Hej går i tankarna att köpa en ny dator och en datorskärm
Vad jag ska göra med datorn
*Spelande såklart i så hög kvalite som det går (både nya och lite äldre spel) CS:GO , Hearthstone , Witcher 3 och framtida titlar
*Redigering av GOPRO videos
*Streaming till Twitch
Vill att datorn ska vara relativt framtidsäker och lätt att uppgradera i framtiden om någonting behöver bytas ut.
Vill att datorn ska vara TYST.
Vill beställa hem från INET eller komplett. Kan inget om att bygga datorer så lägg på montering i priset.
Eftersom jag inte vet någonting om vad allt detta kostar så får ni gärna komma med förslag
Gärna under 15000 men om det krävs kan ni lägga på lite mer.
@tortellini: Det ser lysande ut för din budget så länge du vill hålla dig till gröna laget (iom fri montering med ASUS-kort). Troligtvis skulle ett R390 vara lite mer framtidssäkert i den prisklassen (AMDs nuvarande kort ser ut att vara lite bättre inför DX12).
Om du inte har någon annan (gammal) disk för lagring kan det bli trångt med bara 250gb dock (om du är som jag och gillar att ha ett gäng spel installerade samtidigt). Men det är ju alltid lätt att köpa till en disk i efterhand, så jag tycker inte att du ska snåla in på någon av dina annars utmärkta komponenter för att ta höjd för det nu.