Andrahandsvärde på stationär setup

Permalänk

Andrahandsvärde på stationär setup

Godag allesammans!

Jag har efter många om och men landat i tanken att göra mig av med min stationära setup hemma på grund av att jag sällan nyttjar den. Har helt enkelt blivit för mobil och gått över till en laptop. Har tänkt att jag ska sälja grejerna men skulle behöva lite hjälp med att sätta värdet då jag har för dålig koll på hur andrahandsvärdet ser ut.

Följande ska säljas:

2 st DELL U2412M Ultrasharp (24" LCD IPS skärm) var av en av dem har två röda/döda pixlar.

En stationär dator med följande (det mesta inköpt i slutet av 2011):

• Cooler Master ATCs 840 Chassi

• Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär PSU

• Asus P8P67 DELUXE REV B3 Moderkort

• Intel Core i7 2600K 3,4GHz CPU

• 16GB (4x4GB) Corsair DDR3 CL8 1600Mhz VENGEANCE

• GeForce GTX 770

• Samsung 840 EVO

• 2 st 2TB WD Caviar Green

• Optiarc AD-7280S SATA, OEM DVD-brännare

• Corsair Hydro H80 CPU kylare

• Diverse fläktar av god kvalité

Värt att nämna är att datorn är extremt väl omhändertagen - städad regelbundet - och allt kablage är snyggt draget etc.

All hjälp att sätta ett pris på allt ovan är högt uppskattat!
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Försökte sälja min stationära tidigare, men insåg att det är helt enkelt inte värt det. Bra grejer för över 20k. Väldigt bra skick. I mitt fall fick jag skambud.

Skärmar är nog en helt annan sak, det tror jag inte är några större problem.

Permalänk
Medlem

9000-9500kr skulle jag säga. Men tyvärr är det som ovan nämnt sällan värt att sälja rubbet.
-Ditt GTX 770 är populärare än exempelvis radeon R9 280X och säljer för fina pengar.
-Ditt moderkort är eftertraktat eftersom det är socket 1155, CPU:n lika så.
-Ram minnena är värda nästan lika mycket som nya tack vare Corsairs generösa garanti
-Gör dina mekaniska diskar till externa, och vips har du bra backup ifall stackars laptopen råkar ut för något.

Visa signatur

Phanteks p400s +mesh +TG |Seasonic Focus+ Gold 750W |Asus X570-F Strix |Ryzen 5 3600X @stock +Corsair H100i platinum |16GB DDR4 3200mhzC14 Gskill FlareX |Sapphire Vega56 Pulse @1650Mhz/950Mhz Samsung HBM |Samsung 970 EVO PLUS 500GB nvme

Permalänk

Tackar vänligast för svaren. Vet inte riktigt vad jag kommer landa i pris. Tror tyvärr 9000 kr är lite väl optimistiskt.

Kommer iaf sälja skärmarna och datorn separat.