Permalänk
Medlem

Ingen bild..

Jag har just satt ihop min dator..
Asus A7N8X Deluxe
Radeon 9700 Pro
2x Twinmos 512mb winbond
Athlon Xp 2800+
Problemet är att jag inte får nån bild.
Den startar, cd-enheterna blinkar lite. Den piper inget. Sen står den bara och idlar. Alla fläktarna snurrar, men det händer ingenting! Jag har testat att byta grafikkort men det funkade inte då heller. Men det var ett AGP-grafikkort precis som Radeonet!

Permalänk
Medlem

Skärmlampan lyser bara orange. Den blinkar inte ens till när man startar! Och skärmen funkar! Har testat den på en annan dator!

Permalänk
Medlem

Testa och kör med enbart ett minne...

nikko...

Visa signatur

Good prices on Blow Jobs !!!!!

Permalänk
Medlem

Blinkar lysdioderna på tangetbordet när du bootar datorn?

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Blinkar lysdioderna på tangetbordet när du bootar datorn?

Nej

Permalänk
Medlem

Hmmm.. Det känns inte som hårddisken går igång. Det finns ju massa olika Master/Slave/Cable Select/nåt mer inställningar.

Det finns totalt 16 olika kombinationer.
1. 16 Heads
2. 15 Heads
3. 32GB Clip
4. Auto Spin Disable

Under varje rubrik ovan finns det
Master, Slave, Cable Select och nåt skummt.
Nu kör jag 3.Master men den verkar inte gå igång eftersom det inte blir nåt hårddiskljud över huvudtaget!

Permalänk
Medlem

nikko: jag har ett par frågor som du kanske kan svara på...har du msn isf adda mig p1tCh1n@hotmail.com eller är du på irc (quakenet) #tyresö ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Nej

Har samma problem just nu med min nya system. Den reagerar på inget. Kan inte tyvärr bistå med min hjälp här.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Fan också! Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem...
jag bytte ut minnet och sen funkade det !

Permalänk
Medlem

Felle: Om du har möjlighet; testa med nån kompis minne?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Felle: Om du har möjlighet; testa med nån kompis minne?

mm.. men det blir nog lite svårt!

Permalänk
Medlem

vilken rev har du på moderkortet? den kanske inte stöder processorn (det är väl en 333?)
då måste du uppgradera bios först.. men en annan processor... på rev 2.0 så fungerar det nog direkt tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jazon
vilken rev har du på moderkortet? den kanske inte stöder processorn (det är väl en 333?)
då måste du uppgradera bios först.. men en annan processor... på rev 2.0 så fungerar det nog direkt tror jag.

Det står iaf att den ska klara 333fsb!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kolla!
Minnen: De kanske inte sitter i ordentligt eller är sönder
Processor: Kolla med någon annan processor
Nätagg: (På ditt moderkort ska det vara minst 300w)
Grafikkort: Kolla om ditt grafikkort är helt, sitter i ordentligt
du behöver inte ha hdd eller floppy ikopplat när du startar första gången den ska visa bild endå så det är uteslutet.. försök ha så lite saker som möjligt, allså 1 minne, processor grafikkort m.m

Om det inte funkar med nått annat så kan det vara som det är för mig.. Moderkortet är Trasigt

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jazon
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

ta en titt där...

Var ser man vilken version man har?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Var ser man vilken version man har?

Jag hade 2.00 så det måste funka!

Permalänk

Låter lite som mitt förra mobo fast det hände bara ibland att den typ starta nästan allt men inte skärm å hdd tror jag
för mig var det bara att hålla in power knappen tills den slog av sen starta den direkt igen då hoppa den igång
väldigt skumt men som sagt det var bara ibland

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550@3.4Ghz | Gigabyte p35 ds3 | 4GB A-Data | Nvidia GTX 460 1GB

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mitt nya Abit NF7 1.2. Har provat minnena, CPU:n, gfx, nätdel i andra maskiner och allt funkar. Skickade tillbaks moderkortet och väntar nu ivrigt på att få ett nytt tillbaks...

Permalänk
Medlem

Hade samma bekymmer med mitt ASUS A7N8X.

Provade en j**a massa olika saker, men till sist fick jag moderkortet utbytt å då funkade allt.

Permalänk
Medlem

Det måste bara vara moderkortet. Jag testade med en ny processor idag men med samma resultat och om det är nåt fel med minnena så ska den pipa och hålla på så nu har jag skickat in en returanmälan till komplett..!

Nån som vet hur det funkar. Hur lång tid tar det ungefär innan jag får ett nytt?..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moonroy
Hade samma problem med mitt nya Abit NF7 1.2. Har provat minnena, CPU:n, gfx, nätdel i andra maskiner och allt funkar. Skickade tillbaks moderkortet och väntar nu ivrigt på att få ett nytt tillbaks...

Jag har exakt samma fel, låter som jag får skicka tillbaka det :/

Permalänk
Medlem

Har byggt datorer med samma symtom som du har.Detta har löst sig genom att jag bytt minne.
Det kan vara så att moderkortet och minnet inte gillar varann och moderkortet behöver inte pipa för att det skulle vara fel.
Så mitt råd är att kolla med annat minne först.
Kan du inte testa med annat minne, ja då får du väl skicka tillbaka kortet.
Du kan ju ha fått ett DOA kort.
Har själv haft sådana också

nikko...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikko
Har byggt datorer med samma symtom som du har.Detta har löst sig genom att jag bytt minne.
Det kan vara så att moderkortet och minnet inte gillar varann och moderkortet behöver inte pipa för att det skulle vara fel.
Så mitt råd är att kolla med annat minne först.
Kan du inte testa med annat minne, ja då får du väl skicka tillbaka kortet.
Du kan ju ha fått ett DOA kort.
Har själv haft sådana också

nikko...

DOA-kort?.. Men jag får väl testa med annat minne som du säger.. Lite oskönt om det inte skulle vara nåt fel med moderkortet sen när man får ett nytt.

Permalänk
Medlem

DOA alltså DeadOnArrival. Innebär att kortet du fick var trasigt från början.
Händer tyvärr ibland att trasiga kort slinker igenom kvalitéts kontrollen.

nikko...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej.. Men tack för hjälpen! Lånar en DDR sticka imorron och om inte det funkar skickar jag tillbaka moderkortet!

Permalänk
Medlem

Tryck till minnena ordentligt.Det brukar hända så som du beskriver om dom inte sitter fast ordentligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pederd
Tryck till minnena ordentligt.Det brukar hända så som du beskriver om dom inte sitter fast ordentligt.

Har gjort det men är det inte så att den piper om man tar ur minnena helt. Testade det och det pep inte!

Permalänk
Medlem

Men kolla så att HD är bygglad rätt...
Den med operativet ska va master och sitta längst ut på IDE KABELN.
Och i IDE SLOT 1.

Men du ska ju komma in i så att du ser att den börjar Leta efter alla enheter och räknar minnet. Skumt probelm.
Lixom datorn piper inte ens när du bootar.
Låt någon som kan det titta. Kan man inte så ska man inte ge sig in i det.
Man ska ju hälst ha varit med någon annan som har gjort det så man vet hur det ska göras.

Visa signatur

Dual Intel