, så att inte sonen ruinerar oss?
- Är buggen med Fifa löst? Läste om att de hackat konton och folk blivit blåsta på pengar.
- Kommer koppla den till en äldre TV (finns HDMI anslutning, men tror den är på 720p upplösning)

Tack för hjälpen!

Svar på den första frågan blir: modellerna som börjar med CUH-1200 (http://www.gamereactor.se/nyheter/269333/Nya+Playstation+4-mo...) Dom är dom senaste och artikeln är lite gammal så även 1TB varianten borde vara den senaste.

Fråga två: Ja, det behöver du. För Playstation heter det PS-Plus och för X-Box heter det Live. kostar ca 500kr för ett år (finns även en månad och tre månader) och då ingår även en massa spel som byts ut vare månad. Dock dom du valt att ladda ned/lagt i biblioteket kan du spela när som och hur länge du vill så länge du har PS-Plus. (https://www.playstation.com/sv-se/explore/playstation-plus/) PS3 behöver inte plus för att spela online.

Fråga tre. Nej. Jag har inget kort kopplat till mitt konto alls, för det lilla jag köper via PS-store så använder jag Playstation network card (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=928573) (finns även i 400kr och som ett års PS-plus) för att lägga till pängar i "plånboken". Och ja det går att göra så som du vill (http://manuals.playstation.net/document/sw/ps4/settings/accou...). Så det är upp till dig.

Fråga fyra. Vet inte, fifa har inte intresserat mig det minsta.

Fråga fem. Borde inte vara några problem där, men bäst blir det ju i 1080p

Hoppas detta är till hjälp

PS. Det är väldigt lätt att byta HDD:en (en skruv) i PS4 i fall du känner att du vill göra det i framtiden, så känn dig inte tvingad att ta den med 1tb om du hittar en bättre deal på 500gb varianten.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Edit:

Tack för hjälpen!

Tänk på att köpa en laddstation och en extra kontroll

Visa signatur