Dator - X58 1366, i7 930@2.8Ghz, 6gb Ram, GTX 460

Permalänk
Medlem

Dator - X58 1366, i7 930@2.8Ghz, 6gb Ram, GTX 460

Hej!

Dags att sälja min gamla dator då jag har skaffat en ny. Denna dator byggde jag för ungefär fem år sedan och har endast varit i min ägo.

Chassit är ett Cooler Master 690 II Advanced och i detta huserar nedanstående komponenter

- ASUS P6X58D-E, Socket-1366
- Intel Core i7-930 @ 2.8Ghz
- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 (3x2GB)
- MSI GeForce GTX 460 1GB Cyclone
- Corsair H50 Cpu-Kylare
- OCZ ModXStream Pro 700W

- Ingår inte någon hårddisk

Originalfläktarna till chassit sitter fortfarande monterade, det är en 120mm i fronten med lysande blå LED som går att sätta på och stänga av med en knapp på toppen av chassit och en 140mm i toppen. Originalfläkten till H50:n har bytts ut mot två stycken Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850rpm i push & pull (kopplade med Y-Splitkabel till moderkortet). Skickar även med en SilverStone SST-AP121 Air Penetrator 120mm och två stycken Akasa Viper 120mm chassifläktar.

Ingår gör även en väska med en uppsjö av olika kablar tillhörande nätaggregatet och moderkortet. Där i ligger det även gummiupphängningar och motstånd till fläktar och skruvar av alla möjliga slag.

Datorn låter väl en del men det är å andra sidan ett väldigt öppet och väl ventilerande chassi med mycket bra möjligheter för både luft- och vattenkylning.

Chassit är väldigt välbevarat och har endast en tydlig skönhetsmiss, den är åsamkad av mig själv med vilje för att lyckas ansluta en HDMI-kabel till grafikkortet (se bild).

Datorn i övrigt är mycket kompetent och för den som vill överklocka finns här rejäl potential. Hade ett GTX 970 i denna förut som jag flyttade med till mitt nya bygge så för att klara moderna speltitlar med krävande visuella effekter skulle ett annat grafikkort behövas men för exempelvis moba-spel så funkar detta.

Säljer denna dator i komplett utförande och helst öga mot öga i Örebro och betalning sker med kontanter eller via Swish. Skulle mot förmodan intresset från närområdet vara alldeles för svagt kan jag möjligen tänka mig att skicka datorn mot att betalaren står för frakt och emballage då jag saknar kartong till chassit.

Jag förbehåller mig rätten att sälja till vem jag helst önskar eller att inte sälja alls om eventuella bud inte faller mig i smaken.

Tänkte starta på 1800 Kr

Vid eventuella funderingar är det bara att fråga!

MVH Tobias Blomqvist

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

kan bjuda 1500

Permalänk
Medlem

bjuder 1500kr och hämtas

Mvh Oliwer

Visa signatur

GTX 690, GTX 580, GTX 560TI, GTX 295D, GTX 275, GTX 260 216C, 9800GX2, 9800GTX+, 8800 ULTRA, 8800GT, 7950GX2, 7600GT, GT640, GT610.
5870, 5770, 4670, X1900GT, 9600PRO, 9200SE.
QUADRO FX1800, QUADRO FX580, QUADRO FX570.

Permalänk
Medlem

Tjena bjuder 1800kr så kan vi mötas imorn om det går bra. MvH Qendrim

Permalänk
Medlem

@cTibbi: tjena bjuder 1800 kr kan vi mötas idag om det går bra MvH Qendrim

Permalänk
Medlem

@Qerrox16: Tjenare! Fick precis datorn såld men jag tackar för visat intresse Lycka till med fortsatt letande av dator

Permalänk
Medlem

Dator såld

Hej!

Fick datorn såld mycket snabbare än vad jag trodde.
Hoppas att jag inte glömde bort att svara någon och jag vill passa på att tacka alla som visat intresse för annonsen

Lycka till med framtida letande av datorer och delar.

Mvh Tobias Blomqvist