Permalänk
Medlem
Skrivet av pacman39:

Så är inte det 960 jag länka från msi bra. Eller dom var ju bättre så vet inte riktigt hur jag ska göra :s

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte nämnt något om 960. Gav dig bara mer information så du själv får välja. Säger inte att du ska tag 380x heller. Den ligger bara nära din budget så att du vet hur även den presterar så att du inte handlar blint.

Personligen skulle jag däremot tagit R9 380 4GB.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@philipborg: det var någon annan som sa att 960 var dåligt, men aja, kan titta upp det du tipsade tack för hjälpen iallafall

Permalänk

begagnat 780?

Permalänk
Medlem

@calleballe: är det något att ha? hittade ett för 4000 som var 2 år gammalt, nytt kostar det runt 5000 så kanske kan pruta ganska mycket men är ett 2 år gammalt kort något att ha?

Permalänk
Avstängd

@pacman39: missade du min länk?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pacman39:

Jag ska spela black ops 3, det ger väll nvidia fördel?

Sant, om det är BO3 du spelar mest så är nVidia ett väldigt bra val.

Permalänk
Medlem

@anon179202: ja, på nvidias hemsida om man googlar på typ bästa grafikkortet för black ops 3 så står det att 970 är bäst för 1920 x 1080 som jag har, så då är det väll det man ska gå på? om jag har tur har jag lite mer pengar efter jul än vad jag förväntar mig ^^

Permalänk
Medlem

@JSvanberg: jag missade inte din länk, det kortet du länka är nog bra men jag ska vänta tills efter jul för har nästan inte några pengar nu

Permalänk
Avstängd

@pacman39: men varför frågar du mig vilket kort du ska köpa när jag länkade ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

@pacman39: men varför frågar du mig vilket kort du ska köpa när jag länkade ett.

Du sa ju om jag måste köpa ett nu

Permalänk
Skrivet av pacman39:

@calleballe: är det något att ha? hittade ett för 4000 som var 2 år gammalt, nytt kostar det runt 5000 så kanske kan pruta ganska mycket men är ett 2 år gammalt kort något att ha?

Ja absolut 780 eller 780TI är båda forfarande bra kort. du borde kunna hitta ett GTX 780 för runt 2-2500 tycker jag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av calleballe:

Ja absolut 780 eller 780TI är båda forfarande bra kort. du borde kunna hitta ett GTX 780 för runt 2-2500 tycker jag.

Va, du menar att han ska köpa ett kort för över 2k begagnat? Dessa kort är inte värda mer än kanske 1500:- max idag (Ti:t då).

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Kolla efter ett begagnat 290/290x/780/780 Ti, skulle jag ha gjort iaf:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Va, du menar att han ska köpa ett kort för över 2k begagnat? Dessa kort är inte värda mer än kanske 1500:- max idag (Ti:t då).

Vi får se,eller sparar jag ihop till ett 970 på 4gb, tack för tipsen allihopa iallafall

Permalänk

Gtx 780 Ti är lätt värda 2000kr.

Senaste gick för 2200 #15876400

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk

Skulle sparat pengarna och köpa ett 970

Permalänk
Medlem

köpråd

Hej, ska köpa ett nytt grafikkort, har just nu ett gtx 650 på 1gb :/ och har runt cirka 2000-2500kr, vilket presterar bäst för den prisklassen? ska ha det till att spela bland annat black ops 3 desutom undrar jag om jag behöver en ny proccessor för att få bättre prestanda? mina specs: i7 930 asus p6t se 10gb ram gtx 650 750w nätagg, tack på förhand.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@ODetaljister: jag tittade på den du länka sist innan faktist men en fråga till tror det kanske är dags för nytt moderkort och processor när jag fyller år, det finns nog inte en processor i butik längre med 1366 socket kvar typ?

Permalänk
Avstängd

@pacman39: Helt ärligt så har jag ingen aning om du ska byta, det är upp till dig, vill du byta så kan du det och då kommer du säkert att få mer fps i dina spel. Det är allt jag kan säga, du får tyvärr lämna den frågan till någon annan

Permalänk
Medlem

Här kan du se hur en i7 920 presterar din presterar lite bättre. Glöm 4790k modellen jämför med i5:an.

Edit: Test av Radeon R9 380X
http://www.guru3d.com/articles_pages/amd_radeon_r9_380x_4gb_r...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |