Hjälp med installation av Windows 7 (från USB-minne)

Permalänk
Medlem

@Zemlan: okok, tar dock bort windows från stickan och jag är inne på datorn, eftersom jag har skivor till mina drivrutiner, går det bara o dra över alla filer från cd skivorna till stickan `?

Permalänk
Medlem

@BergEr: haha ja för jag trodde cd/dvd läsare var standard och läste inte riktigt vad jag fick med datorn eftersom jag ändå inte vet vad som e vad typ=) fick det på min förra dator som jag bara köpte för ett år sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnyyk:

@Zemlan: okok, tar dock bort windows från stickan och jag är inne på datorn, eftersom jag har skivor till mina drivrutiner, går det bara o dra över alla filer från cd skivorna till stickan `?

Skippa drivrutinerna från skivan och ladda ner allt från www.asus.com istället, skivorna är pressade när moderkortet gjordes och kan innehålla gamla och dåliga drivers.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnyyk:

Hej, jag har suttit nu sen kl 3 idag och försökt installerat windows 7 på min dator med USB sticka men det står bara att det saknas cd/dvd drive device (har ingen cd-rom eller dvd spelare) så skulle verkligen uppskatta den hjälp ni kan komma med..

jag har sökt överallt o hittat massa "lösningar" utan att det har funkat så vet inte vad jag ska göra.. har provat detta http://www.sweclockers.com/artikel/15673-guide-installera-win... tex.. och massa andra saker som jag hittat på nätet men NEJ inget funkar...

blir tokig för suttit en hel dag utan o komma nån vart.. fick datorn idag btw och det är denna om det kan hjälpa http://www.inet.se/produkt/v100566/dator-i-delar-baserat-pa-s...

tack på förhand.

jag hade massa strul med o få in win7 på ett skylake system nyligen, var så enkelt så att jag hade usb med win7 på samt att jag hade ett annat usb med alla drivrutiner till det moderkortet som jag laddat ner, då var det inga problem för mig att köra installationen

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

@Laggzor: haha bra för dig som slapp sitta flera timmar.. har sj bara en usb sticka. o jag borde ha bett om hjälp tidigare men aldrig använt forum så inget jag tänkte på direkt..

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka alla som hjälpte, man kan tro att jag är helt bakom flötet men det funkar nu iaf o håller på att installera drivrutiner nu!! TACK ALLIHOPA<3 vet inte hur man lägger in alla namn om det nu går..

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Oj. Hade jag helt missat :/

Jag kör Windows 7 för jag inte vill att MS ska få reda på allt jag gör. Windows 10 tillför inte så jättemycket. Vissa grejer jag önskade fanns i Win7 men jag föredrar fortfarande det. Sjukt mycket snyggare än win10 också

Blir kanske Linux när stödet för win7 upphör.

Saker du kan använda till win 10

Privacy settings

Alu.folie

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

@Pimmp: Väldigt kul... Jag var ingen konspirations teoretiker fören Windows 10 kom ut. MS har gjort för mycket för att jag ska lita på dem.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

@johnnyyk *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum (§3.1).
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...